| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 10.06.2007 21:23 Post subject: |
|
|
Kone gikk ut med krampe, signaliserte selv. Regner med også Sapara var med i beslutningen om at han skulle av, så kan ikke klandre Tørum for dårlige bytter føler jeg. FFK-keeperen er god som vanlig mot rosenborg, og tar et par brasser og skudd som lett kunne ha gått inn mot andre keepere. Samtidig er vi for dårlig i første del av 2. omgang. Nytter ikke å klage på dommeren, vi kan alltid avgjøre selv. Når det er sagt er det jo trist at vi skulle hatt straffe og rødt kort i den situasjonen med Daniel.
Mye positivt i spillet i dag. Godt forsvarsspill og godt tempo med mye presise pasninger. Føler dog Kone ikke imponerte særlig i dag, selv om han var nære på ved et par anledninger.
| 3rl3nd wrote: | | Erlendr wrote: | | Kone gikk ut med krampe, apa. |
Håper jeg tolker det som er skrevet her helt feil... Om ikke, så ber jeg moderator eller Erlendr fjerne det jeg ser på som rasistisk.
... Setter også spørsmålstegn ved Tørums bytter...
-E |
Du. Gidd whine om rasisme å les hva han skriver. Du mener Kone burde ha fortsatt med krampe, eller ville du hatt innpå Jo Sondre?
Last edited by Hedning on 10.06.2007 21:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 10.06.2007 21:29 Post subject: |
|
|
| 3rl3nd wrote: | | Erlendr wrote: | | Kone gikk ut med krampe, apa. |
Håper jeg tolker det som er skrevet her helt feil... Om ikke, så ber jeg moderator eller Erlendr fjerne det jeg ser på som rasistisk.
|
Det var ment som et svar til brannsupportern som ikke klarer å dy seg og mener at Kone var frisk da han gikk ut med krampe. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 10.06.2007 21:34 Post subject: |
|
|
| fjortis du erlendr. Grow up! |
|
| Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 10.06.2007 21:42 Post subject: |
|
|
Det er bare at det ikke ser helt heldig ut i forhold til ordlegging. Anmoder fortsatt at du forandrer posten din, det er et åpent forum.
Sorry for kjip whining, ble litt off-topic.
-E _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.06.2007 21:59 Post subject: |
|
|
Jeg bliver lidt forbannet når jeg læser det her:
| Quote: |
- Der skal han ta et pådrag og sende ballen videre. Om Sapara misser da så får det heller være. Men om vi ikke gjør som vi skal kan vi heller ikke klager over sjansesløsingen, sier en veldig irritert Basma.
Han legger heller ikke skjul på at Konan fikk høre det.
- Han var ikke særlig blid på meg når han reiste herfra. Men jeg var ikke bare forbannet på ham. Jeg var forbannet på alle.
- De unge spillerne må forstå konsekvensen av hva de gjør, understreker midtstopperen. |
Har ikke råd til flere slike feilsteg
Ikke at han tager fejl, for Konan skulle have spillet ballen videre til Sapara, i den situationen. Selv følgelig skal vi også se på hvorfor vi ikke scorer nok. Det jeg reagerer på er at det åbenbart kun skal regares når vi laver fejl offensivt. Fik Strand kritik for det dårlige nedtaget som førte til målet? Hvad med Koppinen som slipper sin markering på Elyounoussi?
Det er mærkeligt at gå offentlig ut i media og kritisere Konan, når andre spillere gør like store fejl, ja til og med større.
Det var også den eneste situationen hvor Konan ikke skulle have skudt selv, 2 af de andre store chancerne skaber han på egen hånd og han var en af de bedre ute på der i dag. Også herlig at se en spiller som tør skyde, det har vi manglet.
For fremtiden bør du holde sådan noget internt Basma. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.06.2007 22:10 Post subject: |
|
|
| Ingen tvil om at Konan er den mest ego spilleren vi har hatt i Rosenborg på mange år, men er det ikke det vi har manglet litt offensivt? At man bare tar ballen løper og klinker den i mål, så får man heller tåle at vi av og til mister noen klare målsjangser på det. Vi har hatt alt for få mål fra ving plass de siste årene og Konan er en bra motvekt til akkurat det. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.06.2007 22:10 Post subject: |
|
|
Direkte tragisk å ikke slå FFK i dag. For det første skal et lag som Fredrikstad slås greit på Lerkendal. Vi har ambisjoner om Europa, FFK har ambisjoner om å holde seg i Tippeligaen. Når laget i tillegg skaper 12 målsjangser og skårer kun ett mål, snakker vi ikke om marginer lenger.
For det andre er det spesiellt viktig å vinne denne kampen på grunn av at Brann og LSK møttes i kveld. Hadde RBK-gutta gjort det de skulle, hadde vi vært på 3. plass, rett bak Lillestrøm, og med heng på Brann. Sånn det er nå, ligger vi på 5. plass, med tre poeng til Lillestreøm og 6 poeng til Brann.
Jeg fikk riktignok ikke sett kampen pga problemer med nettet, så jeg kan ikke uttale meg om enkeltprestasjoner. Men dette skulle på papiret vært en grei seier. Å overkjøre FFK inn til uavgjort er rett og slett ikke bra nok.
| Thor Arild wrote: |
Må si jeg ble overrasket ovedr hvordan FFK har forandret seg denne sesongen. i fjor spilte de fotball. I år er de mye mer opptatt av å ødelegge for motstanderen. Nesten som stabekk jo... |
Dette er en sak jeg begynner å bli lei av på Lerkendal, og i norsk fotball generellt. At lag havner bakpå under perioder stort press og satser på kontringer, er forsåvidt naturlig. Men lag som bevisst legger seg bakpå som kampstrategi, og spiller "destruktiv" fotball ved å konsentrere seg om å ødelegge for motstander i stedet for å skape ting sjøl, skjer omtrent bare i norsk fotball. Aalesund har gjort det på Lerkendal ved flere anledninger, og en slik spillestil ødelegger kampene. Jeg hørte at FFK i dag jubla og feiret etter kampen som om de hadde vunnet 5 - 0. Hva i all verden skjedde med å gå ut på banen for å prøve å vinne? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.06.2007 22:22 Post subject: |
|
|
Helt enig Harald, makan til idioti av basma..Han bør først og fremst, med sine kolleger bak, konsentrere seg om å få vekk juniorfeilene bakover før han begynner å åpenlyst kritisere andre. Håpløst.
Tidligere i år har jo også koppinen klaget over de offensive spillerne.
Det er tydeligvis mye enklere å kritisere nykommerne fremfor de etablerte som gjør de samme feilene.
Konan er en spillertype Rosenborg trenger, han fungerer nærmest som en ving med rett til å trekke innover for å skape kombinasjonsspill. Målfarlig og god.
Det må være lov til å være litt annerledes enn en traust og uegoistisk nordmann som ser etter alle andre alternativ enn å skyte.
Last edited by bommel on 10.06.2007 22:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 10.06.2007 22:31 Post subject: |
|
|
Dette holder ikke. 1-1 mot Fredrikstad på Lerkendal er skuffende for å si det mildt. De hadde en gylden mulighet til å kappe ned på forspranget til LSK og/eller Brann. Nå MÅ de skjerpe seg igjen hvis dette skal holde helt inn. De mister for mange poeng i slike kamper de skal og burde vinne.
Se på Brann idag (og Stabæk for den saks skyld).
Men jeg håper og tror at RBK reiser seg igjen i neste kamp  |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 10.06.2007 22:32 Post subject: |
|
|
| skjønner Basma. Konan er ofte litt for egoistisk. Men til Konans forsvar er han vel ikke helt "innspilt" ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.06.2007 22:58 Post subject: |
|
|
Kan ikke gjøre annet enn å være enige med Basma...
