| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 23.06.2007 01:17 Post subject: |
|
|
Jeg feiler desverre i å se relevansen med Traoré her, i og med at han er 18 år, og er muligens ikke tiltenkt å forsterke RBK nettopp i årets CL-kvalikk.
Angående Kone: Det kan være mange grunner til at Kone ikke presterer på RBK2, mangel på motivasjon tror jeg er hovedgrunnen. Så det å dømme en spiller etter hans prestasjoner på andrelaget trenger ikke å være riktig. Sier likevel det ikke er feil å bruke dette når det gjelder å konkludere hvilket nivå Kone har/grunn til å selge.
Selv er jeg usikker på om vi bør beholde Kone. Fordi de kampene han har spilt fra start har det ikke akkurat vært helt topprestasjoner av gutten. Selv synes jeg det blit galt å avskrive han fra spissplassen, da Iversen spiller like dårlige kamper. Dessuten får ikke Kone flere kamper til å spille på seg både sjøltillit og til å bli skikkelig varm i førstelagstrøya. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 23.06.2007 01:42 Post subject: |
|
|
Traoré er selvsagt et fotballtalent, jeg er mer usikker på om han passer i Norsk fotball´s øverste divisjon. Som pasningslegger spiller han på fot, som de fleste Afrikanske spillere, han mangler skuddfot og har ikke den gjennombruddskraft som forventes av en spiller i toppklasse. Selvsagt erhan ung, men jeg ser ikke hvilke kvaliteter han kan tilføre RBK på nåværende tidspunkt. Jeg hadde sansen for Hyka, som både hadde gjennombruddskraft og løpskapasitet. Dessverre sendte klubben Hyka ut. Det kan selvsagt spekuleres i om 2. div. gir motivasjon, men på hvilke arenaer skal da Kone og andre A-lagsspillere overbevise trenerne om de fortjener en sjanse?
Unge Aas har overbevist mer enn Kone slik jeg ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.06.2007 01:46 Post subject: |
|
|
NÃ¥ hadde jo ikke Hyka fysikk. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 23.06.2007 01:47 Post subject: |
|
|
Det har ikke Stabæk´s Alanzinho heller..........
Last edited by julegrisen on 23.06.2007 01:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.06.2007 01:48 Post subject: |
|
|
Har sett han på noen treninger. Han er ikke så svak som han ser ut til. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 23.06.2007 02:22 Post subject: |
|
|
Dette med Kone/Iversen-problematikken er noe som må sette Tørum på mange vanskelige avveininger. Kone er utvilsomt en klassespiss, i rett alder og veldig sulten på å få vise seg frem. Arne Sandstø i Odd rangerer faktisk Kone som Tippeligaen's beste spiss og flere har han på "topp 3 lista" Skjønner at Kone blir mer og mer fustrert, jo lengre tiden går uten førstelagsfotball. Enig, Erlend; det å spille et par middelmådige kamper for 2.laget er ikke noen argumentasjon for å si at han ikke er bra nok. Det er her Tørum blir for feig etter min mening. Iversen kan spille rævva i 4-5 kamper på rad uten å bli benket, mens Kone er av de to som briljerer på treningsfeltet. Noen som ser for seg hva som vil komme til å skje hvis "den bortskjemte sønn" blir vraket fra førsteellveren og blir degradert til 2.laget? Bråk og konfontasjoner er noe jeg tror Tørum takler svært dårlig. Det er en kjent sak at deler av spillergruppa, spesiellt de som bør være foregangsbilder, har svært dårlige holdninger. Her er Iversen og Kone 2 ytterpunkter. Ett tenkt scenario: Vi selger Kone til en av våre konkurrenter for småpenger, der han slår til direkte og blir en hit i tippeligaen, samtidlig som Iversen blir langtidsskadet. Hva da?
Last edited by skjæringen on 26.06.2007 06:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.06.2007 11:33 Post subject: |
|
|
Jeg må si meg ganske enig i Skjæringens argumenter her. Noen som ser for seg klovnen med dårlig rygg og vondt i vilja være proff nok for RBK2.
Det eneste jeg tror Iversen er bedre på er det taktiske i forhold til RBKs spill, og noe bedre på hodet. Kone har bedre teknikk, hurtighet, bevegelse or arbeidsinnsats, tyngre skudd (med noe shabby presisjon foreløpig), og er også spenstig som fan, så hodespillet bør kunne komme.
Det jeg som sagt før er usikker på er om medspillerne hans lenger evner å spille riktig på en "bakke"spiss etter x antall år med luftspisser som Johnsen og Iversen. Med de andre ivorianerne på vingen + evt Braaten kanskje, men de lenger bak evner ikke mye lenger annet enn de evige crossene mot en hodespiller (også derfor jeg mener RBKs angrepsspill er blitt mye mer éndimensjonalt enn det var for 10 år siden).
Tørum har nok mye i seg til å bli en god trener, men så lenge han ikke walks the talk eller velger 11r ut fra prestasjon ikke navn, vil han forbli et null for meg. Null respekt - og da er han for meg mindre verd enn Høgmo (han kunne i det minste blitt brukt som SD)! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.06.2007 11:36 Post subject: |
|
|
Hva er forresten egentlig problemet med samhandlingen etter at Eggen forsvant også?`Hva gjorde Eggen egentlig annet enn at han terpa, terpa, terpa og terpa på bevegelsene og spill på 3. bevegelsen? Ikke så mye mer hokus pookus enn det.
Er Tørum usikker på hvordan de terpa det - vel, Kvarme, Basma, Strand, Iversen, et al. burde være i stand til å informere om dette. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.06.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Er enig her, prestasjonene til ivers har i første halvdel av denne sesongen vært langt under pari, i tillegg så har formpilen pekt nedover de siste kampene med dårlig bevegelse, sutring og null sjanser.
Kone bør få sjansen, men som sagt av andre, så lenge ivers er skadefri så har han klippekort. Håpløst.
Er sikker på at Kone ville blitt en meget god spiss, også i europa for rbk, hvis han hadde fått sjansen i mer enn ett innhopp i ny og ne, dette viste han i treningskampene i år. |
|
| Back to top |
|
 |
goggen Junior
|
Posted: 23.06.2007 12:04 Post subject: |
|
|
| Må bare slutte meg til frustrasjonen omkring Steffen. Det er uholdbart at det i et lag som RBK ikke skal være konkurranse også om spissplassen. Det holder ikke at trenerne tror/hvet at Steffen blir i form etterhvert, han skal være i form i mai. Hvis han ikke presterer skal konkurrenten(Kone) inn! Det er håpløst slik det fungerer idag, Steffen har vært fullstendig ubrukelig, slik kan vi ikke ha det. La Kone få sjansen så kommer han. At hans prestasjoner har vært svake i innhoppene skyldes kun alt for lite spilletid. La den spilleren få tillit så kommer resultatene, garantert! Synes forøvrig det er positivt at vi endelig har den midtbanen jeg har etterlyst og at Roar klart viser at han er førstevalg på høyrerback. I tillegg må Øyvind, Michael og Traore få spilletid, gjerne ved innhopp. Ser også klart at midtforsvaret må styrkes med en klassespiller. LSKs mål hadde vært greit avverget med en bedre spiller på plass enn Lago, meget svakt av ham der. Forsvaret må styrkes med 1-2 mann, ellers har vi de spillerne vi trenger. Når samhandlingen sitter så blir dette veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 23.06.2007 13:37 Post subject: |
|
|
Jeg synes også Kone har fortjent flere chancer, men de chancerne han har fået synes jeg han har misbrugt. Mot Odd synes jeg han var like stationær som vi har set Iversen, og da fotballspillere lever på marginer, gør det at Iversen bliver foretrukket.
Jeg skulle ønske han havde gjort det bedre, for vi så i kampene før seriestarten at Kone er en god spiller. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 23.06.2007 13:47 Post subject: |
|
|
| Håper inderlig at Kone får flere sjangser og muligheter av Tørum. Han er en flott type og har vist tidligere at han har et stort potensiale. Hvorfor ikke prøve ut vrien Kone/Iversen på topp, slik som det ble forespeilet i vinter? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 23.06.2007 13:50 Post subject: |
|
|
For mig er det enten eller, på den måde at det enten skal være Iversen eller Kone på top. Jegg tror at Konan og Braaten er mye bedre som vinger end hvad Kone og Iversen er.
Men det skader selvfølgelig ikke at afprøve det. Hvis vi har en føring på 2-0 eller mere, hvis det nogensinde sker igen, kunne det være interessant og se både Iversen og Kone på banen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.06.2007 14:21 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=144852
Kone-frieri til Brann
| Quote: | | Men Brann, hvorfor ikke, hvis jeg får spille? sier Kone alvorlig til VG Nett. |
_________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.06.2007 17:27 Post subject: |
|
|
| Har vært på den del treninger i sommer, og det er bemerkelsesverdig hvor stor nivåforskjell det er på Iversen og Kone - i Kones favør. At ikke Tørum gir Kone sjansen når Iversen underpresterer i kamp etter kamp er meg en gåte. Antakeligvis er det fordi han er livredd for å komme på kant med Iversen. Kone har alt en god spiss skal ha: Gjennombruddshissig, teknisk god, meget hurtig og råsterk i kroppen. Bedre enn Iversen i det aller meste. Mangler kun tillit fra treneren, noe han aldri vil få i RBK. Mitt scenario er at Kone går til Brann som igjen får Tippeligaens desidert beste spisspar i Helstad/Kone (god for 40 mål til sammen). Vi blir sittende igjen med en aldrende Iversen som er på hell av karrieren og som opptrer som kranglete, tung og treig både i kamp og trening. Iversen klarer maks 10-12 spillemål i løpet av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 23.06.2007 17:32 Post subject: |
|
|
| Er veldig enig med deg, Kent, men Kone har ikke den store spilleforståelsen som Iversen har. Samtidig forstår og mestrer Iversen norsk fotball og Rosenborg's måte å spille på, bedre enn Kone - noe Kone kommer til å bli bedre på med mer tillitt og kamptrening. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.06.2007 17:39 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å få til samspillet når han aldri får sjansen mer enn i 5 - 10 minutter på slutten av kampen. Er møkka lei åv å se at RBK`s angrepsspill blir ødelagt av en stasjonær og uinteressert Iversen som verken eier ballkontroll eller hurtighet. Min konklusjon er at Tørum er en mann uten skikkelig ryggrad som ikke tør å vrake Iversen - da alle vitterlig ser at Kone er en bedre spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.06.2007 18:11 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Dessverre sendte klubben Hyka ut. |
Det var signaler om at han ikke ville få forlenget oppholdstillatelse. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.06.2007 19:51 Post subject: |
|
|
| Markmus, VGD wrote: | | Fikk melding av brodern nå nettopp at Kone var på flyet fra Bergen til Oslo. Er spent på å høre hva Kone gjorde i Bergen og om en overgang er aktuelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.06.2007 20:02 Post subject: |
|
|
| Ugg, om han er på vei bort er vel en overgang til Odd som bytte for Pelle N. en evig mye bedre deal enn at Kone går til Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Får håpe på en mellomlanding i Bergen på flyturen mellom Skien og Trondheim...  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 24.06.2007 21:01 Post subject: |
|
|
| Er en skandale hvis de selger Kone. Med Iversen på topp tør jeg påstå at vi har en middelmådig spiss selv sammenlignet med de andre spissene i Tippeligaen. Har sette en del kamper av Stabæk i år, og spissdoen Nannskog/Pall Gunnarson overgår Iversen med god margin. Det samme gjøre Helstad i Brann og Ijeh i Viking. Lyns Edu er vel den beste av alle spissene i Tippeligaen selv om han varierer i prestasjonene. Kone har potensiale til å bli beste spissen i Tippeligaen, mens Iversen er på hell. Velger RBK å selge Kone i en slik situasjon gidder jeg ikke lengre å sympatisere med de som styrer denne klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 24.06.2007 21:06 Post subject: |
|
|
Ser ikke for meg at Kone blir solgt til Brann uten at det kommer en spiller i retur. Da hadde det vært mye bedre med Kone for Nilsson.
Men, slike rykter tar jeg med en klype salt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 24.06.2007 21:10 Post subject: |
|
|
Hva er det Peto kaller seg på VGD igjen? Syns det der ligner veldig på han. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.06.2007 21:12 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Peto dro til VG-forumet. Observer4/ArnU kaller han seg visst der. |
|
|
| Back to top |
|
 |
|