| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.08.2007 21:08 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: |
1) Det viktigste, Tettey inn som sentral. Han er en glimrende spiller, som viser han takler den rollen. Han er ballsikker, og tørr å dra av en mann. Både framover og bakover føler jeg meg trygg med Tettey nå. Godkjent ++
2) Riseth som midstopper. For det første, vi trenger Riseth sinn insats og vinnervilje. De andre kandidatene vi har, er så dårlige at de ikke hadde fått plass på noe annet TL lag. Ellers blir laget mer spillende bakfra med Riseth
3) Ciljan skal spille. Han er for god til å sitte på benken, han gir alltid 100%,løper myye og er kreativ med ball, noe som hjalp etter vi stoppet opp i første.
|
AMEN.
Jeg legger til:
4. Ingen Austnes til RBK.
5. Jamtfall inn da utfallet av kampen var gitt. Kjempebra! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 25.08.2007 21:09 Post subject: |
|
|
Synes Traore kom veldig bra fra vikarjobben. Han berget også midtstopperene flere ganger...
Synes at Tettey spillte bra, men han var litt for mye indreløper, da han spillte sentral, men som jeg har sagt tidligere om Tettey, jeg har tro på at han kan spille bra på alle plasser, minus spiss og keeper..
+ til Tørum for at han bytter inn Jamtfall og Aas. Men Kvarme er langt over "the hill" , håper egentlig at han legger opp i mårrå, det er bortkastet å la han spille på RBK 2. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:14 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | Bra innlegg, Erik!
Men: Skryt til Tørum for gode taktiske grep? Noe må være galt..  |
Hehe, selvfølgelig Ettersom jeg reagerer på det samme som alltid (tenker på 1. omgang) tenkte jeg å skippe det.
Det jeg er litt skuffet over (utenom det vanlige) er at en av mine favoritter, Storflor, skuffet. Han var veldig usynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2007 21:31 Post subject: |
|
|
De taktiske grepene fungerer bra i dag, men vi må ikke glemme at vi spiller på hjemmebane og at Vålerenga må gjøre flere endringer og til slutt ender med 10 mann på banen.
Vi har sett midtbaneløsningen Ciljan, Tettey, Sapara tidligere i år hvor de har blitt overspilt og virket for dårlig defensivt. Jeg synes absolutt vi burde fortsette med dem, da jeg har tro på at de kan ha nok tyngde defensivt også, men da kan vi ikke regne med at de er like gode hver gang.
Nå er RBK sju poeng bak Brann, og det tror jeg faktisk de vil være i morra kveld også. Da er plutselig resultatkravet til stede igjen. Hvis trioen ikke lykkes mot Winsnes & co i neste kamp så kommer naturligvis kritikerne igjen og fastslår at "etter den fantastiske forrige uken for Tettey viste han idag igjen at han har et godt stykke igjen før han kan bli noe defensivt anker i RBK. Er du enig i det, Knut Tørum? Betyr dette at Vidar Riseth vil foretrekkes i europacupkampene utover høsten, Tørum, for å møte Europas beste spillere kan vel bli for mye for Tettey, eller hva Tørum??"
 |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 21:35 Post subject: |
|
|
Tettey er ingen stor avslutter, men det viktigste er at han kommer til målsjanser. Bedre at han scorer på 3 av 10 enn at han ikke prøver fordi han er redd for skyte eller avslutte. Han vil mest sannsynlig også forbedre seg. Nå skal vi heller ikke glemme at rene verdensklasse spisser har bommet på like store målsjanser alene mot keeper men da blir det gjerne "nei og nei på 9 av 10 scorer han" mens her blir det "typisk tettey" Ikke rart det koker litt når han tenker på at han kan score sitt andre.
Uansett, nye forsvarspillere må kjøpes inn og de skal rett inn på laget så får de andre heller blir sure og legge opp på dagen. Det skal ikke være konkurranse om plassene med de middelmådighetene vi har der bak. Traore kan kanskje være en ypperlig moderne ving back men da må vi se han i langt flere kamper og vet ikke om tidspunktet er det riktig å spille han inn der når de tøffeste kampene gjenstår..... Er slikt som kan ødelegge en spiller på en plass han ellers kunne blitt særdeles god i. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 25.08.2007 21:35 Post subject: |
|
|
Koppinen kommer nok inn, Kristian.. tviler på om Tørum rokkerer noe mer i år, kanskje han gjør noe til neste år. Men Kvarme er nok ferdig... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:38 Post subject: |
|
|
Traoré gjorde en bedre kamp i dag enn hva Mikael Dorsin noen gang har gjort for RBK, og forbedringspotensialet er mye bedre. Hadde jeg vært trener ville jeg plassert Dorsin på benken i neste kamp. Ikke nok med at han gjorde jobben sin på venstresiden både defensivt og offensivt. Han reddet oss også fra baklengsmål flere ganger ved å dekke opp bak to elendige midtstoppere.
... og Bjørn Tore Kvarme håper jeg nå har spilt sine siste minutter for RBK. Det er tragisk å se en av mine gamle favorittspillere ha mistet så mye, både av fart og kvaliteter. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:45 Post subject: |
|
|
| FanFraSør wrote: | | Tettey er ingen stor avslutter, men det viktigste er at han kommer til målsjanser. |
Tettey kommer til å bli en stor avslutter. Det er bare et spørsmål om tid.
Som du skriver kommer han til målsjanser, han har en enorm hurtighet og teknikk til å komme seg i skuddposisjon. Skuddene han er enormt harde, og med den skuddteknikken han har vist to ganger nå på kort tid, er han snart vår Eder, for de som husker den gamle Brasil-spilleren. Han ble vel målt til 111 km/t i sin tid, noe som var regnet som verdens hardeste skudd. Der kan Tettey komme også.
Han har såpass bra ballkontroll og er så konsentrert at han sjelden gjør feil på egen banehalvdel, slik f.eks. Riseth gjorde flere ganger i førsteomgangen. Derfor er det bare for ham å få på plass et par ting i hodet og få opp selvtilliten, før han blir like kald foran mål som han er i andre deler av spillet.
På tide å svelge noen kameler, joko? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2007 21:49 Post subject: |
|
|
Slenger meg på den, Brady. Traore var sammen med Tettey vår beste spiller idag! Det sier litt at Traore var den klart beste i forsvaret. Samtidig er det litt godt å se, for det fremhever hvor mye vi har å gå på bak der (som om det ikke var klart...). Når vi får åpnet vinduene og ordnet litt gjennomtrekk der bak, så blir det her bra. Traore lå flere hakk over de andre i en-mot- en-situasjoner defensivt. Samtidig var han der flere ganger og ryddet unna etter gamlegutta, som du jo nevnte.
Wæhler knuste forresten Kone i hver eneste duell idag. Han har fortsatt til gode å vise seg fra sin beste side i Tippeligaen. Vi får håpe det bedrer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 21:50 Post subject: |
|
|
Får snike inn at Tetteys skudd ble målt til 104 km/t av TV2. Det er bra hardt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:53 Post subject: |
|
|
VG har Morten Berre som banens beste....  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 21:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Får snike inn at Tetteys skudd ble målt til 104 km/t av TV2. Det er bra hardt. |
En opplevelse å se skuddet suse inn fa min plass bak målet til Arni. Det som så ut til å bli en traurig kamp snudde etter Tetteys kanon. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 21:59 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | VG har Morten Berre som banens beste....  |
Bahahaha _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 25.08.2007 22:44 Post subject: |
|
|
Er imponert over det Traore gjør som back idag. Rett og slett. En liten juvel vi har funnet (les Stig Torbjørnsen) der. Jeg var bekymret de første 30, så kom Tetteys kanon, og etter det endret alt seg. I 2 omgang er vi bra, vi kan ikke klage på den synes jeg. Vidar viser hvor han hører hjemme, som en kriger i midtforsvaret. La han være der, og la Tettey få fortsette å vokse som sentral midtbane. Selv om Vidar ikke er noen utsøkt spiller, så har han en fighting spirit jeg berømmer. Den er også viktig. Koste meg stort når vi på 2-0 kan spille med Tettey, Ciljan, Jamtfall og (gratulerer) Jo Sondre Synd Jo ikke får pirka den inn, men det hadde vell kanskje vært i overkant.. Uansett, jeg er godt fornøyd totalt, men vi har nok å ta tak i fram imot CL. Spillerne (spessielt Kone) virker så kåte på CL, at jeg tror det er helt usannsynlig at vi roter vekk dette mot Tampere. Seriegull eller ikke, tror ikke det blir så værst i høst allikevell jeg  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.08.2007 22:52 Post subject: |
|
|
| Hva med å bruke Stoor som stopper kan umulig være dårligere enn de som er der. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 25.08.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| Einherjar wrote: | | Er imponert over det Traore gjør som back idag. Rett og slett. En liten juvel vi har funnet (les Stig Torbjørnsen) der. |
Ansettelsen av Torbjørnsen er det smarteste klubben har gjort siden de hentet gamle Eggen til byen i -88. Sapara, Kone, Traore, Konan. Ja, også Stoor da, men det er jo ikke så verst med fire av fem. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 23:20 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hva med å bruke Stoor som stopper |
Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 25.08.2007 23:21 Post subject: |
|
|
| Merkelig at VIF ikke satte inn en av spillerne som hadde blitt tatt ut istedenfor å spille med 10 mann. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 23:27 Post subject: |
|
|
| Du veit at det ikkje var ein handballkamp? |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.08.2007 23:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | hhem
InnleggSkrevet: 25.08.2007 22:21 Tittel:
Merkelig at VIF ikke satte inn en av spillerne som hadde blitt tatt ut istedenfor å spille med 10 mann. |
Det var faktisk dagens morsomste  |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 25.08.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Det er (det Abrekk eller hvordan dan der stavest sitt ansvar.. ikke vårt..) At Abrekk (eller hvordan det stavest) sitt snsvar. Abrekk(hviss ansvar der stavest) bør vell kanskje kjøre bussen(viss ansvar der ikke er ) hjem ?
Vell.. figuren er en idiot.. greit nok ? _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.08.2007 00:01 Post subject: |
|
|
| Einherjar wrote: | Det er (det Abrekk eller hvordan dan der stavest sitt ansvar.. ikke vårt..) At Abrekk (eller hvordan det stavest) sitt snsvar. Abrekk(hviss ansvar der stavest) bør vell kanskje kjøre bussen(viss ansvar der ikke er ) hjem ?
Vell.. figuren er en idiot.. greit nok ? |
At det var? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 26.08.2007 00:02 Post subject: |
|
|
| Haha! Jeg skulle til å skrive det var tidenes mest uoversiktlige innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 26.08.2007 00:03 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | At det var? |
Prøvde meg på en morsomhet der, men klarte ikke fullføre tydeligvis
hehe, uansett, Aabrekk er en dust! _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.08.2007 00:09 Post subject: |
|
|
Einherjar er full, mistenker jeg!
Etter å ha tenkt litt bøyer jeg meg i støvet for Traorè i dag.
Artig å høre Tørums svar i TV-adressa:
(Om Traorè) Spilte han så bra at Micke Dorsin har litt å tenke på i forhold til når han kommer tilbake igjen?" Tørum: (tenkepause)"ja."
EDIT: 15 år gammel single malt Dalwhinnie er knakende god! Skål! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|