| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.07.2007 15:11 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Hadde Tettey vert så god som det endel her inne skal ha det til å hadde han briljert i TL, noe han ikke gjør, så kanskje noen her inne ser hva de ønsker å se når det kommer til Tettey? |
Hvis han var så dårlig som du vil have ham til havde han ikke spillet fast hos Rosenborg, elelr i en anden TL klub for den sags skyld-
| ballaballaballa wrote: | | Som jeg sa isted så har Tettey til gode å gjøre en kamp hvor han har overbevist sentralt. han gjør en grei jobb, men er langt unna det jeg forventer av ett anker på RBK ihvertfall. Mulig du ikke har de samme kravene til spilleren som skal styre RBK, men det sier egentlig mer om deg. |
At du ikke har set Tettey overbevise centralt, viser hvor forkert og latterlig din konstante kritik af han er.
| Quote: | | Er enig i det meste av det du skriver Kleven og det er godt å se at det faktisk er mulig å ha ett noenlunde nøytralt syn på Tetteys ferdigheter. |
Haha, morsomt at netop du snakker om neutralt syn. De eneste gangene du og joko- kommenterer Tettey er hvis han gør det dårligt, ellers holder i kæft. Du klarer ikke at indse at Tettey faktisk har gjort det godt, noe langt de fleste herinde klarer. Så du er nok den sidste som skal snakke om neutralt syn.
| Quote: | Jeg snakker om diskusjoner som er foretatt øye til øye og som jeg har hatt med både tidligere og nåværende TL-spillere, tidligere og nåværende TL-trenere, samt en tidligere u-landslagstrener.
Om du tror meg eller ikke bryr jeg meg ikke om. |
Hej Peto, hvordan er det med kaffemaskinen på Brakka? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.07.2007 15:38 Post subject: |
|
|
3Xballa,
kun et spørsmål:
Hvordan vet du at Andresen er bedre til å lese motstanderens spill enn Tettey? Slikt er vanskelig å måle. Kanskje du synser? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.07.2007 16:23 Post subject: |
|
|
| da lar vi det spørsmålet gå videre til Joko, Balla. Han har jo sagt han har meningsfeller på diverse fora og bør dermed ikke ha nevneverdige problemer med å hoste opp en link eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.07.2007 18:10 Post subject: |
|
|
Tettey har den største aksjonsradiusen av alle tippeligaspillerene. Tettey kommer til å ta Andresen's plass på landslaget innen neste høst..
Men Tettey blir god han, er litt mer bekymret for forsvartet til RBK _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.07.2007 18:22 Post subject: |
|
|
I starten var jeg skeptisk til Tettey, men nå i det siste mener jeg det er riktig av Tørum og gi han tillit i posisjonen. Han gjør mye bra til å være 20 år og de manglene han har er ting som kommer. Mener derfor at vi ikke bør hente Andresen.. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 08.07.2007 19:58 Post subject: |
|
|
| Sølve wrote: |
Tettey er yngre.
Tettey er trønder.
Tettey er neger (alltid ekstrapoeng for å vera svart.)
Når Tettey bommer på mål, vert det innkast til motstandaren. (Betre med innkast enn utspark.)
NÃ¥r Tettey treffer, skyt han hardt.
Tettey har mindre hår. (Vanskeleg for motstandaren å lugga han.)
Tettey kan kontrollera sinnet sitt.
Tettey har større kuk. (Han er jo neger.)
|
Smårasistisk liste spør du meg... |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 08.07.2007 21:49 Post subject: |
|
|
| Nano wrote: |
Smårasistisk liste spør du meg... |
Er vel bra ingen spurte deg da. Å kalle det der rasisisk er helt på jordet. Du må da klare å se humoren i de uttalelsene |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 08.07.2007 21:58 Post subject: |
|
|
| Synes ikke det var så morsomt jeg. Skjønner godt at det ikke var noe tilsiktet rasistisk mot Tettey fra Sølves side, men å se humoren i det han skrev har jeg vanskeligheter med. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 08.07.2007 22:09 Post subject: |
|
|
| Humor og humor. Var vel berre eit forsøk på å visa 3balla kor idiotisk det er å setja opp ei liste over kva ting ein spelar liksom skal vera betre enn han andre på, og som liksom skal vera relevante. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.07.2007 22:25 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | 3Xballa,
kun et spørsmål:
Hvordan vet du at Andresen er bedre til å lese motstanderens spill enn Tettey? Slikt er vanskelig å måle. Kanskje du synser? |
Skriver under på den. Hvilket grunnlag har du egentlig for å si det, balla? |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.07.2007 23:05 Post subject: |
|
|
| Nano wrote: | | Synes ikke det var så morsomt jeg. Skjønner godt at det ikke var noe tilsiktet rasistisk mot Tettey fra Sølves side, men å se humoren i det han skrev har jeg vanskeligheter med. |
Dette var faktisk glimrende ironi! Hvis du er så "politisk korrekt" at du skal hyle opp om dette, da kan du overta jobben til Hans Bauge. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.07.2007 02:11 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Hvis han var så dårlig som du vil have ham til havde han ikke spillet fast hos Rosenborg, elelr i en anden TL klub for den sags skyld- |
Virker ikke helt som om du har oppfattet hva jeg mener om Tettey. Ser faktisk enda ut som om du tror at jeg mener at Tettey er en rævaspiller som hører hjemme i 3. divisjon, men at du skal klare å oppfatte hva jeg faktisk mener om han har jeg for lengst innsett at er en tapt sak.
| Harald wrote: | | At du ikke har set Tettey overbevise centralt, viser hvor forkert og latterlig din konstante kritik af han er. |
Saken er vel heller den at om du mener at Tettey har overbevist sentralt så viser det hvor latterlig ditt syn på Tettey er. Den eneste spilleren Tettey har gjort det bedre enn sentralt sålangt i år er Strand.
| Harald wrote: | | Haha, morsomt at netop du snakker om neutralt syn. De eneste gangene du og joko- kommenterer Tettey er hvis han gør det dårligt, ellers holder i kæft. Du klarer ikke at indse at Tettey faktisk har gjort det godt, noe langt de fleste herinde klarer. Så du er nok den sidste som skal snakke om neutralt syn. |
Så folk som påstår at han er bedre enn Martin Andresen har ett nøytralt syn på hans ferdigheter?
| Harald wrote: | | Hej Peto, hvordan er det med kaffemaskinen på Brakka? |
Zzzzzzz. som sagt så kunne jeg ikke brydd meg mindre om dere ikke tror på meg, og aller minst du. TomH har uttalt at han har vert toppspiller, Erik har uttalt at han har trent ett topplag på yngre aldersgrupper, hvorfor skal det være så mye vanskeligere for meg å prate med folk som faktisk er eller har vert høyt oppe i fotballnorge? Om jeg skulle skrytt på meg noe hadde jeg heller skrytt på meg noe ala det de skrver.
| TomH wrote: | 3Xballa,
kun et spørsmål:
Hvordan vet du at Andresen er bedre til å lese motstanderens spill enn Tettey? Slikt er vanskelig å måle. Kanskje du synser? |
Jeg ser dette på at Tettey veldig ofte er på etterskudd og må bruke farta si for å løpe opp motstanderen defensivt, mens Martin Andresen i mye større grad er på rett sted til rett tid og er på forskudd av motstanderens spill. Ikke hele tiden, men i større grad. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.07.2007 11:56 Post subject: |
|
|
Hej Peto, hvordan er det med kaffemaskinen på Brakka? |
Spar oss for disse løgnebeskyldningene nå Harald, det er rett og slett jævlig teit og umodent. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 09.07.2007 13:46 Post subject: |
|
|
| Joko, kan du linke til noen andre forum? Eller skal du late som at du overser denne også? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.07.2007 14:40 Post subject: |
|
|
3Xballa,
he he, jeg har aldri uttalt at jeg er en tidligere toppspiller, bare at jeg tidligere har spilt mot/ med det som i dag er toppspillere.
Det er stor forskjell.  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.07.2007 15:12 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: |
Spar oss for disse løgnebeskyldningene nå Harald, det er rett og slett jævlig teit og umodent. |
Spar os fra latterlige indlæg om hvad alle mulige andre personer, som i ikke kan vise eksisterer, mener om Tettey. Det er ganske irrelveant. Tørum, Riseth, Ingebrigtsen, Skarsfjord, Skjelbred siger alle det modsatte. Spillerne i TL stemte han også ind som en kandidat til TL bedste unge spiller - i hans debut sæson.
| Quote: | | Virker ikke helt som om du har oppfattet hva jeg mener om Tettey. Ser faktisk enda ut som om du tror at jeg mener at Tettey er en rævaspiller som hører hjemme i 3. divisjon, men at du skal klare å oppfatte hva jeg faktisk mener om han har jeg for lengst innsett at er en tapt sak. |
Det er vel mere dig som ikke forstår at Tettey er på vej til at blive en af de bedste spillere i TL, men at de næsten kun er joko- og dig der ikke kan se det, undrer jo ingen
| Quote: | | Saken er vel heller den at om du mener at Tettey har overbevist sentralt så viser det hvor latterlig ditt syn på Tettey er. Den eneste spilleren Tettey har gjort det bedre enn sentralt sålangt i år er Strand. |
Nej, som tidligere sagt er det latterlige her at du ikek kan se at Tettey har overbevist centralt. Men jaja, du synes det jeg skriver er latterligt og vice versa
| Quote: | | Så folk som påstår at han er bedre enn Martin Andresen har ett nøytralt syn på hans ferdigheter? |
Det kommer helt an på hvad du baserer det på. Vi er jo ikke alle enige i den liste du sætter op med ting som du mener Andresen er bedre på end Tettey. Desuden er der mange andre ting som skal tages i betragtning. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 09.07.2007 15:42 Post subject: |
|
|
En liten avsporing men synes det blir feil å sammenligne Tettey med Andresen da de er 2 vidt forskjellige spillertyper. Riktignok skal de "styre" midtbanen på hvert sitt lag, men utfører det på forskjellige måter. Andresen er tilretteleggeren, den som starter angrepene og sender avgårde fine stikkere....
Tettey som han fungerer på rbk er en ryddegutt. Han trenger derfor ikke være storservitøren da vi har andre som gjør det(synes derfor trioen sappi, lilleper og Tettey er veldig spennende). Det Tettey har vokst seg stor på(ihvertfall større) denne sesongen er at han har blitt flink til å vinne baller, han leverer fra seg ballen trygt til (som regel) nærmeste medspiller og er dermed med på å holde tempoet oppe i spillet. Han er flink til å løpe opp motstanderen så det med at han bruker farta til å demme opp istedet for fotball"klokskap"trenger forsåvidt ikke være noe negativt så lenge han klarer det. klokskapen kommer etterhvert mener nå jeg...
Og det som jeg synes Tettey har vært best til denne sesongen er å hjelpe forsvaret... Han er alltid tilgjengelig(passningsalternativ) for forsvaret samt at han ofte klarer å bryte inn såpass tidlig i et angrep at forsvaret "slipper"..
Skal du sammenligne Tettey med noen basert på type spillestil må det vel bli doffen som er nærmest... Og da mener jeg at Tettey er bedre enn Doffen(som jeg forøvrig mener er tidenes mest oppskrytte spiller...Noe Englands oppholdet forhåpenltigvis var et bevis på).
En midtbanetrio med Andresen sentralt istedet for Tettey hadde blitt mye mer offensivt preget og tror vi hadde mistet en god del av den defensive balansen jeg mener Tettey medfører. Så kan det vel diskuteres hva slags type spiller man vil ha sentralt hos rbk da... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.07.2007 17:15 Post subject: |
|
|
| 3xballa wrote: | | Erik har uttalt at han har trent ett topplag på yngre aldersgrupper |
Hehe, om man kan kalle lag i gutte-klassen for topplag  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.07.2007 17:46 Post subject: |
|
|
| Raem wrote: |
Skal du sammenligne Tettey med noen basert på type spillestil må det vel bli doffen som er nærmest... Og da mener jeg at Tettey er bedre enn Doffen(som jeg forøvrig mener er tidenes mest oppskrytte spiller...Noe Englands oppholdet forhåpenltigvis var et bevis på).
|
Godt innlegg! Dette passer vel ikke helt i denne topicen, men gud bedre jeg er glad for at vi ikke kjøpte doffen i 2005 da veldig mange skrek etter han. Tenk for en flopp, om vi hadde brukt over 10 millioner på en spiller som kan to ting. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.07.2007 19:28 Post subject: |
|
|
Det er vel mere dig som ikke forstår at Tettey er på vej til at blive en af de bedste spillere i TL, men at de næsten kun er joko- og dig der ikke kan se det, undrer jo ingen |
Dette blir bare mer og mer komisk. På veg til å bli en av de beste spillerene i TL? Ikke så lenge han ikke får spille på den plassen han er best. Tettey har store mangler som gjør at han ikke vil bli blandt de beste spillerene i TL sålenge han skal bekle en sentral rolle i RBK. Dette er mangler på det taktiske og psykologiske planet som er veldig vanskelig å lære seg om man ikke har det naturlig. Tetteys offensive egenskaper passer MYE bedre inn i en rolle som indreløper.
Nej, som tidligere sagt er det latterlige her at du ikek kan se at Tettey har overbevist centralt. Men jaja, du synes det jeg skriver er latterligt og vice versa |
Da må du ha helt andre standarer for det å overbevise ihvertfall, for at en spiller skal kunne overbevise på en plass må han ha prestert til minst en 8'er på en skala fra 1-10, og Tettey er langt ifra gjort det sålangt. Foreløbig har han ligget på 3-6, der 3'eren var mot Skeid. For en som slaktet Solli i kamp etter kamp, og nektet å si at han hadde hatt to gode kamper på rad for RBK så er det bemerkelsesverdig at Tettey har overbevist deg med det spillet han har vist sålangt.
Det kommer helt an på hvad du baserer det på. Vi er jo ikke alle enige i den liste du sætter op med ting som du mener Andresen er bedre på end Tettey. Desuden er der mange andre ting som skal tages i betragtning. |
Hva er det du er uenig i på den lista da? Istedenfor å si at ikke alle er enig, så kan du kanskje komme med hva du mener er feil med lista? Du vet, prøve og være litt konstruktiv for engangsskyld. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.07.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Konstruktiv? Svært når man diskuterer med en som er blottet for virkelighedssans.
| Quote: | | Foreløbig har han ligget på 3-6, der 3'eren var mot Skeid. |
Den siger egentligt det meste, da har resten af laget vel præstert fra 1-4. Bagefter sammenligner du hans poræstationer med Sollis. Svært at være konstruktiv efter det, men morsomt er det at løse dine "konstruktive" indlæg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 09.07.2007 23:14 Post subject: |
|
|
Haha, en som mener at RBK bør finne ny sentral midtbanespiller og de to andre som har "deltatt" i diskusjonen er mer opptatt av Flåklypa.
Flere linker? Du finner sikkert en bedre, du har jo tross alt flust av meningsfeller der ute.. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.07.2007 23:37 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Konstruktiv? Svært når man diskuterer med en som er blottet for virkelighedssans.
| Quote: | | Foreløbig har han ligget på 3-6, der 3'eren var mot Skeid. |
Den siger egentligt det meste, da har resten af laget vel præstert fra 1-4. Bagefter sammenligner du hans poræstationer med Sollis. Svært at være konstruktiv efter det, men morsomt er det at løse dine "konstruktive" indlæg. |
Du har ingenting å komme med nei? Ikke noe nytt det akuratt. Hvilke kamper mener du at Tettey har prestert mer enn 6 i da? |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 09.07.2007 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg veit ikke hvem dere er, og hvorfor dere sier det dere sier, men joko: Hvordan ser du fotball egentlig? Hvordan i all verden kan du ha unngått å lagt merke til at Tettey har vært blant Rosenborgs få lyspunkt på banen de siste 5-6 kampene? Mot Lyn for eksempel var det omtrent bare Tettey og Ciljan som hadde innsats og kvalitet over ei middels treningsøkt, og likevel var vi det overlegent beste laget på banen. Jeg registrerer at journalistene i akersgata stadig henger seg opp i Sapara og Braathen, men spør du meg - og alle de jeg har diskutert kampene med på mandag og tirsdag denne våren - så er det mer enn disse Tettey som har berget oss GANG PÅ GANG når for eksempel de udugelige midtstopperne våre kløner det til og plasserer seg helt tullete. Vi veit Tettey har sterke offensive kvaliteter (nesten alt bortsett fra skudd, som han sliter kapitalt med), og nå har han iallefall overbevist meg (som var skeptisk til å begynne med) om at han har et enormt sentralt potensiale som er på vei mot å forløses.
Med den tillitten Tettey har fått denne våren har han tatt noen imponerende skritt i retning en sentral midtbanespillere av internasjonalt format.
Nå har ikke trent noen lag foreløpig, venter fortsatt på at litjpia mi skal bli gammel nok til at jeg starte selvrealisering fra sidelinja, men jeg spilte fotball aktivt til jeg var 18. Og hvis man skal slå i bordet med fotball-CV så har jeg et kretsmesterskap å rutte med. Men om vi begynner sånn degenereres dette forumet raskt til et svært pinlig nettsted!
Om vi nå litt kjapt skaffer oss to nye midtstoppere kan jo kanskje Tettey slutte å gjøre tre manns jobb og begynne å briljere ordentlig. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
|