Målet som FFK får kommer av en feil fra Roar Strand... Men det er telefeil/mangel på sideforskyvning i tillegg.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.06.2007 23:10 Post subject: |
|
|
Det skal vel sies at det var en fin stikker fra Fofana også.
Jævli irriterende at vi klarer å sløse bort poeng igjen. Vi blir altfor stressa i de avgjørende situasjonene pluss at vi tillater oss å falle ned på et svakt nivå i starten av 2.omgang. Virker som man må jobbe med det mentale. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.06.2007 23:32 Post subject: |
|
|
| rosenborg-gutten94 wrote: | | Konan var dårlig i dag, dem beste var jo Strand og Braaten |
Hvis du ser litt i forkant av skåringen ser vi at Roar Strand mister ballen til motstanderen som han har gjort mange ganger før. Det blir det mål av!!! Kjempe bra av Roar!!!!
Jeg tviler på at Tørum klarer å få RBK noe bedre. Han har trent forsvar i store deler av ligapausen, men til liten hjelp tydeligvis. Det viser at han ikke vet hvordan han skal få det defensive bedre. Vi slipper inn mål etter mål og det er ikke tilfeldigheter. Når vi kommer til kvalikk og bortemålsregler kommer inn vil dette ende i katastrofe. Når vi taper 0-1 på hjemme mot Skonto Riga etter sjansestatistikk på 18-1, hjelper det lite. Eller vinner 5-4 hjemme. Det holder ikke!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.06.2007 23:37 Post subject: |
|
|
Artig å se hvordan Basma henger seg opp i den ene situasjonen hvor Konan gjør feil valg, mens han nekter å snakke om den defansive enkeltsituasjonen det ble mål på. Helt greit å kritisere laget for å ikke skåre mer enn en gang på 16-17 sjangser, Christer. Men man skal heller ikke slippe inn et mål på 3-4 sjangser fra Fredrikstad på Lerkendal. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2007 23:46 Post subject: |
|
|
| Henriksen var svært bevisst på akkurat dette, da han ble intervjuet på storskjermen etter kampen: Man vinner ikke når man slipper inn slike baklengsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 10.06.2007 23:52 Post subject: |
|
|
| Mulig det bare er jeg som har sett meg blind på dette nå i etterkant, men er det bare jeg som synes løpene bakover er svært halvhjertet i situasjonen som ga 1-1? Koppinen og Basma ser ut til å gi opp og bare jogger lett bakover idet Elyounoussi blir spilt fri, og det er bare Strand som faktisk prøver å avskjære ham. Greit nok at det skal en del til å faktisk rekke å stanse ham før han scorer, men det er da helt sikkert at det ikke går hvis man ikke prøver! |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.06.2007 23:57 Post subject: |
|
|
| Generelt så var starten på andre omgang halvhjerta og veldig passiv. Merkelig hvor lett FFK fikk komme inn i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 10.06.2007 23:59 Post subject: |
|
|
| fint mål av tarik og pen assist av forfana. med brudd i midtbaneleddet og store rom bak forsvaret er det en mulighet for at det kan bli baklengs av slikt. Og Tarik er en god spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 11.06.2007 00:25 Post subject: |
|
|
| Kleven wrote: | | Kone gikk ut med krampe, signaliserte selv. Regner med også Sapara var med i beslutningen om at han skulle av, så kan ikke klandre Tørum for dårlige bytter føler jeg. |
Både Kone & Sapara ville bytte selv, i følge kilder på benken... Så Tørum kan nok ikke klandres.
Sapara har vært syk og gikk tom for krefter...
Det er heller spørsmål om bytte Sapara / Skjelbred skulle vært gjordt litt før.... Det å spille med en utslitt spiller er ikke lurt.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.06.2007 00:30 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Jeg bliver lidt forbannet når jeg læser det her:
| Quote: |
- Der skal han ta et pådrag og sende ballen videre. Om Sapara misser da så får det heller være. Men om vi ikke gjør som vi skal kan vi heller ikke klager over sjansesløsingen, sier en veldig irritert Basma.
Han legger heller ikke skjul på at Konan fikk høre det.
- Han var ikke særlig blid på meg når han reiste herfra. Men jeg var ikke bare forbannet på ham. Jeg var forbannet på alle.
- De unge spillerne må forstå konsekvensen av hva de gjør, understreker midtstopperen. |
Har ikke råd til flere slike feilsteg
Ikke at han tager fejl, for Konan skulle have spillet ballen videre til Sapara, i den situationen. Selv følgelig skal vi også se på hvorfor vi ikke scorer nok. Det jeg reagerer på er at det åbenbart kun skal regares når vi laver fejl offensivt. Fik Strand kritik for det dårlige nedtaget som førte til målet? Hvad med Koppinen som slipper sin markering på Elyounoussi?
Det er mærkeligt at gå offentlig ut i media og kritisere Konan, når andre spillere gør like store fejl, ja til og med større.
Det var også den eneste situationen hvor Konan ikke skulle have skudt selv, 2 af de andre store chancerne skaber han på egen hånd og han var en af de bedre ute på der i dag. Også herlig at se en spiller som tør skyde, det har vi manglet.
For fremtiden bør du holde sådan noget internt Basma. |
Skal sies at jeg ikke så kampen i dag så aner ikke hvordan situasjonen Basma snakker om var.
Men hvorfor skal han absolutt holde det som ikke er rosenrødt internt? Eggen hadde ikke for vane å holde alt internt han heller. Spilte man dårlig tok han ikke 5 øre for å gå ut i media og gi klar beskjed der. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 11.06.2007 00:37 Post subject: |
|
|
Det handler ikke om at alt det som ikke er rosenrødt skal holdes internt, men heller det at Basma velger å fokusere på andres feil fremfor sine egne. Han sier selv i intervjuet med Adressa at han velger å ikke fokusere på baklengsmålet fordi dette er en sånn kamp man skal vinne uansett. Jeg er ikke uenig med Basma: man burde være mindre egoistisk i visse situasjoner og dette var en kamp RBK burde vunnet lett. Det jeg reagerer på er at han trekker frem enkeltpersoner, her Konan, når det ikke er nødvendig. Dessuten traff han med kanskje 2 av sine 10 lange oppspill så han burde gå inn i seg selv først så kan han begynne å kritisere andre. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.06.2007 00:46 Post subject: |
|
|
| I fjor vår var dette standard fra den kanten. Basma har oftere kritisk enn sjølkritisk. |
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
Posted: 11.06.2007 01:11 Post subject: |
|
|
Basma kommer med slikt oppgulp med jevne mellomrom. Han hadde en av sine bedre kamper i dag (laget ikke et eneste straffespark og hadde en pasningssikkerhet på over 20%) og dermed ser han sitt snitt til å komme med dritt overfor medspillere, ekkel type.
Forøvrig utmerket Strand og Braaten seg i positiv forstand i dag, Kone skuffet meg litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.06.2007 09:26 Post subject: |
|
|
Ussssj. Basma spyr på egne lagkamerater over to sider i Adresseavisen i dag. Også han da – som ikke tåler kritikk selv. Å gå ut sånn eksternt med såpass kvass kritikk av enkeltpersoner på laget er så bak mål at det ikke er til å tro.
Jo forresten, det er det. Basma har jo et langt rulleblad med ubegripelige dumme medieuttalelser. Fint bidrag til samholdet og fokuset dette, Ole Christer!! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2007 10:11 Post subject: |
|
|
| Basma kunne kanskje spart seg for å nevne enkeltpersoner - Tettey hadde jo også et par latterlige skuddforsøk i posisjoner hvor han skulle gjort noe helt annet - men ellers synes jeg det er greit at han sier fra. |
|
| Back to top |
|
 |
|