English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odds BK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Det er min mening Smile

Problemet er nettopp at går ikke ann å plasere han der, for han er der aldri. Han trekker konstant inn til en "10'er" rolle som vi ikke har.
Når vi skal bygge opp angrepa fra sidene sånn som vi skal, bli det veldig merkbart at høyrevingen ligger forran kassa, pga det er viktigst for han å sette noen kasser selv, enn å ha assisten.

Både Storflor og Jamtfall er mere vingtyper enn Konan, de holder seg iallefall i større grad på vingen og kan komme til innlegg derfra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Men når ingen andre putter er det vel greit at han gjør det er det ikke det da?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.06.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Som jeg har nevnt før, så virker det nesten som at det er Kone som får "lide" for at Konan spiller, og ikke eventuelle vinger. Braaten-Iversen-Konan ligner egentlig mer som en skjev treer med to spisser enn et to-ving-system.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.06.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Mine spillervurderinger i dag:

Lars Hirschfeld 5
Gjorde seg ikke bort, ikke spesielt mye å gjøre. Utsparksteknikken hans ser søplete ut.

Mikke Dorsin 4
Grei kontroll bakover, men alt for upresis framover på banen.

Christer Basma 4
Svak som førsteforsvarer ved enkelte anledninger, men har OK kontroll.

Miika Koppinen 5
Kamuflerer armbruken sin bra, men en bedre dommer hadde kanskje gitt han straffe i mot. Er duellsterk og har grei kontroll.

Roar Strand 4 Assist: 1
Har en del gode initiativ offensivt, men blir for dårlig defensivt. Lager en helt unødvendig straffe på urutinert vis.

Marek Sapara 3
Treffer ikke på noe spesielt i dag, og ikke så mye involvert som vanlig.

Alexander Tettey 6
Rolig med ball, god defensivt, sterk i duellene, for lite kreativ og hurtig med ball framover på banen.

Per Ciljan Skjelbred 6 BB
Rimelig usynlig i 1. omgang, tar seg skikkelig opp og er sterkt delaktig i snuoperasjonen RBK gjennomfører.

Didier Konan 3 MÃ¥l: 1
Er ingen klassisk ving, får ikke så mye til i dag, men scorer ett mål.

Steffen Iversen 4 Assist: 1
Virker daff og umotivert i store deler av kampen. Kommer ikke til så mange farligheter, men får ikke så mye innlegg å jobbe med akkurat heller.

Daniel Braaten 4
Ingen tilrettelegger eller avslutter, og slurver på mottakene. Men er sterk i kroppen og skaper farligheter med dribleferdighetene i form av frispark.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 23:33    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:
Men når ingen andre putter er det vel greit at han gjør det er det ikke det da?

Jo, det er derfor det er vansklig å argumentere for. Men jeg mener vi kunne putta flere, om vi fikk til samspillet vårt. Da med 2 vinger. Større sjangse for flere mål om ballen blir lagt inn i feltet gang på gang, enn at han skal få den sentralt og prøve å drible av samtlige før han avslutter selv.
Satt på spissen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 23:37    Post subject: Reply with quote

I dag kom vi til klart mest innlegg fra høyre siden, mye på grunn av at sapara og strand fikk stor plass å boltre seg på. Det var strengt tatt kvaliteten det skortet på, ikke mengden.
I oppbygningen ligger konan og braaten der, men når nærmer seg mål da beveger han seg inn, noe som er helt riktig i hans skjeve rolle.
Heller Konan i denne tier-rollen enn Jamtfall eller storflor som ving.
Konan er altfor god til å sitte på benken.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 00:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Mikke Dorsin 4
Grei kontroll bakover, men alt for upresis framover på banen.

Nja, synes han slet voldsomt i første omgang. Fikk dessverre ikke sett hele andre omgang.

PS! Laster opp kampen i morgen, så får de som vil laste den ned.
oddrane
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 00:23    Post subject: Reply with quote

Jaja, vi viste hvertfall at vi ikke er helt ufarlige Smile Syns det er mye positivt i spillet vårt. Med et par forsterkninger håper jeg vi greier å unngå nedrykk.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 00:24    Post subject: Reply with quote

Kampens tre beste i urangert rekkefølge:

Roar Strand
Alexander Tettey
Per Ciljan Skjelbred
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 00:34    Post subject: Reply with quote

oddrane wrote:
Jaja, vi viste hvertfall at vi ikke er helt ufarlige Smile Syns det er mye positivt i spillet vårt. Med et par forsterkninger håper jeg vi greier å unngå nedrykk.

Henter dere IKKE en målscorer rykker dere ned.
Henri
Legende

PostPosted: 19.06.2007 08:55    Post subject: Reply with quote

I likhet med de fleste andre her så lurer jeg hardt på hva Tørum drev på med det siste kvarteret. Kan forsåvidt forstå at man tetter igjen bak når man leder og det er kort tid igjen, men det vi gjorde var jo å slippe Odd inn i kampen igjen. Vi hadde jo full kontroll helt til Tørum fikk et eller annet anfall på sida. Heldigvis red vi det av likevel. Forsvaret avsløres som vanlig på manglende ferdigheter en-mot-en. Vil trekke frem Skjelbred og Strand som våre beste. Konan fortsetter å score uten å imponere særlig.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 09:27    Post subject: Reply with quote

Aftenposten presterte å ha Didier Konan som banens beste i sitt kampreferat. Av og til må man lure på hvilken kamp de journalistene har vært på.

Forøvrig er jeg veldig for en byttehandel med Nilsson og Kone. Det må jo være ypperlig, vi får en god stopper som vi sårt behøver, mens Odd får masse penger de kan reise rundt i Adecco-ligaen med.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.06.2007 10:02    Post subject: Reply with quote

Ja, så at Konan var BB i Aftenposten,helt utrolig. Media har generelt hypet Konan veldig. Han har jo strengt tatt vært god kun i korte glimt, men så lenge han scorer så er det jo greit.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 19.06.2007 10:24    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ bekrefter Rune Bratseth det jeg har sagt i lang tid. "Dette holder ikke".

Når vi skal ut i kvalikk, og er så dårlig defensivt går det mot en katastrofe. Det har ikke blitt bedre, men verre og verre.

Odd er en av de dårligste lagene jeg har sett på lang tid. De er elendige defensivt og har lite plan over angrepsspillet. Likevel sliter RBK seg til seier mot en 1.div klubb.

Har spillerne for dårlig kondisjon? De gidder ikke å springe tilbake. I en mot en situsjoner er samtlige for dårlige. Det viser spesielt Roar Strand som hodeløst gjør en juniorfeil ved straffesituasjonen. I tillegg labber resten tilbake i et tempo bestemoren min kunne ha klart seg i. Jeg har flere eksempler jeg kan nevne i fleng der den defensive arbeidsinnsatsen ikke er god nok. Man er alt for snill og naiv.

Når ODD skyter i stangen. Hvorfor lar de ham skyte der istedenfor å gå i kroppen på han og forstyrre han såpass at han ikke kommer til skudd. Hvorfor står hele RBK igjen og ikke jobber tilbake????

Skjelbred og Sapara er ikke god nok defensivt.

Har Tørum klart å gjort dette til det bedre?

NEI!!!

Jeg mener det er ren ønsketenking å tru at høstsesongen bare skal bli bedre fordi det blir høst. Man må faktisk ha en minstenivå som er OK, men dette er så langt fra den standaren RBK bør være på at jeg grøsser.

Vi vant kampen, men ser man bak resultatet er det skrekkelig dårlig. Tenk dere selv hvis vi hadde sluppet til Milan slik som i går. Det sier seg selv hvordan det hadde endt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.06.2007 11:24    Post subject: Reply with quote

Egentlig enig angående Dorsin, makken. Jeg måtte dessverre skrive vurderingene lenge etter kampen ettersom jeg hadde trening fra 2115-2230. I fremtiden vil det nok bli mer presise vurderinger, men jeg kommer på at Dorsin slet en del defensivt, ble passert noen ganger og det kom en del innlegg fra den kanten. Ser i ettertid også at Strand fortjente 5 eller 6.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 11:36    Post subject: Reply with quote

så jo til tider ut som Odd har funnet ut at Tettey ikke har skuddfot. Han fikk jo så mye rom at det nesten var litt trist å se på. Er nesten sikker på at han kunne løp igjennom hele laget uten å bli utfordra fordi når han skyter så kan ballen gå i alle retninger
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 19.06.2007 12:47    Post subject: Reply with quote

Dorsin er en ganske offensiv backtype som er mye med fremover på overlapper og komme ofte til innlegg. Når vi spiller med Stoor som ofte holder igjen på sin høyrebackposisjon, så kompenserer dette for rommet Dorsin etterlater seg på venstresiden. Når Roar Strand spiller på høyrebacken derimot, så er det Dorsin som må dekke opp for rommet Strand etterlater seg, samtidig som han mister den sikringen han vanligvis har når han går fremover.

Såvidt jeg husker hadde Dorsin en liten downperiode på høsten i fjor også, omtrent da Roar Strand begynte å spille høyreback?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 12:52    Post subject: Reply with quote

Generelt har vel ikke media hypet opp nykommerne, Konan var ikke særlig god i går, men i de gode kampene han har hatt så blir han belønnet dårlig. Samme med Traore.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 19.06.2007 13:03    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Ja, så at Konan var BB i Aftenposten,helt utrolig. Media har generelt hypet Konan veldig. Han har jo strengt tatt vært god kun i korte glimt, men så lenge han scorer så er det jo greit.

God i korte glimt.....? Noen som har vært bedre enn Konan på vingen i år? Greit nok at Konan har en del å gå på samhandlingsmessig, men det er latterlig hvor lite credit en matchvinner får i media og på slike forum som dette. Evnen til å løpe som en orienteringsløper er fremdeles høyere verdsatt i norsk fotball enn evnen til å score mål...

Hvor hadde vi vært uten Konans målteft i de to siste kampene?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.06.2007 14:47    Post subject: Reply with quote

Jeg skriver jo at så lenge han scorer så kompenserer det for at han er god kun i korte glimt. Han forsvarer en plass på laget, helt klart.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 16:38    Post subject: Reply with quote

God i kun korte glimt..Han har da samlet sett vært klart best av de tre der framme i denne sesongen.

At han ikke er noen ordinær ving får man bare leve med, han må gjøre rollen til sin, og han er jo en mer typisk sentral spiller som må få lov til å trekke inn. I går var jo f.eks dette en del av slagplanen.
Konan får for lite kreditt for de kjappe kombinasjonsspillene han drar igang. Det er en del av poenget at han er mye i boks og lukter etter mål, dette er noe vi har slitt med; få målfarlige spillere på løp inn.

Samtidig lar jeg meg irritere over den debattanten som klarte å gi Sapara prisen for dårligste spiller på Rbk, selvsagt var han ikke på sitt beste, men det virker som om folk forventer mirakler fra ham hele tiden. Han lyktes ikke noe særlig med innleggene med kant, men hadde flere gode pasninger og mistet sjelden ballen. Det å klare å rangere braaten og ivers foran i en slik kamp er håpløst.
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 18:46    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Odd er en av de dårligste lagene jeg har sett på lang tid. De er elendige defensivt og har lite plan over angrepsspillet. Likevel sliter RBK seg til seier mot en 1.div klubb.

Du har peiling ja.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.06.2007 20:20    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
At han ikke er noen ordinær ving får man bare leve med, han må gjøre rollen til sin, og han er jo en mer typisk sentral spiller som må få lov til å trekke inn.

Jeg kan ikke se hvorfor Konan ikke kan bli en glitrende ving med litt skolering: han er rask, driblesterk og kan slå utmerkede innlegg.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.06.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Fordi han kan skape mye mer med den pasningsfoten og kvikke føttene sine litt mer sentralt. Hvorfor skal vi omskolere ham til en ving som ligger og slikker krittet når han åpenbart trives bedre som en som trekker inn og får litt mer ballkontakt?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.06.2007 21:15    Post subject: Reply with quote

Så han overhodet skal få spille?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb