English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Midtbanesjef
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SoZo
Rutinert

PostPosted: 15.05.2007 10:19    Post subject: Reply with quote

Siden hverken Larsen eller Andresen spiller på RBK så spiller det vel ingen rolle hvem som er best av de. I vår så har valget på sentral stått om Sapara, Tetty og Strand. Ingen av de er ideelle, så da blir det nødvendigvis litt bytting. Jeg er bare glad for at han har byttet om på Tetty og Strand til denne kampen
Back to top
View user's profile Send private message
blackwater
Proff

PostPosted: 15.05.2007 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig hva du sier. Men med all denne vinglingen så skaper det jo ikke stabilitet. Hvis vi også husker at i år så har Basma og Skjelbred spilt i denne possisjonen. Når vi har like mange endringer i den possisjonen som kamper så er det noe som er feil. Og JA jeg vet det ville vært anderledes med Riseth tilbake. Men er det det mest opptimale for en klubb som ønsker å gjennvinne Norden.

Poenget mitt er bare at vi må være på hugget nå som vi har muligheten til å hente en av de to som ville styrket Rosenborg. Vi må ha en sjef!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2007 10:05    Post subject: Reply with quote

I dag får Alexander Tettey sjansen. Problemet er at ingen av dem har noe primært ønske om å spille på den plassen. Den eneste som vil, er Vidar Riseth. Problemet er at 35-åringens strekkskade fortsatt ikke er leget, og frostingen er ikke spilleklar før mot Fredrikstad 10. juni.

Da er han mer enn klar til å gå inn i ankerrollen.

– Jeg spilte tolv kamper på sentral midtbane i fjor, uten at vi tapte noen av dem. Jeg kan bare vise til resultatene, det er trenerne som tar ut laget, sier Riseth.

Les mer: Krever kontinuitet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SoZo
Rutinert

PostPosted: 16.05.2007 10:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det ikke er det som er tanken bak utspillet til Riseth, men hvis Tetty plutselig begynner å briljere sentralt, så vil logikken i utspillet tilsi at veien tilbake på laget blir lang for Riseths del.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2007 10:19    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om det.

Ønsker meg en kjempekamp av Tettey i kveld, slik at han kan få litt ro i den sentrale rollen. Han trenger litt tid, men allerede til sommerferien kan han være godt vant til rollen.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 16.05.2007 10:29    Post subject: Reply with quote

La nå ihvertfall Tettey få spille i ankerrollen til Vidar er spilleklar. Tettey er den jeg tror vil ha det største potensialet til å bekle den sentrale midtbane over tid. Masse deffensive fiber i ghaneseren. Er Frostingen tilbake der han var i fjor høst, så la han spille, med Tettey som back-up Cool
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2007 13:57    Post subject: Reply with quote

Riseth er den å satse på hvis vi vil ha suksess i år, Tettey er den å satse på hvis vi vil ha suksess neste år og årene etter det...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2007 14:08    Post subject: Reply with quote

Ola By støtter Tettey i VG i dag:

- Han trenger full oppbacking fra et samlet RBK, og det fortjener han, sier Ola By, som mener U21-landslagsspilleren kan bli det midtbaneankeret RBK ønsker seg.

- Ja, om han modnes litt. Han er sterk defensivt, dekker store rom, er god én mot én og har stor løpskapasitet. Han må passe på å ikke bli dratt vekk fra den sentrale rollen. Han må utvikle blikket i playmakerrollen i det å ikke slå på førstebevegelsen om det ikke gir direkte gjennombrudd, og blant annet å spille fri back i annenfasen.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 16.05.2007 14:25    Post subject: Reply with quote

Enig med de mange innlegg som støtter Tettey ikveld:

Stå på som før, og måtte det rekke enda lenger ikveld!

Wink Sees på Lerkendal
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 16.05.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Dette med at Tettey ikke vil spille sentralt er en sannhet me modefikasjoner.. Han ønsker å spille fast, hvis han skal spille der, for denne rollen krever mer enn indreløper-rollen, og da hjelper det lite med en kamp nå-og-da....
netrom
Senior

PostPosted: 16.05.2007 15:11    Post subject: Reply with quote

Helt klart riktig å bruke tettey som def. midtbane. Tror dette er den rollen han kan bli best i, blir jo for dumt hvis alle skal konkurerre om en indreløperposisjon der vi allerede har de beste spillerne... Riseth og Tettey kan sloss om anker rolle, så kan Sappi, Roar og PCS sloss om indreløper.

Har trua på laget idag, særlig med Basma tilbake og Roar i vant posisjon. 3-0 minst RBK
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 16.05.2007 17:18    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm signerer en Østeriksk landslagsspiller til den sentrale midtbaneposisjonen i 433. Jeg har aldri hørt om fyren, noen som veit om han er god?

Markus Kiesenebner (28) er bare en medisinsk test unna fra å bli Lillestrøm-spiller: http://fotball.adressa.no...e81304.ece
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.05.2007 03:49    Post subject: Reply with quote

Hvorfor nevner du han her da... Vi har funnet midtbane sjefen nå...
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 17.05.2007 07:54    Post subject: Reply with quote

eg håper Tettey gjør det bra sentralt framover og blir vår nye midtbanesjef. En ting er at han er ung og lovende, en annen ting er at han er fra egne rekker, men vel så viktig er at dersom han slår til så slipper vi å kjøpe inn en dyr sentral midtbanespiller og kan heller bruke pengene på 3 forsvarspillere, da jeg kan tenke meg at klubben allerede har tenkt å hente inn 2 nye.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 18.05.2007 09:09    Post subject: Reply with quote

Tørum har endelig bestemt seg for at Tettey blir RBK's nye midtbaneanker. Tommel'n opp!

Tettey blir midtbanesjef
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2007 09:39    Post subject: Reply with quote

- Tenk deg Alexander når han har holdt på like lenge i Rosenborg som Roar Strand. Da vil han sikkert være like god. Kanskje skulle han fått sjansen allerede for tre kamper siden, sier Tørum.

Les mer: Alex den «nye» Skammelsrud
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.05.2007 09:52    Post subject: Reply with quote

Mange gode nyheter denne morgenen! Håper (og tror) Tørum står ved sitt ord! Det de må jobbe med er å passe på at Tettey ikke sinker spillet. Han gjorde ikke det sist, men har hatt det som problem i noen tilfeller.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 18.05.2007 09:57    Post subject: Reply with quote

Det som imponerer med Tettey, er at han ser ut til å trene masse. Han har en innsats de fleste kan misunne han. Tror dette blir bra fremover. Men som henning sier. Han må passe på å ikke sinke spillet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 18.05.2007 10:20    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke første gangen Tørum uttaler at en spiller skal satses på sentralt, forhåpentligvis holder han fast på Tettey en stund. Er litt redd for at det kan bli forandringer igjen om Tettey f.eks gjør en dårlig kamp mot Sandefjord, eller når Riseth kommer tilbake.

Tror Tettey kan bli stor i den sentrale midtbanerollen etterhvert som han blir tryggere i rollen. Håper at han etterhvert kan bli i stand til å dominere kamper og bli en lederfigur på midtbanen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2007 13:46    Post subject: Reply with quote

Tørum sier til VG noe av det vi har påpekt her på forumet:

- Jeg har sagt utad at Tettey ikke er moden for den sentrale rollen i RBK - ennå, at han ikke hadde nok kynisme i seg og ikke var flink nok taktisk. Og han har fått med seg dette, selvsagt. Og dermed har han selv sagt at han ikke vil spille der, fordi han ikke er god nok...

- Mine uttalelser kan være grunnen til at han har kviet seg, og det skjønner jeg. Det er min feil, og dette har utviklet seg til et problem, fordi jeg egentlig burde plassert ham der for tre-fire kamper siden. Men det ble umulig fordi han ikke ville.

- Vi har jobbet med saken, og han fikk prøve seg der mot slutten av kampen mot Brann. Så tok vi tak i det positive der, og jeg sa at han hadde utviklet seg, blitt tryggere med ball. Så ble vi enige om at han skulle starte der mot Start. Jeg synes han spilte en god kamp.

- Nå skal Alexander Tettet få ha denne plassen lenge. Det lover jeg. Han skal få utvikle den og gjøre den til sin egen. Det har jeg fortalt ham.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 18.05.2007 14:22    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
Nå er det ikke første gangen Tørum uttaler at en spiller skal satses på sentralt, forhåpentligvis holder han fast på Tettey en stund. Er litt redd for at det kan bli forandringer igjen om Tettey f.eks gjør en dårlig kamp mot Sandefjord, eller når Riseth kommer tilbake.

Jepp, har tenkt samme tanken. Skjebnens time for Tørum er kommet. Dersom Tettey gjør en svak kamp eller to - har Tørum da baller til å fortsette å satse på Tettey? Dersom han begynner å famle igjen så vil det være et ENORMT svakhetstegn fra Tørum sin side, og da bør det kanskje også være takk og farvel.

Jeg vil legge til at det selvfølgelig ikke gjelder ved en evt rullering med Riseth (avhengig av Tetteys jevnhet i prestasjonene) eller enkelte taktiske grep underveis i en kamp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2007 15:15    Post subject: Reply with quote

Tettey får tillit på midtbanen
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.05.2007 15:20    Post subject: Reply with quote

Huff, overskrifter som "den nye skammelsrud"... har vi ikke sett det før?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2007 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette er en god beslutning.

Tettey har gode forudsætninger for at blive god centralt. Det han må arbejde mest med er det offensive spillet og en-touch pasninger. Samspillet kommer forhåbentlig med tillit i Rollen. Han har allerede stor arbejdskapacitet og dækker store rom. Afslutningene skal også terpes.

Han har stor arbejdskapacitet så han dækker store rom på banen. Defensivt er han glimrende i stort set alle kamper han spiller, men han mangler enda lidt i duellspillet.

Jeg tror han bliver emget god hvis han får tid i rollen, og forhåbentligvis står Tørum ved sit ord og giver han den tid han har brug for.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2007 18:52    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Tettey ofte gjør det best med entouch-pasningene sine. Når han begynner å føre ball blir han ofte mer rådvill og dermed mer stresset. Syns det egentlig er den biten han må jobbe mest med.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb