English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - Rosenborg BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 01:26    Post subject: Re: Bare tenkte over det Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Jeg satt å leste litt på fotball.bt.no om dagens fotball nyheter, da jeg bare begynte å tenke på det, når jeg så bildet av Tørum....

Det er jo litt morsomt at Norges rikeste klubb, størst i Norge, kjente i Europa, tviholder på grill dressene...

Dere er vel litt unike der...

TORO? Ha ha ha Dere ser ut som tomatsuppe og reklamerer i tillegg for det !
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 01:40    Post subject: Reply with quote

Maradona skrev:
"Problemet med midtbanen i dag i forhold til tidligere år, er at indreløperene (Sapara og Skjelbred) er de er med forlite i det defensive arbeidet.. Når Tettey spiller indreløper så er han mye mer hjem enn de andre to, men de som er med mest er Strand, når han spiller indreløper.

Det bør jobbes med den defensive strukturen denne uka."

Det blir feil å si at sapara skal jobbe mer hjem enn det han gjør nå, synes han springer seg ihjel begge veier.
Han er en annen spillertype enn det f.eks Strand var i sine glansdager som indreløper.
først og fremst er han en offensiv playmaker. Hvis vi skal få maks utbytte av styrkene hans så kan vi ikke forvente at han er en gattuso hjemover når hans styrke ligger i det kreative fremover. Vi kan ikke presse ham inn i en "strand" rolle når han er annerledes. Det ville gå ut over hans sterke sider.

Man kan da heller gjøre grepet med tettey inn som indreløper slik at man får en litt mer defensivt orientert spiller der.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 02:18    Post subject: Reply with quote

Vi ble vel ikke tatt så mye på overganger i dag, så jeg vet ikke om jeg er enig i at midtbanen ikke jobbet hardt nok hjemover. I de fleste farlige situasjonene som VIF skaper er vi nærheten av ballen, men vi er utrolig lite agressive og står bare og ser på. Det gjaldt forsåvidt de fleste spillerne, men Koppinen og Kvarme var selve eksponenten for lua i hånda-holdningen.

Offensivt ligner det ingenting. Bare rot og elendige pasninger. Bevegelsen inn i boksen når innleggene kommer er ikke-eksisterende. Det er bare Iversen som er der helt alene mot 4 VIF-spillere hele tiden. Vi har vel bare ett eneste angrep der det kommer flere samtidige initiativ inn i boksen, men Traore bommer på ballen på blank goal. Det er rimelig klart at vi ikke skaper målsjanser da. Aldri noen som tar sjansen og stikker mot første stolpe, om ikke annet for å få bevegelse på forsvaret til Trygdekassen.
bommel
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 03:11    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i. Målene kom på situasjoner vi hadde 7-8 spiller bak ballen, og det er bare naturlig at de kom på overganger i 2.omgang når vi måtte angripe.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 07.05.2007 05:38    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nakurami wrote:
dette er min sjette rbk live kamp. har ikke hatt en eneste seier, får håpe den kommer idag. fjerde kampen jeg ser vif mot rbk Razz tipper 0-5

Med andre ord så er det ikke spillerne sin skyld at vi tapte kampen men ene og alene Nakurami! Han burde helt klart holdt seg hjemme Smile

Vel tror ikke jeg orker å gå så mye inn på kampen, henger meg på at tettey ikke gjorde seg helt bort og kan med fordel spille der oftere dersom han kan være et framtidig alternativ men plassen er riseths så lenge han er skadefri og i form men av dagens spillere bør tettey i mine øyne være 2 valget.
Uansett kort oppsumert, laget skriker etter nye gode forsvarspillere 2 - 3 stykker, et bra og fast anker som er skapt for rollen, og en trener som ikke er redd for å vrake spillere ute av form.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 08:31    Post subject: Re: Bare tenkte over det Reply with quote

Geir_Brann wrote:

Det er jo litt morsomt at Norges rikeste klubb, størst i Norge, kjente i Europa, tviholder på grill dressene...

Det kalles naturlig integritet.. man trenger ikke en dress for å vite at man er profesjonell. Har man naturlig autoritet så trenger man heller ikke en dress for å bli tatt seriøst. Vi føler heller ikke for å gjøre "som alle andre gjør" dersom det ikke er nødvendig.

Jeg forventer ikke at du skal skjønne noe av dette.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 08:50    Post subject: Reply with quote

Et par dager etter at Stoltidis kvestet Skjelbred, skrev jeg at jeg var redd for at Skjelbred aldri ville komme tilbake som en spiller som kunne dominere fotballkamper. Historien er full av gode spillere som aldri kommer tilbake til tidligere storhet etter benbrudd.

Det ser dessverre ut til at jeg har fått rett med tanke på Skjelbred. Han er i beste fall bare en middelmådighet i TL (foreløpig).

Tettey har aldri preget eller dominert en fotballkamp som jeg har sett. Det blir feil å si at han er noe mer enn en middelmådighet i TL.

På midtabene står vi igjen med Sapara som holder meget høy klasse - og det er han dessverre helt alene om.

Med mindre Riseth og Strand ikke blir kvitt skadeplagene sine (evt at de legger opp), må RBK, i tillegg til å kjøpe en midtbanesentral, også kjøpe en indreløper som er bedre enn Skjelbred og Tettey.
Haugen
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 08:54    Post subject: Re: Bare tenkte over det Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Jeg satt å leste litt på fotball.bt.no om dagens fotball nyheter, da jeg bare begynte å tenke på det, når jeg så bildet av Tørum....

Er vinterjakken Mjelde bruker noe bedre? Langt ifra noen Armani-dress det også. Men men, når man ikke klarer å provosere med sin første post, må man finne noe annet ..

Artig og registrere at alt er ved det normale. RBK gjør nok en gang en middels sesongstart, og Bergenserne er ovenpå. Dette må bare bli gull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 07.05.2007 09:17    Post subject: Reply with quote

Morsomt å lese Dagbladet i dag, VIF-supporteren Morten P. er i ekstase over VIF: "Sesongen er reddet", "sesongen tilbake på skinner", "mye av fjoråret var tilbake i laget". Jeg kan ikke akkurat kalle meg en nøytral observatør, men jeg synes ikke det VIF varta opp med var så veldig imponerende akkurat. Vil heller si det var to ganske dårlige lag utpå der, men VIF ville litt mer og hadde bedre midtstoppere enn oss.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.05.2007 09:29    Post subject: Tull Reply with quote

"Vil heller si det var to ganske dårlige lag utpå der, men VIF ville litt mer og hadde bedre midtstoppere enn oss."

For å si det rett ut, var det nok den beste kampen som er spillt i år, og som er vist på TV i 2007 ( Tippeligaen )

VÃ¥lerenga var gode, og det samme var RBK, men VIF hadde en sterkere vilje og ga mer.

En fullt fortjent seier.
Henri
Legende

PostPosted: 07.05.2007 09:33    Post subject: Reply with quote

Seieren var fortjent og jeg har også fått med meg at en eller annen tulling på TV2 (Semb?) visstnok mente at dette var den beste kampen i TL i år. Synd for TL i så fall. Godt mulig dette var bra i VIF-målestokk, men jeg forventer mer av RBK.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 10:05    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Historien er full av gode spillere som aldri kommer tilbake til tidligere storhet etter benbrudd.

Det ser dessverre ut til at jeg har fått rett med tanke på Skjelbred. Han er i beste fall bare en middelmådighet i TL (foreløpig).

Etter gode rapporter fra treningskampene, hadde jeg store forhåpninger til Skjelbred i år, men han er kun en skygge av seg selv før benbruddet.

Jeg kjenner ikke igjen ham på banen lengre, og han har en tendens til å falle ut av kampene.

Håper du tar feil i at han aldri vil bli den samme igjen, men frykter at du har rett, TomH. Det som er mest foruroligende er at det ikke er noen fremgang å spore fra fjoråret.
Back to top
Howie
Junior

PostPosted: 07.05.2007 10:12    Post subject: Reply with quote

Tanker fra VG Øvre.

Kl er 18:02 søndag 6/5-2007. To timer til kampstart mellom VIF og RBK på Ullevaal stadion. Selvsagt har det begynt å bøttregne nå etter uker med sol her i hovedstaden. Typisk. Får finne frem en litt regntett jakke da. Sjekker nok en gang i lommene at billettene ligger der. Jada, de har ikke gått noen vei siden sist jeg sjekket, for 1 minutt siden. Jeg står i døra til leiligheten min i fullt kamputstyr, svart og hvitt fra topp til tå. Tripper nervøst og venter på at min trønder-samboer skal få tredd på seg RBK drakta si utenpå fire andre lag med gensere slik at vi kan komme oss avgårde. Der ja, endelig kommer hun ut fra soverommet og er klar til avgang.

E6 og Ring 3 tar oss kjapt til kveldens hovedarena som vi ankommer halvannen time før avspark. Litt tidlig ute er vi kanskje i regnværet, men det gjør ingenting. Viktig å få med seg hele stemningen når man først er på kamp! Vi betaler en dyvåt stakkar 50 kr for å vise oss et sted å parkere bilen og på veien til inngang 15 plukker vi med oss en kopp glovarm kaffe fra Narvesen for ikke å fryse fingrene av oss. Ingen av oss hadde selvsagt tenkt på å ta med hansker. Hva skal man med hansker i mai?

Ca en time før kampstart finner vi setene våre på VG Øvre. Ikke altfor mange sjeler har innfunnet seg enda og et eller annet uinteressant intervju med Freddy Dos Santos som er tatt opp tidligere på dagen surrer og går over høytaleranlegget. "Ja, da e æ klar!" smeller det fra samboeren min. Joda, er mer enn klar jeg også, håper bare at gutta er like klare, tenker jeg. En seier mot VIF på Ullevaal hadde smakt usedvanlig godt etter en serieåpning uten den helt store "Wow-faktoren". Høytaleren spyr etterhvert ut den ene Vålerenga sangen etter den andre i alt fra Sven Ingvars stil til wannabe Rammstein og Kelly Family. Flott greier, sitte her og høre på en eller annen synge om sitt "Kjære Enga" i dansebandtakt . "Det var saker det!", tenker jeg oppgitt. Men så, taktfast tromming og "Troillan!!" begynner å stige opp fra de nedre deler av VG tribunen. Kjernen er på plass. "Sånn ja, nå snakker vi litt annen stemning her" tenker jeg fornøyd med meg selv. Selv under det første minuttet av "Vålerenga Kjerke" er det kun Kjernen som høres på VG Øvre, helt rått! All kred til gutta for innsatsen!

Det siste kvarteret før kamp er stemningen fantastisk. Kjernen trommer og Klanen hyler noe om "Enga" som vi ikke bryr oss om. Ved siden av oss har en guttunge med VIF skjerf med seg sin far, som tydeligvis er utflyttet trønder, i svart og hvitt. Full forbrødring mao! Slik skal det være! Så kommer gutta på banen. Steffen, Daniel og Lille Per. Ser bra ut dette. Synd Roar er skadet, men da får vi i alle fall sjansen til å sjekke Tettey i en sentral rolle. Spennende! Kampen er igang og RBK starter brukbart. Ikke mange store muligheter, men de er med. Stor fremgang fra sist bortekamp mot Stabæk, takk gud! Så begynner det å sprekke litt. Bjørn Tore har tydeligvis ingen stor dag på jobben, men Lars har tydeligvis godsnakket med tverrliggeren i dag for den står i veien opptil flere ganger. Nervene begynner å komme nå. Dette lover ikke bra. Plutselig. Klabb og babb i VIF feltet, og nettet bak Arni står i en vakker bakoverbøyd bue. JAAAAAAAAAAAAA! Nydelig volley fra Marek, verdens beste slovak. Hvem andre?!? Kjernen eksploderer og hodet mitt blir rushet med endorfiner! Noe så herlig! Men hva er dette? Annulert? Fortvilelsen brer seg raskt når man skjønner hva som har skjedd. Frispark? Mot RBK? Nei så f.... Til og med speaker godter seg. "Ja, det ble altså IKKE mål" er han så vennlig å informere oss om. Som om vi ikke har skjønt det nå. "Tulling" tenker jeg, og synker ned på setet mitt igjen.

Spillet bølger litt frem og tilbake. Ingen får festet et skikkelig grep. VIF forsvaret virker å ha stålkontroll på Steffen, Daniel loffer litt rundt ute på vingen sin og Tettey jobber hardt defensivt. Lille Per løper og løper, men ingenting vil seg helt i dag for den lille teknikeren. Så smeller det igjen. Lars er oppe med en hand. Ballen fyker videre, opp i tverrliggeren og ut! "Få den VEKK", rekker jeg å tenke før klysa over alle klyser er først på ballen og setter den i nettet bak Lars. "Å nei. Ikke Berre. Alle andre, men ikke Berre..." Storparten av Ullevaal virker merkelig nok riktig så fornøyde med akkurat den saken. For en gjeng... *sukk*

Pause. Festlig spørrelek i midtsirkelen. Do og kaffekø.

Annen omgang er akkurat igang. RBK går friskt ut og presser høyt. Knut har tydeligvis gitt gutta beskjed i pausen. Bra!! Men man har ikke før fått opp håpet før VIF kontrer. Ballen havner hos Kjetil "Steffen-Temmer" Wæhler på 12 meter og Lars kjenner bare lufta suse over fingertuppene før ball nr to kan plukkes ut av nettet. "Faen!" tenker jeg. "Dra no?" sier samboeren. Nei, kan ikke dra enda. Det vil egentlig ikke hun heller, men motløsheten sniker seg sakte inn. Tydelig det. Gutta presser på nå. Possession må være 99-1 i favør RBK eller noe. Men VIF muren holder unna. Wæhler muren står der. Gang på gang. Faens VIF. Faens Wæhler. Lars snakker fortsatt pent med treverket. Jalland fortviler. Jeg flirer! Tørum har tydeligvis fått akutt anfall av et eller annet livstruende farlig. Basse inn for Lille Per...? Grei at ikke Lille Per har hatt sin beste dag, men Basse sentralt da mann? "Huff" tenker jeg. Så går Daniel i bakken. Innenfor 16. 1 gang. 2 ganger. "Blås da dommerhelv...." Sånn ja! Straffe og litt tid igjen. Kankje det KAN bli poeng allikevel?? Steffen gjør sitt eneste fornuftige spark på ballen og Arni spreller i feil hjørne av målet. Yes! "Kom igjen Troillan!!". Gutta løper enda mer nå. Daniel har våknet litt. Yssouf har kommet inn og til og med Steffen jager VIF forsvarerne. Micke raider venstresiden. Vært ok i dag også Micke. Wæhler muren stopper innlegget. Igjen. Faens Wæhler! Kampen ebber ut og Klanen jubler. Speakeren informerer om at neste hjemmekamp for VIF er mot Sandefjord. Who cares? Jeg er ikke tilbake på VG Øvre før neste sesong. På gjensyn!
SoZo
Rutinert

PostPosted: 07.05.2007 10:40    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg Howie. Morro med noe som det ligger litt arbeid bak framfor de mange enlinjeinnleggene.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 11:40    Post subject: Reply with quote

Det der er det teiteste jeg har lest. Tida vil vise at du tar feil.

TomH wrote:
Et par dager etter at Stoltidis kvestet Skjelbred, skrev jeg at jeg var redd for at Skjelbred aldri ville komme tilbake som en spiller som kunne dominere fotballkamper.

TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 12:52    Post subject: Reply with quote

Eivindwb,
du skal vite at jeg også for alt i verden håper at det jeg skrev da, er det teiteste jeg noen gang har skrevet.

Dog,
pr i dag (1 1/2Ã¥r senere), har jeg ikke sett noe som skulle tilsi at det jeg skrev da var feil.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2007 18:21    Post subject: Reply with quote

Jeg legger merke til at flere mener denne kampen er den beste som har vært i TL hittil i år. Når det kommer fra VIF-fans, kan jeg nok skjønne det. Jeg har vel sett tre andre kamper med VIF i år, og dette var årsbeste av VIF uten at det forteller så meget. Jeg har fått med meg en ti-tolv tippeligakamper i år, og denne var langt fra så underholdene som mange andre. Ikke skjedde det all verden, og ikke var det noen store prestasjoner bortsett fra brassesparket. Rosenborg hadde ballen mest men skapte lite. VIF hadde sjangsene, men lite finspill. Jeg synes kamper som RBK-Brann, Brann-VIF, LSK-Lyn, RBK - Tromsø, og tilogmed Viking - RBK var mer underholdende en denne. Jeg er glad i gode fotballkamper, nær sagt uansett hvem som spiller. Dette var desverre ikke en av dem. Årsbeste av VIF i en TL-kamp helt på det jevne her altså. Jeg tipper en god del av de som påstår dette er årets kamp hittil har sett den for mye med hjertet, eller rett og slett har sett for få kamper.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 18:30    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Problemet med midtbanen i dag i forhold til tidligere år, er at indreløperene (Sapara og Skjelbred) er de er med forlite i det defensive arbeidet.. Når Tettey spiller indreløper så er han mye mer hjem enn de andre to, men de som er med mest er Strand, når han spiller indreløper.

Det bør jobbes med den defensive strukturen denne uka.

Forskjellen på gårsdagens midtbane sammenlignet med fjorårets midtbane er at Tettey ikke er noen duell og ballvinner av den typen Riseth er.

Både PCS og Sapara jobber mye begge veger, og det blir for dumt å skylde på deres jobbing defensivt.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2007 19:00    Post subject: Reply with quote

Var det ikke du som var så enig med Tørum? Han er ikke enig i at PCS og Sapara jobber mye begge vejer. Ikke mot VIF i hvert fald.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bommel
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 19:03    Post subject: Reply with quote

De jobbet bra bakover i første omgang, veldig bra faktisk. Men ble vanskelig når Vålerenga hele tiden kontret i andre omgang.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 07.05.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Årsbeste av VIF i en TL-kamp helt på det jevne her altså. Jeg tipper en god del av de som påstår dette er årets kamp hittil har sett den for mye med hjertet, eller rett og slett har sett for få kamper.

De har vel heller sett for mange TL-kamper. Når du blir vant med den type elendig fotball som spilles i de fleste TL-kampene så skal det ikke mye til før en synes noe er kjempebra.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 08.05.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen på opptak.

Mange her har kritisert den defensive delen. Men den offensive biten var like rævva. Kun én får godkjent offensivt av meg, og det er Sapara. Når Sapara var involvert ble det nesten alltid farlig, i hvertfall i første omgang. Men han hadde få folk rundt seg som hjalp til. Traore hadde noen gode tendenser, men var veldig puslete og mistet ballen ofte. Fikk vel ikke hjelp av underlaget, men burde kunne forvente mer lell. Braaten hadde vel omtrent én god prestasjon, og det var da han skaffet straffen. Ivers var usynlig. Skjelbred har dessverre, som flere legger merke til, ikke nådd nivået han hadde før Stoltidis. Og denne kampen beviser vel en gang for alle at Tettey må slutte å skyte "på mål" (på mål i anførselstegn, for han treffer jo aldri), mye bedre å sentre til hvem som helst andre. Stoor fikk til veldig lite. Dorsin var mer med. Jamtfall fikk ikke til noen ting da han kom inn.

Defensivt er vel det meste sagt allerede.

Konklusjon så langt i serien:

Sapara er vårt beste offensive våpen. Det er helt ok, bortsett fra at det også betyr at angrepsspillerne våre sliter. Det er ikke ok. Tettey er bedre enn Skjelbred. Midtforsvaret er tragisk. Vi taper fortsatt når Riseth er ute.

Vi har enda tid til å snu trenden. De fem neste kampene, Strømsgodset og Start hjemme, Sandefjord borte, Fredrikstad hjemme, Odd borte; bør vi greie å vinne alle sammen. 10 poeng etter 6 kamper, 20-22 poeng etter 10 kamper, bør vi ha som mål.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Page 17 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb