English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyn - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

Nå så jeg bare halvtimen før pause. Men har laget en angrepsplan i det hele tatt? Alt virkelig veldig tilfeldig der de går oppover og stanger i forsvaret til Lyn.

Og hvorfor spiller vi med Storflor på venstrekanten når han alltid må vende opp og legge inn med høyre? La nå Braaten som driver sitt eget løp ha den venstresidene slik at vi kan få noen tidlige innlegg inn til Iversen slik at han ikke er helt omringet med folk når ballen kommer inn.
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 00:13    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:

Midtbanen vår er lagets suverent beste lagdel. Tettey og Skjelbred er snart lagets beste spelarar, og framtidas lag må byggjast rundt desse.

En observasjon fra Ullevål i dag:

Det var to spillere som lå igjen ute på gressmatta lenge etter at alle andre RBK-spillerne hadde gått inn ved kampslutt.

Disse to var så uendelig sønderknuste etter å ha tapt denne kampen.

Dette var Ciljan og Tettey.

Disse to har blitt mye av sjela vår nå.

Dette bare som et apropos til diskusjonen rundt behovet for lokal forankring på et lag som Rosenborg...

og som et apropos til Bratseths etter min mening skandaløse avisoppslag om at at det RBK skal bedrive på spillermarkedet er kun å lete i krinker og kroker,
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 00:59    Post subject: Reply with quote

Herregud, jeg skjønner jo at folk er skuffet etter tapet, men det må jo være måte på svartmaling fra enkelte. Her kjører vi over Lyn i spillerovertak, samtidlig som vi har mye godt kombinasjonsspill i nesten 90 minutter, men har ikke marginene med oss foran boksen. Spillerne blør for drakta i kveld, spesiellt representert ved Tettey, Skjelbred og Dorsin. Har vi scoret først, kunne kampen fort ha endt med 4-1 seier til oss. Se "bak" resultatet, folkens Cool

PS Iversen's klippekort må inndras. Helt enig, folkens
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 01:08    Post subject: Reply with quote

Her har du noen som er inne på det samme som du, skjæringen:

http://fotball.adressa.no...e84345.ece wrote:
Stensaas syntes RBK slo godt i fra seg på landslagsarenaen.

- Rosenborg er det beste laget vi har møtt på Ullevaal i år. De presser og til tider tungt, og de dobler mye på kantene.

- Du fikk oppleve RBKs angrepsspill på nært hold. Hva går galt i den siste tredjedelen av angrepene?

- De viser tendenser til meget godt angrepsspill, men det er nok riktig at det siste lille mangler. Jeg tror mye ligger i at spillerne må få troen på at de kan score mål. Etter det jeg så av Rosenborg viste i dag, tror jeg de kommer til å ta mye poeng fremover, spår den tidligere RBK-spilleren.

Jeg er selv ikke særlig bekymret for angrepsspillet. Det kommer seg, forhåpentligvis i tide, men da er vi avhengige av at Tørum prioriterer spillere i form. Det som verre er, er selvsagt forsvarsspillet vårt. Det er horribelt. Nå er det vel lite vits i at jeg maser om det, siden vi alle er enige, men løsningen er ikke noe annet enn nye midtstoppere.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 01:18    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Enig i de som påpeker Tettey, han var uten tvil dagens RBK´r. Hva så med resten ?
Stopperne er nå så gamle og halvskadet at de "går på skift" for å klare en hel kamp. Får vi et par skader på topp, må vi snart spille med 10 mann da byttene garantert kommer i midten bak....
Lago eier heller ikke fart og ble parkert av Edu ved flere anledninger. Er vel bare Nordvik som hadde hatt fart nok mot Edu, han bør vel hentes hjem i høst om han fortsetter som han gjør i Haugesund.

Så du ikke at Tettey løp opp Edu i kampens nest siste minutt.. Hadde ikke Tettey løpt han opp, så hadde nok Edu vært alene med keeper ... Etter denne spurten så er nok Tettey norges kjapeste tippeligaspiller.

Egentlig så burde Tettey ha ligget på Edu...
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 26.06.2007 01:42    Post subject: Reply with quote

For de av dere som ikke visste det allerede : Tettey er RBK´s kjappeste spiller iflg tester. Men selv Tettey kan ikke være over alt, selv om det virker slik. Fortsetter Alex som han gjorde idag ser jeg svært lyst på midtbanerollen. Blir han stabil på dette nivået er han kanskje snart tapt for klubben....
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 01:53    Post subject: Reply with quote

Ja, Tettey jobbet som en "galeislave" i 90 minutter i kveld, og var banens gigant etter min mening. Ta det med ro, Tettey blir vår nye "Skammelsgud" Cool
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 03:45    Post subject: Reply with quote

Tettey fikk ikke en bedre karakter enn alle de andre i Adressa heller. Merkelig. Han hadde fortjent en soleklar sjuer. Det rareste er uansett den siste anmerkningen: "Rundlurt på Edus andre scoring." Hva er det for noe? Det ble han da ikke. Han var jo mer nesten en helt enn en syndebukk der. Han jobbet skikkelig bra og klarte nesten å rydde opp der midtstopperne burde vært. Hm.. Ja, ja.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 26.06.2007 05:11    Post subject: Reply with quote

Rundlurt blir feil ja, men jeg mener vel at Tettey burde feid den ballen unna inne i feltet der. Så noe veikt ut. Var vel redd for å lage straffe sikkert.

Forøvrig enig, tettey viste klasse idag Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.06.2007 05:27    Post subject: Reply with quote

Tettey var stor i dag, og for første gang ser jeg at Tettey virkelig har potensiale til å nå så langt han vil. Han og Per Ciljan var rbks soleklart beste spillere i dag. De spiller på lag. De spiller andre gode, de ofrer alt, de jobber hardt.

Når det gjelder at Tettey ble "rundlurt" er jo det helt idiotisk sagt. Han reddet forsvaret med lignende inngripen 3 ganger i går! På 2-0 er han uheldig selv om han selvsagt skulle ha polt ballen unna.

Vi har per i dag norges soleklart beste midtbane i mine øyne.

Forsvaret er ... håpløst. Vi stiller i dag ikke med EN ENESTE dugelig forsvarspiller, til tross for at vi har 6 stykker der ute i løpet av kampen. Blir det ikke gjort noe her i løpet av sommeren må hoder rulle.

Angrepet. Vel. Som sagt, Braaten er langt fra noen "BB" slik mange får for seg. Man kan si mye om spillet hans, men faktum er at DET FØRER IKKE TIL MÅL. Hvordan vinner man fotballkamper igjen?
Iversen... Iversen er totalt håpløs i dag. Jeg ser ikke at han gjør noe som helst for å forsvare en plass i reservetroppen en gang i dag. Greit at han binder opp spillere for å gi rom for vingene osv. Men hva er poenget med dette, når vingene våre er helt ute av stand til å score mål? Det er ikke noe poeng. Det er ingen plan.
Storflor. Scorer innimellom mål, men er ikke med på laget han heller. Hva skjedde med tidlige innlegg? De kommer ikke. Iversen står på bakre stolpe og venter, og storflor trekker inn i banen og går seg rett på en lynspiller, eventuelt legger inn for sent, og dermed blir det en enkelt sak for de 10 lynspillerne innenfor 16 å ta en Iversen i lufta, som ikke har vunnet mer enn en håndfull hodeduelller hele forbanna sesongen.

Og byttene Tørum. Ja hva skal man si. Skandaløst å ikke bytte Iversen. Bytter i dag 2 forsvarsspillere, uburukelige bytter. Er det slik at spillerne våre ikke klarer en hel kamp en gang, selv med det lavmålet av et nivå de ligger på? Jaja, greit nok. Men da kommer vi nok en gang tilbake til at i sommer må det skje ting på transfermarkedet.

Vi får vente å se... Jeg håper på det beste. Men frykter det værste.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 05:45    Post subject: Reply with quote

Saklig oppsummering, kleven Tommel'n opp! Du bør komme oftere på banen med dine betraktninger Smile
Back to top
Tysker'n
Senior

PostPosted: 26.06.2007 09:24    Post subject: Reply with quote

Hva hjelper det å være best på midtbanen når det er til ingen nytte? Må man da ikke forandre noe? Kan ikke Tettey vokse inn i 6er posisjonen? Hva er hans beste fotballegenskaper?

-------------Tettey

Sapara--------------Skjelbred

------------Braaten
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 09:41    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Snegle, når systemet ikke har virket på mange år er det på tide å se hva spillerstallen egentlig passer til, og det er ingen tvil om at dagens stall passer best til 4-4-2.
At 4-4-2 er defensivt er bare tull.

Rosenborg spilte vel 4-4-2 i sin første storhetsperiode under George Curtis (og muligens i Eggens første periode og)?
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 09:52    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Ja, Tettey jobbet som en "galeislave" i 90 minutter i kveld, og var banens gigant etter min mening. Ta det med ro, Tettey blir vår nye "Skammelsgud" Cool

Det er snart 2 år siden jeg sa at Tettey blir den neste sjefen. Da var det ingen i dette forumet som var enige med meg.
fubar
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 12:11    Post subject: Reply with quote

A) Slutt å ta spillerbørsene i avisene seriøst. Det har jeg gjort for lenge siden ihvertfall, for det er mer irriterende enn morsomt lesestoff. Det er i beste fall venstrehåndsarbeid, og uansett ligger det åpenbart for lite faglig kunnskap bak.

B) Det er MASSE dødballer i fotball, og slutt å vær bekymret for at vi faktisk er gode på disse for tiden! Vi scoret på dødball i går (en perle av et frispark, intet mindre!), men de tre forrige målene i tippeligaen var spillemål. Vi scorer mange mål, og hittil har ca 50 % vært på dødball. Grunnen til at vi ikke scorer enda fler på spillemål er etter min mening en kombinasjon av stang ut, tilfeldigheter og at spillet ikke sitter helt ennå. Det kommer seg!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 12:42    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Det er snart 2 år siden jeg sa at Tettey blir den neste sjefen. Da var det ingen i dette forumet som var enige med meg.

Det er ikke hetl sandt, og det vel også mere 1 end 2 år siden, da tettey knapt spilte i 2005.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 14:07    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Maradona wrote:

Det er ikke hetl sandt, og det vel også mere 1 end 2 år siden, da tettey knapt spilte i 2005.

Maradona wrote:
Etter flere gode kamper i Skeid og for Rosenborg's junior lag nå i høst. Han var god i U19-EM, sammen med Per på midtbanen.. Jeg mener at RBK bør bruke han som midtbane anker i 4-3-3, i stedet for Berg, men med Solli og Per som indreløpere. Sammen med Solli som anker i et 4-2-3-1 system, i allfall neste år..

Jeg lanserte dette rett etter U-19 EM. Men ble først innlagt i forumet 16.sept 2005. Her : http://www.rbkweb.no/foru...mp;start=0
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 16:29    Post subject: Reply with quote

Du har rett i at du var tidlig ute med å påstå at Tettey har et større potensiale sentralt enn som indreløper, Maradona. Det er det de fleste av oss har nektet på. Personlig er jeg jammen ikke sikker lenger. Det er vanskelig å bedømme eksakt.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 20:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har tvilt lenge på om Tettey er god nok sentralt, men i går syntes jeg han spilte med stor autoritet og sjøltillit. Løser situasjonen elegant og har en glimrende gjennombruddspasning til Storflor som bommer alene med keeper i første omgang. I tillegg løp han opp mange potensielle farligheter på Lyn-overganger.

Men kjære vene for en stakkarslig samling forsvarsspillere. Og vår beste forsvarsspiller gir bort 1-0 målet på en utilgivelig måte. Hjelpe meg.
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 20:19    Post subject: Reply with quote

Problemet er egentlig norske trenere, som tror det er bare indreløpere som skal løpe,men i dagens internasjonale fotball så løper også de/den sentrale midtbanespillerene veldig mye.. De mener at at en som løper så mye som Tettey, "skal" spille indreløper", bare hør på Nils Johan Semb..

Martin Andresen er en gammeldags sentral midtbanespiller etter mitt syn, han mangler en del å å være en moderne sentral midtbane spiller. Og når Norges U-21 landslag er ferdige med kvalifiseringen, evt. klar for U21-EM, så står nok Tettey klar.

Og hadde Tørum bestemt seg i vinter, så hadde Tettey vært knall fra seriestart. Takk Gud (og alle andre) for at Riseth ble skadet..
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2007 20:46    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Jeg lanserte dette rett etter U-19 EM. Men ble først innlagt i forumet 16.sept 2005. Her : http://www.rbkweb.no/foru...mp;start=0

Du har ret, jeg som husket det som senere.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
martibs
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 20:57    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Tettey var stor i dag, og for første gang ser jeg at Tettey virkelig har potensiale til å nå så langt han vil. Han og Per Ciljan var rbks soleklart beste spillere i dag. De spiller på lag. De spiller andre gode, de ofrer alt, de jobber hardt.

Når det gjelder at Tettey ble "rundlurt" er jo det helt idiotisk sagt. Han reddet forsvaret med lignende inngripen 3 ganger i går! På 2-0 er han uheldig selv om han selvsagt skulle ha polt ballen unna.

Vi har per i dag norges soleklart beste midtbane i mine øyne.

Forsvaret er ... håpløst. Vi stiller i dag ikke med EN ENESTE dugelig forsvarspiller, til tross for at vi har 6 stykker der ute i løpet av kampen. Blir det ikke gjort noe her i løpet av sommeren må hoder rulle.

Angrepet. Vel. Som sagt, Braaten er langt fra noen "BB" slik mange får for seg. Man kan si mye om spillet hans, men faktum er at DET FØRER IKKE TIL MÅL. Hvordan vinner man fotballkamper igjen?
Iversen... Iversen er totalt håpløs i dag. Jeg ser ikke at han gjør noe som helst for å forsvare en plass i reservetroppen en gang i dag. Greit at han binder opp spillere for å gi rom for vingene osv. Men hva er poenget med dette, når vingene våre er helt ute av stand til å score mål? Det er ikke noe poeng. Det er ingen plan.
Storflor. Scorer innimellom mål, men er ikke med på laget han heller. Hva skjedde med tidlige innlegg? De kommer ikke. Iversen står på bakre stolpe og venter, og storflor trekker inn i banen og går seg rett på en lynspiller, eventuelt legger inn for sent, og dermed blir det en enkelt sak for de 10 lynspillerne innenfor 16 å ta en Iversen i lufta, som ikke har vunnet mer enn en håndfull hodeduelller hele forbanna sesongen.

Og byttene Tørum. Ja hva skal man si. Skandaløst å ikke bytte Iversen. Bytter i dag 2 forsvarsspillere, uburukelige bytter. Er det slik at spillerne våre ikke klarer en hel kamp en gang, selv med det lavmålet av et nivå de ligger på? Jaja, greit nok. Men da kommer vi nok en gang tilbake til at i sommer må det skje ting på transfermarkedet.

Vi får vente å se... Jeg håper på det beste. Men frykter det værste.

Er enig i mye av det du skriver her!

Men jeg vil si til alle som slakter Iversen i denne tråden; Selv om det ble skrevet og sagt mye i media i fjor høst at Iversen alene (med hjelp fra Sapara) tok gullet for Rosenborg, så er Steffen en 100% lagspiller. Han er helt avhengig av gode innlegg/overganger, og at andre jobber for at han skal få rom. Særlig vingene (eller ytreløperne som de het, den gang de faktisk gikk på løp, på 90-tallet) må gå i rom, slik at de trekker oppmerksomheten til både back og andreforsvarer. Ikke forvent noen ting av Steffen hvis han alltid har 2 midtstoppere på seg. Problemet er at vingene enten a) ikke er kommet helt inn i systemet enda (afrikanerne) b) heter Storflor og er ute av form (er ihvertfall ikke lik det han presterte på høsten i fjor) c) heter Braaten og hverken går på løp eller slår saklige innlegg. Jeg prøver ikke med dette å si at Iversen IKKE spilte dårlig, men heller forklare hva som må til for at han spille bra.

Braaten har fått mye pepper i denne tråden, for ting jeg har gitt uttrykk for tidligere her på forumet. Fler og fler begynner å innse at det kollektive svikter ved å involvere ham i overgangsspillet. Dessverre synes jeg ikke at alternativene er så mye bedre pr. idag, men de kan ihvertfall utvikle seg inn i en klassisk ytreløperrolle, Daniel har jeg gitt opp for lengst. Jeg var mildt sagt fly i flint da han presterte å miste ballen til en Lyn-spiller midt på Lyns banehalvdel, og spurtet halve banen for å ta den igjen, bare for å være totalt utslitt og ubrukelig de neste 5 minuttene. Han maktet ikke engang slå en presis 5-meters-passning.

Hva forsvaret anngår, aner jeg ikke hva som må gjøres. Nå har alle forsvarsspillerne spilt denne sesongen, og alle virker nervøse og klønete. Virker mer som et organiseringsproblem enn et spillerproblem.

Tettey er lett vår beste, som mange har påpekt før meg.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.06.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Du har rett i at du var tidlig ute med å påstå at Tettey har et større potensiale sentralt enn som indreløper, Maradona. Det er det de fleste av oss har nektet på. Personlig er jeg jammen ikke sikker lenger. Det er vanskelig å bedømme eksakt.

Har jeg sett et talent, så vet JEG d. Hadde et par diskusjoner med Høgmo om Tettey som sentral midtbane spiller, i stedet for Ø.Berg/Solli i annen hver kamp.. Men han hadde de fleste unnskyldningene enn kan finne på.. Jeg var fristet til å kalle han idiot i allefall en gang.. Men det er gledelig at jeg hadde rett..
senador
Legende

PostPosted: 26.06.2007 23:22    Post subject: Reply with quote

Lyn viser at de er et bedre lag enn RBK. De er mye mer gjerrig og bedre defensivt. Offensivt har de en klassespiller i Edu. Spillerne viser innsats og vill vinne kampen.

RBK prøver seg fremover gang på gang, men skaper stort sett bare nesten. Bakover er det så latterlig og dårlig innsats fra samtlige og dette kan ikke Tørum akseptere. Han har akseptert det helt fra Royal League fadesen!!! Ikke rart Edu får spasere inn 2-0 på denne måten. Igjen taper vi kampen på det defensive. Blir det bedre? Ser ikke sån ut.

I fjor klarte vi å holde slike kamper til uavgjort hvertfall, nå taper vi alle. I tillegg er vi så dårlige bakover at jeg er livredd for kvalikkrunde 3, om vi kommer dit da. Da vill det bli en ny "borte mot arsenal-kamp" der vi kanskje ikke er så heldig å tape bare 5-1. Jeg vill ikke bli latterliggjort, men jeg er redd for det.

En ting er sikkert. Vi vill ikke automatisk holde nullen med Peller Nilsson heller. Det er ikke bare forsvarlingja som er dårlig defensivt, men hele laget.

Jeg tror også Tørum er lite direkte i sine tilbakemeldinger og pakker ting inn som at "vi hadde mye godt spill" osv. Hvis det er fokuset i garderoben etter kampen, kan jeg ikke forstå hvorfor han er RBKtrener. Vi skal jo egentlig være Nordens beste lag. Da bør treneren være i den klassen også.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 27.06.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Du virker å være veldig "forutinntatt", senador? Det virker som at du håper at nedturen fortsetter, slik at du kan fortsette med mere "drittslenging".
Er mye enig i din kritikk av klubbledelsen etter å ha lest dine 30-40 siste innlegg, men du blir alt for usaklig i kampvurderinger. Jeg har sett Lyn-kampen nettopp i reprise, og Stensås har nok helt sikkert rett når han sier at RBK, uten tvil, er det beste laget vi har møtt i år Cool
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb