| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.08.2007 21:06 Post subject: |
|
|
Lavik: Du vet det er bergensere du snakker om nå, ikke sant? De som er verdens beste i alt, på alle felt, og seriemester i april hvert eneste år? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 30.08.2007 21:15 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | knerten_10 wrote: | | Er det bare jeg som sitter med følelsen av at når gradestokken kryper over på minus kan alt skje på Lerkendal? |
Jeg tror ikke ivorianerne våre heller trives så godt i ti speik. |
Haha, de trivdes jo ikke selv om graderstokken viste røde tall. Og spiller med superundertøy i august. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 30.08.2007 21:33 Post subject: |
|
|
Valencia startet med sjokktap, hjemme mot Villarreall (0-3) i sin åpningskamp i Primera Division. Noen som har tilstrekkelig kjennskap til den Spanske serien med hovedvekt på Valencia?
Last edited by skjæringen on 30.08.2007 21:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 30.08.2007 21:37 Post subject: |
|
|
Ja, men vet ikke om jeg vil snakke om det. Da blir man bare kritisert for å holde med lag i andre land. Har stor kjennskap til Valencia, men utover det ikke noe stort følelsesmessig forhold til utenlandske lag. Håper jo seff at de gjør det bra, men kunne aldri falt meg inn å gå på Lerkendal i annet enn rbk-drakta:)
Edit: Kan koke sammen noe i morra, om det er av interesse. Hva vil folk vite?
Last edited by pingvin on 30.08.2007 22:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.08.2007 21:56 Post subject: |
|
|
Men nå er ikke Villarreal noe dårlig lag heller, da. Det er vel ikke mer enn to sesonger siden de spilte Cl-kvartfinale (kanskje til og med semi, jeg husker ikke helt). _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.08.2007 22:19 Post subject: |
|
|
| Synes erlendmf sier mye fornuftig, jeg skulle gjerne sett andre lag enn Valencia og Schalke fra pulje 2 og pulje 3. To poeng er kanskje det beste vi realistisk sett kan håpe på (såfremt det ikke dukker opp to kanonstoppere på Lerkendal i morra). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.08.2007 23:17 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Men nå er ikke Villarreal noe dårlig lag heller, da. Det er vel ikke mer enn to sesonger siden de spilte Cl-kvartfinale (kanskje til og med semi, jeg husker ikke helt). |
De var i semifinalen mot Arsenal. Riquelme missa et straffespark helt på tampen av kampen, noe som sendte Arsenal til finalen fremfor Villareal. Hadde han scora hadde det blitt ekstraomganger. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2007 23:42 Post subject: |
|
|
– Det blev en rätt tuff grupp men det spelar inte så stor roll vilka lag man hamnat med. Vi hade varit underdog i vilken grupp som helst, säger Mikael Dorsin.
Läs mera: - En rätt tuff grupp |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 31.08.2007 00:49 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Jeg har trua på fem poeng, det har jeg. En seier mot Schalke samt en uavgjort hver mot de to andre. Kanskje klarer vi å gå ubeseiret mot Schalke også, men om det da blir 4 poeng eller 6 veit jeg ikke. |
Å være ubeseiret mot Schalke kan like gjerne bety 2 poeng - det er vel kanskje mer sannsynlig, også.
Men jeg er enig med det du sier, jeg tror også at fem poeng er innenfor rekkevidde. Nøkkelen blir de to kampene mot Schalke, som sannsynligvis blir laget vi må forbi for å ta tredjeplassen. Og vi har jo vane for å plukke med oss et poeng her og der også i kamper mot de aller hvasseste. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.08.2007 01:22 Post subject: |
|
|
| Fire poeng bør være en grei målsetning. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2007 01:34 Post subject: |
|
|
Da er vi enige der.
Er dette de største forumene?
Schalke
Chelsea
Valencia (Er nede for øyeblikket, tror jeg) |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.08.2007 02:20 Post subject: |
|
|
| Engelskmennene virker sikre på 6 poeng. Mens tyskerne har mest tro på 4... |
|
| Back to top |
|
 |
Arild Junior
|
Posted: 31.08.2007 08:29 Post subject: Shcalke 04 - RBK |
|
|
Da har jeg bestilt tur til Tyskland. 8-12 des. Satser på å få sett RBK knuse Schalke borte.. J
Noen som sitter med erfaringer fra tidligere år på hvordan man får tak i billetter til bortekampene i CL? Selges disse av RBK som på hjemmekampene?
Skal forresten bli knall med CL på Lerkendal igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.08.2007 09:40 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | VerneTroyer wrote: | | Jeg har trua på fem poeng, det har jeg. En seier mot Schalke samt en uavgjort hver mot de to andre. Kanskje klarer vi å gå ubeseiret mot Schalke også, men om det da blir 4 poeng eller 6 veit jeg ikke. |
Å være ubeseiret mot Schalke kan like gjerne bety 2 poeng - det er vel kanskje mer sannsynlig, også. |
Selvsagt kan det bety 2 poeng også, det tenkte jeg faktisk ikke på. Pussig Og det er nok kanskje mest realistsik, ja. Men fem poeng er som sagt innenfor rekkevidde, det tror jeg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 31.08.2007 12:11 Post subject: |
|
|
Europa har ikke mye godt å si om Deltidslaget Rosenborg.
Like greit det, la dem bare undervurdere oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2007 12:36 Post subject: |
|
|
| Vi snakker om et land som (i alle fall i fotballsammenheng) lever i en boble - de tror jo på fullt alvor at de fortsatt har verdens beste fotballandslag og at det kun er dårlige trenere som gjør at de ikke lykkes. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 31.08.2007 13:09 Post subject: |
|
|
Jøss, høres nesten ut som bergensere jo... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2007 13:27 Post subject: |
|
|
| Av en merkelig grunn fikk det meg bare til å le. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.08.2007 13:33 Post subject: |
|
|
Skal vi være realistiske tar vi ett poeng i denne gruppa. Vi har ikke vunnet på de siste ni hjemmekampene i mesterligaen, til tross for både enklere motstand og bedre årganger enn årets.
2-8-14 er fasiten i mesterligaen totalt siden 2001/2002-sesongen. Kun seire mot Celtic hjemme og Olympiakos borte.
Det ene poenget tar vi realistisk sett mot Schalke 04 hjemme i den første Lerkendal-kampen.
Vi kan naturligvis håpe på fem poeng, og uten trua kommer vi iallfall ingen vei. Men om man ser oddsmessig på det, så ville oddsen på fem RBK-poeng vært ganske høy i mine øyne. Det har vi ikke klart siden 2000/2001-sesongen, til tross for motstandere som har vært enklere enn i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.08.2007 13:34 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | – Det blev en rätt tuff grupp men det spelar inte så stor roll vilka lag man hamnat med. Vi hade varit underdog i vilken grupp som helst, säger Mikael Dorsin.
Läs mera: - En rätt tuff grupp |
Merklig at de ikke intervjuet Fredrik Stoor da..  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 31.08.2007 13:39 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Vi kan naturligvis håpe på fem poeng, og uten trua kommer vi iallfall ingen vei. Men om man ser oddsmessig på det, så ville oddsen på fem RBK-poeng vært ganske høy i mine øyne. Det har vi ikke klart siden 2000/2001-sesongen, til tross for motstandere som har vært enklere enn i år. |
Jeg tviler egentlig på at selv 99-årgangen av Rosenborg ville tatt mer enn max. 6 poeng (hjemmeseier mot Schalke, uavgjort hjemme mot Chelskij og Valencia og borte mot Schalke) i ei slik gruppe, kanskje åtte (borteseier mot Schalke) med ekstremt flaks. Max. fem poeng (hjemmeseier mot Schalke, uavgjort hjemme mot Chelskij og borte mot Schalke) er nok et godt tips mtp årets RBK-lag. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.08.2007 14:50 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: |
Max. fem poeng (hjemmeseier mot Schalke, uavgjort hjemme mot Chelskij og borte mot Schalke) er nok et godt tips mtp årets RBK-lag. |
MAX ja
Tipper vi kommer ut av det omtrent slik:
Chelsea - RBK 4-0
RBK - Schalke 1-1
RBK - Valencia 0-2
Valencia - RBK 5-1
RBK - Chelsea 1-3
Schalke - RBK 4-1 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 31.08.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Tja... I 2005 spilte vi 1-1 mot Arsenal, som på det tidspunktet var Englands regjerende seriemester, om jeg ikke husker feil, med et dårligere lag enn det vi har pr i dag... Så jeg vet ikke om vi HELT skal avvise muligheten for uavgjort mot Chelskij på Lerkendal... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi
Last edited by Hvit mann som pusher 50 on 31.08.2007 16:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 31.08.2007 16:02 Post subject: |
|
|
bare for å veie opp for alt pisset som er sagt om forsvarsrekka på forumet. fortsatt kan vi vinne CL.
---
..og der slår Basma tunnel på Drogba, men hva er det Basma gjør, han bare stopper opp, han venter, Drogba kommer tilbake og Basma slår en ny tunnel på ham, Basma passer til Koppinen, finnen tar seg fremover på banen, da han scoret sitt forrige startet han fra midtbanen, nå ser det forsyne meg ut som om han prøver å gå fra egen seksten, Vidar ...
- Se, selv med ballen i bena løper han fra Lampard ...
- ...nei, han skal ikke score selv, nå går han mot dørlinja, og der flagrer Terry inn i reklameskiltene igjen, Koppinen slår 45 grader inn i feltet, og Stoooooor langer ut et mektig brassespark, Chec må strekke seg så lang han er, han fister den tilbake på banen, der har Dorsin ryggen til, mens Chec ligger og spreller fullfører han hattricket med et et lett hælklakk.
- Arrogant.
- Arrogant ja, han gidder ikke en gang snu seg for å sjekke at den gikk inn, han markerer med hånda og jogger tilbake.
- Men hvorfor setter ikke Chelsea i gang spillet igjen, Vidar ...
- Det er fordi Ballack sitter i midtsirkelen, Roar. Se, voksne mannen gråter!
- Hva tror du, er de tårene ekte eller er det et forsøk på å hale ut tiden for å unngå tosifret ...
- Nå er alt klart, men istedet for å sette igang spillet står Sjevsjenko bare og ser rett frem ...
- Han ser rett inn i øynene til Basma ... det ser ikke ut til at han har lyst til å spille mer ...
- NÃ¥ signaliserer Sjevsjenko til benken at han vil bli byttet ut ... |
|
| Back to top |
|
 |
|