| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.06.2007 10:58 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | men ellers synes jeg det er greit at han sier fra. |
Konsekvensen av det, Henning, er at man åpner for en kultur hvor hvem som helst på laget kan bruke journalister til å brekke seg om lagkameraters innsats osv. Iversen klage i Adressa på innleggene til Dorsin, Konan klage på teknikken til Tettey, Braaten klage på farten til Roar. Og hele midtbanen og angrepet klage på oppspillskvaliteten hos Basma.
En ting er å peke på generelle ting som ikke funker. Noe helt annet er å bruke mandagsavisa til å henge ut lagkamerater. Det tjener ikke RBK noe på. Og det burde et veteran som Basma vite.
Men det gjør han dessverre ikke. Ikke denne gangen heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2007 11:12 Post subject: |
|
|
| Men du siterer jo bare halve setningen min, jeg skriver jo at Basma kanskje kunne spart seg å nevne enkeltpersoner (jeg kunne strøket kanskje). Ellers er jo det Basma sier helt riktig og på sin plass. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 11.06.2007 16:10 Post subject: |
|
|
Er litt på samme linje som Henning her.
Er ikke sikkert det gjør så mye om de krangler litt og får opp litt tenning, heller det enn den ekstremt tafatte og paralyserte starten på andre omgang i går.
Vi tåler jo ikke å score først virker det som for da legger alle inn årene. Synes vi i flere kamper denne sesongen har blitt merkbart dårligere utover i kampen når vi har ledet. Når vi ligger under kan det bli mye stress og kaos, men da er iallefall innsatsen og viljen der.
Andre lag legger sikkert også merke til dette, et image som kun kan virke inspirerende på de som evt. skulle komme under mot RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.06.2007 17:27 Post subject: |
|
|
Krangle skal de, men personangrep og skittentøyvask tror jeg nok hører hjemme på kammerset. På min arbeidsplass ville det i hvertfall ikke bidratt positivt om noen gikk rundt og ropte at navngitte folk ikke gjorde jobben sin.
Spesielt ikke når den som roper er særdeles hårsår for kritikk sjøl.... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 11.06.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| Kåre Ingebrigtsen hadde mange gode poeng på etter kampen sendingen på RBKTV... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.06.2007 23:50 Post subject: |
|
|
Ble direkte provosert når jeg ser på klippet Kjello viser til. Her bekrefter både Tarik Elionoussi og Raymond Kvisvik det FFK-treneren var inne på i går. De hadde bevisst taktikk på å ligge kompakt og hindre Rosenborg i å få rom. Det er en ekkel verkebyll i norsk fotball at lag i samme liga (FFK hadde tilogmed gått forbi RBK på tabellen med seier, så det er ikke all verden forskjell poengmessig) bevisst går ut for å sikre uavgjort fra første stund.
Dersom KIL/Hemne gjør dette på onsdag, er det forståelig. RBK er et presumtivt vesentlig bedre lag. KIL/Hemne kan ikke regner med å få mange sjangser og mål, så de må sørge for at Rosenborg får minst mulig sjangser for å kunne øyne et håp.
Jeg kan ikke se at dette skjer i noen andre ligaer, i hvertfall ikke i så stor grad. Det er ikke så stor forskjell på lag i samme liga i Norge, at man må kjøre destruktiv defansiv taktikk for å kunne få poeng. Slutt med denne dritten, som ødelegger underholdningsverdien i fotballen, og gå for å vinne. Jeg hadde blitt veldig irritert om Rosenborg hadde kjørt denne taktikken, om det så er i Champions League. Alle lag SKAL ønske å vinne fotballkamper. Å gå ut defensivt for så å være kjempefornøyd med å ri inn ett poeng har ikke noe i fotballen på dette nivået å gjøre.
Det var godt å få ut!  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.06.2007 00:06 Post subject: |
|
|
| Enig i at Rosenborg sliter med destruktive motstandere som satser alt på å legge seg bakpå. Arsenal har også det samme problemet i og med at de er et spillende lag som sliter litt mot lag som legger seg kraftig bakpå, noe mange lag i England gjør når de møter "de 4 store". For å trekke flere paralleller kan jeg påpeke at Arsenal hadde vunnet Premier League i år om kun kampene mellom de 4 store hadde telt. Rosenborg forsøker jo også å være et spillende lag som lar det gå langs bakken, og da blir det vanskelig mot søppellag som FFK som kun satser på å unngå baklengsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.06.2007 08:31 Post subject: |
|
|
| Herregud, dette blir for naivt. Hadde selvfølgelig vært gøy om alle lag ønsket å spille offensiv fotball, men sånn er det aldri ( i noen liga). Taktikk er en viktig del av spillet og det er lov å vinne på ulike måter. Problemet er ikke at motstanderen satser defensivt, det har de fleste lag gjort på Lerkendal i 15 år, forskjellen er at flere lykkes med det nå enn før. Og det er det Rosenborg som må gjøre noe med, motstanderne får kjøre den taktikken de mener er best ut fra sitt mannskap. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.06.2007 11:09 Post subject: |
|
|
Er jo egentlig ikke så rart det gikk dårlig mot Frækksta - i følge http://www.rbk.no/info/ar...e80849.ece har nemlig ikke RBK en eneste spiller... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.06.2007 12:44 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Men du siterer jo bare halve setningen min, jeg skriver jo at Basma kanskje kunne spart seg å nevne enkeltpersoner (jeg kunne strøket kanskje). Ellers er jo det Basma sier helt riktig og på sin plass. |
Vel vel, er det noe som koster oss gullet, er det forsvaret, ikke de fremste leddene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|