English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny venstreback
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
Når Dorsin kommer tilbake, bør nok traore flyttes opp som ving igjen. Jeg hadde tro på Storflor før denne kampen, men han skuffet stort Sad

Hvorfor bør Traore flyttes opp?
Ya Konan holder kan jo fortsette der...

Dider Ya Konan - Yssouf Kone - Steffen Iversen

Traore må etter min mening fortsett på venstrebeck-plass. Vi må få Dorsin og Koppinen ut av laget. Vi må gi dem begge et klart signal, akkurat slik vi gjorde mot Arni!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Traore var imponerende.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Traore var imponerende som venstreback i dag, men vil heller ha Traore på ving enn Konan, og Dorsin tilbake som venstreback.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 22:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tør å påstå at Dorsin aldri har spilt så bra som Traore gjorde i dag.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 22:47    Post subject: Reply with quote

Om jeg skal sammenligne Traores backspill med tidligere RBK`ere, blir vel Heggem det nærmeste. Kjapp, teknisk og offensiv. Spille skal gutten uansett gjøre, for han er talent utenom det vanlige.

Selvsagt tidlig å sette i gang fullstendig hallelujastemning, men etter det jeg har sett av Traore den siste tida, må jeg si han definitivt forsvarer plassen på laget. Og når venstrebacken vår ikke vil skrive under ny kontrakt, fårhan heller slite benken, evt selges til Brøndby som jo vil kjøpe det som er av spillere i tippeligaen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 23:01    Post subject: Reply with quote

Traore imponerte meg gjennom hele kampen. Han bør fortsette nede på backen og Dorsin kan holde seg på benken til han reiser til Brann eller Hoffenheim.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 25.08.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Ja Hoffenheim virker som et bra sted Smile Alle drar jo dit.. Traore er dog bedre som ving mener jeg, men kanskje tar jeg feil der Wink
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes nu bestemt at Dorsin har været like bra som Traore var i dag. Men hvis han ikke vil skrive under på en nykontrakt og Traore viderefører spillet fra i dag, er der ikke nogen tvivl om at Traore bør spille.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 23:33    Post subject: Reply with quote

Dorsin har vært best når han har hatt en jevngod eller bedre utfordrer som han må holde ute av laget. Etter at Stensaas dro har han slitt med å vise hva som bor i han. Jeg er også møkk lei av crossene hans som aldri leder til noe og ønsker Traore velkommen som vår nye venstreback.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2007 03:18    Post subject: Reply with quote

Hans dårlige innlegg tror jeg skyldes engstelse for skaden. Ellers har Dorsin vært en av våre bedre spilllere i sommer. Mer har jeg ikke å si bortsett fra at Traore tilsynelatende er en god utfordrer, og vel så det.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 07:16    Post subject: Reply with quote

Hvordan fungerer Traore på høyresiden? Han bør være et alternativ før Stoor?
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 09:29    Post subject: Reply with quote

Vi må ha venstrefoter mot venstre
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.08.2007 09:44    Post subject: Reply with quote

Tydelig at halleluja-stemningen er i gang her inne allerede iallfall.

Nå har vi sett Traore i EN kamp på HJEMMEBANE mot et LAG SOM SLITER I BUNNEN og SOM MISTER FLERE SENTRALE SPILLERE UNDERVEIS og som AVSLUTTER MED TI MANN.

Mikael Dorsin har vært den mest stabile i forsvarsrekka de siste sesongene, og jeg mener han har vært det i år også.

Det er lov å si at han viste mye bra mot Vålerenga, men derfra til å nå kaste Dorsin på benken og satse alt på ett kort er jo fullstendig meningsløst.

Dette er faktisk noe jeg ser på som svakheten til Knut Torbjørn Eggen også. Han er litt for snartenkt, litt for rask med å konkludere med at sånn og sånn blir så bra. Viktig å være innovativ og iderik for all del, og RBK har sikkert hatt for få ideer de siste årene, men man skal vokte seg vel for å konkludere for fort også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 26.08.2007 12:08    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi ikke skal trekke konklusjoner kun på bakgrunn av denne kampen, men at Traore har et mye større potensiale enn Dorsin er det liten tvil om.
Back to top
bergert
Rutinert

PostPosted: 26.08.2007 12:15    Post subject: Reply with quote

Får tilbake ivers mot tampere, da er storflor borte og vi får brukt både kone, konan og trarore. Konge!
Endelig har vi jo en back med "fart" Wink
RBK<3
Junior

PostPosted: 26.08.2007 12:25    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Allan Jepsen eller Tommy Stenersen er gode venstrebacker som kanskje kunne vært noe for RBK.

Abdou Traore^^ Idea
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2007 13:41    Post subject: Reply with quote

Det må være lov å bli smått religiøs av en sånn debut, kristobal! Smile

Greia for meg er nå like mye at vi kan sitte på en fullgod erstatter, som konkurrent til Dorsin. Dersom Traorè er stabil på det nivået han viste i går, er det ett kjøp mindre nødvendig i forsvarsrekka. Husk også at vi er sultefora på gode forsvarsspillere!
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 14:33    Post subject: Reply with quote

Det er en grunn til at Dorsin ikke nyter tillit på det svenske landslaget, og det er at han ikke regnes god nok mot internasjonalt topp motstand. På tippeliganivå går det greit, men han har mangler mot bedre motstand.

Traoré er en moderne sideback med hurtighet og finter som sin force, samt at han er raskt inne i situasjonene defensivt og god til å avverge.

Skal vi nå målet om topp 30 i Europa er det like greit å satse på Traoré fra dag en. Å utsette utskiftningen mellom ham og Dorsin vil bare sette en brems for utviklingen til Traoré.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.08.2007 14:39    Post subject: Reply with quote

Enig i det du sier Brady, men; Er det lurt å bruke et av Europas største dribletalent på backen? Han får jo, enten om vi vil det eller ikke, utfordret mindre derfra, og husk at han har potensiale til å bli en dribler av internasjonal toppklasse. Jeg vet ikke, og lar det bli et åpent spørsmål.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 14:51    Post subject: Reply with quote

Det var et glimrende spørsmål knerten_10, og jeg er minst like usikker som deg. Jeg tror han kan lykkes godt som back, hvis han får lov til å utfolde seg offensivt. Da trenger han ikke å bli noen dårligere dribler, for grunnteknikken er jo der. Men blir han bundet til å kun slå inn, så tror jeg vi har mer nytte av han som ving.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.08.2007 15:16    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi må bruke Traore der han har mulighet til å bli aller best, og det er etter mitt syn ganske klart som ving. Han kan bidra med noe ingen av de andre kan offensivt. Konan er fortsatt ikke der vi vil ha han med tanke på samspill. Med Dorsin - PCS - Traore på venstresiden har vi noe på gang. Dobling på kant, stor aksjonsradius, masse fart, innleggskapasitet hos flere (som gjør at Kone som midtspiss og Iversen som høyre kant får utnyttet sin hodestyrke godt) og et internasjonalt snitt over de to fremste spillerenes grunnteknikk som ikke kan matches i tippeligaen. Konan har store ferdigheter han også, men jeg synes ikke han er klar for å spille fast enda.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.08.2007 15:29    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er det lurt å bruke et av Europas største dribletalent på backen?

Laget som helhet tror jeg vil tjene på det, og spiller vi slik vi bør og skal spille, får han brukt dirbleferdighetene sine vel så effektivt i en offensiv backrolle. Som ving har forsvarsspillerne oftere fokus rettet direkte mot ham, mens som back vil han ofte komme 'fra intet'.

Dessuten virker han ikke som noen stor målscorer. Jeg tror hans største styrke er å kunne komme i stor fart bakfra med et bra finterepertoar og gjennombruddsstyrke.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.08.2007 15:41    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det må være lov å bli smått religiøs av en sånn debut, kristobal! Smile

Jada, for all del, og jeg er enig i at det var en kjempedebut og at gutten ser ut til å ha kjempepotensial. Han er noe stort og kan bli noe enda større.

Derfra til å nå nærmest si at han er vår nye venstreback etter å ha sett ham mot et hanglende norsk bunnlag blir dessverre feil for meg. Dorsin er den mest stabile forsvareren vår de siste sesongene.

Robert Boateng gjorde også en fantastisk "debut" i treningskampen mot Santos sommeren 1997. Jeg vil påstå at han så ut som en 100-millionersspiller i den kampen, som gikk mot et lag på et nivå langt høyere enn Tippeligaen. Han var bevegelig, alltid spillbar, eminent teknisk, og viste prov på et godt skudd. I den ene kampen så han ut som en spiller som kunne gjøre RBK virkelig gode i mesterligaen.

I dag kan jeg smile litt over at jeg tross alt var til stede da han scoret sitt eneste eliteseriemål for RBK mot FKH i Haugesund på et vakkert langskudd Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 01:04    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Tror egentlig det må en utlending til på venstrebacken.

Noen som vet om det er en lovende venstreback (en ny Erik Edman/Dorsin) på Sveriges U21-landslag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dotcom
Senior

PostPosted: 17.12.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

U21-landslaget til Sverige
Står ikke hvem som er venstrebacker da, det can noen med FM sjekke Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb