English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Er der seriøst ingen her som så Jamtfall jobbe defensivt komme på gode bakromsløb og som udfordrede backene. Kort sagt gjorde han vel jobben sin i dag.

Jeg er enig. Han var ikke strålende, men han bød på mye av det vingene våre har manglet i år.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
View user's profile Send private message
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 04.08.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Dette smakte godt, og ja vi hadde litt flaks.
Men "the big wheel keeps turning" har en sikkert viktig og klok person
engang i tiden sagt. Vi har hatt uflaks i mange kamper i år, og nå får vi litt i retur Smile
Inkluderer CL trekningen i den potten.
Straffen som gir 1-0 er etter min mening helt grei. Dommern står 2 meter fra, jeg sto også rimelig greit plassert på vest til å se hele situasjonen. Om noen skal ha pepper for den så er det jo Stabekk spillerne som er utrolig klønete og tørner sammen to mann, med Jamten i midten Smile 2-0 kom på et meget gunstig tidspunkt. Kones kanon var et deilig .
Om Vålerengens Idretts Foræning lager trøbbel for det laget fra bergen i morgen, så kan dette faktisk bli interessant Smile

Og Haugen, angående Gunnarsson, han ER på hatlisten.. ikke stort å spekulere på Smile
primaten
Rutinert

PostPosted: 05.08.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

den som har sett faren til iversen spille vet at det ikke begynte i 2004...
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 05.08.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

Hunk wrote:
Så du ville heller at vi skal prøve spille bra fotball, men tape...
Jeg synes kampen i dag var spennende og en meget bra kamp defensivt.

Så viss du ikke skjønner at 90-tals epoken er over, og at nuet er NU.
SÃ¥ har du et helvetes problem, og kan dra ditto deretter. Mad

Jeg blir så fordømt lei av slike uttalelser...tyder på at interessen for fotball ligger på et svært lavt nivå faglig. Jeg driter ikke i hvordan laget spiller bare de vinner...jeg betaler ikke på tusenvis av kroner for å se RBK vinne med dårlig spill, jeg vil underholdes, i likhet med mange andre. Spillerne i stallen er da gode nok til å kunne styre en kamp på hjemmebane. Jeg vil se et lag som bestemmer hjemme...som ikke ligger "bakpå" for å forsvare seg. Greit nok på bortebane å være taktisk, men ikke hjemme.
KTE´s inntreden vil forhåpentligvis på sikt være med på å stake ut en kurs hvor spillerne TØR, og spillerstallen er gode nok teknisk til å våge å angripe. Jeg vil ikke se at ballen pælmes ut for å motta et nytt angrep.
Det er da vår hjemmebane for f**** !!

Last edited by julegrisen on 05.08.2007 00:07; edited 1 time in total
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 05.08.2007 00:07    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg synes vi var veldig gode under Hareide også til tross for at det ikke ble Champions League den sesongen.

enig, beste sesongen i dette årtusenet.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

Hunk wrote:

Det handler ikke om noen "90-talls-epoke".
Poenget mitt er at jeg har ikke først og fremst blitt glad i denne klubben fordi de har vunnet mange fotballkamper. Det er måten de spiller fotball på som er det som tiltaler meg.
Det har aldri vært likegyldig for meg hvordan fotballkamper vinnes.

Når det gjelder kampen i dag, så mener jeg at vi skal PRØVE å spille fotball, spesielt når vi leder 2-0 etter første omgang.
Det er til og med OK å ligge lavt med laget til tider, men da bør du ha baller til å ta noen av kontringene som byr seg, og det var det mange muligheter til i dag uten at de ble brukt.

Dersom det er kondisen det skorter på med det relativt beskjedne kampprogrammet de har hatt til nå, er jeg alvorlig bekymret mht eventuelt CL-spill.
Og, dersom flere at spillerne var slitne, hvorfor kom ikke flere bytter tidligere?? Tviler på at Traorè var spesielt utslitt.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 05.08.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

I ettertid synest eg Tørum gjorde rett i å bruka Riseth sentralt på midten i denne kampen, ettersom det var svært viktig å stoppa Pall Gunnarsson. I dei fleste andre kampar trur eg likevel at Tettey vil vera det beste valet.

Elles synest eg det var riktig å leggja seg såpass lågt som me gjorde i dag. Me må ta konsekvensen av at Stabæk ligg eit godt stykke foran oss på tabellen og ikkje prøva å spela som om me er betre enn det me er.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:34    Post subject: Reply with quote

Hunk wrote:

Herregud Rolling Eyes Gratulerer, det dummeste jeg har lest på år og dag.

Jeg vil heller bli underholdt, og tape med verdighet og et realistisk håp om at det kan forandre seg til neste kamp, enn å flakse-safe seg inn til seier uten bra spill.

Er enig med Eggen sin konklusjon etter kamp. Vi skal styre kampene på lerkendal, vi skal spille bedre enn dette, vi skal mere framover enn dette.
Å ligge i 4-5-1 og vente på Stabæk, holder ikke.
"Stabæk er så offensive at vi viste vi ville få sjangsen, og vi brukte de" sa Tørum etter kampen. Folk kan juble så mye de vill, jeg får det langt opp i halsen.

Gledlig med innsatsen til Riseth, men jeg mener han skulle spillt midtstopper, og ikke ballsentral.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
uglevett
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:37    Post subject: Reply with quote

Viktig å merke seg at det var flere spillere som fikk seg noen smeller (iflg Tørum på RBK-TV) før pause og ville bytte og at de derfor var nødt til å legge seg litt lavere enn planlagt.
jadda
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:40    Post subject: Reply with quote

...i så fall; hvorfor i all verden vente så innmari lenge med begge de to siste byttene?
Synes det vitner om en merkelig form for lagledelse...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:43    Post subject: Reply with quote

Spørs vel litt hvem det var også...
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2007 00:47    Post subject: Reply with quote

Synes folk er for hysteriske. For det første, vi er ikke gode nok til å kjøre over alle lag i 90 min. At vi lå lavt i deler av kampen skyldes like gjerne at Stabæk er et bra lag som at vi ønsker å fremstå slik. For det andre så spilte vi offensiv fotball mot Viking i siste hjemmekamp i serien og da blir det for dumt å hevde at RBK satser på defensiv fotball.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 00:53    Post subject: Reply with quote

Right on.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 05.08.2007 01:13    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Dagens RBK selv på selveste Lerkendal er ikke en fryktinngytende motstander.. Det er lenge siden Lerkendal har vært et uinntagelig fort... Jeg husker fan meg den gangen vi slo brann 9-0, det regnet som fan og store stå var åpen. Den som skulle ha bra plass måtte møte flere timer før kamp.. Det var dager det folks.. dager da RBK vant 10-0 over Brann Smile Dager vi utrolig nok vant 2-1 over selveste AC-Milan... kommer neppe tilbake...
Haugen
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 01:22    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Haugen wrote:

Takk for sist forresten, Rawky Cool

Omgås vi ellers? Sorry, lukter ikke helt. Wink

Se PM.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
keschaa
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 01:23    Post subject: Reply with quote

til alle dere som kritisert mitt innlegg (Julegrisen, Jadda, osv)..
Kan dere ikke glede dere over en seier i kveld mot Stabæk? Isteden for å rakke ned på hvordan vi vant kampen. Jeg mener det at det er viktigere å få inn en trepoenger mot ledende lag i TL enn å på død å liv underholde.. Er ikke 3 mål underholdene?
Jeg sier vær kynisk der man MÅ også kan man invitere til festspill der man KÀN!!!

ps: Erik fra Kristiansand, legg merke til at du har rundt 5-6 "Vi skal.."
Viss det hadde vert så lett så hadde det ikke vert forskjell på laga; (får å sette det litt på spissen)
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 01:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er forsåvidt enig med deg, Hunk. Såvidt jeg kan huske har kampene mot Stabæk aldri vært noen festforestilling. Det har alltid vært tøffe tak, og det har alltid blitt litt mye av det vi liker å kalle rævafotball. Stabæk har hatt et bedre tak på RBK enn jeg liker, så enhver seier mot det laget smaker godt, uansett hvordan den kommer.

I mine øyne er tre poeng alltid viktigere enn måten de poengene kommer på, uten at det betyr at jeg er likegyldig til spillestil. Men den tiden hvor RBK kunne valse over enhver motstander på Lerkendal og tre poeng kunne innkasseres på forhånd er over for lenge siden, og kommer neppe tilbake med det første. Da må vi dessverre av og til ta i bruk litt mindre rosenborgske metoder.

Men når det er sagt, man skal heller ikke bli for defensiv når man skal ligge lavt heller. Selv om spillerne er slitne etter en ekstremt tung førsteomgang så må man tørre å gjøre noe sjøl også. Man kan ikke bare stå stille og vente på en ny angrepsbølge. Før eller siden vil det straffe seg. Selv om man har aldri så mye stålkontroll defensivt.
Kent
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 02:01    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Gunnarsson driter seg enda mer ut:

http://fotball.adressa.no...e86979.ece

Han er en skitten og uærlig spiller som får altfor lite kort av den mer røde sorten. Vidar Riseth (fortjent gult kort) er ingen snill kar, men han takler stort sett rent, men hardt. Slikt kjenner ikke Gunnarsson til, ser det ut til. Kaster seg i hytt og pine, stempler Riseth i ankelen som hevn på et par harde taklinger og oppfører seg i det store og det hele som en idiot. Som et like diltende fjols kommer Daniel Nannskog som finner det for godt å klage på hver eneste dommeravgjørelse som går han i mot.

Jeg begynner å bli mildt forbannet på dem begge, og det er ikke første kamp at det skjer - og ikke nødvendigvis mot RBK.

Skjønner faktisk godt at Stabæk klager på dommeren. De fleste avgjørende situasjoner fikk i RBK`s fordel denne gangen - i motsetning til tidligere i sesongen. Dessuten synes jeg det er bra med typer som Gunnarson og Nannskog. Gode spillere med skikkelig temperement. Skal være slik i en toppkamp.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 02:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er vel litt uenighet om hva som er godt nok for en ving som spiller for Rosenborg. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bytte Jamtfall med Edu for å si det sånn.

Jamtfall er ingen mann for RBK - ihvertfall ikke før om et par år. Virker rusten teknisk og angrepsspillet blir veldig lidende av at han aldri kommer rundt backen og får lagt inn. Traore skapte langt mer på 10 minutter enn Jamtfall gjorde på 80 min.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 02:08    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg har forstått var det aldri Jamtfalls oppgave å løpe ned til dødlinja og legge inn. Jamtfall skulle true bakrom, mens backene skulle ta seg av innleggene inn i boksen, sånn som jeg har forstått det Tørum sa før kampen.

Så hvis jeg har forstått det riktig gjorde Jamtfall den jobben han ble satt til, og han gjorde den bra. Jeg har sett han bedre, men så var ikke forholdene de beste heller da.
Haugen
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 02:09    Post subject: Reply with quote

Hm, skapte Traore noe? Kan ikke jeg huske.

Er ikke Konan klar til neste kamp, bør Traore få sjansen. Jamtfall overbeviste ikke meg nok til å få starte neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kent
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 02:18    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett Jamtfall skikkelig god for å være ærlig, og tror ikke han blir god nok for RBK heller. Var en lettelse å få Traore inn på banen som kunne invitere til noen vegger med Kone (bl.a. på målet) og som hadde teknikk til å dra av en mann eller to. I tillegg holdt han ut til krittet som en ekte ving.

Og til sist: Man kan aldri basere et angrepspill på at det skal være backene som leverer innleggene. For det første er de fleste backer for dårlige tekniske til å komme seg rundt på kant og legge inn. For det andre krever det et altfor langsomt angrepsspill om det kun er backene som skal fore spissen vår med baller i boksen. Jamtfall har hurtighet, men er direkte svak teknisk. Mener det er en skandale at han starter for RBK.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 12:36    Post subject: Reply with quote

det var Tettey og Konè som kombinerte på siste målet. Ikke Traore som du sier kent.
Så da hadde vell ikke Traore så mange involveringer, men han spilte jo ikke mer en 10 min da..
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2007 12:44    Post subject: Reply with quote

Vi starta denne kampen med 5 trøndere (Strand, Riseth, Tettey, Storflor og Iversen). Tviler på at det er noen TL-lag som kan matche denne lokale andelen...?

Aftenposten er som vanlig helt på jordet i sin kåring av banens beste. Denne gangen trakk de Kone ut av hatten.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.08.2007 12:55    Post subject: Reply with quote

Hvis Storflor spilte fortjener han karakteren 0. Han var bokstavelig talt usynlig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb