| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 26.08.2007 22:33 Post subject: |
|
|
| Siden han er høyreving, betyr vel det at hvis han skal spiller seg inn på laget, må enten Iversen eller Koné ut. Tror ikke mange har sjansen mot dem. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 26.08.2007 22:35 Post subject: |
|
|
| Ja, det ville jo være rart om han ikke var innstilt på å gjøre sitt beste.... |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 26.08.2007 22:41 Post subject: |
|
|
kan han spille mot Tampre? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.08.2007 22:43 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Når du er 22 år er det grenser for hvor mye lenger du kan være ung og lovende. |
Selv om dette er et sjeldent tilfelle, Hoftun var 23 år da han ble veid for dårlig for RBK og dro til Molde istedet... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.08.2007 22:46 Post subject: |
|
|
Jeg må nok lese denne nyheten på rbk.no først.
Edit: Bare de oppdaterer snart da... |
|
| Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 26.08.2007 22:46 Post subject: |
|
|
Tror dette er mest et forsøk på å fylle opp benken med solide spillere og har liten tro på at Tørum og Eggen har vurdert han god nok for førsteelleveren. Blir vel mest å kjøpe for å kjøpe dette.
Er uansett veldig positiv. Tørum har i god stund virket misfornøyd med alt for få spillere på treningsfeltet og Sørgård Olsen vil dermed få opp kvaliteten på treningene.
Så får vi se om han har det som skal til. Nå for han et halvt år på seg og dette virker som en god løsning spør du meg.
Last edited by stjørdaling on 26.08.2007 22:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.08.2007 22:50 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke helt vitsen med denne overgangen. Vi har Valø, Storflor og Traore som alle kan spille på venstrekanten, mens Iversen, Konan og Jamtfall kan spille på høyre. Tviler på at Sørgård Olsen er bedre enn noen av dem. Med unntak av Valø og Jamtfall muligens. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 26.08.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth sa til meg i går at han ikke ville ha spillere til klubben nå som ikke kunne gå rett inn å styrke stallen. Eneste forbehold til dette var om det var snakk om et talent. Og med talent mente han spillere under 20 år, forklarte han tydelig.
Må si jeg deler denne oppfatningen. Samtidig kan jo RBK ha fulgt denne spilleren en stund, og funnet ut at nå er tiden inne for å teste han ut all den tid man er få i spillergruppa og det er usikkert om man klarer å skaffe ytterligere spillere før overgangsvinduet stenger.. Menmen, kan tenke meg at spillere som Valø, Jamtfall og Storflor ikke hopper i taket over dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 26.08.2007 23:09 Post subject: |
|
|
kan dette tyde på at storflor er på vei ut? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 26.08.2007 23:13 Post subject: |
|
|
Talent utvikler seg jo fort ikke før de havner i en klubb med et høyere nivå. Det er da bare flott at man leier inn et talent for å se hvordan han utvikler seg sammen med noen av Norges beste spillere? Fint å se at man også tenker slik. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2007 23:22 Post subject: |
|
|
Sant det. Det kan jo ikke skade så mye å leie (som du påpeker) inn en slik spiller. Skal han vise seg å være god nok for laget, så er det jo intet problem. Det blir et trangere nåløye for Valø og Jamtfall, men det er ikke slik at deres utvikling blir helt ødelagt. De har jo fortsatt muligheten til å utvikle seg og overbevise. Samtidig var jo begge med på treningene da Braaten var her også, så det er plass.
Jeg har hele tiden hatt ei følelse av at jeg har sett fjeset ditt før, rawky. Nå vet jeg hvor jeg har deg fra også. Husker jeg sendte deg en e-post om Popface for noen år siden også. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.08.2007 23:33 Post subject: |
|
|
| Synd at man i norsk fotball blir kalt talent i en alder av 22 år... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2007 23:45 Post subject: |
|
|
Synd at enkelte ikke forstår hva man legger i ordet talent i denne sammenhengen: a capacity for achievement or success; ability.
Det vil uansett vise seg om han har noe å komme med på dette nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.08.2007 23:47 Post subject: |
|
|
| Lavik wrote: | | kan han spille mot Tampre?Kan dette tyde på at storflor er på vei ut? |
Han kan ikke spille for RBK, mot Tampere, da de spillerene som spiller der er påmeldt for en stund siden.
Tviler på om Storflor er på tur ut, da han skreiv kontrakt i fjor høst.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.08.2007 23:48 Post subject: |
|
|
Det er derfor jeg velger å bruke potensiale om de som begynner li på åra ( ), og sparer "talent" for de yngre som viser et lovende potensiale.
Jo eldre du blir før du blomstrer, jo mindre sannsynlig er det jo selvfølgelig at du skal utfylle hele potensialet (selv om du seffern kan bli "god" likevel). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.08.2007 09:55 Post subject: |
|
|
| Quote: | | In 1982, the 21-year-old Bratseth was playing part-time football in his native Trondheim for Third Division club Nidelv, and was thinking about quitting the game to consentrate on his studies. Then, he was discovered by pure coincidence by Rosenborg player Knut Torbjørn Eggen... |
Les mer |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 27.08.2007 10:05 Post subject: |
|
|
Dette med alder i forhold til talent er bare pisspreik... det er så individuelt fra spiller til spiller, og flere faktorer - som f eks tillit i forhold tilfeldigheter/flaks - spiller inn.
Ikke mange som regnet Ørjan Berg for en av norges beste spillere før han kom til RBK fra Glimt som 30-åring og storspilte i CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 27.08.2007 10:13 Post subject: |
|
|
| Han storspilte i '88. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.08.2007 10:15 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | | Ikke mange som regnet Ørjan Berg for en av norges beste spillere før han kom til RBK fra Glimt som 30-åring og storspilte i CL. |
Ørjan hadde kanskje vist litt av hvert før den tid da, siden han ble utenlandsproff som 22-åring og imponerte i Glimt-drakta utover 90-tallet. Men verken Drillo eller Nils Johan syntes han var god nok for landslaget før han kom til RBK på nytt i 1999. Da syntes Ørjan det kunne være det samme og takket nei og det var nok bra med den kroppen hans  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 27.08.2007 10:26 Post subject: |
|
|
...med all respekt var vel Ørjan regnet som en av norges beste midtbanespillere i sin første periode i RBK, men oppholdet i bakgårdsklubber i Europa gjorde han litt i bakleksa.
Uansett kan ikke dette sammenlignes. Når Eggen hentet tilbake Ø. Berg visste han hva han ville få. Han visste at det var en spiller som passet i hans samhandlingsmønster. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 27.08.2007 10:56 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke helt hva vi skal med enda en ving. Både Iversen og Koné spiller vel garantert hvis de er klare, og da har vi vel 4-5 mann som slåss om den siste ledige plassen fra før. Det må da være nok... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.08.2007 10:58 Post subject: |
|
|
| Jamtfall og Storflor duger ikke, derfor. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2007 13:04 Post subject: |
|
|
Syns det er rart at spilleren og Rana Blad tar det for gitt at det at han blir ut høsten, men det er muligens så godt som sikkert; RBK er tilsynelatende enig med Mo om leieavtalen.
For øvrig et lite intervju: Lynvingen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2007 14:11 Post subject: |
|
|
Jeg tok feil: RBK og Mo er ikke enige ennå.
- Spiller og klubb er enig. Det eneste som gjenstår er at klubbene blir enige. Ingenting er underskrevet foreløpig, men det ligger til rette for at han blir Rosenborg-spiller, sier Sørgård Olsens agent, Ole-Ray Grødseth.
Ifølge Grødseth har også to andre eliteserieklubber vist interesse for lynvingen. Dette skal være klubber som ikke er i bunnstriden i landets øverste divisjon.
– Vi har ikke for mange i troppen, sÃ¥ vi ønsker Ã¥ utvide den. NÃ¥r det er sagt sÃ¥ mÃ¥ det jo være kvalitet som ligger til grunn for Ã¥ utvide troppen. Men at han allerede nÃ¥ skal forsterke de 14-15 beste vil nok være Ã¥ ta i. Vi er litt nysgjerrig pÃ¥ hva han kan vise pÃ¥ trening hos oss, og nÃ¥ kommer han hit for Ã¥ vise seg fram, sier RBKs sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen.
Les mer: Ikke klar for Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
|