English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Bør hoftun legge opp nu?
ja
40%
 40%  [ 18 ]
nei, la han spille med riseth/koppinen
28%
 28%  [ 13 ]
nei, la han spille defensiv midtbane
15%
 15%  [ 7 ]
nei la han slite benken og komme inn av og til
15%
 15%  [ 7 ]
Total Votes : 45

Author Message
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 23.01.2005 15:09    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Benoni Hartvich wrote:

Min konklusjon etter å ha sett disse dataene er
1) Hoftun var en av Eliteseriens beste spillere denne sesongen.
2) Hoftun var RBKs nest beste spiller i år. Spillere som i stor grad har unngått kritikk, f.eks Strand og Riseth, presterte dårligere.
4) Hoftun har prestert fantastisk for RBK de siste 11 sesongene. Han fortjener ikke å bli hetset på denne måten av sitt eget lags supportere, som han har gitt så mange gledesstunder, før hans antagligvis siste sesong som aktiv fotballspiller..

Til hans hardeste kritikere hadde det vært fristende å si "utakknemmelige idioter", men det gjør jeg selvfølgelig ikke.... Mad

Fatter ikke at det er mulig å komme med noe sånt. Er du blind mann? Ser du ikke RBKs kamper? Det kan jo ikke være mulig at han stadig får på navnet, kan det vel? Riseth hadde absolutt heller ingen stor sesong, men bedre enn Hoftuns. Strand er den eneste faste spilleren som i det hele tatt har vist vilje til å blø for drakta. Derfor hadde han heller INGEN konkurranse i Kjernens "Årets Spiller"!
Hoftun HAR prestert fantastisk. Når han setter seg selv over klubben betyr det ingenting for meg. Nå er han rett og slett en trussel for klubben fordi han (i god RBKtradisjon) får spille på navnet. Fortsetter han å sette seg foran klubben ved å forlenge karrieren, så er det som han er nå han vil bli huska. Og, "saken med Ola ble ikke taklet optimalt"? Du burde for pokker kommet deg opp på Lerkendal den dagen, som jeg var, og sett selv hvordan svinet skøyv fra seg alt som het ansvar, istedet for å se fine redigerte opptak på tv.

Folk som fortsetter å hylle den fyren der kunne jeg vært frista til å kalle naive idioter som tydelig setter enkeltspillere over KLUBBEN!

Men det gjør jeg jo selvfølgelig ikke.......

Nei, Recon jeg er ikke blind. Riktignok har jeg -4,75 på det ene øyet og -5,25 på det andre, men linsene mine korrigerer det meste, tror jeg. Kjenner du en god optiker, tar jeg gjerne en ny test.

Jeg ser kampene til RBK i Oslo-området live, de andre ser jeg på TV.

Poenget mitt er ikke at Hoftun ikke fortjener litt pes for prestasjonene sine, særlig i høst. Jeg mener, til forskjell fra deg og andre, at Hoftuns historie i klubben tilsier at han fortjener at vi venter noen måneder før vi feller dommen og æreskjeller ham.

Jeg har ikke anledning til å være tilstede på Brakka for å få med meg alle hendelser der, men det forstår jeg på ditt innlegg at du har, Tøyen-Lerkendal Expressen går godt hører jeg.

Jeg kjenner ikke Erik eller noen av de andre spillerene personlig, men jeg oppfatter ham ikke som en som bevisst setter seg selv foran klubben, men du, med ditt inngående kjennskap til forholdene på Brakka og alle spilleres personlighet og motiver, må selvfølgelig korrigere meg. Hoftuns karriere uansett stå ubesudlet i mitt minne uansett hva du mener skjedde de 1 1/2 siste sesongene.

At Strand ble kåret til Årets spiller av Kjernen skjønner jeg godt, det sier likevel ikke nødvendigvis noe om hvem som har spilt best. "Blø for drakta"-tenkningen er ikke nødvendigvis den mest objektive måte å vurdere en spillers viktighet for laget. Sverre Brandhaug er et eksempel på det, ingen kunne vel noensinne beskylde ham for å "blø for drakta", men hans viktighet for laget kunne vel heller ikke diskuteres. Men du kan vel fortelle meg hvordan han "virkelig" var.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 23.01.2005 15:18    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg en rimelig fersk Tøyenboer, og jeg måtte jo tilbringe de første 27 åra mine et sted også! Ja, jeg var der. Hele j.. dagen fra 11 til nærmere 5 på ettermiddagen. Jeg var den siste som tok Ola i hånda og ga ham min støtte før han forlot brakka.

For all del, du får lov å ha ditt syn på Hoftun og stallen, så har jeg mitt. Det var ikke jeg som startet denne diskusjonen ved å hisse meg opp over at noen har et ekstremt syn på folk som enkelte tydeligvis tilber (Ikke du heller for den del). Jeg elsker klubben, noen elsker tydeligvis spillera mest.
Jeg bryr meg ikke om "dere" fortsatt digger Hoftun, men kjør en krangel fordi jeg mener noe annet, og jeg er glatt med på det, som du ser her.

Man kårer som regel ikke årets spiller utifra blø for draktamentaliteten alene nei, men i en sesong, hvor det tyngste løpet de tok var etter et par røde drakter, en desemberkveld, da dommeren blåste av, så syns jeg det er på sin plass. Personlig hadde jeg foretrukket at ingen av de fikk den i år.

Og Brandhaug? Han er i dag det han alltid har vært. En snobb!
Jævla god til å spille ball, men en snobb. Du skjønner, det at en person spiller bra for RBK, gjør ham ikke til en fantastisk person! Vi har hatt fullt opp av drittsekker, folk som blir jaga av eks-kjerringa, folk som jager eks-kjerringa, fylliker og det meste. Og hvis interessen for klubben man elsker(?) går litt lenger enn bare til å tilbe de som til enhver tid får betalt for å tusle rundt på banen, så får man med seg litt sånt nå og da, enten man vil eller ei.

Nå, vil du kverulere videre, eller kan du leve med at jeg syns Hoftun er et svin, og du ikke gjør det?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 23.01.2005 15:40    Post subject: Reply with quote

Jeg kverulerer videre. Det er vel et like stort problem for meg at vi er uenige, som det er for deg.... Confused

Først vil jeg si at jeg misunner deg at du fikk tatt Ola i hånda og takka. Det ville jeg svært gjerne også ha gjort.

Jeg har aldri ment, eller brydd meg om, at Hoftun er en helgen. Jeg er ikke typen som "digger" spillere eller har bilde av spillere på veggen eller lager nick som hentyder en fascinasjon for spillere. Jeg elsker klubben, mye på samme måte som deg, tror jeg.

Quote:
Jeg bryr meg ikke om "dere" fortsatt digger Hoftun, men kjør en krangel fordi jeg mener noe annet, og jeg er glatt med på det, som du ser her.

Quote:
Og hvis interessen for klubben man elsker(?) går litt lenger enn bare til å tilbe de som til enhver tid får betalt for å tusle rundt på banen, så får man med seg litt sånt nå og da, enten man vil eller ei.

Ganske arrogant å tilskrive mot-debatanter fjortis-holdninger, slik du gjør. Grunnen til at jeg forvarer Hoftun, er ikke av nesegrus beundring for Hoftun som person, men fordi han er en av de 4-5 personene som har gjort at klubben jeg har elsket siden jeg forsto hva en ball var, har prestert det de har gjort.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.01.2005 15:42    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Fatter ikke at det er mulig å komme med noe sånt. Er du blind mann? Ser du ikke RBKs kamper? Det kan jo ikke være mulig at han stadig får på navnet, kan det vel? Riseth hadde absolutt heller ingen stor sesong, men bedre enn Hoftuns. Strand er den eneste faste spilleren som i det hele tatt har vist vilje til å blø for drakta. Derfor hadde han heller INGEN konkurranse i Kjernens "Årets Spiller"!
Hoftun HAR prestert fantastisk. Når han setter seg selv over klubben betyr det ingenting for meg. Nå er han rett og slett en trussel for klubben fordi han (i god RBKtradisjon) får spille på navnet. Fortsetter han å sette seg foran klubben ved å forlenge karrieren, så er det som han er nå han vil bli huska. Og, "saken med Ola ble ikke taklet optimalt"? Du burde for pokker kommet deg opp på Lerkendal den dagen, som jeg var, og sett selv hvordan svinet skøyv fra seg alt som het ansvar, istedet for å se fine redigerte opptak på tv.

Folk som fortsetter å hylle den fyren der kunne jeg vært frista til å kalle naive idioter som tydelig setter enkeltspillere over KLUBBEN!

Men det gjør jeg jo selvfølgelig ikke.......

Blaserte fans som aldri blir fornøyde...

Du er jo ute etter å tråkke på Hoftun for det som skjedde på brakka og ikke for kvaliteten på spillet i fjorårssesongen. Det lyser jo lang vei. Ser man på spillerbørsene så var Hoftun over gjennomsnittet god. Det står jo svart på hvitt! ( At lagets forsvarsarbeid generelt var dårlig er en annen sak )

Og: Med Koppinen og Kvarme på laget så kommer ikke Hoftun til å ha noe klippekort på laget.

RBK-skuta var ifjor en formasjonsløs og en litt trist affære. Det var det spillergruppas plikt å si ifra om. Og det vil alltid være trenerens ansvar.

Skul forresten litt til Klanen og Enga. Der tråkker man ikke heltene sin ned i søla. Selv ikke når de flytter til Russland. Hoftun har spilt 11 gode sesonger for RBK...

Last edited by Nåssåladden on 23.01.2005 17:25; edited 1 time in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.01.2005 16:03    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
For all del, du får lov å ha ditt syn på Hoftun og stallen, så har jeg mitt. Det var ikke jeg som startet denne diskusjonen ved å hisse meg opp over at noen har et ekstremt syn på folk som enkelte tydeligvis tilber (Ikke du heller for den del). Jeg elsker klubben, noen elsker tydeligvis spillera mest.

Å skille klubben fra de spillerne og personene som til enhver tid har med klubben å gjøre er vel å dra det litt langt. Jeg tør påstå at interessen for de fleste RBK-fans ville vært betraktelig lavere uten NAE, Hoftun, Strand og det som skjedde på fra slutten av åtti-tallet og fram til idag!

Hva blir igjen uten dette? En logo?
Recon
Legende

PostPosted: 23.01.2005 18:07    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Quote:
Og hvis interessen for klubben man elsker(?) går litt lenger enn bare til å tilbe de som til enhver tid får betalt for å tusle rundt på banen, så får man med seg litt sånt nå og da, enten man vil eller ei.

Ganske arrogant å tilskrive mot-debatanter fjortis-holdninger, slik du gjør. Grunnen til at jeg forvarer Hoftun, er ikke av nesegrus beundring for Hoftun som person, men fordi han er en av de 4-5 personene som har gjort at klubben jeg har elsket siden jeg forsto hva en ball var, har prestert det de har gjort.

Ikke så veldig mye mere arrogant enn din utilslørte stempling av de med annet syn enn deg som idioter i din tidligere post!
Hoftun har absolutt gjort mye bra tidligere. I 2004 var han en hemsko, og står ikke igjen med mye ære etter Ola-saken. Ved å fortsette i 2005 setter han fortsatt seg selv over klubben. Etter MIN mening. Hva du måtte mene om at jeg mener dette, er meg revnende likegyldig.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 23.01.2005 18:49    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ikke så veldig mye mere arrogant enn din utilslørte stempling av de med annet syn enn deg som idioter i din tidligere post!
Hoftun har absolutt gjort mye bra tidligere. I 2004 var han en hemsko, og står ikke igjen med mye ære etter Ola-saken. Ved å fortsette i 2005 setter han fortsatt seg selv over klubben. Etter MIN mening. Hva du måtte mene om at jeg mener dette, er meg revnende likegyldig.

Jeg hører hva du sier, men ut ifra din argumentasjon virker det ikke akkurat som om det er revnende likegyldig,

Jeg respekterer meningen om at Hoftun bør gi seg, det er ikke det at folk er uenige med meg som gjør dem til idioter. Idiotien ligger i at man bruker ord som "svin", "brenne i helvete", "kjøpe seg nok en tragisk sesong i drakta" "han og resten av søpla" om en spiller som har gjort det han har for KLUBBEN.

Du mener at Hoftun var en "hemsko" i 2004. Det tolker jeg dithen at du mener at det fantes alternativer i troppen som kunne erstattet Hoftun med det resultat at sesongen hadde blitt bedre. Hvem?
Din kritikk av Hoftun rammer jo i stor grad også Ola, som du tydeligvis kun har rosenrøde følelser for nå.

"Den man elsker, tukter man" heter et gammelt jungleord, men etter min mening går du og andre for langt i kritikken. Man blir ikke en bedre eller mer supporter av å være hard mot spillere som Hoftun.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.01.2005 18:58    Post subject: Reply with quote

En supporter støtter klubben. Ikke enkeltspillerne. Eller som britene sier: Support your local hookers.

Fotball er følelser, slipp de fri er et motto for klubbens supporterorganisasjon.
Det burde tydeligvis vært omgjort til Fotball er følelser, slipp de politisk korrekte av de fri. Jeg av skyr ham og flere med ham. Deal with it.

Alternativer, tja, der har vi litt av gutteklubben greiproblemet i RBK. Man skal for gudsskyld ikke hente inn spillere som kan ta plassen til Hoftun, Strand, Berg. Prestasjon bør ha konsekvens. Spiller man som et dass, så bør man putte inn noen andre. Som f.eks Tettey som har prøvd seg der med hell på 2. laget.

Ola hadde sine feil han og. Den største av de at han var for lojal!
Men når en av hovedgrunnene for at spillerne (de eldre) ville bli kvitt ham var at intensiteten på treningvar for lav, da bør man begynne å se i seg selv!
Kanskje var den for lav, men fra det og til at det skal være grunn til å sparke en av klubbens mest lojale trenere, som forøvrig går LANGT utenpå Erik fra Kyrksæterøra!
De gamle fikk spille for mye under Ola og, men han hadde ihvertfall guts til å klargjøre at han ville ta den drittjobben Nils, Trond og Hareide skøyv foran seg. Generasjonsskiftet!

Nils tilbake er etter min mening det verste som kunne skjedd klubbens utvikling. Han har gjort det meste for RBK, men han har gjort sitt nå.

Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 23.01.2005 19:13    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
En supporter støtter klubben. Ikke enkeltspillerne. Eller som britene sier: Support your local hookers.

Du hater "svina" på Brakka og du hater flere (?) av de spillerene som har vært med å skaffe RBK den posisjonen vi har, hva er det egentlig du støtter og elsker?

Recon wrote:
Fotball er følelser, slipp de fri er et motto for klubbens supporterorganisasjon.Det burde tydeligvis vært omgjort til Fotball er følelser, slipp de politisk korrekte av de fri. Jeg av skyr ham og flere med ham. Deal with it.

Noen ganger, og i noen miljø, er det politisk korrekt å være politisk ukorrekt.

Recon wrote:
Alternativer, tja, der har vi litt av gutteklubben greiproblemet i RBK. Man skal for gudsskyld ikke hente inn spillere som kan ta plassen til Hoftun, Strand, Berg. Prestasjon bør ha konsekvens. Spiller man som et dass, så bør man putte inn noen andre. Som f.eks Tettey som har prøvd seg der med hell på 2. laget.

100% enig.

Recon wrote:

Mulig det.

Recon wrote:
De gamle fikk spille for mye under Ola og, men han hadde ihvertfall guts til å klargjøre at han ville ta den drittjobben Nils, Trond og Hareide skøyv foran seg. Generasjonsskiftet!

Igjen, 100% enig.

Recon wrote:
Nils tilbake er etter min mening det verste som kunne skjedd klubbens utvikling. Han har gjort det meste for RBK, men han har gjort sitt nå.

Da er han vel et svin han også da, siden han setter seg selv foran klubben?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.01.2005 19:37    Post subject: Reply with quote

Han setter nok ikke seg selv foran, men vi vet jo hvordan han opererer.
Satsing på de yngre er det jo bare å "glemme" med Nils i styringsposisjon(en av de ihvertfall), Likeså, har jo han en forkjærlighet for de "gode, gamle" i spillergruppa.

Jeg misliker enkelte på brakka ja, andre syns jeg bare er inkompetente. Noen få er flotte folk. Flere av spillerne er jeg ikke så begeistra for nei.
Klubben er mer enn disse. Klubben er kulturen, historien, tradisjonene. Det er Grete som kl 8 på kvelden før en CLmatch glatt tar telefonen og kommer ens ærend for å ordne opp når sesongkortet ditt har tatt kvelden når du vil inn, det er folk som Kåre Rønnes og flere som lenge etter sine spillerår er med og gjør en innsats for klubben de elsker, det er en kameratgjeng fra teigen ovenfor Møllenberg som stifta en fotballklubb som har blitt Skandinavias største, det er "troillungan" fra 60-tallet. Tilhørighet, følelse av eierskap(faktisk eierskap og, siden RBK er en medlemseid klubb), fellesskap, identitet.

Jeg misliker Hoftun og noen av spillerne, Bratseth, er sjeleglad Per Jørgensen har pellet seg bort, mener Erik Espeseth er en total inkompetent, og pga det presterer du å spørre hva jeg egentlig elsker ved klubben? Jeg tror kanskje du bør ta en titt på ditt eget forhold til klubben dersom det er så tett knytta opp til det som til enhver tid er A-stallen. Jeg tror egentlig ikke du er det, du virker endel mer oppegående enn noe av det andre mikkmakket som skriver her inne, men det spørsmålet ditt ga det inntrykket. Lite imponerende at du tyr til de latterlige påfunnene til visse andre på forumet ved å legge ord og meninger i munnen på meg med den siste lille "konklusjonen" din, dog.

Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.01.2005 19:44    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Igjen: Å skille mellom klubben og de involverte i klubbben er kanskje morsomt som tankesprang men har liten verdi i det praktiske liv.

Recon wrote:
Men når en av hovedgrunnene for at spillerne (de eldre) ville bli kvitt ham var at intensiteten på treningvar for lav, da bør man begynne å se i seg selv!
Kanskje var den for lav, men fra det og til at det skal være grunn til å sparke en av klubbens mest lojale trenere, som forøvrig går LANGT utenpå Erik fra Kyrksæterøra!.

Ola gjorde seg selv en stor bjørnetjeneste ved ikke å gå ut å være hovedtrener for et annet lag først. Hadde han kommet tilbake med suksess i en annen klubb så hadde han hatt en helt pondus imøte med oppgaver i klubben.

Lojalitet bør aldri være hovedkriteriet for å ansette eller beholde en trener. Det blir som kompis-pasninger ute på banen. Sikkert hyggelig for de involverte men ikke særlig utviklende på lengre sikt.

Å kommentere NAE er unødvendig da han ER Rosenborg! Smile
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 23.01.2005 20:14    Post subject: Reply with quote

Ja, jøss det er mye å være glad i denne klubben for, men forskjellen på meg og deg, er at dagens spillere er tettere knyttet opp til kjærligheten til klubben. Mye av det jeg forbinder og setter pris på med RBK personifiseres gjennom spillere som Hoftun og Strand. Egenskaper som pålitelighet, lojalitet, folkelighet, gentlemanship i tillegg til de fotballmessige kvalitetene.

Det blir for meg riv ruskende galt å bruke så harde ord om disse i etterkant/starten av en sesong, selv om jeg må innrømme at det har falt noen harde ord over Hoftuns problemer på slutten av forrige sesong i kampenes hete. Jeg har også vært ganske nær konklusjonen at Hoftun bør gi seg nå.

Det du kaller "konklusjon" på slutten av mitt forrige innlegg, var avsluttet med et spørsmålstegn, ikke uten grunn. Jeg forsøker å komme inn i logikken i hva som kvalifiserer en gammel helt til betegnelsen svin. Så langt jeg hadde klart å sette meg inn i logikken, ville Eggen, som i følge din mening ville være "det verste som kunne skjedd klubbens utvikling", kvalifisere til svin. Jeg er glad du avkrefter dette, men skjønner ikke forskjellen, dersom da ikke Hoftuns "svinisme" er knyttet utelukkende til Ola-saken.

Når det gjelder din vurdering av min "oppegåendehet" bukker jeg lenge og dypt for det, men faller ikke i staver over en slik klassisk hersketeknikk.

Jeg tror, som du tidligere har nevnt, at vi må innse at vi er uenige om dette, men jeg kan ikke forhindre at det vrir seg i magen på meg når jeg ser den type karakteristikker av spillere som har betydd så mye for klubben. Jeg vil heller ikke la være å påtale slike karakteristikker.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.01.2005 21:03    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Når det gjelder din vurdering av min "oppegåendehet" bukker jeg lenge og dypt for det, men faller ikke i staver over en slik klassisk hersketeknikk.

Ah, det er godt å se man ikke tok feil! Wink

Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 23.01.2005 21:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Jeg tror egentlig ikke du er det, du virker endel mer oppegående enn noe av det andre mikkmakket som skriver her inne, men det spørsmålet ditt ga det inntrykket. Lite imponerende at du tyr til de latterlige påfunnene til visse andre på forumet ved å legge ord og meninger i munnen på meg med den siste lille "konklusjonen" din, dog.

Jeg bøyer meg i støvet! Hil de intelligente og oppegående!

Hehe Wink
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 25.01.2005 12:21    Post subject: Reply with quote

Hoftun skadd da han skulle knytte skolissene

Seriøst! Ta hintet!
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2005 12:29    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:

Gammelt nytt! Razz

2mas, 21.01.05 wrote:
Hoftun begynner å bli gammelkaill; har fått vondt i ryggen nå:

- Ifølge han selv fikk han trøbbel med ryggen da han bøyde seg ned for å knyte skoene! Han blir liggende ganske så flat i 3 dager før han er i full vigør igjen, skriver Brattbakk på hjemmesida si.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 25.01.2005 14:30    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Zbegra wrote:

Gammelt nytt! Razz

2mas, 21.01.05 wrote:
Hoftun begynner å bli gammelkaill; har fått vondt i ryggen nå:

- Ifølge han selv fikk han trøbbel med ryggen da han bøyde seg ned for å knyte skoene! Han blir liggende ganske så flat i 3 dager før han er i full vigør igjen, skriver Brattbakk på hjemmesida si.

Ok, sorry Razz Ikke helt oppdatert på forumet for tida.
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2005 22:02    Post subject: Reply with quote

Crystal Palaceeier Simon Jordan i Intervju med Sunday Times:

Quote:
"I dont go to football to drink chardonnay in the board rooms with those tossers. I go to win games. I dont have anything in common with 90% of football club chairmen."

"Football is a bullshit world. Agents are nasty scum. They're evil and divisive and pointless. They only survive because the rest of the sport is so corrupt and because leading football club people employ their sons in the job."

I cant help being honest. I'm not a fan of the creed and culture of footballers. I hate this hero status they have. I want a good club and good football, not superstar footballers. Football's about the club at the heart of the community, not a handful of transient players."

"It's the fans that I love. They're the heart of the sport. I remember driving back after Palace lost to Reading a couple of years ago, and David, this disabled guy, was walking to the station on crutches. I picked him up and drove him back to London. I sat there thinking the whole time how much I hated the players for not representing people like him properly. I hated them for not winning and making this guy's life better. When I think about what people like him contribute and what agents and players take out of football, it drives me nuts.

It is this “real person” that fans warm to. He may be the most unpopular man at the chairmen’s get-togethers, but the fans have taken him to their heart, and that is all that matters to him. “I love football fans. I love the banter,” he says. “I like playing clubs with good fans, and the fans give you loads. I think it’s proper, real football.

“I know it infuriated the fans when I turned up in sunglasses at football games and was strutting around the whole time, but I think they understand me now. I see it as gladiatorial and high-octane. It’s all about the hunt, the chase. That’s what I love. I love football on the pitch and fans in the stands — I just can’t stand the bullshit. I have no interest in the other Premiership chairmen and no interest in schmoozing. F** * ’em all.”

Now this is what I'm talking about! Cool

Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2005 22:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Quote:
"I dont go to football to drink chardonnay in the board rooms with those tossers. I go to win games. I dont have anything in common with 90% of football club chairmen."

"Football is a bullshit world. Agents are nasty scum. They're evil and divisive and pointless. They only survive because the rest of the sport is so corrupt and because leading football club people employ their sons in the job."

I cant help being honest. I'm not a fan of the creed and culture of footballers. I hate this hero status they have. I want a good club and good football, not superstar footballers. Football's about the club at the heart of the community, not a handful of transient players."

"It's the fans that I love. They're the heart of the sport. I remember driving back after Palace lost to Reading a couple of years ago, and David, this disabled guy, was walking to the station on crutches. I picked him up and drove him back to London. I sat there thinking the whole time how much I hated the players for not representing people like him properly. I hated them for not winning and making this guy's life better. When I think about what people like him contribute and what agents and players take out of football, it drives me nuts.

It is this “real person” that fans warm to. He may be the most unpopular man at the chairmen’s get-togethers, but the fans have taken him to their heart, and that is all that matters to him. “I love football fans. I love the banter,” he says. “I like playing clubs with good fans, and the fans give you loads. I think it’s proper, real football.

“I know it infuriated the fans when I turned up in sunglasses at football games and was strutting around the whole time, but I think they understand me now. I see it as gladiatorial and high-octane. It’s all about the hunt, the chase. That’s what I love. I love football on the pitch and fans in the stands — I just can’t stand the bullshit. I have no interest in the other Premiership chairmen and no interest in schmoozing. F** * ’em all.”

Troede virkelig ikke at der stadig fantes ejere som ham i topdivisionerne rundt omkring i verdene.
Men jeg er da glad for jeg tog fejl, man får jo en vis form for respekt for Crystal Palace, når man ser hvilke holdninger deres ejer har.
Så må vi jo bare håbe at andre klubber tager ved lære af det.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.01.2005 22:22    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Quote:

Følte av en eller annen grunn at denne var rettet til meg.... Smile

Ganske fornuftig denne hr. Jordan, men jeg føler at noe av argumentasjonen er litt mailplassert i norske og spesielt rosenborgske forhold.

Skriv en mail til Jordan, beskriv Hoftun, og hør om han passer til Jordans definisjon av "superstar footballer". Det er vel en viss forskjell på de kokain-sniffende monsteregoene av noen jyplinger i England og Erik, tross alt?

Last edited by Benoni Hartvich on 25.01.2005 22:26; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2005 22:22    Post subject: Reply with quote

Cardiffs eier skal visstnok være av samme slaget, men om han er en så flott fyr som dette veg jeg dog ikke! Wink

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2005 22:24    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Følte av en eller annen grunn at denne var rettet til meg.... Smile
Ganske fornuftig denne hr. Jordan, men jeg føler at noe av argumentasjonen er litt mailplassert i norske og spesilelt rosenborgske forhold.
Skriv en mail til Jordan, beskriv Hoftun, og hør om han passer til Jordans definisjon av "superstar footballer". Det er vel en viss forskjell på de kokain-sniffende monsteregoene av noen jyplinger i England og Erik, tross alt?

Var nok ikke det. Om noe er den rettet til RBK, som er veldig flinke til å vise at de pisser på oss supporterne og ikke ser noen verdi i oss.

Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.01.2005 22:26    Post subject: Reply with quote

Søren.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2005 22:29    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Søren.

Schlæpp off. Vi skal da finne noe å kverulere om igjen sjø.
Om nødvendig får vi finne på noe å sloss om i Valhall på fredag! Very Happy

Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 25.01.2005 22:36    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Benoni Hartvich wrote:
Søren.

Schlæpp off. Vi skal da finne noe å kverulere om igjen sjø.
Om nødvendig får vi finne på noe å sloss om i Valhall på fredag! Very Happy

Puh, begynte å lure på om du svikta meg. Var redd jeg trente opp kveruleringsmusklene til ingen nytte....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb