| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.06.2007 22:48 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | . Det andre er at Tørum hadde en helt annen instilling til kampene - en offensiv instilling. Da angrep vi hele tiden og la oss ikke ned med 1-0, nå forsvarer vi en 1-0 ledelse og det fører til mange involveringer fra Tufte forsvaret vårt, noe som igjen fører til flere baklengsmål. |
Du glemmer muligheten for at vi ble presset på defensiven av LSK. Vi klarte ikke å etablere et skikkelig press etter at LSK utlignet heller. Det er kanskje vel så skremmende. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.06.2007 22:49 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Tror ikke dette har noe med dårlig form å gjøre, er faktisk ganske lei at alle skal mase om akkurat dette hver gang et lag dummer seg ut i 2.omgang. Jeg tror det handler om instilling og taktikk. |
Det har veldig mye med taktikk å gjøre, ja. Det er her, blant mange andre steder, det skorter for Tørum. Det er nesten så jeg ikke forventer mer enn dette med Tørum ved roret. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.06.2007 22:49 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg tror heller ikke det er lurt å ha en jente som fysisk trener. Hvilken autoritet vill hun ha i en slik mannsdominert gruppe? Dette er bare en av mange ting jeg nevner i farten? Ikke rart at man er dårlig form. |
Det der er noe tull. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.06.2007 22:51 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | joko- wrote: | | . Det andre er at Tørum hadde en helt annen instilling til kampene - en offensiv instilling. Da angrep vi hele tiden og la oss ikke ned med 1-0, nå forsvarer vi en 1-0 ledelse og det fører til mange involveringer fra Tufte forsvaret vårt, noe som igjen fører til flere baklengsmål. |
Du glemmer muligheten for at vi ble presset på defensiven av LSK. Vi klarte ikke å etablere et skikkelig press etter at LSK utlignet heller. Det er kanskje vel så skremmende. |
Vi etablerte jo et voldsomt press etter at LSK utlignet, hvilken kamp så du egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
|
|
| joko- wrote: | | snegle wrote: | | [quote="senadorDet er rart Tørum er fornøyd med stallen, den holder knapt Tippeliganivå. Defensivt kan vi snakke om 4.div. |
Dust. De samme folkene slapp nesten ikke inn mål ifjor høst. |
Det er mange grunner til dette, den ene er at Riseth kom inn på midtbanen som et slags skjold foran midtstopperene. Det andre er at Tørum hadde en helt annen instilling til kampene - en offensiv instilling. Da angrep vi hele tiden og la oss ikke ned med 1-0, nå forsvarer vi en 1-0 ledelse og det fører til mange involveringer fra Tufte forsvaret vårt, noe som igjen fører til flere baklengsmål.[/quote]
I så fall så må Tørum ha skjønt at dette, at man ikke skal ligge bakpå i andreomgangen. Hvis han ikke har gjort det, må han være helt talentløs og blind. Det har skjedd i flere kamper nå. Det er et mønster.
Last edited by senador on 21.06.2007 22:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
|
|
| senador wrote: | Jeg tror heller ikke det er lurt å ha en jente som fysisk trener. Ikke rart at man er dårlig form.
|
Hahaha! Dagens _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
|
| Å trekke fram ho deilige blondina som syndebukk her, er noe av det dummeste jeg har hørt. Virker jo som du mener det er pga ho er jente. Tull. Uansett, den fysiske formen virker på meg veldig bra. Det er med ball det stopper opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.06.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Jeg er overrasket over at så mange herinde vil sparke Tørum. Vi har variert mye i denne sæson og mange ting har været alt for dårlige, men det værste jeg kan se for mig i øjeblikket er endnu en ny træner. Tørum har nogle ting som han bliver nød til at ændre på, sker det ikke er det bare og sparke han ut. Men det er trods alt også nogle spillere og andre i den sportslige ledelse som har skyld i det her. Selv om det selvfølgelig ikke undskylder det, hvis ikke det blive rettet op. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 21.06.2007 22:55 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke sparke Tørum, men jeg er sterkt imot at han rykket opp som hovedtrener i desember, når en helt klart sterkere kandidat var ledig. Og helt klart hadde vurdert ett tilbud, man ser jo hvor han er nå.
Å sparke Tørum nå tror jeg ikke så mye på, for det finnes ikke bedre kandidater. Om jeg klandrer Tørum for at vi spiller "deffensiv-langballfotball"? JA |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
|
| Jeg vil IKKE sparke Tørum, er bare kritisk til en del ting han har foretatt seg denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
|
|
Sier ikke at det er hennes feil. Men i en mannsdominert organisasjon er det kanskje vanskelig for en dame å jobbe maksiamlt slik som hun kanskje ønsket. Dette kan være en faktor som gjør at spilleren ikke er i den formen de burde vært i.
Hun får ikke den autoriteten som en mann ville ha hatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.06.2007 22:56 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Vi etablerte jo et voldsomt press etter at LSK utlignet, hvilken kamp så du egentlig? |
Vi har klart å etablere langt større press mot langt mer meriterte motstandere før for å si det mildt. LSK var aggressive og gikk for seier hele veien. Det presset du snakker om varte i sånn ca to minutter. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 21.06.2007 22:56 Post subject: |
|
|
Vi klarte ikke å etablere et skikkelig press etter at LSK utlignet heller. Det er kanskje vel så skremmende.[/quote]
Vi etablerte jo et voldsomt press etter at LSK utlignet, hvilken kamp så du egentlig?[/quote]
helt enig, det hva jo først da vi begynte og presse Lillestrøm igjen..... Det var jo før 1-1 målet vi hva ræva..... |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 21.06.2007 22:57 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Hun får ikke den autoriteten som en mann ville ha hatt. |
1000% enig. Om vi ikke tar seriegull minst tre kamper før serieslutt bør hun være den første på hodet ut døra  _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2007 22:57 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | Jeg vil ikke sparke Tørum, men jeg er sterkt imot at han rykket opp som hovedtrener i desember, når en helt klart sterkere kandidat var ledig. Og helt klart hadde vurdert ett tilbud, man ser jo hvor han er nå.
Å sparke Tørum nå tror jeg ikke så mye på, for det finnes ikke bedre kandidater. Om jeg klandrer Tørum for at vi spiller "deffensiv-langballfotball"? JA |
Brakka sover fortsatt. Skal de vekkes må de vekk. Vi har mange ukompetene folk i klubben som bryter alt sammen ned. Vi blir en middelhavsfarer med Tørum. Vill vi ha det? kanskje vi skal for en gangs skyld skaffe noen som tenker litt annerledes enn bare folk fra Trøndelag og Norge?? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:02 Post subject: |
|
|
Dere som evner å forsvare midtstopperne våre - det går jo an å nevne at de i fjor allerede lut-gamle midtstoppertype-forsvarsspillerne våre har blitt et år eldre siden i fjor.
Hvor mange flere år akter dere å forsvare dette?
Jeg har aldri noensinne sett et Rosenborg-lag som skriker mer etter en god midtstopper i landslagsklasse.
Det er min påstand at Rosenborg ville vært et 10-20% bedre lag med en midtstopper i landslagsklasse som kan eie sin banehalvdel.
Midtforsvaret vårt stinker, og det ble kampen i dag et nok bevis på. Ocean kunne jo stort sett gjøre akkurat som han ville der inne i boksen.
Vi skal takke gudene for at Ocean ikke er en enda bedre spiller, da hadde vi hatt mange flere baklengs i dag.
Får vi ikke noen bedre midtstoppere er det knapt noen vits i å forsøke seg på en CL-kvalifisering, og gud bedre hvis vi skulle kvalifisere oss med dagens midstoppere. Ser for meg ny rekord i baklengs på bortebane.
Bratseth får skaffe oss en eller to skikkelige midstoppere før han drar, koste hva det koste vil. Han må da ha øyne til å se dette.
Hva er egentlig dyrest - å betale så det svir for en klassestopper, eller å fortsette å gi bort billige mål med dagens midtstoppere?
Jeg vil ha ny midtstopper - NÃ…! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:06 Post subject: |
|
|
Hehe. Folk begynner å gå Se og Hør i næringa her.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 21.06.2007 23:07 Post subject: |
|
|
| Vi er tre poeng foran Strømsgodset som ligger på niende plass på tabellen. Vi har avgitt 15 poeng på 11 kamper, no må noe gjøres..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:09 Post subject: |
|
|
Begynne å score mål hadde jo vært en grei start.
Ellers hadde det kanskje vært en idé å gi prestasjonsbasert lønn til spillerne? Mulig de begynner å tenke seg om når de må på NAV for å få penger til julegaver... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 21.06.2007 23:10 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Iversens trøye var nesten revet istykker så det blir nesten komisk hva som tillates av holding. Synd ikke Storflor klarte å pirke inn en til på sine store sjanser. Det hadde punktert kampen. |
Det var mye holding, ja - men trøya til Iversen rev han selv i stykker i ren frustrasjon. Det var imidlertid tydelig at dommer Berntsen ikke var moden for oppgaven.
Til dere som kritiserer Lago-byttet: Er det bedre å spille de siste 15 med en midtstopper med krampe? Greit å forholde seg til fakta før man hugger hodet av Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke det har så mye med at det var akkurat Lago som gjorde det dårlig i den situasjonen. Heller det at en ikke bør bytte inn en spiller rett inn i "kampens hete" der det er mye som skjer, spesielt en midtstopper. En trenger gjerne noen minutter for å komme seg inn i kampen. Her ble det selvsagt nødvendig da Riseth hadde problemer med krampe. Ekstremt synd at vi får svi på denne måten for det. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:13 Post subject: |
|
|
[quote="magnus*"] | snegle wrote: |
Til dere som kritiserer Lago-byttet: Er det bedre å spille de siste 15 med en midtstopper med krampe? Greit å forholde seg til fakta før man hugger hodet av Tørum. |
Jeg synes byttet med Lago var helt greit. LSK pleier å kjøre opp Kippe som spiss når de ligger under, og dette var like før. Det kunne uansett dessuten ikke bli spesielt mye dårligere der i midten, vi kunne like gjerne allerede ligget under med 3 mål på det tidspunktet der... |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.06.2007 23:15 Post subject: |
|
|
| Basma da? Hvorfor byttet han ikke da inn Basma? |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 21.06.2007 23:17 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Basma da? Hvorfor byttet han ikke da inn Basma? |
Grunnen er den samme som for at han ikke startet; strekktendenser i låret. Hvorfor han satt på benken kan derimot diskuteres. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2007 23:18 Post subject: |
|
|
Vi må bare innse at RBK er et dårlig fotballag for tiden.
Men det må gjøres noe med dette snarest mulig. Skal Tørum få gjøre RBK til en middelhavsfarer slik som Start? Eller vill vi ha CL- kamper slik som før???
Det trenger ikke å være at Tørum er en dårlig trener, men han er ikke god nok. Vi snakker om en klubb som skal bli blant de 30beste i Europa. Da må vi ha folk som har "vært gjennom" en del. Det har du ikke i Moss og Stabæk. |
|
| Back to top |
|
 |
|