| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.05.2007 20:34 Post subject: |
|
|
Både litt rart og dumt at ikke Tørum satset på dette i vinter, da hadde Tettey vært enormt god nå... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.05.2007 20:46 Post subject: |
|
|
Helt enig i det, 2mas. Det jeg mener med en-touch pasningene er at de skal være mere fremadrettede. Altså f. eks en god en-touch pasning i bakrom, jeg skrev det nok lidt for generelt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 18.05.2007 23:46 Post subject: |
|
|
| Pa Modou Kah! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.05.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Alexander Tettey! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.05.2007 14:57 Post subject: |
|
|
| jortski wrote: | | Pa Modou Kah! |
Her hadde det vært mulig hoste fram en Hofseth kloning...
Pa Modou Kah har de fleste landskampene som midtstopper.
http://www.fotball.no/his...nid=798905 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 31.05.2007 09:10 Post subject: |
|
|
| Det har vært mye prat om alterativer som midtbanesjef det siste døgnet (Gislason), men så lenge Tørum har sagt at Tetty har tillit i rollen, så mener jeg det er mest ryddig å stå på det. Det gjelder iallefall frem til Tetty beviser at han ikke er kapabel til å bekle rollen, og fram til nå så synes jeg han har mestret den bedre fra kamp til kamp. Det jeg bet meg mest merke i mot Sandefjord er den voldsomme aksjonsradiusen han har. Det virket til tider som om han var både første- og sisteforsvarer på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 31.05.2007 10:14 Post subject: |
|
|
Hvis du leser det som er skrevet om saken, vil du finne ut at Rosenborg forespurte Lyn før Tettey ble lovt satset på. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 31.05.2007 12:37 Post subject: |
|
|
| Joda, jeg så det. Jeg hintet til de andre forumdeltakerne her med forskjellige torier om hvordan midtbanen bør være. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.05.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i Tørum & Cos foreløpigee konklusjon. Jeg mener vi har et ankertalent (sier talent fordi han er nokså fersk i rollen) som virkelig er verdt å satse på. Om han blir god nok, fr tiden vise. Men dette er en plass vi har slitt mye med siden Skammels satte skoene på hylla. Kanskje vi endelig har fått et ungt og langsiktig anker igjen. Ankeret er veldig viktig i Rosenborg, og stabilitet og etterhvert rutine i denne rollen er alfa og omega. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.06.2007 13:14 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Det gjelder iallefall frem til Tetty beviser at han ikke er kapabel til å bekle rollen, og fram til nå så synes jeg han har mestret den bedre fra kamp til kamp. Det jeg bet meg mest merke i mot Sandefjord er den voldsomme aksjonsradiusen han har. Det virket til tider som om han var både første- og sisteforsvarer på midtbanen. |
Det er Tettey's måte å spille på, aksjonsradiusen var noe både Skammelsrud & Brandhaug manglet til en hvis grad... Videreutvikling kalles det.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.06.2007 21:45 Post subject: |
|
|
Brandhaug og Tettey er vel totalt forskjellige spillertyper i og med at Brandhaugs store forse var elegante stikkere og gjennombruddspasninger. Om det nødvendigvis er videreutvikling er vel så som så; En slik spiller kunne gjort nytte på dagens lag også. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.06.2007 23:48 Post subject: |
|
|
På den annen side er vel indreløperne mer spillende enn løpende nå, og dekker mye av det behovet. Tenker da på Ciljan og Sapara. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 04.06.2007 08:31 Post subject: |
|
|
Du har rett. Det er likevel kanskje et problem at begrepet "spillende indreløper" høres noget motsetningsfullt ut. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.06.2007 12:08 Post subject: |
|
|
Vel, Ciljan og Sapara har litt mer utfyllende skills enn Roar og Leo da sjø  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 04.06.2007 16:31 Post subject: |
|
|
Du mener vel skillz  |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 04.06.2007 16:50 Post subject: |
|
|
Etter min mening er Tettey pr dags dato en av de beste på sentral midt i hele Norge, og derfor kan den jakten legges på is enn så lenge. Han har selvfølgelig stort utviklingspotensiale, men får han tillit over tid, dvs en hel sesong ser jeg for meg at han kan bli en midtbanegeneral med årene. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 04.06.2007 20:32 Post subject: |
|
|
Synes enda det er tidlig å konkludere med at sentralmidt-jakten kan blåses av, men ingenting hadde vært mer gledelig enn om Tettey fortsetter fremgangen. Da synes jeg samtidig man skal få han til å undertegne en lang kontrakt. (Hans nåværende går vel ut 31.12.2008?)
RBK kan ende opp med å ha tatt en betydelig risiko ved å gi tillitt til en såpass urutinert spiller som Tettey, kun for å se han stikke til en annen klubb hvis det går bra. Skal han få sjansen bør han også ha en kontrakt som binder han til klubben over lang tid, så er RBK i alle fall sikret å få penger i kassa hvis han drar.
Synes det er tøysete å utsette kontraktskriving når det gjelder spillere som antas å utgjøre fremtiden i klubben (hvis man faktisk tror at de gjør det). _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.06.2007 00:02 Post subject: |
|
|
RBK har god tid... Kan hende Tettey også trenger 2007 sesongen på å føle seg sikker på at RBK er rett klubb i forhold til utviklingen... Kontrakter skal også sees fra en spillers side.. Kan hende at pr. i dag, så er ikke Tettey fullt så gira på å skrive, men kanskje etter sesongen er han mer giret.. Husk at Tettey ønsker tid i den sentrale rollen, og da må RBK gi han tid også på kontraktsiden... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 05.06.2007 09:26 Post subject: |
|
|
Vet du noe som skulle tilsi at Tettey ikke vil skrive kontrakt nå, men at han vil om ett år, eller er det bare synsing?
Mitt poeng er at hvis Tettey inngår i RBKs fremtidsplaner, synes jeg han bør tilbys en langtidskontrakt. Så kan han svare på den som han selv vil. På samme måte som mange etterlyser en fast (samspilt) 11er, er kontraktskriving etter min mening et annet grep klubben bør ta i forhold til å sikre stabilitet og kontinuitet.
At tillit som sentral midtbane på norges beste fotballag ikke er rett valg i forhold til utviklingen til Tettey høres ærlig talt ut som et elendig argument i mine ører, Maradonna. Du får forklare hvordan dette henger sammen.
Du og Bratseth er enige om at RBK har god tid. Det har vist seg å være en sannhet med modifikasjoner (ref. Braathen, Dorsin, Koppinen osv). At Koppinen drar er kanskje greit nok, men jeg synes man bør unngå tilsvarende situasjoner med spillere som kan bli sentrale for laget i flere år fremover. I rest my case.. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.06.2007 15:52 Post subject: |
|
|
Mitt poeng er at det ikke vises om Tørum gir Tettey tillit før overgangsvinduet er lukket og Riseth er skadefri, først da vises det hvor mye Tørum tro på Tettey.. Derfor mener jeg at Tettey har god tid... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 05.06.2007 16:38 Post subject: |
|
|
Ok, da diskuterer vi to forskjellige ting. Jeg mener at det er viktig at man prøver å ta noen avgjørelser med litt lengre horisont enn de mange "dag-til-dag" avgjørelsene jeg synes man har sett fra ledelsen. Hvis vurderingen til Tørum / Bratseth er at Tettey er riktig mann for plassen sentralt på midtbanen i RBK, i dag, og i overskuelig fremtid, bør han få tilbud om en langtidskontrakt. Dette gjelder også for andre spillere i samme situasjon.
NB: RBK har ikke noen tradisjon for å holde på spillere som vil vekk, jeg synes derfor ikke spillerne risikerer så mye ved å skrive kontrakt, men det er en annen diskusjon. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.06.2007 22:28 Post subject: |
|
|
Enig i at man bør skrive langtidskontrakter med spillere man vil satse på. Driter de seg helt ut kan man alltids selge dem til Brann.
Satt og så landskamp i kveld og kom til å tenke på en ting. En eller annen sa at vi ikke hadde "bruk for" fantastisk gode midtstoppere når det defensive ankeret på midtbanen var så sterk defensivt som Riseth, som nesten fungerte som en tredje stopper. Særlig i den første halvtimen av dagens kamp, da Hangeland var på sitt mest dominerende og ofte satt i gang angrep bakfra, hadde vi jo nesten ikke bruk for Andresen og han var også forholdsvis usynlig. På grunnlag av disse observasjoner slynger jeg følgende teori i lufta: Hvis vi får tak i en god, spillende stopper vil ikke den defensive posisjonen på midtbanen bli like avgjørende for RBK, i hvert fall i den offensive delen av spillet, og den som spiller der vil ikke være nødt til å være verdensmester i alt. Altså, jeg mener det vil være bedre å ha bra midtstoppere og ålreit midtbanesentral, enn bra midtbanesentral og rævva midtstoppere.
Før i kveld har jeg aldri ofret det at vi ikke fikk Hangeland en tanke, men på det nivået han var i kveld kunne jeg godt tenkt meg å sett han i RBK-forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.06.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Det var ikke allverden til motstand for Hangeland da... Å dominere i forsvaret mot Malta og Ungarn bør enn nesten forlange... Andresen blir for sein i føttene.... Innen to år er Tettey sjef på midtbanen for Norge.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.06.2007 19:23 Post subject: |
|
|
| Gislason har helt klart vært best i dagens duell... |
|
| Back to top |