English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KIL/Hemne - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mainn
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 14:06    Post subject: Reply with quote

NAE hadde nok gjort det bra om han var 20 år yngre & startet jobben i dag. Det er jeg temmelig overbevist om. Men vil være dumt av meg & starte en ny debatt om ant utlendinger vs nordmenn etc enda en gang. Det er diskutert i det uendelige for noen måneder siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 14:21    Post subject: Reply with quote

Men bare slapp av mainn. Det er ikke plass til deg på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Clash
Senior

PostPosted: 15.06.2007 16:08    Post subject: Reply with quote

Jo det er det faktisk.
bommel
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 16:18    Post subject: Reply with quote

Enig Clash, intensitet på trening er langtfra så viktig som nordmenn vil ha det til.
Viktigere er det at ting blir utført korrekt i et tempo der det er mulig å terpe på mønster, pasninger, teknikk osv. Dette er ikke mulig i et sykt tempo der du trener lite annet enn løpskapasiteten. Da blir det bare til at det blir springing, kjemping og mye feil.
Skikkelig høy intensitet skal bli brukt når man prøver å få opp fighting spirit.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 17:18    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kom ikke Jamtfall innpå ban egentlig? Syns han kunne erstattet Storflor, for han var jo rævva i går!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2007 17:36    Post subject: Reply with quote

Traore erstattet Storflor...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 15.06.2007 19:15    Post subject: Reply with quote

Det man gjør på trening gjør man i kamp. Det man ikke gjør på trening gjør man ikke i kamp. Altså er det ikke intensitet på trening er det heller ikke det i kamp!!! Da snakker jeg om treningene generelt, ikke om rolige restitusjonsøkter osv...

Det sier seg selv at det ikke er noe fighting spirit hos RBKspillerene etter 4-3 mot Kil/hemne. Da hadde de vunnet 12-0 i går. Derfor må vi ha høyere intensitet på treningene. Det må trøkkes til 110%!!
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 19:19    Post subject: Reply with quote

Alle som så kampen, kan nok skrive under på at innsatsen til RBK mot Kil/Hemne var kritikkverdig. Men, å påstå at det har en samenheng med dårlig innsats på trening, blir litt drøyt all den tid du ikke har vært på treningsfeltet. Synsing kan man kalle det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mainn
Rutinert

PostPosted: 15.06.2007 19:22    Post subject: Reply with quote

Senador, ta turen til lerkendal å se på treningene før du legger ut om synsingen din her. Syns du skylder spillerne å gjøre det, istedefor å halshugge de på dette forumet.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 15.06.2007 20:54    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke skylde på intensiteten på treningen hver gang man gjør en dårlig kamp, det blir for dumt.
Det er de enkle tingen som svikter hos rosenborg, samt et horribelt midtforsvar og en dårlig innstilling hos mange->innstilling til kamp mot 3.div lag kan nesten ikke skapes på treningsfeltet.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

Tror Tørum skal være glad for at han valgte å benke Lund Hansen...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi skal legge altfor mye vekt på denne kampen. Greit nok, det var elendig. Altfor mange spillere glapp i avgjørende situasjoner, og skylda må naturligvis deles mellom spillere og trenerapparat. Men jeg er egentlig mer optatt av hvordan laget reiser seg igjen. Jeg er ganske sikker på at dersom Odd blir slått veldig greit til helga, så klarer vi å se bort fra denne kampen. Det blir ganske feil å vurdere lagets - og trenerens - nåtid og framtid utifra denne kampen. Det er mye som ikke har stemt helt denne sesongen. Men kampen mot KIL/Hemne er heldigvis ikke representativ for lagets innsats ellers i år. Så dårlig som laget var i går er vi heldigvis ikke i ellers.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 16.06.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg tror ikke vi skal legge altfor mye vekt på denne kampen. Greit nok, det var elendig.

Der er jeg uenig.. Kampen beviser at RBK har mistet retningen når det gjelder mentalt arbeid.... Å slite mot et 4 divisjoner lavere lag er ingen unnskyldning uansett. Jeg så Hyka og resten av RBK junior (inkl. innbytte av Jo Sondre Aas) vinne 5-2 over dette laget for ett år siden.. Ergo... what ???

Dette var RBKs førstelag, og vi tapte nesten.. flaks at PCS var der forsvaret skulle vært 2 minutter før slutt.. han var der også før KIL fikk gjenomløp og straffe i 1 omgang.. Selvsagt, Kroksæter, gir du PCS 3 og Strand 5.. Jeg synes ikke det henger på greip.. PCS tok mange defensive løp på Torsdag, og adressa gir han ikke noe kred for det.. det er et problem slik jeg ser det... Strand tok noen viktige løp på slutten der, PCS var en av dem som faktisk ga gass for RBK hele veien.. Gi nå han litt kredd for det Krogsæther!!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Hvor ga han de karakterene? Papirutgaven?
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 16.06.2007 00:11    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Hvor ga han de karakterene? Papirutgaven?

Jepp, står i papir adressa.
Desverre husker jeg ikke eksakt karakter for alle, og jeg har heller ikke muliget til å scanne fra den utgitte versjonen..

Ny lærdom: Scan documenter Wink
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 16.06.2007 00:29    Post subject: Reply with quote

hehe, noen som er gode i matte her ? gjett følgende:
7375540d31cca2152b25d2ee15ddf841d1afc296

tips... md5
senador
Legende

PostPosted: 16.06.2007 00:32    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
Senador, ta turen til lerkendal å se på treningene før du legger ut om synsingen din her. Syns du skylder spillerne å gjøre det, istedefor å halshugge de på dette forumet.

Hvordan vet du at jeg er eller ikke er å ser på treningene? Jeg har vært på en del treninger i år. Spørsmålet mitt har hele tiden vært om er dette godt nok? Tydeligvis ikke når man taper mot Strømsgodset hjemme, gir fra oss seieren mot Fredrikstad og karrer oss videre mot Kil/Hemne. Tenk på mannskapet vi besitter, da må tanken komme at det ikke holder mål.

Det man ikke får til på treninger får man ikke til i kamp heller. Slik vill det alltid være. Når det ikke trøkkes hardt nok til slik at Fredrikstad og andre får det målet eller målene som gjør at RBK taper poeng kan det være fordi Tørum ikke setter foten ned når man går til for dårlig i taklingene på trening!! Spillerene vender seg til for lav innsats og man får mål i mot gang på gang.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2007 01:21    Post subject: Reply with quote

Einherjar wrote:

Der er jeg uenig.. Kampen beviser at RBK har mistet retningen når det gjelder mentalt arbeid.... Å slite mot et 4 divisjoner lavere lag er ingen unnskyldning uansett.

Selvfølgelig er det ikke bra nok. Men cup er rare greier. Falk slo ut Lillestrøm for noen år siden. Falk er et lag jeg aldri har hørt om hverken før eller etter. I 2000 røyk vi ut mot Strindheim som da var et andredivisjonslag, om jeg ikke husker feil. Det var på slutten av vår virkelige gullalder, og det var vel samme året vi slo Borussia Dortmund 3-0. Siden 1990 har vi 15 seriegull (1990, '92-2004, 2006), men "bare" 5 cuptrofeer (1990, '92, '95, '99, 2003). Ikke en gang i sesongen vi kom videre i Champions League på bekostning av Milan, vant vi cupen.

Poenget mitt er at prestasjoner i NM skjelden har vært på linje med prestasjoner ellers. Jeg prøver ikke å bortforklare gårsdagens prestasjoner her, men dett har skjedd mye rart med topplag i cupen, Rosenborg inkludert. Det er mye mer bekymringsverdig og avslørende det som skjer i serien.

Dersom noe info skulle være feilaktig, beklager jeg det. Skylder på dårlig husk! Smile
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2007 01:32    Post subject: Reply with quote

Gårsdagens fasade bør uansett få enkelte konsekvenser. Basma og Kvarme kan kastes dit peppern gror, så henter vi inn en ny maker til Koppinen, så bruker vi Lago og Nordvik som backup. Storflor kan også kastes ut, han er rett og slett for dårlig og både Braaten, Konan og Traore er milevis foran i nivå. Samtidig bør man snakke med KIL/Hemnes trener Nils Halvor Snekvik og spørre om han kan få litt lagmoral og innsats inn i RBK...
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 16.06.2007 01:35    Post subject: Reply with quote

...å kjello bør kastes ut av kjærnen & til dit peppern gror fordi han er så negativ. Slapp av. Ta deg en brus, la gutta gjenreise tilliten & se positivt på tilværelsen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2007 01:39    Post subject: Reply with quote

At midtforsvaret vårt er for dårlig er ikke nytt.

Det at man finner den kanskje dårligste kombinasjonen av stopperene våre, er derimot en ny vri.

Utrolig synd å se Storflor slik han spilte i går. Han viste at blaffet i Royal League i vinter var nettopp det - et blaff. Han blir aldri nok å stole på til å kunne bekle en plass annet enn som inbytter i nødstilfeller. Synd, for han har bevist at han har et meget høyt toppnivå. Dessverre har han ditto lavt bunn-nivå, noe han viser rett som det er. Med såpass bra dekning på vingene etterhvert, ser jeg ingen annen løsning enn å si vaya con dios til Store-Øyvind så fort kontrakta går ut.
Haugen
Veteran

PostPosted: 16.06.2007 05:24    Post subject: Reply with quote

Senador: Hvordan vil du da, med bakgrunn av det du har sett på trening, forklare at RBK rundspilte Brann og vant 3-0? Var det bare flaks?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.06.2007 11:47    Post subject: Reply with quote

Som du sikkert vet er fotball et komplekst spill. Alle lag kan ha gode dager eller dårlige dager. Selv om man kanskje ikke har god nok intensitet på trening, vill man spille en god kamp før eller siden. Jeg snakker om at det generelt er for dårlig inetensitet slik at det resulterer i for mange dårlige kamper i forhold til RBKs ambisjoner. 3tap på så kort tid tror jeg ikke er godt nok og det vet Tørum. I tillegg handler dette mye om hvordan Brann var den aktuelle dagen.

Jeg sier ikke at treningsintensiet alene er kjerneproblemet til dårlig spill mot Kil/Hemne, men kanskje en del av flere andre grunner. Jeg stiller ikke spørsmålstegn ved treningsintensiteten etter en kamp slik som du gjør nå. Jeg stiller et spørsmålstegn etter flere dårlige kamper og en statistikk med 3tap, 2 uavgjorte og 4seirer og elendig spill mot et 3div lag.

Alle mine betraktninger er basert på målet til RBK, bli blant de 30beste klubbene i Europa. Nivået i internasjonal fotball har økt, det har ikke RBKs nivå gjort, snarere tvert om. Da holder det ikke å slippe inn mål i bøtter og spann mot Tromsø, Vålerenga, Kil/Hemne og Namsos!!!! Det må vell alle være enig i!!! I kvalikken blir det enda viktigere å holde nullen, da handler det ikke om 3poengere, men om flest skårede mål. Da kan det lønne seg og ikke ha en åpen lovdør bak der som nå.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 12:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Jeg sier ikke at treningsintensiet alene er kjerneproblemet til dårlig spill mot Kil/Hemne,

Er det ikke det du insinuerer her da?

senador wrote:
Det man gjør på trening gjør man i kamp. Det man ikke gjør på trening gjør man ikke i kamp. Altså er det ikke intensitet på trening er det heller ikke det i kamp!!!

senador wrote:
Da holder det ikke å slippe inn mål i bøtter og spann mot Tromsø, Vålerenga, Kil/Hemne og Namsos!!!!

Mot Vålerenga slapp vi inn to mål, mot Namsos et. Kaller du det "å slippe inn i bøtter og spann", tror jeg du stiller for store krav.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 18.06.2007 12:46    Post subject: Reply with quote

Vi kan da for pokker ikke bli et lag som skal hindre motstanderen å score mål. Vi skal score flere mål enn motstanderen. Dette har vært og skal alltid være filosofien til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb