English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
primaten
Rutinert

PostPosted: 04.08.2007 22:26    Post subject: Reply with quote

på kone hadde jeg det å utsette at i en del innleggssituasjoner på kontringer, særlig tidlig i kampen, manglet vi en mann midt foran mål. midtspissen lå ikke der han skulle.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:26    Post subject: Reply with quote

Riseth kompenserer sine manglende ferdigheter, med syk innstilling og ditto taklinger, og det blir det gule kort av...
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi var veldig gode under Hareide også til tross for at det ikke ble Champions League den sesongen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.08.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Jamtfall gjorde en "god" jobb i dag imo. Han har litt å lære når det gjelder å finne medspillere og sette i gang ting selv, men går på veldig fine løp som løser opp forsvaret til stabæk og gjør spillet vårt mindre forutsigbart. Farlig frempå flere ganger og "skaffet" straffesparket. Godkjent av meg.

Kone får ikke alt for mye å jobbe med, men får også godkjent selv om han er litt dårlig til å plassere seg i deler av kampen. Viser hva han kan på målet.
Riseth gjør en kjempejobb, elsker å ha en kar som han i laget. Med hele sin eksistens løfter han laget et hakk pga. voldsom tenning og innsatsvilje. Ja, han er voldsom til tider og fortjener vel det gule kortet, men Gunnarsson driter seg ut og skulle hatt sitt soleklare røde.

Last edited by Hedning on 04.08.2007 22:28; edited 1 time in total
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

Jamtfall spilte sin første seriekamp fra start - ever. Utfra det synes jeg at han gjorde det beste ut av det han fikk å jobbe med mot et godt lag. Synes å huske at Tettey ikke var så god i sin første kamp fra start heller - og han hadde flere innbytter før det.

Tar gjerne en 15 millioners ving jeg, men på det nivået har vi ikke råd til å ligge (ennå).
jadda
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:30    Post subject: Reply with quote

Helvete heller!
Er det slik vi ønsker å spille fotball i tippeligaen???? Det var jo ti ganger værre en Moilles såkalte rævvafotball på tidlig 90-tall.

I andre omgang var det INGEN vilje (eller evne) til å drepe kampen før Ciljan kom inn fem minutter før slutt.
Et så baktungt lag har jeg knapt sett på Lerkendal noen gang, langt mindre av hjemmelaget.
For det første så spiller vi med 3 stoppere. Det er forsåvidt greit nok, men når hverken "indreløperne" eller "vingene" går på offensive løp, blir det bare flatt, baktungt og kjedelig. Sapara hadde ikke kondis til å løse rollen og Tettety ble fryktelig alene på sin side, all den tid Jamtfall sprang rundt der som en hodeløs kylling. Skryt til Tørum for at junior fikk muligheten i dag, men ettersom han ikke grep den, mener jeg at han burde vært lempet av banen tidligere.
Det samme med Sapara. Mannen er jo til tider rett og slett lat. Han gjør riktignok geniale ting med kula innimellom, men han slarker mye i jobbingen både defensivt og offensivt.

Dersom dette er "det nye" Rosenborg, kan ting gjerne gå til helvete for min del. Dette var tragiske greier!!
Det er mye mer jeg har lyst til å lire utav meg nå, men jeg skal besinne meg.

Og, joda, jeg har fått med meg at vi vant...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.08.2007 22:30    Post subject: Reply with quote

At han løper på seg krampe 2 ganger er jo også beundringsverdig, og husk at overvannet i starten av kampen sansynligvis er spesielt ille for en spiller som har spisskompetansen i farten.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Riseth kompenserer sine manglende ferdigheter, med syk innstilling og ditto taklinger, og det blir det gule kort av...

Å være snilleste gutten i klassen er ikke bestandig et pluss. Tenning er veldig viktig, og der er Strand og Riseth viktige for RBK. De går forran og viser guts og innsatsvilje. Skal vi vinne kamper, må vi gi juling.

Dagbladet hadde i dag en oversikt over antall kort til lagene i tippeligaen. Et gult gir et poeng, rødt gir 3 poeng. Husker jeg ikke helt feil, hadde RBK som snilleste lag i serien 13 poeng (13 gule). Det laget som lå nærmest oss hadde 21 poeng (18 gule og 1 rødt).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:

Tar gjerne en 15 millioners ving jeg, men på det nivået har vi ikke råd til å ligge (ennå).

Tull, Solli 7 millioner, Braaten 5 millioner, bedre TV2-avtale fra ifjor, europacup-penger og mye bedre publikumssnitt år for år, mindre stall og desto mindre spillerlønninger gjør at Rosenborg har en solid økonomi og kan kjøpe en spiller til 15 millioner kroner om han er verdt pengene, noe jeg ikke er i tvil om at Edu er.

Det er 90 millioner kroner som venter Rosenborg om vi klarer kvalifiseringen til mesterligaen. Det er en betydelig finansiell risiko ikke utnytte mulighetene for inntjening.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
rawky wrote:

Tull, Solli 7 millioner, Braaten 5 millioner, bedre TV2-avtale fra ifjor, europacup-penger og mye bedre publikumssnitt år for år, mindre stall og desto mindre spillerlønninger gjør at Rosenborg har en solid økonomi og kan kjøpe en spiller til 15 millioner kroner om han er verdt pengene, noe jeg ikke er i tvil om at Edu er.

Det er 90 millioner kroner som venter Rosenborg om vi klarer kvalifiseringen til mesterligaen. Det er en betydelig finansiell risiko ikke utnytte mulighetene for inntjening.

Sant nok. Bøyer meg for den. Men tviler vel på at de bruker 15 mill på en ving just nu.

Nannskog er ute og slenger med sleivkjeften også:

Riseth er et svin: http://fotball.adressa.no...e86986.ece
Haugen
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:39    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:

Nannskog er ute og slenger med sleivkjeften også:

Riseth er et svin: http://fotball.adressa.no...e86986.ece

Hadde Riseth spilt for en annen klubb, hadde jeg helt klart vært enig med Nannskog.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:42    Post subject: Reply with quote

Mulig, men det er vel like mye fordi han er såpass synlig i det han foretar seg på banen. Mener at det finnes mer skitne spillere, men som kanskje ikke gjør så mye ut av det (uten at jeg kommer på noen i farta). Men Gunnarsson har seg selv å takke. Så det er sagt.
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 04.08.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Nannskog er en grei fyr, sier hva han mener og skulle ønske en vinnertype av Riseth´s kaliber på eget lag. Kul fyr med medietekke, ingen tvil om det.
Over til kampen.
Iversen imponerte idag. Det som imponerte mest var løpskapasiteten. Virker som vi kan legge den diskusjonen død nå etter denne oppvisningen av Ivers.
Ivers har IKKE dårligere kondis enn Marvin Wiseth, dermed basta. Very Happy
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:46    Post subject: Reply with quote

Det skal også sies at Gunnarsson ikke er langt unna og havne på ei hatliste, ei hatliste som inneholder navn som Berre, Hoseth, Berg Hestad, Andresen og Sørensen. Kommer ikke på flere i farta.

Takk for sist forresten, Rawky Cool
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Ivers har IKKE dårligere kondis enn Marvin Wiseth, dermed basta. Very Happy

Strengt tatt skal det vel ikke så mye til å ha bedre kondis enn Marvin Wiseth? Razz
Maradona
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Ikke mobb Marvin !!!!!
TomH
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var ikke god i dag heller, men jeg håper gjerne at han blir det.

Han bør ned i 1.divisjon (som mange har nevnt før) og bygge seg opp der.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Meget god kamp defensivt idag, Stabæk har knapt en sjanse, og superspissene Nannskog og VPG er stort sett bare synlig når de kjefter på dommeren eller skubber på Vidar Riseth.

Offensivt er de alt for lite villige enda, det er tidvis bra en periode i 1. omgang, jeg er glad for at vi viser at vi kan skape sjanser på overganger, men ønsker også å se at vi kan ha ballen litt mer og ikke bare ligge bakpå og vente på overgangene.

Anngående klagingen på Riseth så sier jeg bare, greit nok at Riseth kanskje skulle hatt to gule idag, men det var han ikke alene om. Både Nannskog og VPG er voldsomme til å kjefte på dommeren og å skubbe motspillere etter at dommeren har stoppet spillet.

Og jeg vil heller ha spillere som får kort pga at de takler hardt enn pga at de driver med usportsligheter som det.

Synest Jamtfall gjør det greit med tanke på at han spiller på feil kant, så jo når han kom over på høyresiden at han da ble litt bedre, men han møter en god back på venstresida idag og klarer å skape ett par nestensjanser, en grei førstekamp fra start, men ikke noe mer.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:03    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:

Takk for sist forresten, Rawky Cool

Omgås vi ellers? Sorry, lukter ikke helt. Wink
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.08.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Herlig kamp i dag! Basma og Riseth var meget gode, samt at angrepsrekka ser ut til å fungere bedre uten Braaten. Jamtfall gjorde en helt grei innsats spør du meg, og Iversen virket frisk. Pall Gunnarson var helt latterlig dårlig og hissig, han hadde noen finter, men ellers gikk han bare rundt og sutret og var en idiot. Dette lover godt for høsten folkens. Snart kollapser Brann og vi vinner serien i år som i fjor!
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jamtfall var ikke god i dag heller, men jeg håper gjerne at han blir det.

Han bør ned i 1.divisjon (som mange har nevnt før) og bygge seg opp der.

Bodø/Glimt har prøvd seg i allfall 2 ganger på få han på utlån, men Jamtfall jr vil være i Trondheim....
keschaa
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Helvete heller!
Er det slik vi ønsker å spille fotball i tippeligaen???? Det var jo ti ganger værre en Moilles såkalte rævvafotball på tidlig 90-tall.

I andre omgang var det INGEN vilje (eller evne) til å drepe kampen før Ciljan kom inn fem minutter før slutt.
Et så baktungt lag har jeg knapt sett på Lerkendal noen gang, langt mindre av hjemmelaget.
For det første så spiller vi med 3 stoppere. Det er forsåvidt greit nok, men når hverken "indreløperne" eller "vingene" går på offensive løp, blir det bare flatt, baktungt og kjedelig. Sapara hadde ikke kondis til å løse rollen og Tettety ble fryktelig alene på sin side, all den tid Jamtfall sprang rundt der som en hodeløs kylling. Skryt til Tørum for at junior fikk muligheten i dag, men ettersom han ikke grep den, mener jeg at han burde vært lempet av banen tidligere.
Det samme med Sapara. Mannen er jo til tider rett og slett lat. Han gjør riktignok geniale ting med kula innimellom, men han slarker mye i jobbingen både defensivt og offensivt.

Dersom dette er "det nye" Rosenborg, kan ting gjerne gå til helvete for min del. Dette var tragiske greier!!
Det er mye mer jeg har lyst til å lire utav meg nå, men jeg skal besinne meg.

Og, joda, jeg har fått med meg at vi vant...

Så du ville heller at vi skal prøve spille bra fotball, men tape...
Jeg synes kampen i dag var spennende og en meget bra kamp defensivt.

Så viss du ikke skjønner at 90-tals epoken er over, og at nuet er NU.
SÃ¥ har du et helvetes problem, og kan dra ditto deretter. Mad
hansern
Proff

PostPosted: 04.08.2007 23:21    Post subject: Reply with quote

Synes Jamtfall er lovende. Han har kvaliteter som mangler i RBK i dag. Faktisk har vi manglet bakromsspillere siden Brattbakk la opp. Jamtfall skaper usikkerhet i motstanderens forsvar og skpaer rom for andre spiller. Håper han får flere sjanser.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Knut T. Eggen var tydelig missfornøyd med spillet i dag, kritiserte indirekte taktikken til Tørum. KTE mener vi må tørre å styre spillet mer på Lerkendal. Vi blir liggende alt for lavt gjennom kampen og vi lemper litt mye langt til tider i 2. omgang. Vi har spillere som har ferdigheter men som må tørre litt mer. Jeg må innrømme at jeg er litt paff over hvor lavt vi ble liggende og veldig deffensivt, håper vi klarer å bli litt mer offensive etterhvert. Vi ble veldig baktunge og setter inn presset veldig lavt, skuffet over at Stabæk til tider spiller oss så lavt son de gjorde i dag.
Jamtfall bør leies ut fordi han rett og slett ikke er god nok for RBK.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.08.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

Ikke mye å skryte av denne kampen. Får håpe årsaken lå i slitne spillere og ei tung matte, for makan til lite angrepsvillige spillere er det lenge siden jeg har sett. Når det er sagt er Stabæk et godt lag som består av spillere med kjappe bein og god bevegelse.

Irriterer meg over at Rosenborg ikke klarer å kutte ut kranglinga. Denne utingen startet slik jeg ser det når motgangen meldte seg i 2004, og har vært
et tydelig reaksjonsmønster blant enkelte spillere siden. Riseth, Iversen og Dorsin stiller i særklasse når det gjelder idiotoppførsel i så måte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb