English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:22    Post subject: Reply with quote

Brady, det var vel storflor som slo den pasningen før målet til lsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 21.06.2007 23:22    Post subject: Reply with quote

Autoriteten til den fysiske treneren er irrelevant etter min mening. Hennes oppgave er uansett ikke å piske frem spillerene i treningssammenheng. Dessuten måles intensiteten med bla pulsklokker, slik at man hele tiden har oversikt over hvem som sluntrer unna.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

Olav Tufte som fysisk trener hadde vært noe, da snakker vi autoritet, pisker og motivator.

Men Siri gjør nok en grei jobb hun også, har forresten sett at Sandefjord også har ei kjerring på benken.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 21.06.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er noe stort poeng å fokusere på den ene situasjonen som ga 1-1. HELE 2 omgang var svak, virker som laget dauer. Strand, PCS og Tettey var etter min mening de beste idag, og hadde masse ork. Sapara var svak, og har vært det i et par kamper nå. Blir spennende å se laguttaket mot Lyn..
senador
Legende

PostPosted: 21.06.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er bare hvor mange mål vi slipper inn mot lyn. RBk må score to mål for å vinne kampen. Det er slitsomt å tenke på egentlig
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Brady, det var vel storflor som slo den pasningen før målet til lsk.

Ok, var litt vanskelig å se.....
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Iversen har vært svak i et par kamper på rad, sapara har vært ok. I dag var han bedre enn tettey. Man må se litt på de sjanseskapende og lure pasningene han slår også, ikke bare på assist og mål.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:35    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som om det var planen å gå ut defensivt i andre nei:

http://fotball.adressa.no...e84062.ece
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 21.06.2007 23:37    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Tørum så synes jeg det er svært vanskelig å vurdere hans kvalitet som trener. Som alle de andre trenerene etter NA Eggen har han fått lite spillerom til å sette sitt eget preg på Rosenborg. Jeg vet ikke helt hvor lurt det er å fortsette å tre denne "4-3-3/Rosenborg-stil"-hatten ned over enhver Rosenborg-årgang så lenge vi ikke har en trener med bakgrunn eller kompetanse til å videreføre akkurat denne bestemte stilen. Det beste vi kan håpe på er en dårlig kopi av det Eggen innførte, da synes jeg det er bedre å la nåværende trener forme sitt lag uavhengig av fortiden, både på formasjon og spillestil. Skal vi ta med oss noe fra Eggen så må det være godfot-teorien; hva med å la treneren spille på sin godfot og bruke sin spisskompetanse som trener istedenfor å be ham reprodusere gamle årganger?

Hadde vi hatt flere poeng om vi ikke hadde brukt halve sesongen på å tvinge diverse spillere inn i roller de ikke passer inn i(Strand/Sappara sentrlat, Konan på kant) om vi ikke hadde vært tvunget til å spille 4-3-3? Var det noen som ropte på Skammelsrud høsten 2005 da klubben var så langt nede at Høgmo fikk så fritt spillerom at han til og med fjerna den hellige kua 4-3-3 og spilte med Skjelbred som offensiv midtbane?(mystisk nok skiftet han tilbake over vinteren - hva skjedde?)

Skal vi fortsette å spille som i Eggens dager så burde vi kanskje ha en trener som faktisk er oppdratt med den fotballfilosofien, hvem står vi igjen med da? Eggen Jnr? Hoftun? Kåre Ingebritsen? Ikke veldig oppløftende...
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:39    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg tror heller ikke det er lurt å ha en jente som fysisk trener. Hvilken autoritet vill hun ha i en slik mannsdominert gruppe? Dette er bare en av mange ting jeg nevner i farten? Ikke rart at man er dårlig form.

Tørum er HOVEDansvarlig for resultatene og spillet ut på banen. Får han ikke til at spilleren yter sitt maksimale og har holdninger som er gode nok, er man ikke en verdig RBKtrener.

Bare for å ha sagt d : Tviler sterkt på om det finnes noen annen fysisk trener i tippeligaen som er mer seriøs i jobben enn Siri Marte.. Jeg har sett henne sinna, og jeg vil tro gutta hører etter, lenge før hun blir sint...

Grunnen til at RBK taper poeng i slike kamper er at Tørum ønsker å ri på en 1-0 ledelse, og noen ganger går det bra, andre ganger ikke. Dette gjorde også Høgmo.

Men jeg er tilhenger av Nils Arne Eggen's filosofi på å forsvare en ledelse, angrep er det beste forsvar.. Motstandere kan ikke lage mål, mens RBK har ballen i nærheten av motstanders mål..
Recon
Legende

PostPosted: 21.06.2007 23:39    Post subject: Reply with quote

Snudd V ville kanskje ikke vært så dumt nå igjen, som vi har kvittet oss med Solli!?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Det burde da fins trenere utenlands som "kan" 4-3-3... Cruyff?
Brady
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

Alle nederlandske trenere 'kan' 4-3-3..... eller 3-4-3 som er en videreutvikling av dette systemet.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:46    Post subject: Reply with quote

Så får vi hente en derfra da... Litt harking og sjokoladekake med morsomt fyll kan vi leve med så lenge Rosenborg blir et topplag igjen.
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:51    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Alle nederlandske trenere 'kan' 4-3-3..... eller 3-4-3 som er en videreutvikling av dette systemet.

he,he... 3-4-3 med den forsvarsrekka... Tror RBK ska holde seg til 4-3-3 intil de får kjøpt inn noe nytt i forsvaret..

Knut Torbjørn Eggen, sier nå jeg...
LarsP
Proff

PostPosted: 21.06.2007 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk RBK spilte bra i denne kampen. Lillestrøm leverte kanskje årsbeste og gav RBK en god kamp. Jeg er positiv til fortsettelsen. Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.06.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg vil rope høyt på Tørum's avgang, ville ikke den mest bortkastede investeringen vært å prøvd å få til et møte med Johann Cruijff i Barcelona, og leid inn ham som en slags konsulent. Da tenker jeg på råd angående en eventuelt ny trener og en løpende dialog med ham senere. EVentuelt at han kunne fungert som en mentor for Tørum, hvis Tørum er villig til å forandre litt filosofi og lære ting litt på nytt.

Cruijff er et geni uten sidestykke i fotballverden og var en av Drillo's største kritikere internasjonalt. Jeg tror faktisk han ville sett det som en positiv utfordring å hjulpet et skandinavisk lag til å nå frem med hans fotballfilosofi som grunnlag.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette er latterlig. Slippe inn mål hver jævla gang, Tørum. Hver jævla gang!!!!!!

Merkelig, fikk ikke med meg at Tørum sto i mål..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Høres spennende ut Brady men hva er sjansen for at "noen" i RBK vil det.
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Snudd V ville kanskje ikke vært så dumt nå igjen, som vi har kvittet oss med Solli!?

Tror dette er noe av løsningen. Vi har ikke spillere lengre til å spille Eggen sin 4-3-3. Vi har ikke vinger som kommer seg ned til krittlinja, innleggene kommer stort sett fra Sapara eller backene.

Vil ikke si at forsvaret er grunnen til at vi taper to poeng i dag. Problemet er at vi scorer alt for lite mål, og grunnen til det TROR jeg er at vi ikke har spillere som passer inn i det systemet vi prøver å spille.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:19    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjennomfører en grei kamp. Lago skulle ikke kommet inn for Riseth. Da fikk vi 2 like stoppere. Vi hadde garantert rodd i land seieren med Riseth.

Berntsen var vel eneste som faktisk gjorde seg bemerket. Gratulerer ditt svin!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 22.06.2007 00:19    Post subject: Reply with quote

Jeg roper heller ikke på Tørums avgang, fordi jeg vet at nestemann vil lide samme skjebne. Jeg vet ikke hvor mye direkte innflytelse Nils Arne Eggen fortsatt har, men spøkelset hans hviler fortsatt over Lerkendal. Enhver ny trener som kommer inn vil bli presset inn i det samme sporet med styrevedtak på 4-3-3 og såkalt "Rosenborg-fotball".

Utenlandsk trener? Er vel neppe modne for det på brakka enda. Det er jo ikke lenge siden de ble modne nok til å hente utenlandske spillere, og man ser tydeligvis fortsatt mer på Rosenborg-tilhørighet enn faktisk kompetanse når man skal ansette sportsdirektør. Høgmo forsøkte seg med evolusjon og ble knekt, en utenlandsk trener(eller riktigere sagt; ikke-skandinavisk) krever revolusjon.

Personlig synes jeg det kunne vært spennende å se hva en mann som Jan Jønson kunne fått til i Rosenborg om han fikk litt frie tøyler. Ellers kjenner jeg ikke til så mange utenlandske trener-navn som er dyktige, men samtidige små nok til å være interessert i å trene Rosenborg. Leo Beenhaker virker som en dyktig nederlandsk trener som for tiden tar på seg en del lavstatus-jobber.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:40    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e84077.ece

Orker ikke lage url, men Iversen mener det ble misforstått det Tørum ga beskjed om i pausen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 22.06.2007 00:51    Post subject: Reply with quote

Å lage et styrevedtak om at vi skal spille 4-3-3 viser en stor innkompetanse for fotball. Jeg forstår at man vill spille underholdende fotball, men det kan gjøres på mage måter.

Enhver trener må få spille sitt spill. Det er ikke mange fra Eggenskolen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.06.2007 00:57    Post subject: Reply with quote

[quote="Maradona"]
senador wrote:
...

Men jeg er tilhenger av Nils Arne Eggen's filosofi på å forsvare en ledelse, angrep er det beste forsvar.. Motstandere kan ikke lage mål, mens RBK har ballen i nærheten av motstanders mål..

Jo lenger unna våre midtstoppere ballen er, jo mindre risiko har vi. Å legge seg bakover er å fremheve våre svakheter. Å angripe er en mulighet for å kamuflere de bedre.

Hadde vi hatt bra midtstoppere kunne vi i større grad evnet å ri en ledelse inn.

Når det er sagt: i følge intervjuene med Tørum nå etter kampen var det ikke bevisst å legge seg bakover, tvert imot.

En annen ting jeg legger merke til i mange av kampene vi nå spiller er at vi veldig ofte mister grepet defensivt på midtbanen de siste 20 minuttene. Både Sapara og Ciljan kan tendere til å være svært svake defensivt de siste delene av kampen når de har spilt fra start av. Dette kan selvsagt også være en formgreie. I dag hadde vi ikke mye å sette inn da med to midtbanespillere plassert i forsvar. Et alternativ kunne vært å sette inn Stoor og flytte opp Strand de siste 20.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb