English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Øyvind Storflor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 24.08.2007 22:50    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Den statistikken skremmer jo ingen når en ser hva ivorianerne har klart på et halvt år.

På tide å selge Storflor mens man kan få noe penger for han. La heller unggutta slippe til.

Tja, Storflor med fem mål og fem assist på 15 kamper fra start av i 2005 og Konan med seks mål og null assist på 11 kamper fra start av i år.

Men, men, det er vel mest med tanke på ham selv at han kanskje burde funnet seg en annen klubb. Han er nok kapabel til å score seks-sju mål og legge minst like mange assist med full tillit en hel sesong i en annen norsk eliteklubb.

Først skal han imidlertid score noen viktige mål for oss i høst! Og kanskje få mer tillit her for alt jeg vet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.08.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Nå teller jeg ikke kun mål og assist. Det er vel så viktig å se hvem som skaper rom og farligheter. Og hvem som har størst potensiale. Storflor kommer til kort på alle punkter. Han skal selvfølgelig ha skryt for at han aldri sutrer, det er faktisk et kunststykke i dagens fotballverden. Og han er der som backup og pusher lagkameratene til å yte enda bedre. Men, det er vel slike ting unggutta kunne gjort også. Toget til Storflor gikk for flere år siden, han kommer aldri til å bli noe annet enn en middelmådig TL-spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 07:49    Post subject: Reply with quote

Det virker som om veldig mange nesten har lagt Storflor for hat her inne. Jeg skal være enig i at han har spilt mange dårlige kamper i år, men det har også flere av de han har hatt som konkurrenter i angrepsrekka. Som f.eks. Braaten, Iversen og Konan.

Jeg har en mistanke om at årsaken til at mange misliker Storflor er at han ikke er en fysisk sterk spiller, og at han har en spesiell stil som tydeligvis er veldig provoserende på flere. Slik har det vært på Lerkendal tidligere også. Spillere som ikke har fysikken som sin sterke side, som Brandhaug og Brattbakk, fikk ofte sure kommentarer fra tribunen når laget ikke fungerte, mens spillere som Trond Henriksen aldri fikk høre et vondt ord.

Det sies her inne at Storflor ikke holder nivået. Hvorfor er da Storflor den spilleren som var jevnest og best i de 12 Champions League-kampene vi spilte under By Rise og Høgmo i 2004 og 2005? Teller man mål og assist i disse kampene er Storflor i en klasse for seg. Samtidig spilte han sin aller beste kamp mot et lag på dette nivået. Og den kampen endte opp uten assist, selv om han burde hatt tre-fire om lagkameratene ikke hadde hatt så dårlige avslutninger.

Storflor holder mål og vel så det på internasjonalt nivå. Det mener jeg han har bevist til fulle. Problemet har vært kampene han har spilt i Tippeligaen, men også der har han gjort det bra. Den første høsten han spilte her etter at Hareide hentet ham tilbake (2003) scorte han 8 mål uten all verdens spilletid. Dette gav en målrate pr minutt som er noe av det beste en RBK-spiller noen gang har greid. Iallfall i dette tiåret er han på topp.

Øyvind Storflor har bevist følgende:
- at han kan score mål på toppscorernivå i Tippeligaen
- at han er blant de beste på målassist i Tippeligaen
- at han holder nivå mot internasjonal motstand

...og dette selv om han har vist at han kan prestere enda bedre i enkeltkamper, ikke langt fra Cristiano Ronaldo/George Best-nivå. Hadde han gjort det hele tiden i hver kamp, hadde han vært norges klart beste fotballspiller.

Så hvorfor har ikke dette skjedd? Han har ferdighetene, men er nok avhengig av å føle tillit og ha en kraftig dose selvtillit innabords. Samtidig må han få en trener som jobber med ham på den riktige måten på treningsfeltet.

Storflor er ikke den eneste spilleren som ikke har fått ut potensialet sitt etter at Hareide sluttet som trener i RBK. Spillere som f.eks. Hoftun, Stensaas, Brattbakk, Winsnes, Basma, Ørjan Berg og Vidar Riseth ble merkbart dårligere. Mens Solli, Helstad og Braaten aldri fikk ut potensialet sitt i RBK-drakt. Hovedårsaken her må etter min mening ligge hos trenerne som har vært i klubben (By Rise, Perry, Høgmo og Tørum).
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid vært en av de som har forsvart Storflor, men for hans egen del håper jeg at han går til en klubb som Strømsgodset, Bodø eller en annen rbkinspirert småklubb. Han sliter med tilliten og en ny start kan nok være det han trenger. Han er nok blitt for gammel til at et utlån er aktuelt for å gi ham ny insiprasjon. Men Storflor har alltid vært en av mine favoritter og jeg håper at han kommer tilbake i praktform igjen. Satser på at vi møter et greskt lag i CL. Da slår han nok ut i blomst!
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 23:34    Post subject: Reply with quote

Det er nok rett det som blir skrevet om at man som publikumer lett blir irritert over spillere som ikke har fysikken som sin beste egenskap, men for Storflors del handler det vel så mye om å involvere seg. Jeg synes han blir stående for mye på hælene. Jeg savner at han er mer fandenivoldsk i duellspillet. At han følger med og oppsøker ball/duell. Det handler om å lese spillet og gi jernet når du ser at du kan nå ballen. I stedet kommer han joggende, stadig på etterskudd. Det blir mange balltap og uforløste gjenvinninger av sånt, og det koster poeng og mål i lengden.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 26.08.2007 10:25; edited 1 time in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Storflor er ikke den eneste spilleren som ikke har fått ut potensialet sitt etter at Hareide sluttet som trener i RBK. Spillere som f.eks. Hoftun, Stensaas, Brattbakk, Winsnes, Basma, Ørjan Berg og Vidar Riseth ble merkbart dårligere. Mens Solli, Helstad og Braaten aldri fikk ut potensialet sitt i RBK-drakt. Hovedårsaken her må etter min mening ligge hos trenerne som har vært i klubben (By Rise, Perry, Høgmo og Tørum).

Enig i mye av det du skriver her. Kommer vel av at de senere trenerne ikke har de samme lagbyggeregenskapene og evnen til å trykke på de rette knappene som Eggen og Hareide. Tørum er nok på vei.
rbksvein
Junior

PostPosted: 26.08.2007 00:48    Post subject: PINGLA STORFLOR Reply with quote

BARE EN TING OG SI OM STORFLOR, HAN ER DEN STØRSTE PINGLA JEG HAR SETT I RBK DRAKTEN SIDEN 1967 OG JEG HAR SETT ALLE MATCHENE PÅ LERKENDAL.

STORFLOR KAN SPILLE FOR RANHEIM......... HAN ER IKKE VERDIG I ROSENBORG DRAKTEN HAN ER INGEN VINNER DESVERRE BARE EN STOR SKUFFELSE. DESVERRE........
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2007 00:57    Post subject: Reply with quote

Loud and clear, der altså...
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2007 00:58    Post subject: Reply with quote

Ja, det var da voldsomt..
jarln
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 01:05    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Storflor er ikke den eneste spilleren som ikke har fått ut potensialet sitt etter at Hareide sluttet som trener i RBK. Spillere som f.eks. Hoftun, Stensaas, Brattbakk, Winsnes, Basma, Ørjan Berg og Vidar Riseth ble merkbart dårligere.

Et spinnvilt tips kan være at dette har en del med alder å gjøre også.. Det er faktisk slik at de fleste spillerkarrierer stort sett peker nedover etter fylte 30-32 år, litt avhengig av posisjon!

Mitt tips er at disse i all hovedsak ble for gamle, med unntak av Winsnes som ikke holdt et jevnt høyt nivå som kunne heve RBK, derfor spiller han i Godset i dag...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 01:40    Post subject: Reply with quote

Alder spiller selvsagt inn, men litt merkelig at alle ble merkbart dårligere samtidig etter at Hareide forsvant fra klubben.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2007 04:54    Post subject: Re: PINGLA STORFLOR Reply with quote

rbksvein wrote:
BARE EN TING OG SI OM STORFLOR, HAN ER DEN STØRSTE PINGLA JEG HAR SETT I RBK DRAKTEN SIDEN 1967 OG JEG HAR SETT ALLE MATCHENE PÅ LERKENDAL.

Jeg hører ikke?

Storflor er veik, men han står på og gir alt han kan i duellene, også i lufta. Han vinner fåtallet av duellene men det er ikke det han skal dømmes etter. Det han skal dømmes etter, er effektivitet fremover. Nå har det ikke vært så mye å skryte av i det siste, men han har nå heller ikke hatt noe tillit. I det rette miljøet og med tillit, så blomstrer Storflor.

Når det er sagt, så ble jeg utrolig forbannet over oppførselen til mange av tilskuerne på Lerkendal idag. Slik buing på Storflor gjennom hele kampen, er totalt unødvendig.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 09:26    Post subject: Reply with quote

Storflor gir IKKE alt han kan i duellene.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.08.2007 10:05    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Alder spiller selvsagt inn, men litt merkelig at alle ble merkbart dårligere samtidig etter at Hareide forsvant fra klubben.

Flere av de som blir nevnt her hadde jo nedadgående karrierer før Hareide kom til klubben. Åge satset på gamlegutta og ga de muligheten til å gjøre et krafttak en siste sesong. Prestasjonsnivået ble derfor høyt i 2003, fordi Hareide evnet å tyne det siste ut av de gamle kroppene.

Jeg vil sammenlikne det litt med det som skjedde i fjor høst, da Tørum bestemte seg veldig klart og tydelig for hvilke spillere det skulle satses på. Han ga Iversen, Riseth og Strand full tillit, Iversen etter en like dårlig vårsesong som i år, mens Riseth og Strand ble puttet inn i nye roller.

Etter en nedadgående tendens i 2001 og 2002, der Nils Arne ikke evnet å nytenke i særlig grad, og kanskje selv var sliten og ikke klarte å engasjere godt nok, tror jeg først og fremst det var selve trenerbyttet, å få noe helt nytt å forholde seg til, en trener som ikke hadde trent spillerne i 15 år og som man måtte bevise noe overfor, som gjorde at Hareide lyktes i 2003.

Med spillere som var så gamle og rutinerte så var det kanskje også på sin plass å ha en autoritet som trener. Vi så jo hvordan Ola By dessverre ble hindret i sitt forsøk på fornyelse av spillerstallen året etter - da sørget de sterke spillerkreftene som var over the top for å vise mistillit mot treneren fordi de følte plassene sine på laget truet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 14:28    Post subject: Reply with quote

Du har et godt poeng der, Kristobal. Allikevel syns jeg det er rart at alle faller igjennom på samme tid, og så har vi i tillegg yngre spillere som Helstad, Braaten og Solli som aldri fikk ut potensialet sitt i klubben.

Men det forhindrer selvsagt ikke at Øyvind Storflor også må ta ansvar for egen utvikling. Jeg tror det beste for både ham og klubben nå kan være at han kommer til et nytt miljø. Fredrik Winsnes fikk fremganger på den måten også.

Men det er veldig synd at det har kommet dit hen, fordi Storflor har evnene til å kunne vært en av de største på laget nå. Samtidig som han er lojal og fra distriktet. Jeg håper det samme ikke skjer med Skjelbred...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

Banner jeg i kirka hvis jeg sier at han var direkte dårlig i går? Etter å ha kommet med en del kritikk mot han tidligere, tenkte jeg å følge spesielt med han igår. Det var ikke mange positive involveringer jeg la merke til, mye håpløse pasninger og liten vilje til å involvere seg i spillet. Hadde en veldig fin involvering, ene veggpasningen til Sapara forut for 2-0 målet.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 14:48    Post subject: Reply with quote

La ham gå, la ham gå: vi trenger ikke hans råd. Dessuten fortjener han bedre enn å bli pepet ut.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk Storflor hevet seg fra å være elendig til å være dårlig mot VIF. Det er jo faktisk ikke verst fra den kanten.Han hadde en og annen sjelden god involvering med eller uten ball. Men ja, han var dårlig, og fortjener ikke plassen på laget. Men det hjelper ikke spilleren at han pipes ut, det kan publikum spare seg.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

Slik tullprat er ikke Rbkweb verdig, rbksvein.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 22:09    Post subject: Re: PINGLA STORFLOR Reply with quote

rbksvein wrote:

STORFLOR KAN SPILLE FOR RANHEIM......... HAN ER IKKE VERDIG I ROSENBORG DRAKTEN HAN ER INGEN VINNER DESVERRE BARE EN STOR SKUFFELSE. DESVERRE........

Ikke bruk CAPS-Lock! Om du ikke har noe bedre å melde, så hold deg til forumet på rbk.no.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.08.2007 00:04    Post subject: Reply with quote

Vel, Stabæk var jo interessert i fjor...
josinho
Veteran

PostPosted: 27.08.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Storflor har nok blitt enda svakere etter mye benksliting. Selvtilliten har blitt borte, dessverre, og det svekker hans prestasjoner enda mer.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 28.08.2007 15:18    Post subject: Reply with quote

Da skjønner jeg lite av RBK ga Storflor en ny kontrakt... Hvis de ikke ønsker hans tjenester...
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.08.2007 15:24    Post subject: Reply with quote

Storflor burde aldri ha blitt tilbudt ny kontrakt. Han er rett og slett ikke god nok.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.08.2007 15:30    Post subject: Reply with quote

Storflor er stallfyll av toppklasse. Er man bedre enn Storflor syter man om spilletid.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next
Page 13 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb