English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Gislason
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haavard
Senior

PostPosted: 30.05.2007 19:03    Post subject: Huff, Ciljan kan hvertfall ikke dra. Reply with quote

Det hadde jo vært katastrofe. Han har etter min mening et større potensiale Tettey ihvertfall mtp. alder. Tettey er for uryddig med ball og har for seig teknikk (fant ikke bedre utrykk) til å bekle ankerrollen. Pasningene får ofte en lei sprett (uavhengig av underlaget) og han har vel aldri slått en gjennombrudspasning som jeg kan huske. Gislason mener jeg er perfekt. Jeg ser for meg litt benkesliting i år for Ciljan hvis Strand holder seg skadefri. Men neste år, når Strand har lagt opp, håper jeg vi vil få en midtbane med Sapara - Gislason - Ciljan.

Gislason er en slags riseth med mindre fart, men med bedre pasningsfot og overblikk. Passer som sagt perfekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.05.2007 19:19    Post subject: Re: Stefan Gislason Reply with quote

2mas wrote:
VerneTroyer wrote:
VG melder i dag

Finner ingenting i papirutgaven... Aftenposten har derimot sak: RBK interessert i Gislason

Ja, jeg så det selv, men har ikke hatt tid til å rette det opp i startposten får nå. jeg er så lite vant med å lese Aftenposten på nett at da jeg skrive det tenkte huet mitt automatisk VG.
pyssling
Junior

PostPosted: 30.05.2007 20:00    Post subject: Reply with quote

Syns det er synd å ikke gi Tettey tillit. Tror ikke Tettey for tiden klarer å holde opp tempoet sentralt i Europacupene men gutta er jo ung og hans tid vill komme likevel. Tettey må jo få sjansen til å prøve seg imot europeisk motstand dersom han skal bli midtbanesjef. Så hvis RBK bestemmer seg for å hente Gislason er det nok et godt kjøp spesielt dersom man kan bruke han på stopperplass.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 30.05.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Strand og Riseth er jo snart ute uansett - Riseth er og blir midtstopper etter min mening - kan brukes på midten når man må.

Enig i at det umiddelbart kan virke rart i forhold til den tilliten Tettey er blitt lovet, men uansett MÅ vi jo ha dobbel dekning sentralt. Hvis vi signerer Gislason så får han og Tettey kjempe om plassen.

Fotballspillere som ikke takler kamp om plassen på laget må legge ambisjonene på hylla - for slik er det i ALLE større klubber.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 00:51    Post subject: Reply with quote

Å klage på at vi kjøper en av de spillerene i TL som er best i denne situasjone pga Tettey og PCS blir for dumt. Se på hva vi har på midtbana da.

- Strand - Siste sesong.
- Sapara - Ett av TLs to største salgsobjekter.
- Riseth - Tja, hva skal man si. Gislason er ihvertfall bedre.
- PCS - Ung indreløper.
- Tettey - Ung indreløper.

Er fullt mulig at Gislason ikke kommer til klubben før etter sesongen og da er Strand borte. Selges Sapara står vi med følgende tre på midten.

PCS - Gislason - Tettey

Frem til Sapara forsvinner står vi med PCS/Tettey - Gislason - Sapara

Så dette gjør ikke vegen til 1. laget hverken lengre eller kortere for Tettey og PCS.

Og anngående denne tilliten Tettey er blitt lovet, hvor blinde går det ann å bli?Tørum får spørsmål på om Tettey får fortsette i rollen, hva skal han si? "Neeei Tettey er vikar til vi får ett bedre alternativ"?

This Is Anfield wrote:
Jeg er redd for at Tettey kan få en mental knekk dersom Gislason blir hentet inn sentralt.

Om Tettey ikke takler å få konkuranse om plassene har han ingenting i RBK å gjøre.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 07:04    Post subject: Reply with quote

Adressa (papir-, kommer sikkert på nett i løpet av morgenen) hevder Rosenborg ikke lenger er spesielt interessert i Gislason fordi Tettey gjør det bra, og at Tettey vil få minst åtte-ti kamper som sentral midtbane framover. Det skal også være misfornøyd med Gislasons duellspill.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 08:47    Post subject: Reply with quote

Her er artikkelen: http://fotball.adressa.no...e82282.ece

Det kan se ut som om forespørselen ble gjort for en tid tilbake, men at de nå vurderer Tettey som bedre.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 31.05.2007 09:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det skal først og fremst gå på at de ikke ser på den over 1,90 meter høye spilleren som god nok i duellspillet, verken på bakken eller i lufta. Det taler ikke for islendingen som også kan være et alternativ på stopperplass.

Ser ut til at RBK bare har hatt noen følere ute, noe som er vanlig og nødvendig i den perioden vi går inn i nå. At Gislason blir funnet for lett taler jo godt for at de setter høye karav til standaren på nye spillere. det kan vi like.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 13:19    Post subject: Reply with quote

Hvis en spiller av Gislasons kaliber er ledig på markedet så kan jeg ikke forstå at RBK ikke bør hente ham.
Vi må jo ha dobbeldekning på den sentrale midtbaneposisjonen. Så det er mer enn nok plass til både Tettey og Gislason.

Inn med Gislason!
Ut med Vidar Riseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Det er vel lite sannsynlig at Gislason kommer til RBK om han ikke blir lovt fast plass. Og da er det ikke reell kamp om plassene lengre.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 13:48    Post subject: Reply with quote

Det skal det uansett være, i en profesjonell klubb.
Man kan jo ikke gi bort klippekort, dette gjelder selv Ronaldinho..

Hvis det er slik, da er det noe gærnt med verden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 14:02    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke sikkert det er slik, men tror nok Gislason vil ha en aldri så liten forsikring, iallfall de første månedene, hvis han skal velge å fortsatt bli i Norge fremfor å prøve seg lengre sør i Europa.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 31.05.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at med den stallen RBK har nå, så bør de spillerne vi henter være klare forsterkninger eller unge spillere med potensiale. Å hente spillere som har noe av det samme nivået som de vi har vil ikke gjøre klubben noe bedre. Slik som jeg ser det vil ikke Gislason være noe klar forsterkning mhp de spillerne vi har i klubben i dag.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 17:01    Post subject: Reply with quote

Antar du mener at vi bør hente spillere som er bedre enn de som spiller i den posisjonen i dag, Sozo - Sapara-klasse i alle situasjoner hadde ikke gjort noe Wink

Men seriøst; de to spillerene vi har på sentral midtbane i dag er Tettey og Riseth. Riseth er på vei ut. Han kan være borte allerede etter denne sesongen, mer sannsynlig etter neste, og det er ikke utenkelig at han også blir skadet i store perioder før den tid. Skal vi ha dobbel dekning på sentral midtbane trenger vi altså en ny spiller før eller siden. Gislason er ikke nødvendigvis aktuell før kontrakten hans går ut med Lyn etter sesongen.

Tettey har ikke vist all verden i posisjonen. Synes mye av diskusjonen her inne virker preget av at han spilte godt forrige kamp. Tettey fortjener tid i rollen, men ingen av oss kan være sikre på at han vil slå til. Han har vist for lite. Når vi da skal hente en erstatter for Riseth, har vi grovt sett to valg: Hente en ung spiller med stort potensiale, eller en etablert spiller med litt flere år og kamper under beltet. Tettey tilhører den første kategorien. Gislason tilhører den andre.

Dessuten, som mange andre har påpekt, kan vi fort ha en midtbane allerede til neste år som består av Ciljan og Tettey. Jeg stemmer for at vi henter noen - og det kan gjerne skje i forkant av behovet. Om det betyr at vi må lønne en spiller relativt høyt for å sitte mye på benken og drilles i systemet en stund før det blir plass til ham på laget, så er det greit for meg.

Frafallet av spillere på midtbanen kan også gjøre at det blir en bedre totalløsning å flytte Tettey ut som indreløper, uansett hvor godt han gjør det sentralt.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 17:19    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Slik som jeg ser det vil ikke Gislason være noe klar forsterkning mhp de spillerne vi har i klubben i dag.

Mulig jeg motsier meg selv nå, men Gislason vil jo være en klar forsterkning pr i dag. Det jeg mener, er at på sikt vil nok Tettey være et bedre valg.

Om vi henter Gislason og bruker han på sentral midtbane, kommer Tettey til å finne seg en ny klubb. I.flg. uttalelsene til Gislason vil han bruke norske klubber som et springbrett til å komme seg videre ut i Europa. Det vil si at vi i løpet av et år eller to må kjøpe inn en ny sentral midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
torerik
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 17:25    Post subject: Reply with quote

Tettey kan fort være i førstelaget selv om Gislason kommer og spiller sentralt.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 17:40    Post subject: Reply with quote

Nå spør jeg ikke hvem du synes skal spille, men hvem tror du er sannsynlig spiller som indreløpere? Virker det sannsynlig at Tettey får mye spilletid om Sapara og Strand holder seg frisk? Hva med Per Ciljan?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

Der er jo også en grund til at Tettey ikke har vist alverden, han har ikke fået chancen i positionen. Folk som forventer at et 21-årig talent med få kamper i en position skal være "CL-klasse" med det samme, har alt for høje forventninger. Der er meget få unge spillere som klarer det, og hvis de gør, spiller de ikke i Norge, ikke længe i hvert fald. Ikke at du forventer det torerik

Hvis Gislason kommer til klubben er det åbenlyst at han er tiltænkt en plads i første 11'eren. Hvorfor skulle han elelr komme til os i stedet forudlandet. Da er køen lang for Tettey, medmindre Gislason spille katastrofalt dårligt. For også i hans tilfælde skal man tænke på at han skal tilvendes 4-3-3 RBK-style og få tid i rollen til at blive bekvem og tilpasse den.

Jeg er ambivalent til hele denne affæren. Gislason eller Tettey centralt, synes jeg, er begge gode løsninger. Spørgsmålet hvad der er den bedste. Vil Tettey være det bedste valg hvis man tænker langsigtig? Er han god nok? Er det bedste med Gislason, som vil være en kortsigtet løsning, siden han vil til udlandet.

Gislason er pr. idag bedre end Tettey, det skulle også bare mangle, han er ældre har mere erfaring og flere udlandsophold bag sig.
Selv har jeg troen på Tettey, han har spillet bedre end jeg havde forventet indtil videre og med tid i rollen tror jeg han kan blive meget god.
Tørum ser også ud til at have fået tro på Tettey centralt, og hvis han mener han har potentiale til at blive en meget god spiller der, kan ejg ikke se hvorfor han skulle købe Gislason.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
torerik
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Helt riktig, Harald - jeg forventer ikke at Tettey skal briljere fra dag en. Men det går også en grense for hvor mye tillit en spiller kan/bør få før man setter strek - Solli, noen? Og vi kan ikke se bort ifra at Tettey når denne streken.

Vi har tid, men ikke ubegrenset tid. Det er lenge til Gislasons kontrakt går ut. Om han ikke blir solgt til sommeren, har vi god tid til å vurdere både Tetteys og Riseths framtid. (Men vi kan ikke vente for lenge heller!)

Thor Arild wrote:
Virker det sannsynlig at Tettey får mye spilletid om Sapara og Strand holder seg frisk? Hva med Per Ciljan?

Som sagt kan Gislason komme etter denne sesongen, eller tidligst en halv sesong før. Hvor friske Sapara og Strand er da er ikke veldig relevant om de hhv spiller i Bundesliga og jobber som feier. Vi har en midtbane i endring, med Strand, Riseth og Sapara høyaktuelle for å forsvinne. Om alt det skjer, kan vi stå igjen med Ciljan - ny/Tettey - ny/Tettey.

Tettey har et minst like stort potensial som indreløper. Jeg sier ikke at vi MÅ hente Gislason, men noe må skje på midten, og det skader ikke å være litt mer forut for endringene enn vi kanskje har vært i noen tilfeller..
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 18:22    Post subject: Reply with quote

Hvor sannsynlig er det at sapara forsvinner til høsten? Du vet Sapara har kontrakt 2 1/2 sesong til? Det vil si at ingen klubb har lov å prate med Sapara før om 2 år.

Om så skjer at han blir solgt før, vil vi tjene utrolig mye penger på det, så da er det kanskje verdt det.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2007 18:28    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak Harald her. På kort sikt kan kanskje laget være bedre per i dag med Gislason enn Tettey sentralt. Men dersom Gislason kommer, med lovnad om prioritering som jeg regner med han sikrer seg da han vil vise seg fram for utlandet, vil Tettey stå på stedet hvil i forhold til nivået han er på i dag. Hvis da Gislason blir skadet, eller solgt for den saks skyld, er vi plutselig tilbake til situasjonen vi er i i dag.

Tettey trenger tid for å virkelig etablere seg og få fram potensialet som anker, og jeg synes det er framgans i hver kamp han spiller. Dilemmaet er om man skal gi Tettey den tiden han trenger for å bli virkelig god, og muligens falle igjennom i Europa. For Rosenborg 2010 er det sannsynligvis best om vi kjører med Tettey der nå, mens det for Rosenborg høsten 2007 kanskje er best med Gislason.

Glad jeg slipper å ta disse beslutningene!

EDIT: Sapara forsvinner neppe kjempefort. Jeg leste i en eller annen avis for ikke så lenge siden, at Rosenborg ikke har fått henvendelser på noen av spillerene sine hittil.
torerik
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 18:36    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Hvor sannsynlig er det at sapara forsvinner til høsten?

Jeg påpeker bare at det kan skje. Europacup og hele den regla der. Og ja, det kan være fornuftig å selge ham. Det betyr ikke at vi ikke trenger en erstatter, og å vente til etter at han forsvinner om vi bare har to øvrige midtbanespillere virker risikabelt, for å si det mildt.

Strand er tilnærmet sikkert ute. Riseth blir kanskje i klubben, men har en utsatt skade/form-situasjon. Selv om Sapara blir har vi med en ny sentral følgende midtbane: Ciljan/Tettey - ny - Sapara. Poenget igjen: Det er langt fra usannsynlig at vi havner i en situasjon hvor Tettey er førstevalget som indreløper.

Synes du vi kun bør ha tre midtbanespillere, sånn at vi er sikker på at ingen forsvinner på grunn av lite spilletid? Eller er det bare Tettey som er hellig for deg?
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:

Om så skjer at han blir solgt før, vil vi tjene utrolig mye penger på det, så da er det kanskje verdt det.

Ikke verdt det. Penger scorer ikke mål... Om vi får 40 millioner for Sapara så er det ikke bare å finne en like god spiller på 1-2-3... som vil hit, og som ingen andre (mer attraktive klubber) legger inn bud på samtidig.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 31.05.2007 20:42    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Synes du vi kun bør ha tre midtbanespillere, sånn at vi er sikker på at ingen forsvinner på grunn av lite spilletid? Eller er det bare Tettey som er hellig for deg?

Neida, men vi har Basma, Strand og Riseth som kan ta plassen om Tettey blir skadet. Riseth gir Tettey reell konkurranse, slik at han skjerper seg til hver kamp.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 31.05.2007 20:48    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Thor Arild wrote:

Ikke verdt det. Penger scorer ikke mål... Om vi får 40 millioner for Sapara så er det ikke bare å finne en like god spiller på 1-2-3... som vil hit, og som ingen andre (mer attraktive klubber) legger inn bud på samtidig.

Dersom Sapara blir solgt vil jeg da håpe at THorbjørnsen har såpass oversikt at han "vet" hvem den naturlige arvtagern å hente, er allerede før salget inngås. Å han kontroll på spillermarkedet er jo en kontinuerlig ting. Det er i hvertfall det jeg har mast om siden jeg ble forelsket i unge spillere som Kahlenberg m.fl. for lenge senn. Og med det mener jeg påstanden min at rbk bør ha mål om at spillere som Källström og Kahlenberg (og co) skal gå til Europa VIA rbk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb