English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - Rosenborg BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Fortjent seier til VIF med tre eller fire i stanga selvsagt. Vi stanger og stanger mot et veldig kynisk spillende Vålerenga som spiller med ti midtstoppere, og får sjelden nok mann inn i boksen. Tettey bør spille indreløper da Skjelbred er nærmest usynlig. Forsøket med Tettey sentralt fungerte vel bare sånn halveis. Sapara gjør en bra kamp. Jamtfall var upresis og tydeligvis ikke i form. Stoor tafatt både offensivt og defensivt. Alt i alt en bedre kamp av oss en Stabæk-kampen men mye av gutsen fra Brann-kampen var borte og da holder det ikke i nåværende form.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

En del her inne som er litt forutsigbare i vurderingen av enkelte spillere. Jeg var på Ullevål og kan iallefall si at Sapara gjorde en middels/ dårlig kamp. Skjelbred var hakket verre og ble for svak i duellene i dag. Tettey gjorde en OK kamp, og var best av de på midtbanen. Synes likevel at det ble mer trygghet i laget da Basma kom inn.

Når det gjelder Jamtfall, så er ikke A-laget til RBK måten å nå videre som spiller. Han bør innom Adeco ligaen eller et annet tippeligalag, før han har nok erfaring til å tilføre RBK noe.

Stoor virker veldig utilpass og stod ofte feilplassert og gjorde mange feil valg plasseringsmessing gjennom hele kampen, både offensivt og deffensivt. I dag tapte vi kampen på duellene.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:16    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis det skal gis pluss til en offensiv spiller må det vel være sapara, la mange fine innlegg og sprang mye lurt. Og til dels Traore.
For meg ser det ut som om skjelbred rett og slett blir for veik mange ganger, blir til stadighet dyttet unna og mister ballen ofte.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:18    Post subject: Reply with quote

Syns det blir håpløst å avskrive Jamtfall etter ett innhopp. Ifølge Tørum er han den beste bakromsspilleren i troppen, og han har vist tidligere at han har kvaliteter, selv om de ikke var synlig i dag. Nå får han bare trå til på trening, slik at han er klar når neste han får den neste sjansen til å vise seg frem i kamp.

Tørum kom med følgende kommentar om midtbanen til adressa.no:

Alexander Tettey ble prøvd på sentral midtbane i denne kampen. Rundt seg hadde han Marek Sapara og Per Ciljan Skjelbred.
- Jeg er godt fornøyd med Tettey, han er i god form. De rundt ham var mer tafatte, sa Tørum. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:20    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Altså, hvis det skal gis pluss til en offensiv spiller må det vel være sapara, la mange fine innlegg og sprang mye lurt. Og til dels Traore.
For meg ser det ut som om skjelbred rett og slett blir for veik mange ganger, blir til stadighet dyttet unna og mister ballen ofte.

Sapara gjorde mye bra, men sluntret også unna i de defensive løpene. Traoré skal ha en stor pluss for innsats og kvalitetsinvolveringer med ball. Men han må trene mer på involveringer foran mål og avslutninger. Han burde scora idag.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

Sapara hadde ekstremt mange lange løp framover, det er klart det blir vanskelig å komme seg hjemover med engang det blir kontring da, samtidig som det tærer på kreftene.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 06.05.2007 23:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes åpninga på kampen i dag var meget god i forhold til den mot Stabæk. Vi presset høy og gav Vålerenga trøbbel. Problemet er at forsvaret komler med en gang det blir satt under press, noe som sprer usikkerhet i laget.
Jeg må stille et stort spørsmålstegn med taktikken under veis. Å bytte ut Traore som var den eneste på topp som jobbet og fikk til noe, er meget merkelig. Virker nesten som om det var noe Tørum hadde bestemt seg for på forhånd. Jeg har fortsatt tilgode å se Baaten og Iversen spille en god kamp i år. Jeg kjøper ikke det argumentet om at men skal ha dem på banen fordi de kan prestere noe. De får prestere når de først er på banen, hvis ikke bør de byttes ut. Ja, på sitt beste er begge meget gode og kan avgjøre kamper på egen hånd, men ingen av dem er i nærheten av formen ennå. Da blir det hele enda rarere når man vet at spillere som Kone, Storflor og Konan sitter på benken og fortjener flere sjanser enndet de har fått.
Og Jamtfall bør definitivt ha noe mer å fare med før han klager på liten tillitt. Det er noe man opparbeider seg gjennom prestasjoner, ikke ved å klage på det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

Det er alltid en balansegang om hvor mye man skal løpe offensivt for å kunne være med defensivt. Det er klart det blir tungt hvis laget mister ballen på vei frmeover. Steffen Iversen klaga forresten på at han ikke hadde noen rundt seg inne i boksen. Gikk det på indreløperne eller vingene eller begge tro?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:28    Post subject: Reply with quote

Skal ikke si stort om kampen. Fra mitt ståsted bak mål var jeg vitne til slurvete, passive og uryddige spillere.
- Tettey bør få fortsette sentralt.
- Jamtfall er ikke god nok
- Forsvaret må trene på klareringer
- ALLE må lære seg å slå presise innlegg

Ræva kamp, men bra liv hos publikum Tommel'n opp!
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:

Og Jamtfall bør definitivt ha noe mer å fare med før han klager på liten tillitt. Det er noe man opparbeider seg gjennom prestasjoner, ikke ved å klage på det.

Jeg er enig i at Jamtfall hadde en dårlig kamp, men jeg syns det blir feil å kritisere hans lille utblåsning tidligere i uken. Prestasjonene har han faktisk hatt i treningskamper og helt sikkert også på trening. Så det blir for enkelt å si at han ikke fortjente sjansen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.05.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Tørum i at vi var tafatte, den nødvendige gutsen manglet. Bevegelsen i laget var også veldig dårlig og da blir vi fort upresise. Dessuten, som de fleste av oss har sagt hele tiden, forsvaret holder ikke mål. Jeg blir nervøs hver gang ballen er i nærheten av Kvarme, helt uforutsigbart hva som kommer til å skje. At Braaten får fullføre kampen er også merkelig.
Skuffende kamp, men jeg har helt klart trua på at ting kan bedre seg. Holder fast på at vi har mange spennende typer på laget.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg er enig i at Jamtfall hadde en dårlig kamp, men jeg syns det blir feil å kritisere hans lille utblåsning tidligere i uken. Prestasjonene har han faktisk hatt i treningskamper og helt sikkert også på trening. Så det blir for enkelt å si at han ikke fortjente sjansen.

Tørum tenkte sikkert å true bakrommet med Jamtfall, men Jamtfall var ikke venn med ballen idag og det er iallefall ikke slik man spiller seg inn på laget..
bommel
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:36    Post subject: Reply with quote

Iversen har nok rett i at det var litt lite folk rundt ham, men samtidig så var bevegelsene hans elendige. Daniel var alltid litt for sen til å komme seg inn i boksen, samtidig som sapara sto og slo innleggene, og ciljan var sjeldent i boksen han også
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:42    Post subject: Reply with quote

Problemet med midtbanen i dag i forhold til tidligere år, er at indreløperene (Sapara og Skjelbred) er de er med forlite i det defensive arbeidet.. Når Tettey spiller indreløper så er han mye mer hjem enn de andre to, men de som er med mest er Strand, når han spiller indreløper.

Det bør jobbes med den defensive strukturen denne uka.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Knut Tørum: - Det er ingen lag som har prestert jevnt bra så langt.

Uuuh, Lillestrøm har så langt fire seire og en uavgjort - jeg vil da si at det er faen så jevnt.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.05.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, tettey bør kjøre intensiv skuddtrening i uka som kommer. Han rev seg i håret etter skuddet i andreomgang som gikk milevis over. Men det er vel framgang å spore siden det i denne kampen iallefall gikk i mellom hjørneflaggene. Razz
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

Ja, ja. Da var man hjemme fra Ullevaal. Vi skaper ikke sjangser, samtidig som vi er altfor passive defensivt. VIF måtte vinne, greit nok. Men de var ikke kjempegode i dag de heller. Men allikevel dobler de skåringskontoen, og mer enn dobler poengkontoen mot oss i sin femte kamp.

Braaten må ut til neste kamp. Ser heller ingen grunn til at Iversen skal starte foran Kone. Tettey, Sapara og delvis Traorè gjør sakene sine greit i dag, ellers er det veldig tynt. Vi skaper rett og slett ikke nok. Skjønte ellers lite av et par av byttene der, men det får være så. Jamtfall får dagens kaktus. Og Ciljan må tørre å skyte mer!
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.05.2007 00:08    Post subject: Ikke langt ifra Reply with quote

I fjor, tok RBK Gullet med 15 seire, 8 uavgjorte og 3 tap.

Vi er i begynnelsen av Mai, 5 kamper er spillt, og RBK har 2 tap allerede... et tap til, og dere er ajour med fjorårs sessongen.

Nå hadde vel RBK 11 strake kamper uten tap i den fantastiske høst sessongen, hvor de hentet inn både Lillestrøm og Brann, så vi jubler ikke av den grunn, men selvfølgelig, tall og statestikker derimot lyver ikke.

I fjor var det "kaos" og uro i RBK, Høgmo tok seg en lengre sykemelding på sommeren og kom aldri tilbake.

Blir det like kaotisk om det kommer et tap til før sommeren ?

Står Tørum fjellstøtt gjennom hele sessongen når nedturen kommer ?
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare i Bergen man deler ut medaljene i mai.. At dere aldri lærer
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.05.2007 00:23    Post subject: misforstÃ¥tt du Reply with quote

Poenget var selvfølgelig at dere har 2 tap allerede mot 3 på hele fjoråret.

Rent statistisk vil det si at dere er dårligere deffansivt i år enn i fjor, men det henger sikkert mye sammen med at Riseth er ute.
- Han er tross alt ankeret deres, og den beste deffansive midtbanespilleren i laget.
Uten ham sliter RBK.

Blir spennende å se hva som skjer når han evt legger opp eller forsvinner, han har vært frempå i media og sagt at han vurderer klubb bytte om det blir mye benkesliting.

Vedr Mai og Seriegull, så synger vi " Vi vinner serien i år", selv etter å ha tapt Gullkampen mot RBK 22 oktober i fjor, etter å ha slått Ham kam i nest siste kamp, hvor vi får sølvet, synger vi " Vi vinner serien i år"

Det er vår supportersang, og den synges om vi spiller for en 10. plass eller 1. plass... Sikkert ikke alle som helt forstår det, men det er en del av engasjementet i Bergen.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 00:26    Post subject: Reply with quote

Er det derfor dere bestiller 100 000 liter gull øl og 1000 gullkaker før serien er avgjort? Aha.. nå skjønner jeg ja.
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 07.05.2007 00:31    Post subject: Reply with quote

Hva var greia med Jamtfall i dag. Må være noe av det svakeste jeg har sett av en spiller på dette nivået. Noen sier at det var greit og sette inn Jamtfall fordi Tørum ikke kunne vite hvordan han ville spille og at han er en bra bakroms spiller.... Sier jo det meste om fotball forståelsen når vi setter inn en bakroms spiller når Vålerenga ligger og forsvarer seg med hele laget. Må ha en spiller som kan utfordre en mot en ikke en som prøver og finne et bakrom som ikke fins. Så må Per Ciljan snart klare og spille på et stabilt høyt nivå over flere kamper.....

Last edited by hmm82 on 07.05.2007 00:35; edited 1 time in total
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.05.2007 00:34    Post subject: Gull kaker Reply with quote

Hva er det med disse grill dressene Rosenborg reiser land og strand rundt i ?

Greit nok at jeg har sett Nordmenn på Mallorca slik, men det var ikke profesjonelle fotball spillere...

http://fotball.bt.no/elit...e80574.ece

Adidas har vel litt fetere treningsdrakter i sitt sortiment, er lov å velge noe som er litt mer stil over.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 07.05.2007 00:43    Post subject: Reply with quote

Fra det ene til det andre Geir Brann. Hva har dette med sportslig avdeling å gjøre?
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.05.2007 00:49    Post subject: Bare tenkte over det Reply with quote

Jeg satt å leste litt på fotball.bt.no om dagens fotball nyheter, da jeg bare begynte å tenke på det, når jeg så bildet av Tørum....

Det er jo litt morsomt at Norges rikeste klubb, størst i Norge, kjente i Europa, tviholder på grill dressene...

Dere er vel litt unike der...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb