English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyn - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

Er enig i at vi kanskje forventer for mye, laget p.d.d trenger litt tid på seg, vi har jo tippeligaens desidert yngste midtbanetrio.
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

+ Tettey. Er faktisk tilbøyelig til å si at han var enorm i dag. Gjør mye bra, viser autoritet, er over hele banen. Lykkes med flere langpasninger og pasninger gjennom Lyns midtbane.
+ Det som skjer på den midterste tredjedelen av banen er stort sett bra. Godt duellspill og gode bevegelser.

- Vi havner under igjen. Og det mot et lag man absolutt ikke bør havne under før (stikkord: Edu)
- Forsvaret. For mange personlige feil som skaper store sjanser for Lyn.
- Iversen. Virkelig dårlig kamp, virker daff.
- Offensiv samhandling. Lyn lar oss komme inn til 20-30 meter gang på gang. Spillerne har likevel ingen peiling på hva de skal finne på, noe som resulterer i balltrilling, dribling og elendige valg.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 20:59    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Er enig i at vi kanskje forventer for mye, laget p.d.d trenger litt tid på seg, vi har jo tippeligaens desidert yngste midtbanetrio.

Var det virkelig nødvendig å endre SÅ mye på laget fra høstsesongen i fjor? Noen burde kanskje tipse ledelsen i Rosenborg om uttrykket "never change a winning team"...
Brady
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:00    Post subject: Reply with quote

Feil bytter i dag etter min mening. NÃ¥r Storflor forsvant ut ble det ikke mye samspill der fremme lengre. Og Stoor var helt elendig de minuttene han spilte.

Hadde jeg vært RBK-trener ville jeg plassert Daniel Braaten på benken, og latt ham kun få spille noen få minutter hvis kampbildet tilsa det. Så ville jeg gjort alt for å få solgt ham i sommer. Braaten er en kjempegod fotballspiller, men han gjør RBK dårligere.

Han ødelegger rytmen i angrepene, lar være å bruke medspillerne sine og er ofte stillestående, noe som gjør at midtbanespillerne får færre pasningsalternativer. Han skaper heller ikke rom for andre ved å være så stillestående. Kreftene brukes helt feil. Av og til går han på idiotiske løp på baller han umulig kan nå, eller springer som en gal tilbake. Men når det gjelder som mest, i spillets gang, står han ofte stille.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:01    Post subject: Reply with quote

Vi spiller stort sett bra. Mange nestensjanser, Braaten er frisk. Problemet er som mange sier at Iversen ikke er i form, men han vel en klausul i kontrakten som sier at han må spille uansett. Med Konan borte er vi bortimot ufarlige fremover. Storflor var også dårlig i dag, burde blitt byttet ut før.

Bakover er vi til dels alt for sløve, med særlig Riseth som nesten-syndebukk et par ganger. Lago var god, selv om han visstnok var litt rusten i starten (så ikke de første 10-15 minuttene).

Ellers skuffende at Sapara er inne i en dalende formkurve. HÃ¥per han tar seg opp igjen etter ferien...
rog
Junior

snegle wrote:
Problemet idag er at vi mangler kreativitet på midtbanen når Sapara er en skygge av seg selv.

Totalt uenig der. Vi styrer jo kampen fullstendig, men produserer ikke en dritt foran kassa. Faktum er vel at vi kun scorer på dødball eller forsvarstabber i år. At Steffen fortsatt har tillitt er for meg en gåte...
Back to top
Harald
Forumsjef

Zorac wrote:
Noen som husker sist vi skårte et ærlig spillermål etter eget angrep? Er så lei av å se fjorten tusen sjangser i løpet av kampen, uten at noen av dem er farlige. .

Det er netop det jeg efterlyser kampe etfer kamp. Vi har jo knapt nok spilelre som kan score mål. Konan er den eneste som har stået frem som en goalgetter.
Dette er 2005 om igen, vi har mye spil men klare ikke og spille os frem til chancer eller score. De målene vi får er på dødball.
Eneste positive med denne sæsonen så langt er at Tettey duger centralt og Traore og Konan ligner to meget gode spillere.
Det er dybt tragisk at vi er så ineffektive i begge ender.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bommel
Veteran

Enig i at han beveger seg mye feil, og tråkker i overkant mye på ballen.
Om han skal byttes ut tar jeg ikke stilling til, ennå.
Stoor var faktisk katastrofal når han kom inn, ødela all rytme og traff vel ikke en medspiller.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk Lago ikke var så dårlig, noe annet enn et par tapte løpsdueller mot edu kan vi ikke regne med. Han viser seg som en spillende god stopper som ikke måker ballen opp. At de løpsduellene kommer har mye med vår svenske venstreback å gjøre.

Jeg vil også føye til at Sapara er -indreløper-, ikke offensiv midtbane. Som indreløper er den viktigste oppgaven offensivt å finne rom mellom back og stopper for så å skyve ballen ut til ytterste mann. Dette gjør han riktig gang på gang uten at noen evner å slå gode innlegg.

Last edited by bommel on 25.06.2007 21:06; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:05    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Hadde jeg vært RBK-trener ville jeg plassert Daniel Braaten på benken, og latt ham kun få spille noen få minutter hvis kampbildet tilsa det. Så ville jeg gjort alt for å få solgt ham i sommer. Braaten er en kjempegod fotballspiller, men han gjør RBK dårligere.

Han ødelegger rytmen i angrepene, lar være å bruke medspillerne sine og er ofte stillestående, noe som gjør at midtbanespillerne får færre pasningsalternativer. Han skaper heller ikke rom for andre ved å være så stillestående. Kreftene brukes helt feil. Av og til går han på idiotiske løp på baller han umulig kan nå, eller springer som en gal tilbake. Men når det gjelder som mest, i spillets gang, står han ofte stille.

Bytte ut BB for Rosenborg er nok det som skal til å vinne kamper, du viser nok en gang dine fotball kunnskaper.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

Joko, fotballkamper vinnes sjelden på egen hånd. Spiller man som et lag er sjansen mye større for suksess.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

Hvem mener du skal spille på vingene til Rosenborg egentlig?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Merkelig å sette Braaten på benken, kan aldri se for meg at det skal hjelpe. Braaten har vel kanskje vært lagets beste spiller i vår, sammen med Konan og Tettey. Han er en av alt for få spillere i TL som kan gå forbi mann mot mann, og skaper mye på egenhånd.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Dessuten er analysen din av Braaten direkte feil...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Enig i at Braaten er en "blessing and a curse". Han er utrolig god i sine enkeltprestasjoner, men ødelegger samtidig flyten ved å holde på ball og kjøre korte pasninger inn i banen, i stedet for å bruke overlap på sida.

Mulig vi forventer for mye av dette RBK-laget. Det kan kanskje være urettferdig mot de unge spillerene. Det jeg ikke tolererer, er at en av lagets mest rutinerte og best betalte spillere underpresterer for n'te gang. Hva skal vi med en spiss som ikke er et hint målfarlig, dårlig tilrettelegger, og tilogmed taper brorparten av hodeduellene som i utgangspunktet er hans spisskompetanse?

Jeg vet ikke om det var bevisst taktisk, noe som eventuellt ville vært meget rart, men jeg så Iversen havne ute på høyre ving mot slutten av kampen. Takke meg til å ha Konan på vingen, for heller å miste litt bredde. Da har vi i hvertfall en målfarlig spiller foran mål.

Nei, Kone fra start neste gang. Om han presterer bedre enn Iversen eller ei har lite å si. Særlig dårligere kan det ikke bli, og Iversen får samtidig beskjed om at han ikke kan fortsette på det nivået han gjør. Det minste vi kan kreve av en spiller, er lysten og viljen til å gi alt. Dette holder ikke, Iversen!

Må ta litt positivt også. Tettey er en gigant i dag, og jeg er ikke i tvil om at han vil bli en meget god sentral for oss. Trygg med ball, gjør mange viktige defensive løp og tar duellene, blir bedre og bedre på hodet, og jobber over hele banen. Synes det begynner å komme noen fine crossere og stikkere også, istedet for bare støttepasninger som han ofte valgte før.
jadda
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Ja, Braaten var god i dag, men han var mer god for seg selv enn for laget. Han gjør gjerne det spektakulære, men faller gjennom når det nærmer seg avslutning. Jeg mener at han ved flere anledninger burde spilt medspiller i stedet fr å skyte, evt drible bort ballen på 16-meteren.

Ellers så må jeg få lov å være litt positiv oppi alt. Spillet lignet i store perioder RBK slik de skal være. Skjelbred og Tettey var gode på midten, Micke god offensivt og vi kom rundt på kanten flere ganger.
Dessverre mangler vi trøkk inne i boksen, ikke minst fordi motsatt indreløper (stort sett Sapara) slarker med innløpene sine og Iversen er en giddalaus saltstøtte... ("Fa-an asså..." var vel det eneste han klarte å riste ut av skrotten i hele dag).

De stopperne vi har i dag, er rett og slett en katastrofe. Taklingsvegring og alt for treg. Det holder rett og slett ikke mål, men det er vel mer enn nok debattert tidligere.

Oppsummert:
+
Tettey (kontroll!)
Skjelbred (Fin teknikk, gode kombinasjoner på kanten, høyt tempo)
Dorsin (Fine kombinasjoner med Skjelbred/Storflor)
(Braaten)

-
Ivers (giddalaus)
Stopperne (alt for trege, takler ikke)
Sapara (slarker både defensivt og offensivt)
(Dorsin - slike tilbakespill er rett og slett ikke lov!)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2007 21:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Storflor burde fortsatt. Problemet vårt er at folk blir for sjelden spilt fram inne i boksen. Ting gjøres for mye på egenhånd. Da kommer man veldig sjelden til de store sjansene. Hvis vi pøser på med flere innlegg ved hjelp av samspill på kanten, så kommer omsider målene. Det Braaten presterer er bra, men det er ikke effektiv fotball. Hans spillestil skaper veldig få mål. Nå var det han som fremskaffet frisparket Sapara scoret på idag, men vi vinner ikke kamper på den måten.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:15    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hvem mener du skal spille på vingene til Rosenborg egentlig?

Braaten kan godt spille hvis han begynner å opptre annerledes på banen. Men i dag er han mye av grunnen til at vi har et såpass stort trykk uten å skape mere. Etter at Storflor gikk ut skapte vi enda mindre.

Vingalternativene er vel Storflor, Traore, Konan og Kone i første rekke.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

Du glemte det største minuset av alle. Stoor var udugelig fra første stund. Når han kom inn var det som å slå av en bryter. Og Dorsin får selvsagt spille så lenge han ikke konkurerer men noen om plassen på laget. Neste kamp bør spilles uten en eneste svenske. Nekter å tro at Ramstad gjør det værre enn medelsvenson.
bommel
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:17    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt før, det er mye opp til sapara å holde bredden på høyresiden, både braaten og Konan liker å trekke innover. Samtidig som det ofte er sapara som slår innlegg.
Dorsin var grei offensivt, men dårlige innlegg, gjorde den katastrofale tabben, samtidig som at han ved hver avklarering eller duell klarte å klomse ballen enten til motspiller eller ut over linjen.
Ivers fra start neste kamp...Garantert, selv om han har spilt rævva de siste fire kampene.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:19    Post subject: Reply with quote

Det er liksom opplest og vedtatt at Braaten ikke er god på samhandling, å dette er direkte feil. Selvom en spiller er flink til å drible og har mange raid betyr ikke dette at han ikke kan samhandling. Man kan godt klage på skuddteknikken til Braaten, men fyren er den vingen som skaper desidert flest målsjangser til oss. I tillegg gir han oss i dag 5 frispark rett utenfor 16 meteren, hadde Sapara vært litt mer våken i dag så hadde det blitt mer en et mål på dødball som Braaten har skaffet oss. At du mener det å bytte ut Braaten er løsningen, synes jeg er mildt sagt sjokkerene, men ikke direkte overaskende fra den kanten

Traore og Konan f.eks.... henger LANGT etter Braaten på samhandling.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2007 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir feil å dømme Stoor så hardt etter det korte innhoppet. Det var ikke bra, men han har vært skadet og kampsituasjonen var vanskelig. Roar Strand var ikke noe bedre selv. Han forårsaket mye farlig idag.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:23    Post subject: Reply with quote

Enig, Strand er direkte livsfarlig mange ganger som høyreback.
Å kreve mer enn et dødballmål på 5 frispark er vel litt i meste laget når du tenker på at tre av dem var fra 25-30 m. En mann han som oftest blir sammenlignet med har knapt scoret på dødball i år..Beckham.
Det er ikke mange som scorer like mye som sapara på dødball.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:27    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Traore og Konan f.eks.... henger LANGT etter Braaten på samhandling.

Mulig det, men Konan gjør i det minste mål. Det kan man vel ikke akkurat skryte av at Braaten er spesielt dyktig til, i likhet med sin gamlekompis i Skeid. Ikke er det avskrekkende mange assists fra den kanten heller, så det blir liksom ikke så mye utav det.

Personlig er jeg fremdeles lei meg for at vi skysset etter Ødegaard etter kun en mislykket sesong.
Derek hadde vel en og en halv før han overhodet begynte å fungere...
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 25.06.2007 21:29    Post subject: Reply with quote

Det store positive i denne kampen er at Tettey har bestemt seg for å gjøre ordene mine til skamme og vise seg frem som en god sentral midtbane. Han var overlegen Gislason idag, på alle måter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 7 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb