English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Martin Andresen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 02:38    Post subject: Reply with quote

Han ble kåret til årets spiller 2003 i Stabæk, som DU sier spilte 4-3-3 og du hevder samtidig at han ikke holder mål i 4-3-3? Han kan ikke være så dårlig i 4-3-3, når han ble kåret til årets spiller der nede...

... Å molde er så lenge siden at det ikke har noen relevans...

Å dette er det du bygger kommentaren "Martin Andresen duger ikke i 4-3-3, så enkelt er det" rundt? Syltynt som vanlig Maradona.

Forøvrig:

Maradona wrote:

Men spiller Tettey slik han har gjordt, frem til 1.juli, så bestemmer han det meste selv om RBK trenger å kjøpe MA... De skrøt av Tettey på rbk.no ang kampen mot FFK...

Tror du forresten det er rbk.no skribenten som bestemmer om vi kjøper MA?
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 03:06    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg forresten gått gjennom endel kampreferater fra Stabæk sine kamper i perioden 2001-2004. I alle kampreferatene jeg har sett gjennom så står Stabæk oppført med 4-4-2 som formasjon.

Har du bare gjetta denne gangen også Maradona?

Eller har jeg vært uheldig med valg av kamper fra perioden 2001-2004 ?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 04:59    Post subject: Reply with quote

Hverken Linderoth eller Svindal Larsen spilte i Stabæk etter 2001, så du burde kanskje se på noen eldre kampreferat..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 11:33    Post subject: Reply with quote

RBK vil ha Martin

Hele saken virker fortsatt tynn fra TV2 sin side.

Quote:
- Martin er en meget god spiller og det er naturlig at Rosenborg er interessert. Det er vel ingen hemmelighet at vi var interessert i Martin før han gikk til Brann også. Han er kaptein på det norske landslaget, god og norsk, det er noe som passer oss og som vi vil ha, sa administrerende direktør Nils Skutle til iBergen.no mandag formiddag.

Quote:
- Jeg kan si som så at vi ikke har fått noen henvendelser på noen av våre spillere, sa han til iBergen.no etter mandagens trening.

- Har det vært noen samtaler, formelle eller uformelle, mellom Brann og Rosenborg angående Martin Andresen til Rosenborg?

- Det vil jeg ikke kommentere, var alt Bruun-Hanssen ville si.

Bruun-Hanssen bekrefter imidlertid at Brann har tatt kontakt angående Kone.

Det virker fortsatt som TV2-redaksjonen har veldig lite kjøtt på beinet her. Det eneste vi får bekreftet her, er at Rosenborg fortsatt følger Andresen, og at Brann forhørte seg om Kone for en tid tilbake. Spikersuppe?

Dersom Brann skulle miste Andresen, er det fortsatt håp for bergenserene. De får fort 12-13 millioner til å hente Andresen-erstatter.
trondhb
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 11:34    Post subject: Reply with quote

Skutle bekrefter interesse:

Quote:
- Martin er en meget god spiller og det er naturlig at Rosenborg er interessert. Det er vel ingen hemmelighet at vi var interessert i Martin før han gikk til Brann også. Han er kaptein på det norske landslaget, god og norsk, det er noe som passer oss og som vi vil ha, sa administrerende direktør Nils Skutle til iBergen.no mandag formiddag.

RBK vil ha Martin

Quote:
- Man kan alltid være forsiktig med rykter, men jeg liker ikke det jeg hører, sier leder i Brann Bataljonen, Henk Ekerhovd til Nettavisen.

- Han betyr så utrolig mye - både på og utenfor banen. Han er kaptein med stor K, og selv på en dårlig dag kan han løfte laget.

Brann-fansen skjelver
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 12.06.2007 11:41    Post subject: Reply with quote

Dette syns jeg blir et helt feil kjøp, gå heller for Gislason gratis. Men frem for alt sats vider på Tettey. Gislason er mer kreativ enn Andresen, og kan være god å ha når vi sikkert snart mister Sapara. Men jeg syns vi skal vente enn så lenge, til vinteren er begge gratis.

Hvis Kone går må vi hente en erstater, noe som kansje høres greit nok ut. Men vi må ikke glemme at Kone har en viktig rolle i forhold til sine med afrikanere. Han fungere som tolk, og sikkert på andre områder også.
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 12.06.2007 11:51    Post subject: Reply with quote

Martin Andresen, nei takk. Jeg liker ikke fyren i det hele tatt. Usympatisk og som nevnt tidligere, en spiller som passer greit på "kvalmis"-lag som Moille og Brann. Å kjøpe M.A vil i mine øyne bare være god for pengesekken til M.A og til dels Brann. Han fungerer kanskje på en firer-midtbane, men han er treig og i mine øyne har han en middelmådig passningsfot. Gi Tettey sjansen, ikke bruk penger på en gammel, slesk og grådig oppskrytt middelmådighet. Og så skal vi gi fra oss Youssuf i tillegg? Nei takk. Da må det isåfall ny toppspiss på plass, og det er ikke det man skal prioritere når man har en aldri så liten stopperkrise.

Nei til Andresen til RBK!
pyssling
Junior

PostPosted: 12.06.2007 11:53    Post subject: Reply with quote

Jeg syns dette hadde vært en dårlig byttehandel. Selv om Andresen er god så er det synd å kaste bort Kone. Syns han er blitt gitt veldig få sjanser å spille seg in på laget. Dersom vi kan bruke han som midspiss og Steffen på høyre kant blir det nok veldig mye vanskeligere for andre å forsvare seg, spesielt siden vi har en god innleggsfot i venstrefoten til Micke fra motsatt side.

Siden er dette nok en gang kjedelig for Tettey. Virker ikke som at man stoler på att han kan gjøre jobben sentralt. Man gir han skryt etter hver kamp, helt riktig syns jeg siden han har spillt veldig bra, men likevel søker man etter en erstatter. Ikke fair syns jeg.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 12:04    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg, eller har Davy Wathne et svare strev med å holde seg nogenlunde sakelig rundt argumentasjonen i bloggen sin?

Virker på meg som han prøver å framstille RBK som en kynisk pengemaskin uten annet fokus enn resultater, mens Brann skal være en hjertevarm klubb som setter spillerene i sentrum, og hvor prestasjoner settes over resultat.

Yeah right.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det er mange her på forumet som har klokketro på at Tettey skal vokse seg stor i den sentrale midtbanerollen. Er det noe som tilsier det? For jeg kan absolutt ikke se det. I mine øyne har han fortsatt mange junior-takter.

Tettey blir i allefall ikke stor der med det første. Det kan i såfall ta mange år. Er det verdt å vente så lenge? Er det verdt å vente når det også er en betydelig sjanse for at Tettey ikke lykkes? I verste fall kan det ryke seriemesterskap på nettopp dette.

Jeg vil ha suksess pronto. Om vår landslagskaptein kunne tenkt seg til RBK, er det bare så slå til. Martin Andresen er en profil og en lederskikkelse. Med han på plass hadde jeg sett ganske lyst på CL til høsten.

Strand/Skjelbred - Andresen - Sapara

Det lukter både gull og diamanter.
SÃ¥ igjen; velkommen Martin. Tommel'n opp!

BTW: Er det ingen medier som har klart å fått tak i en kommentar fra Andresen eller Kone?

Last edited by Skammels10 on 12.06.2007 12:17; edited 1 time in total
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg ville satset pengene mine på at Andresen havner i København.

http://www.dagbladet.no/s...03305.html

Jeg er rimelig sikker på at Solbakken kjenner sin besøkelsestid...!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.06.2007 12:20    Post subject: Reply with quote

nano wrote:
Er det verdt å vente når det også er en betydelig sjanse for at Tettey ikke lykkes?

Dette vil jo som regel være tilfellet med unge spillere. Jeg ser ikke hva det er Tettey mangler for at han ikke kan ta det siste steget. Det er jo trenernes oppgave å anslå hvor rimelig det er å tro at en ung spiller kan slå til og generelt er jo norske trenere ekstremt konservative mhp å gi unge spillere sjansen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 12:27    Post subject: Reply with quote

nano wrote:
Jeg ser det er mange her på forumet som har klokketro på at Tettey skal vokse seg stor i den sentrale midtbanerollen. Er det noe som tilsier det? For jeg kan absolutt ikke se det. I mine øyne har han fortsatt mange junior-takter.

Tettey blir i allefall ikke stor der med det første. Det kan i såfall ta mange år. Er det verdt å vente så lenge? Er det verdt å vente når det også er en betydelig sjanse for at Tettey ikke lykkes? I verste fall kan det ryke seriemesterskap på nettopp dette.

Jeg vil ha suksess pronto. Om vår landslagskaptein kunne tenkt seg til RBK, er det bare så slå til. Martin Andresen er en profil og en lederskikkelse. Med han på plass hadde jeg sett ganske lyst på CL til høsten.

Selvfølgelig er det noe som tilsier det. Hvilket vi også har skrevet mye om i flere forskellige tråder. SoZos opservationer i denne tråden er jeg enig i, og mye af det samme har jeg påpeget tidligere. At du så er uenig kan vi ikke gøre så meget ved.
At sige at det kan koste seriemesterskab at spille emd Tettey centralt synes jeg er urimeligt. Specielt mtp. Teteys form i det sidste. Det behøver ikke tage mange år for ham at lykkes, men det kan ske.
Der er altid en risiko ved at satse på talenter, der vil altid være en chance for at han ikke lykkes, at nægte ham at spille af den grund synes ejg er tynd. Hvorfor skal Skejlbred da få spille, mulig han ikke lykkes heller. HVad med Traore? Hvis troen på at Tettey kan blive meget god centralt er der, er det klart man skal satse på ham.

Silly season is upon us

Utroligt så mange rygter der kommer midt i sæsonen. Både Gislason, Andresen og Jarstein.

Andresen behøver ikke være noget dårligt køb, jeg tror helt sikkert han har noget at tilføje. Men alt afhænger af pris. Hvis vi f. eks skal give Kone + 10 mil og en fed løn til Andresen siger jeg nej tak, da vil jeg hellere have Tettey med Riseth som backup.
Hvis vi derimod får han billigt og lønnen heller ikke er skyhøj siger jeg ikke nej tak.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.06.2007 12:34    Post subject: Re: Andresen Reply with quote

Zorac wrote:
Prata med bror

Geir_Brann wrote:
snakket nettopp med en tante

Har også en onkel

Er dette et dårlig forsøk på ironi og sarkasme fra Geir_Branns side? Hvis ikke er det det mest idiotiske innlegget jeg noen sinne har sett.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Det er nok fort sarkastisk ment, ja. Prøve å dra et spørsmål ut i det usakelige. Men jeg ser jo problemet for kjære Geir dersom det skulle stemme at kromtappen ønsket seg til "fienden" på et eller annet tidspunkt. Den ville nok svidd.

Poenget mitt var at dette ikke var løse rykter. Enten stemmer det, eller så stemmer det ikke, på en måte. Sånn jeg forsto det fra min bror, var dette med anger overfor RBK noe han selv hadde uttalt i et eller annet media etter overgangen til Brann. Det har altså ikke gått gjennom femten mann først.
Haugen
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 12:58    Post subject: Reply with quote

Hvilken possisjon har din bror i norsk fotball, Zorac?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2007 13:07    Post subject: Reply with quote

Min bror ga seg som lovende forsvarsspiller på LSKs juniorlag. Men det har lite med saken å gjøre. Han har ingen "inside information" som ikke er almennt tilgjengelig hverken når det gjelder Brann- eller RBK-spillere. Skal for ordens skyld høre med han igjen om hvor han fikk dette fra. Ser du min første post angående dette, spurte jeg også om noen kunne bekrefte eller avkrefte dette, da jeg ikke kan huske å ha sett dette sjøl.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Martin sa vel noe lignende etter seriefinalen i fjor høst tipper jeg.
hmm82
Junior

PostPosted: 12.06.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

"Knut Tørum innrømmer at RBK er interessert i Martin Andresen"

http://www.fxt.no/tippeli...109259.ece

Last edited by hmm82 on 12.06.2007 13:27; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Hverken Linderoth eller Svindal Larsen spilte i Stabæk etter 2001, så du burde kanskje se på noen eldre kampreferat..

Nivået på dette forumet blir bare bedre å bedre....

Linderoth og Svindal Larsen spilte i Stabæk i 2001, ingenting å diskutere.

Men jeg driter vel i Linderoth og Larsen? Men jeg har nå også tatt en titt på perioden 98-99 hvor Martin Andresen spillte i Stabæk, står 4-4-2 på alle kampreferatene der også.

Tror nok godeste Maradona har prøvd seg på en liten løgn her Smile
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 12.06.2007 13:36    Post subject: Andresen Reply with quote

For de som har mer enn 2 oppegående hjerneceller skjønte at "Er dette et dårlig forsøk på ironi og sarkasme fra Geir_Branns side? Hvis ikke er det det mest idiotiske innlegget jeg noen sinne har sett."
-Dette var BULLSHITT og like mye TULL og SILLEY SEASON som det han andre karen kom med, "snakket med min bror"... bla bla bla

Er det noe som IKKE er interessant i en debatt, er det rykter som gudene vet hvor kommer fra, og som forandrer seg på veien...

Etter overgangen til Brann sa MA at han ville vinne noe, og kjempe ned RBK fra tronen. Ved å gå til RBK ble det ikke noe utfordring, da var seriegull en selvfølge.

Senest i fjor sommer, sa MA at han trivdes så godt i Bergen at han kunne tenke seg å forlenge kontrakten og bli i Bergen, avslutte karrieren her.

Det som skjedde i fjor på høsten av at vår sportslige leder, Per Ove Ludvigsen sa opp jobben sin, og mente nye krefter måtte komme inn, og få Brann opp det siste steget til toppen.
-Etter det skjedde, uttalte Martin at han var positiv til å forlenge, men på grunn av sportslige leder avgangen, og ansettelse av ny leder, ville han først se den nye lederkabalen, hvilke ambisjoner de har, om de fortsetter satsningen osv.

Derfor har det tatt lengre tid enn ventet med å forlenge kontrakten, samtidig som det i media har blitt fremstillt at Martin forlanger 5 mill i året, hvilket er en enorm lønnsøkning, og en 4 års kontrakt.
-Dette indikerer at han ønsker å avslutte i Brann, samt å sikre seg en god markedslønn på sin siste kontrakt.

Det er snakk om mye penger, og det virker som det er er det står å vipper for klubben.... har de råd til det eller ikke?

I følge Roal Bruun Hansen, vil de forlenge med Martin og han vil det samme, men klubben vil ikke forlenge for enhver pris....

Last edited by Geir_Brann on 12.06.2007 13:39; edited 2 times in total
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 13:37    Post subject: Reply with quote

Fin versjon geir Tommel'n opp!
vemundo
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 13:51    Post subject: Reply with quote

Nå kan det se ut som det kanskje har blitt en utfordring å vinne med RBK også, selv om det på ingen måte kan måle seg med hvilken utfordring det er å vinne med Brann.

Martin Andresen er for smart til å være 100% åpen og ærlig i slike sammenhenger, ville ikke trodd på noe av det han har sagt i det siste eller den gangen han gikk til Brann. Han har ikke noe ønske om å fremstille seg selv som usympatisk i Brann-tilhengerns øyne, uansett hvilke motiver han innerst inne har.

Dette er neppe suppe på en spiker fra TV2, de involverte partene ville avkreftet dette på en helt annen måte hvis det var tilfelle. Allikevel er det mange mulige utfall av saken, så de får neppe noe mer ut av noen før 1. juli når det eventuelt skjer noe konkret.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 12.06.2007 13:53    Post subject: Reply with quote

Hmm, vanskelig tema dette.

M.A er jo kaptein på landslaget og en habil spiller, liker ham personlig ikke, men hvis jeg skal tippe tror jeg det går bedre med ham en uten. Og det skader jo ikke å ta fra serielederen en nøkkelspiller midt i sesongen Razz

Gislason er en jeg har troen på, riktig alder, kreativ osv. Kommer ann på hva han vil gjøre, om han synes steget opp til rbk er stort nok og om han har muligheten til å spille seg opp enda ett par nivå.

Jeg synes Tettey er et godt valg for fremtiden, men synes det er alt for mye fokus på spilletid og at det godt kan ta år før de yngre spillerne kan rollene sine godt nok på dette nivået.

Hvis vi skal ut i CL vil vi møte lag som stiller med det beste laget de overhode kan mønstre og hvis vi skal ha en mulighet må vi gjøre det samme.

Tror det skal mye til at M.A eller Gislason blir så lenge i klubben at Tettey ikke har mulighet til å lære av dem, får så å komme sterkere tilbake om 1-2 år. Hvis han nekter å spille 2.fiolin en stund før han blir nr 1, er han kanskje ikke rett mann. Synes ikke han er god nok med ballen og til å sette igang, det er Basma som spiller ballen fremover og hvis han blir skadet tror jeg vi har trøbbel.

Per i dag synes jeg personlig at disse er godt nok til en fast plass på laget og til CL : Iversen, Strand, Sapara, Dorsin, Basma, Hirchfeldt.

Braathen, Stoor, Koppinen er grei, resten tregner enten tid eller er på vei ut av laget og der må det være lov til forsterke plassene hvis vi har mulighet til det.

Ble kanskje litt lite M.A og mye annet, men håper det er en rød tråd igjennom det hele Smile
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 12.06.2007 14:17    Post subject: Reply with quote

Problemet med å satse ensidig på Tettey er at det ikke finnes noen garantier for at han blir i klubben den dagen han når potensialet sitt som spiller. Braaten har fått masse sjanser uten å virkelig overbevise og fått tid til å utvikle seg som spiller, men kommer til å forsvinne før vi virkelig får noe ut av ham. Noe lignende kan fort skje med Tettey og alle andre unge/uferdige spillere som kommer til klubben.

Det blir etter min mening litt naivt å tro at vi skal bruke et par sesonger på å gjøre Tettey god, og så (siden han er så ung) kommer han til å være stjerne for oss i 10 år etterpå. Det heter så fint at om man er god nok så er man gammel nok, noe jeg er helt enig i, men jeg synes det blir feil å gi en spiller spesielle fortrinn på bakgrunn av ung alder. Det eneste man kan forholde seg til med en spiller er den kontrakten han har akkurat nå, hva som skjer etter det vet man ingenting om enten spilleren er 20 eller 30.

Så, min konklusjon er at om RBK henter Martin Andresen nå på en kontrakt som sikrer at han er her i tre sesonger, så har vi en god sentral midtbanespiller i tre sesonger. Om RBK satser på Tettey så er det litt mer usikkert hvordan hans uvikling vil være, men om han skulle slå til skikkelig blir han neppe i klubben lenger enn tre sesonger han heller.

Det er fint om RBK klarer å tenke langsiktig på et generellt plan; utvikling av egne spillere, lønnspolitikk, markedsavdeling, det sportslige apparatet, treningslab, osv., men å tenke lenger enn 3 år frem når det gjelder individuelle spillere tror jeg er veldig vanskelig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
Page 3 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb