English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 29.07.2007 02:58    Post subject: Reply with quote

De første 70-75 min var direkte patetiske. En ting er at midtstopperne våre er totalt evneveike (Rushfeldt framsto som verdens beste spiss), men det har vi blitt vant til. At angrepsspillet er totalt utafor er også blitt en vane. Men i denne kampen falt også midtbanen fullstendig igjennom. Ser faen meg ut som om RBK er i ferd med å ødelegge Sapara også, i dag var han virkelig dårlig.

At vi først skjønner alvoret når det er 10 min igjen er bare patetisk. Vet ikke om klubben bør sparke Tørum, men hadde jeg vært Tørum hadde jeg tatt en "Petter Myhre" nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 29.07.2007 03:14    Post subject: Reply with quote

OK. Nå har jeg hatt et par timer å roe meg ned på, men det endrer ikke det faktum at vi i store deler av kampen spiller som kjønnsløse kjærringer! Hva fan skal til før disse divaene gidder å jobbe for maten ??? Bøter ???? Vi snakkkes, nå har jeg mest lyst til å brenne skjorta.. Dette er fan meg et hån mot alle oss som bryr seg om klubben.
Maradona
Veteran

PostPosted: 29.07.2007 03:29    Post subject: Reply with quote

Det er mulig at forsvaret blir bedre med Strand der, men midtbane blir ikke bedre av det.. Strand - Tettey - Sapara neste gang?
Recon
Legende

PostPosted: 29.07.2007 08:34    Post subject: Reply with quote

Det er vel mer sannsynlig med Tettey Riseth Sapara. Ikke fordi han gjør seg bort som sentral, men Tettey, i motsetning til Riseth, behersker indreløper også. Og det ser ut som vi trenger fighteregenskapene til potetbonden nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.07.2007 08:49    Post subject: Reply with quote

Og dermed er vi altså etter mye om og men tilbake til den startelveren vi hadde suksess med siste halvdel av fjorårssesongen... Enn om vi hadde brukt pengene på to midtstoppere, i stedet for på Konan og Traore?

Noen bør kanskje tipse folka på brakka om uttrykket "never change a winning team"?
Recon
Legende

PostPosted: 29.07.2007 09:07    Post subject: Reply with quote

Intet vondt om Konan, han viser mye bra også, bare ikke akkurat det vi trenger av en ving (vel, unntatt 6 mål da), men han er vel den andre midtbanespilleren på rad vi kjøper som ender med å ikke kunne brukes i tiltenkt posisjon.

Kanskje vi må tweake Torbjørnsen litt. Visst finner han gode afrikanere (jeg nekter å være generell så lenge han kom trekkende med Stoor), men han burde kanskje posisjonssikre dem litt også? Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 29.07.2007 15:05    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det er vel mer sannsynlig med Tettey Riseth Sapara. Ikke fordi han gjør seg bort som sentral, men Tettey, i motsetning til Riseth, behersker indreløper også. Og det ser ut som vi trenger fighteregenskapene til potetbonden nå.

Grunnen til at Riseth kom inn var at Skjelbred var dårlig, ellers hadde det vært et Tettey-Riseth bytte...

Tettey løper mer i lengde retningen enn hva skjelbred gjør, derfor byttet de.....

Riseth spillte mer spiss utover i omgangen enn sentral, da Sapara lå bakerst for å slå innlegg..
primaten
Rutinert

PostPosted: 29.07.2007 15:44    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ikke fordi Tettey gjør seg bort som sentral

jeg vet sannelig ikke. I gamle dager så spillet gjennom sentral ut som en Y. Baller som kom bakfra ble fordelt skrått fremover. Med Tettey på plassen ser mønsteret ut som en T. Han er for feig med pasningene og spiller dem rett ut til sidene eller bakover, det bremser spillet mer enn fredrik winsnes trang til å ta to skritt hjem ved hvert mottak.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.07.2007 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg syns de argumentene der er ca halvannen måned eller to utdaterte, Primaten. Ja, han hadde for mye av dette tidligere, men han har fått flere og flere flotte gjennombruddspasninger som han trer gjennom. I tillegg skal det sies at tidligere sentraler har hatt bedre arbeidsforhold med y'ene med de vingene de har hatt å fore, hva bredde i spillet og "faste" løp angår. Skammels kunne jo slå blindt, fordi han visste hvor løpene gikk. Tettey må bruke tid på å finne ut av hva f... Konan og Braaten suller med nå.

Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 29.07.2007 18:16    Post subject: Reply with quote

det siste er et poeng. vingene er ikke vinger. så var det også flere på den gamle midtbanen som tredde smarte pasninger, ørjan berg f.eks. men tanken om T'en er ny, jeg ser ikke helt at laget har tatt fullstendig av i denne nye fasen du påstår har oppstått.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.07.2007 18:26    Post subject: Reply with quote

Ikke laget, Tettey. Han spiller ikke like mye på tvers nå.

Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.07.2007 01:29    Post subject: Reply with quote

Problemet for en sentral midtbane spiller på RBK,uansett hvem som spiller der,er at løpene kommer ikke der de engang gikk (fra år 1988-2000). I de senere årene så du også at Skammelsrud måtte orientere seg litt mer. Dette gjelder også indreløperne, da Skjelbred og Sapara er for glad i ballen, og løpene deres går heller ikke i lengde rettningen.

I mine øyne så ser RBK banen ut slik, på egen banehalvdel som en firkant, mens fra midtstreken og fram til motstanders mål så snevres den inn til en trekant.

Og det var plassen utenfor denne trekanten RBK var god til å utnytte før, med gode og tidlige innlegg, og løp i mot kassa. Ikke drible av 3 mann for å slå inn på en medspiller som har avsluttet løpet sitt...

Og Tørum får omtrent de samme løpene fra Tettey på indreløper plass om med Strand, spørsmålet er om det er verdt å bruke Strand som back når RBK taper så mye defensivt ?

Dette fant Tørum ut at han gjorde da han satte in Riseth for Skjelbred.

Jeg mener det motsatte.Jeg mener at Tørum hadde vunnet mer på å la Strand spille i 60 minutter som indreløper, for å så la Skjelbred ta over...

Så kan Stoor spille litt mer sikkert til han føler at han takler det offensive spillet til RBK, som hadde vært litt lettere fo han å takle, hvis en hadde hatt tradisjonelle vinger...

Eller mangel på struktur om enn vil..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb