English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Midtbanesjef
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Reflection
Junior

PostPosted: 08.05.2007 14:46    Post subject: DEF/OFF Balanse Reply with quote

Det viktigste foran neste kamp blir å finne den rette balansen mellom det offensive og det defensive i midtbaneleddet. Siden midtforsvaret har vært såpass svakt i år er det spesielt viktig at de for støtte bakover og jeg ønsker derfor at det skal legges vekt på det defensive i midtbaneleddet i neste kamp. Klarer RBK å skape en defensive trygghet her vil det hjelpe laget også fremover på banen. Vi må da inn med duellsterke spillere.

Alle ser ut til å være skjønt enig at Sapara skal spille indreløper. For å best utnytte hans styrke bør han ha en offensive rolle noe som innebærer at han fort kan bli liggende høyt i banen og da ikke alltid rekker hjem. For og både la Sapara ligge offensivt og samtidige bevare balansen på midtbanen bør de to andre på midten hovedsakelig velges utifra sine defensive kvaliteter og spesielt duellstyrke.

Utifra disse kravene til kvaliteter er de to beste alternativene Tetty som en jagende ballvinner som indreløper og enten Basma eller Riseth sentralt som en ren "ryddegutt" foran forsvaret. Jeg mener dette vil gi en nødvendig trygghet bakover på banen

Svakheten er at dette vil gå utover den offensive oppbygningen av spillet. Men mener at dette kan løses ved at Sapara ligger litt lenger bak på banen i oppbygningen av spillet før han går fremover når laget har løftet seg. Hvis midtbane ankeret i tillegg holder litt igjen kan også sidebackene løftes høyt opp i banen og brukes aktivt i oppbygningen av spillet

Det er verdt å nevne at jeg på ingen måte mener at det er noe permanent eller god løsning med en forsvarspiller i den sentrale rollen, men er det beste vi kan stille med for å sikre en riktig balanse mellom det offensive og defensive i midtbaneleddet med det spillemateriale vi har.

Hmm.. ble litt lenger en planlagt.

Konklusjon: midbane bestående av:

Tettey - Basma/Riseth - Sapara

Hvor Sapara trekker seg litt lenger bak i første del av den offensive oppbygningen av spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.05.2007 15:05    Post subject: Reply with quote

Basma.. Hva er det du tenker på, din snømann ?
Reflection
Junior

PostPosted: 08.05.2007 15:13    Post subject: Reply with quote

vet at Basma høres ut som en elendig løsning.

Mitt poeng er at det trengs en med sterke defensive kvaliteter for å finne den rette defensive balansen på midten.

Da er det ikke så mange å velge mellom. Mulig det kan funke med Strand også, men spilleren i denne posisjonen må ihvertfall ligge dypt for å rydde opp foran forsvaret
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2007 16:39    Post subject: Reply with quote

Svegaarden wrote:
I Trondheim har de prøvd fem sentrale midtbanespillere (blant annet to midtstoppere) på fem kamper, men neida. De har ikke noe problem der. Det er klart; en klubb som brukte to mann i den rollen på 20 år har behov for å prøve seg litt fram nå. Rart de ikke så at Stefan Gislason - perfekt i den rollen - var der hele tiden, bare i Oslo hos Lyn. Etter min mening den beste sentrale midtbanespilleren i norsk fotball. Jeg har alltid ment at RBK gjorde feil da de ikke hentet inn en klar og definert sentral midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
germain
Proff

PostPosted: 08.05.2007 16:59    Post subject: Reply with quote

Det er synd at Riseth blir borte i flere uker framover. På bortebane tror jeg vi behøver den defensive tryggheten han gir som midtbaneanker. På Lerkendal slipper vi kanskje unna med en "lettvektermidtbane" a la den som startet mot Vålerenga, men jeg synes kampene hittil viser at det ikke holder når vi spiller borte.

Jeg synes ikke at Tettey har gjort seg bort i noen av kampene sine som sentral midtbane, men det spørs om han ikke er litt feil spillertype.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2007 17:56    Post subject: Reply with quote

Spillertypen har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre. Vi har aldri hatt to like ankere i klubben, og så lenge Tettey løser oppgaven tilfredsttillende med sin stil og sine kvaliteter er jeg fornøyd. Men det vil ta tid før han viser hva han kan tilby i rollen.
germain
Proff

PostPosted: 08.05.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

Sant nok, men det handler litt om hvordan laget er komponert som helhet. Akkurat nå er indreløperne noen lettvektere rent fysisk, og forsvaret er såpass svakt at jeg tror det å spille med en hardhaus på midten er det mest gangbare alternativet.

Tettey har stort sett løst sine oppgaver bra, men Riseth på midten ville kanskje tilført laget en ekstra defensiv trygghet som vi kunne trengt i kamper som den mot Vålerenga.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

Ser poenget. Men Tettey har absolutt fysiske forutsetninger for å bli relativt "tung". han er fysisk sterk, noe han viste mot Andresen, men mangler en del på duellstyrke. Synes fortsatt han var relativt flink til å oppsøke dueller, for å si det sånn, og komme ut med ballen mot VIF. Så veldig grasiøst var det riktignok ikke, men mål er mål som det heter.
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.05.2007 17:08    Post subject: Reply with quote

Men Tørum rangerer Strand foran Tettey så... Men jeg hadde gjerne sett at Tettey hadde fått sommeren i den posisjonen..
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 10.05.2007 00:22    Post subject: Reply with quote

Både Gislason,Svindal Larssen og Martin Andresen ser ut til å være ledige på markedet til sommeren. Alle tre spillere som kan fylle den sentrale midtbanerollen, forhåpentligvis henter vi en av de slik at vi endelig får en permanent erstatter for Skammelsrud.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 02:34    Post subject: Reply with quote

Da har jeg mest tro på Gislason kan passe oss bra, han har en bra aksjonsraidus, mens Andresen og Svindal Larsen beveger seg altfor lite, til at de passer i 4-3-3.. De må spille som en av 2 sentrale i 4'er på midtbanen... Men jeg regner med at disse 3 drar til utlandet... Svindal Larsen kan tenke seg tysk fotball, Adresen drar til dansk fotball, der får han en ok lønn, og en pen liten beskattning av sin relativt store formue (DN anslo han til 110-115 mill ), Gislason tipper jeg havner i nederland/ belgia ...

Hvis det skal komme noe nytt til midtbanen, så tror jeg Stig Torbjørnsen må speide litt...
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 04:00    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Gislason tipper jeg havner i nederland/ belgia ...

Hvorfor tipper du det? Noe som tilsier at han skal dra til Nederland eller Beliga?
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 10.05.2007 08:29    Post subject: Reply with quote

Maradonna har pussa glasskula si. Wink

Jeg er faktisk helt enig i det Mini sier til Nettavisen i dag.

- Slik jeg opplever Knut Tørum, har han en veldig offensiv tilnærming, og et ønske om at Rosenborg skal angripe med mange folk. Så jeg tror rett og slett det er spillerne som ikke er flinke nok i rollene sine. Når Roar Strand, som er prototypen på en indreløper i Rosenborg, er borte, er ikke de andre gode nok. Alexander Tettey og spesielt Per Ciljan Skjelbred er ikke flinke nok til å komme seg i scoringsposisjon, fastslår Mini.

Dette mener jeg er den viktigste grunnen til at Roar ikke skal spille sentralt, og det blir faktisk samme grunn til at Sapara ikke skal spille det. Jeg mener at RBK er bedre med Strand som indreløper, og når jeg i tillegg mener Tetty har klart seg bedre sentralt enn det Strand har gjort, skjønner jeg ikke hva Tørum komler med.

http://www.fxt.no/tippeli...033964.ece
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 09:37    Post subject: Reply with quote

Mini er flink å snu seg etter hvordan vinden blåser. Ikke lenge siden han var helt mot Tørum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Socrates
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 11:49    Post subject: Reply with quote

Ja, det ligger litt Frp over hans uttalelser..
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 11:54    Post subject: Reply with quote

Evt SV... Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 12:11    Post subject: Reply with quote

Eller Ap, H, V, SP, Krf..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 12:13    Post subject: Reply with quote

Hva med RV og kystpartiet?
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 12:15    Post subject: Reply with quote

Rv/kystpartiet = ..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 10.05.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

Bratseth: - Bare kom, Martin
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Anders4
Proff

PostPosted: 10.05.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Maradona wrote:
Gislason tipper jeg havner i nederland/ belgia ...

Hvorfor tipper du det? Noe som tilsier at han skal dra til Nederland eller Beliga?

Han sikter vel til at TL har blitt en feeder-liga for Belgia, midt-lag i Nederland, delvis Østerrike og engelsk 1.div eller Coca Cola championship eller hva det nå heter nåfortiden.
TL mister jo gjerne sine beste spillere dit... Wilhelmsson (nå permanent Roma-spiller med en 2.plass i ligaen og sannsynlig italiensk cupmester) og Zane til Anderlecht, Aarst og Lange bøtta inn mål for Standard L og Brügge, og så har vi jo de tragiske overgangene av Kvisvik og Helstad i sine beste aldre til f*ckings Østerisk liga...
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 14:19    Post subject: Reply with quote

Kan det tenkes at kravet om fem miller i året bare er et taktikkutspill og at Andresen bare sier det fordi han vil til en klubb med muligheter for å vinne noe?

Jeg håper virkelig ikke Bratseth vurder å gi M.A. en slik lønn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 14:20    Post subject: Reply with quote

Føler egentlig at dette tilhører fortiden? Er vel ikke stor forskjell på lønnsnivået mellom Norge og Belgia lenger?
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 10.05.2007 14:22    Post subject: Reply with quote

Kanskje jeg skulle postet en link som forklarte forhistorien: MA har krevd fem millioner i året, i fire år fremover av Brann for å skrive ny kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2007 14:26    Post subject: Reply with quote

Det håber jeg heller ikke, men det tyder jo på at Bratseth stadig er interesseret i at hente Andresen.
Selv tror jeg der er både billigere og bedre alternativer.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb