View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 06.02.2005 20:44 Post subject: |
|
|
Ja, ser at det kanskje ikke ville vært så dumt å bruke Koppinen som et defensivt anker..
Men personlig mener jeg RBK burde gjort en mye større jobb for å hente inn en spiller til å erstatte Berg allerede før denne sesongen i og med at det tross alt tar litt tid å spille seg inn i Rosenborg systemet. Men er jo ikke akkurat flust med midtbanetalenter i Norge eller Sverige som kan hold CL nivå..
Solli holder nivået og vil bli bedre, Winsnes er god men han mangler en del for å kunne heve RBK i CL.. når Ørjan og Roar snart forsvinner er jeg redd for hva som skjer!
Tror ikke løsningen er å snu midtbanen bare fordi man ikke har mange nok gode midtbanespillere slik vi gjør i dag.
Virker som om man bare flykter fra problemene.
Med dette i bakhodet vil jeg si meg enig at det helt klart vil være verdt å prøve ut Miika som anker.. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.02.2005 20:54 Post subject: |
|
|
...Ja, eller hente Risholt og/ eller Bernier for en billig penge før prisen går opp...
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.02.2005 23:42 Post subject: |
|
|
Eller:
Mauro Cantoro
Lars Iver Strand
Tomasz Sokolowsk
Eirik Bakke
Takk!  |
|
Back to top |
|
 |
Luringen Junior
|
Posted: 07.02.2005 00:32 Post subject: |
|
|
Trenger definitivt en ny midtbanespiller synes jeg.
Roar Strand < 35 år
Ørjan Berg < snart 37, skadeproblemer
Snart står vi igjen med bare Solli og Winsnes, det blir for tynt. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 07.02.2005 00:39 Post subject: |
|
|
Luringen wrote: | Trenger definitivt en ny midtbanespiller synes jeg.
Roar Strand < 35 år
Ørjan Berg < snart 37, skadeproblemer
Snart står vi igjen med bare Solli og Winsnes, det blir for tynt. |
Du har så rett... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.02.2005 00:54 Post subject: |
|
|
100% Enig med deg Luringen!
Men jeg kan ikke forstå Rbk-ledelsen, det er klart vi skal ha erstattere for Christer George og Odd Inge Olsen!
Dette er vår offisiele midtbane!
4 Fredrik Winsnes 28.12.1975
6 Roar Strand 02.02.1970
7 Ørjan Berg 20.08.1968
11 Jan Gunnar Solli 19.04.1981
15 Per Ciljan Skjelbred 16.06.1987
19 Alexander Tettey 04.04.1986
Det er såvidt man kan kallet dette dobbeldeking! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2005 11:49 Post subject: Re: talenter |
|
|
knerten_10, 28.09.2002 wrote: | Her er noen talenter:
(...)
Kristoffer Hæstad (18 ),Start, Midtbane
Fast på Starts midtbane i år. Fast på Norges u-18 lag. Dette er en spennende spiller! |
"Doffen" Hæstad har nå fått noen års mer erfaring, og han blir rost opp i skyene av Starts nye spiss Stefan Bärlin etter 4-0-seieren mot Molde på lørdag:
- Doffen var riktig bra, og gjorde en strålende match. Han dominerte reelt. Noe sånn har jeg ikke sett siden jeg spilte med Kim Källstrøm i Djurgården, sier Bärlin.
(...)
Angriperen sammenlikner ikke Källstrøm - etter eget utsagn den beste han har spilt med - som spillertype med den ett år yngre Hæstad, men mener evnene er de samme.
- Jeg synes Kristofer er et like stort talent som Kim, men Kim har nok kommet noe lengre i sin karriere, sier Bärlin.
Les mer: Doffen dominerte totalt |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.02.2005 15:27 Post subject: |
|
|
Har noen her på forumet sett Doffen spille?
Det hadde vært interessant å høre noen 1.ledds nøytrale observasjoner. Han har jo vært et stort talent i mange år og det store ord som blir brukt.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 07.02.2005 16:45 Post subject: |
|
|
Kristoffer Haestad skulle jag gärna se i rbk tröjan, när går hans nuvarande kontrakt ut? |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.02.2005 20:08 Post subject: |
|
|
Det er mange interesanget spillere:
Mauro Cantoro
Lars Iver Strand
Tomasz Sokolowsk
Eirik Bakke
Anders Stadheim
Kristoffer Hærstad |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.02.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Baadshah/tab, du har glemt Muri, Bernier og Risholt på lista.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.02.2005 16:29 Post subject: |
|
|
Ingen fare, du messer jo om de ustanselig... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2005 16:52 Post subject: |
|
|
TomH, du glemte Strømstad og Soma på lista di. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.02.2005 22:20 Post subject: |
|
|
Hehe,
Neida, Haavarl.
Soma mente jeg ville være et godt kjøp FØR Bryne rykket ned. Om du blar litt tilbake på denne linken, vil du finne at jeg hadde sterke meninger om Soma da. I dag anser jeg det ikke som aktuelt.
Strømstad, er bare innenfor kategorien spennende (som kanskje også Kr.Hæstad). Her er jeg usikker. Jeg har knapt sett disse spille og jeg baserer meg aldri på hva andre sier. Blir spennende og se...
Muri, Bernier/ Risholt er i kategorien LØP og KJØP!!
(eller man kan vente til prisen har blitt høy...)
For tiden er mine øyne rettet mot Alta og Finnmark. Her er mange unge, spennende talenter.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.02.2005 09:44 Post subject: |
|
|
Muri, Bernier og Risholt er spillere som enkelt og greit ikke er god nok dor Rosenborg. De er gjennomsnittsspillere i Tippeligaen og forsterker ikke Rosenborg. Rosenborg trenger å forsterke midtbanen, ikke benkfyll. Det er det nok av.
I Norge finnes det ikke midtbanespillere som forsterker laget. En er helt nødt til å se utenlands. Hvis ikke de vil det kan vi like godt la vær. |
|
Back to top |
|
 |
Kienast Junior
|
Posted: 09.02.2005 10:34 Post subject: |
|
|
Veldig enig med Stano_11, bortsett ifra det med utlandet. Noen midtbanespillere som har gjort enkelte gode kamper i Tippeligaen er ikke gode nok. Du skal ha spilt jevnt godt over lang tid og dessuten passe inn i Rosenborg før de i det hele tatt skal vurderes.
For all del, jeg elsker Rosenborg og ønsker at de skal være et best mulig lag, men synes denne kjøpspolitikken mange av vi suporterne ønsker er litt på trynet.
For det første mases det om at Rosenborg skal kjøpe enhver spiller som gjør det bra i tippeligaen (f.eks Soma, Andresen, Hangeland), dette er spillere som absolutt har evner til å gjøre det bra i Rosenborg, men Rosenborg har hatt en politikk i flere år som går ut på å ikke kjøpe de spillerne som er best, men de som er best i Rosenborg. Personlig liker jeg best de spillerne Rosenborg har gjort gode, fremfor de de har kjøpt gode.
I motsetning til de fleste andre her, mener jeg vi har kjøpt fler enn nok spillere før denne sesongen, bare se på stallen vår da, vi har jo ihvertfall to tippeligalag som kunne endt blant de 4 beste. Selvfølgelig er det litt tynt blant midtbanespillerene, men istedenfor å kjøpe midtbanespillere uten noe tilhørighet, eller forsåvidt kjærlighet til klubben, synes jeg vi heller skal bygge opp de talentene vi har i klubben (Tettey, Skjelbred).
Kall meg naiv, men jeg ønsker meg et Rosenborg hovedsaklig bestående av trønderske spillere. _________________ Hamarkameratene |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.02.2005 11:07 Post subject: |
|
|
Ungoliant wrote: | Kall meg naiv, men jeg ønsker meg et Rosenborg hovedsaklig bestående av trønderske spillere. |
Hør hør! Gashi og Svenning øverst på lista!
Ønskedrømmen er at hele stallen er trøndere, og gode nok til å spille for Rosenborg. Dit når vi aldri, selvfølgelig. Antakelig får vi heller aldri se "ni trøndere slår Milan på San Siro" flere ganger.
Allikevel vil jeg helst at minst halve troppen og minst halve elleveren skal være trøndere. (Fem stykker og en som er halvt trønder? ) Gjerne flere.
Men det vil jo også avhenge av at det finnes gode nok trøndere. Noen andre må vi helt sikkert ha. 18 trøndere, to fra Oslo, to fra Bodø og tre brasilianere? |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.02.2005 11:26 Post subject: |
|
|
Hvis vi hadde levd i en drømmeverden, hadde det vært kun trøndere på Rosenborg som hadde vunnet serien, cupen og Mesterligaen vært år. Men det gjør vi ikke, desverre. Men det er ikke udelt positivt å ha kun trøndere på et lag. Det er bra med folk fra forskjellige plasser som kommer med nye impulser for å forbedre seg. Det er en forutsetning etter min mening for å videreføre en suksess.
Etter min mening hadde det vært sunt med 3-4 utlendinger, som er god nok for første laget selvfølgelig, med de erfaringene de skulle ha. Hvis en ser på de beste lagene i europa har de en herlig miks av lokale spillere, spillere fra samme land og utenlandske spillere. Selv om den lokale delen av spillerne blir mindre og mindre for hvert år så er de der. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.02.2005 17:16 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Baadshah/tab, du har glemt Muri, Bernier og Risholt på lista.
Takk. |
For det første så tenkte jeg kun på midtbanespillere!
Men iforhold til listen min så mente jeg gode nok og spennede spillere:
Svenning er etter min mening avtagern til Ståle Stensaas!
Soma hadde vi sjangsen på når han var i Bryne, men nå kan vi bare glemme han. Han vil nok ofre liv og helse for Brann og hvis han går noe sted så blir det nok til utlandet!
Hangeland er meget god og jeg har ønsket ham lenge og han har heller ikke vært negativ ovenfor Rbk! Men priskravet fra Viking om 15+ er nok det meste laget for Rune Bratseth, men Bratseth har sjokkert før!
Muri er en spennede spiller med stort potensiale og kan være en arvtager for Vidar Riseth! Men han ville ikke til oss pga. han tror han vil slite benken i RBK!
Andresen valgte Brann fremfor oss, ikke noe mer å si om det!
Gashi kan vi bare glemme, han vil ikke til oss og han vil være alt for dyr!
Bernier viser tidvis hvilken stor spiller han er men etter min mening for variabel, og dessuten vil han alltid være i syggen for Fredrik Winsnes, Roar Strand, Ørjan Berg og Jan Gunnar Solli, desverre!
Risholt er også en spiller som har vist storspill til tider, men også litt variabel og også han vil være i syggen for de Rbk-spillerne vi allerede har. Skal vi ha midtbanespillere så må det være spillere med navn og som kan konkurere med de spillerne vi alleredet har eller er rett å slett bedre enn de spillerne vi har!
Strømstad er en meget spennende ung spiller med stort pontensialet!
Hæstad er også en meget spennende ung spiller med stort pontensialet!
Mauro Cantoro, Lars Iver Strand, Tomasz Sokolowsk, Eirik Bakke og Anders Stadheim har dere hørt om og dere vet hva de står for! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.02.2005 18:14 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Mauro Cantoro, Lars Iver Strand, Tomasz Sokolowsk, Eirik Bakke og Anders Stadheim har dere hørt om og dere vet hva de står for! |
Hva står Mauro Cantoro for? Opplys meg ... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.02.2005 22:48 Post subject: |
|
|
SÃ¥ TomH, kan se ud til at Muri glipper for RBK
Muri på vei til Vålerenga _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 09.02.2005 23:31 Post subject: |
|
|
Det er typisk RBK å glippe en slik spiller..
Får håpe at Bratseth viser like god teft som i han gjorde i Ødegaard saken.. Muri er en av veldig få som mye mulig er god nok til å erstatte de eldrende forsvarsklippene i RBK! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Luringen Junior
|
Posted: 10.02.2005 01:34 Post subject: |
|
|
Uff, Bratseth har ikke helt teft når det gjelder spillere. Ødegaard var jo grei nok, men angrepet trenger minst forsterkning. Forsvaret og midtbanen er viktigst.  |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
Back to top |
|
 |
|