View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jadda Veteran
|
Posted: 28.07.2007 22:51 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | jadda wrote: |
Edit: For øvrig må jeg dessverre etterhvert innrømme at jeg er i ferd med å bli mer og mer enig med Recon i forhold til Tørum og hvilke egenskaper en RBK-trener må besitte. |
Hmmmpfgh...
Skal jeg bli fornærmet nå?  |
Veeel...
Hater bare å dilte etter
---
Et annet problem med Tørum, er faktisk hans valg av assistent. Skjønt, han hadde vel ikke store valget, da mafiaen MÅTTE ha en ekte rosenborger i trenerteamet. Jeg har ingen ting å utsette på Rambo i seg selv(man skulle vel ihvertfall tro at han hadde små problemer med å utstråle autoritet), men jeg tror Tørum kunne ha profittert på en mer erfaren co-pilot av typen som Bjørn Hansen. Full av taktisk klokskap, naturlig autoritet i kraft av sin kunnskap og uten egne ambisjoner om å overta jobben til hovedtreneren.
En mer tydelig fordeling av arbeidsoppgavene Tørum-Rambo hadde også vært fordelaktig, siden vi likevel er "stuck" med de to.
Rambo kunne for eksempel vært "skremmer'n" med hæslige "blod-treninger" dagen etter slike begredelige kamper som i dag. I stedet får vel spillerne fri.... |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 28.07.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Nordvik burde vore fast på laget no. Det meiner eg. Elles tviler eg vel litt på om det finst unge RBK-arar som per i dag er gode nok til å erstatta dei etablerte. Mathisen har vel ikkje utvikla seg slik som ein håpte at han skulle gjera. Eg har sett lite av Valø, men det eg har sett lover godt. Men han må jo fyrst få nokre innhopp på slutten av kampane før han kan vurderast frå start. Traore hadde kanskje spelt i dag hadde det ikkje vore for skaden? Aas er ikkje god nok til å utfordra Kone og Iversen enno.
Det største problemet er uansett forsvaret, og der treng me sårt forsterkningar utanfrå. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.07.2007 22:56 Post subject: |
|
|
Vel, jeg mente ikke at de gutta der ville ta gull da, men signaleffekten ved det. Og at man har mer velvilje og tålmodighet med de unge fremadstormende, enn de kvalmende, uinteresserte. Så lenge man taper uansett, spiller heller ikke resultat noen rolle som argument!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 28.07.2007 23:01 Post subject: |
|
|
Å som jeg savner Trond Sollied. Hvis han ikke ble spurt når han var tlgjengelig mener jeg det var en skandale. Det ville blitt feil i forhold til Tørum,men. Det kan bli lenge til neste mulighet. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.07.2007 23:04 Post subject: |
|
|
Sykemeldinga til Høgmo ødela mye....
Styret hadde plutselig ikke så mye valg ettersom Tørum hadde resultatene så til de grader med seg i sykemeldingsperioden til Høgmo, og da måtte bare assistenten nok en gang bli hovedtrener.
Nå derimot.... er det på tide å vise at styret ikke er handlingslammet. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.07.2007 23:13 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Vidar Riseth wrote: | – Knut har full tillit blant oss. Det har aldri vært et diskusjonstema |
Heh, bytter du Knut med Ola, er dette ordrett det Riseth sa til Kokken og meg på brakka, snaut halvannen time før spillerne kom ut fra garderoben og hadde solgt ham...
Kiss of Death, Tørum? |
*folde hendene og knele foran bildet av Trond Sollied* _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 28.07.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Sykemeldinga til Høgmo ødela mye....
Styret hadde plutselig ikke så mye valg ettersom Tørum hadde resultatene så til de grader med seg i sykemeldingsperioden til Høgmo, og da måtte bare assistenten nok en gang bli hovedtrener.
Nå derimot.... er det på tide å vise at styret ikke er handlingslammet. |
Tja, eller hadde en allerede da demotivert Bratseth sagt opp stillingen i stedet for å ta VM-permisjon, kunne vi kommet fram til en god løsning med Peg Mathias som ny sportsdirektør...  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2007 17:19 Post subject: |
|
|
Fjørtoft sa noe veldig bra på TV2Zebra nå (ja, faktisk), nemlig at "vi kan ikke drive på å lure oss selv ved å dra fram [de positive småtinga] å ta med seg. Vi kan sikkert holde på og lure oss selv internt, men vi klarer ikke lure publikum."
[] = min omskriving
Veldig bra sagt, og noe man kanskje burde tenkt over i Rosenborg, mtp å beholde noe som helst av troverdighet. Hører du det Høg....err...Tørum? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 29.07.2007 21:13 Post subject: |
|
|
Tørum kunne faktisk ikke vært mer kritisk til laget sitt i pause. Hvor han sa til tv 2 at "alt" var dårlig og ingenting var "bra." Tromsø var etter hans mening best i alle faser av spillet.
Men etter kampen hadde han en helt annen tone etter at Rosenborg hadde prestert en mye bedre andreomgang og scoret 1 mål. Da virket det faktisk som han ikke hadde overvært kampen. For det kan ikke være slik at det å være god i 15 minutter og bli overkjørt i resten skal være "hakket under ok." Tror selv at Tørum kommer til å forandre litt tanker rundt kampen når han virkelig analysert den. |
|
Back to top |
|
 |
stjørdaling Senior
|
Posted: 29.07.2007 21:14 Post subject: |
|
|
Ellers vil jeg si at Tørum starter med helt feil laget, men viser gode faglige kunnskaper når han etter min mening tar gode grep i pausen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2007 21:26 Post subject: |
|
|
stjørdaling wrote: | Ellers vil jeg si at Tørum starter med helt feil laget, men viser gode faglige kunnskaper når han etter min mening tar gode grep i pausen. |
Du motsier ikke deg selv overhodet her...  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.07.2007 21:58 Post subject: |
|
|
stjørdaling wrote: | Ellers vil jeg si at Tørum starter med helt feil laget, men viser gode faglige kunnskaper når han etter min mening tar gode grep i pausen. |
Sapara var dårligere enn Skjelbred. Braaten var dårligere enn Storflor.
Gode grep eller de mest lettvinte grepene?
Vi hadde flaks som ikke fikk et par baklengsmål i mot den første halvdelen av andreomgangen. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.07.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Kan like gjerne beholde han, styret kommer bare med en ny dårlig trener uansett. Per Mathis Høgmo... hva faen tenkte de på? |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 29.07.2007 22:16 Post subject: |
|
|
Si det... Høgmo som sportssjef/manager og Sollied, evnt Eggen jr, som hovedtrener, derimot, kunne vært noe. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Ja,Eggen jr er så flink. Etternavnet har ingen innvirkning.
Sett en fyr med personlighetsforstyrrelser til å håndtere par og tjue forskjellige personligheter. Blir nok suksess. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.07.2007 22:48 Post subject: |
|
|
Tja, om han har en personlighet som kan kjefte på de og en som kan bygge opp ville det vært en vinnvinnsituasjon for oss. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 29.07.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Spillerne må gå! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 30.07.2007 09:21 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker at de løper. Fortrinnsvis etter ballen. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.07.2007 10:22 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: |
*folde hendene og knele foran bildet av Trond Sollied* |
Jeg hadde Sollied som gym-laerer et aar, og jeg tror han staar for noe som mangler og har manglet helt siden Eggen og Sollied sist var trenere: et hardt regime og disiplin.
Jeg mener bestemt at et lag som RBK med sine styrevedtatte spillemoenstere er fullstendig avhengig av et kraftigere jernregime enn vi har hatt med siste aars trenere.
Det er som morra mi sier: " han knut han har saa snille oyne " Er ikke det som skal til.
Sollied mangler Eggens vidd og humor, dette maa balanseres i teamets oevrige roller, i det oevrige ville Sollied vaert perfekt. Men etter det jeg forstaar saa har han belgisk kone og barn? Uansett boer RBK strekke seg langt for aa skaffe Sollied paa langtid ved neste korsvei (og den korsveien kan nok komme raskere enn vi tror hvis dette fortsetter...) |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 30.07.2007 10:37 Post subject: |
|
|
å være fotballtrener er ikke noe forskjellig fra andre yrker. skaper man ikke tilfredstillende resultater har man ingenting i jobben å gjøre. vinner ikke rbk borte mot brann, bør tørum gjøre som myhre og takke for seg.
sånn er det bare |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.07.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen: - Kabinpersonalet kan ikke ta over cockpiten
- Hvordan skal man kunne lære bort noe man ikke kan?, spør trenerlegende Nils Arne Eggen retorisk. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 30.07.2007 15:31 Post subject: |
|
|
Man skal vel ikke lese særlig mye mellom linjene for å se at Eggen tydeligvis ikke har stor tro på Tørum... Nok et kiss of death? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 30.07.2007 15:36 Post subject: |
|
|
Quote: | å være fotballtrener er ikke noe forskjellig fra andre yrker. skaper man ikke tilfredstillende resultater har man ingenting i jobben å gjøre. vinner ikke rbk borte mot brann, bør tørum gjøre som myhre og takke for seg.
sånn er det bare |
nå er det vell strengt tatt sånn at vi ikke har noen andre på blokka da?
greier ikke helt å bli enig med meg selv om tørum, var jo ingen som klaget på lederstilen hans sist år når vi vant
Kanskje få i Hoftun som ass. trener?
Virker bare som spillerne og treneren kanskje er for mette og ikke så sultne på guld som de skal være.
Edit: ser det har kommet noen komentarer fra gamle far mens jeg skreiv. Nå er det jo slik at Tørum har laget i en posisjon som kanskje kan føre til gull, Myre og Bjørneby er jo på nedrykk.
Må nok en gang få uttrykke udugeligheten til styre i RBK. Får jeg ikke se noen forsvars-overganger snart er det ikke Tørum jeg vil kaste først... |
|
Back to top |
|
 |
HRC Junior
|
Posted: 30.07.2007 16:30 Post subject: |
|
|
Tror faktisk Tørum kan være en av grunnene til at ingen spillere vil til RBK!? |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 30.07.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Fordi? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |