| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.09.2026 11:56 Post subject: |
|
|
| Broholm er et godt forslag. Vi har i dag etter mitt syn kun to vinger som holder mål, hvorav den ene er særs skadeutsatt. Broholm ville tilført kvalitet først og fremst, men også bredde. Kan ikke si jeg har trua på at verken Duris eller Sunde noen gang kommer på ønsket nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7456 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.09.2026 12:03 Post subject: |
|
|
| Sahx2 har strengt tatt hatt to freak accidents på "rad". Vi får se utover året og neste sesong om han klarer å holde seg frisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.09.2026 15:49 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Regner med at man får 200 mill for Chiakha. Da kan man bruke 20-30 på ny spiss, om man virkelig vil satse. |
Så du synes ikke det er bedre å kjøpe 3 middelmådigheter til 5-8 mill hver som kanskje kan bli gode på sikt?
Nei, jeg er helt enig. Amin blir vi nødt til å selge når vi får et godt bud, men hvordan vi forvalter de pengene er helt avgjørende. Ikke la oss kaste de bort som vi gjorde med Tengstedt-pengene. Vi må kjøpe en spiss som vi vet minst blir god, og er vi heldige, blir han enorm.
Diarra har levert voldsomt i OBOS (men han har kun ett godt år). Alvheim har vist mye bra. Han Reed i Aafk ser spennende ut.
Så er også noe av spørsmålet hva som skjer med Dino. Jeg tviler ikke på at han vil se bedre ut under Freyr, men samtidig tror jeg ikke han akkurat passer inn i stilen. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.09.2026 16:08 Post subject: |
|
|
20-30 vil ikke være nok for å få "minst god".
Må nok ut med det dobbelte. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.09.2026 18:21 Post subject: |
|
|
| Eller har vi erstatteren i egne rekker? Det er et eller annet med Maciej som skriker wonderkid. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 21.09.2026 19:04 Post subject: |
|
|
| Kan jo håpe Vik finner en uoppdaget diamant i Afrikanettverket sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 22.09.2026 10:00 Post subject: |
|
|
| HVIS Chiakha selges i januar allerede så hadde det vært god butikk å erstatte han med Leander Alvheim for maks 20-30 mill. Burde egentlig vurdere han selv om Chiakha blir værende. Han har hatt god progresjon de siste sesongene og er av spisstypen som passer godt i 4-3-3. God avslutter, fysisk robust, god hodespiller, veldig fin alder for både prestasjon og videre utvikling. Veldig gode tall til tross for at han spiller på et nedrykkslag. Kommer derimot til å være veldig mange klubber som står med penger i hånda for å kjøpe han i januar. For RBK er han i allefall en mye tryggere bet enn å kaste terningen og hente en totalt ukjent kvantitet på utenlandskvote. Alvheim er allerede en av eliteseriens beste spisser. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7456 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.09.2026 10:01 Post subject: |
|
|
| Han vil nå i alle fall få spilletid her. Chiakha kommer til å dra i Januar, det er jeg rimelig sikker på. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.09.2026 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke vi får Alvheim for 20-30 millioner. Det er allerede interesse på han og jeg er redd for at vi må ut med minimum 40 millioner hvis vi skal sikre oss han. Hvis han fortsetter å score utover høsten tror jeg også at han forsvinner til utlandet før vi får tak i han. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.09.2026 11:38 Post subject: |
|
|
Om det ikke er komplett umulig for klubben så bør vi overhode ikke selge noen av våre beste i januar.
Ingenting gir mer penger i kassa enn sportslig suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.09.2026 12:03 Post subject: |
|
|
| Ut ifra siste kamp mot KBK har iallfall Alvheim fortsatt en god del å hente i hodespillet sitt |
|
| Back to top |
|
 |
Alltid fremover Junior
|
Posted: 22.09.2026 12:34 Post subject: |
|
|
Håper vi prøver oss på Broholm. Tror faktisk han kan ende med å bli Bomholt-erstatter på sikt. Bor en meget spennende indreløper i Broholm. Uansett fint med en spiller som kan hjelpe oss både på indreløper og kant. Usikker på hvor dyr han eventuelt blir.
Ellers tror jeg Aamodt kunne vært spennende som alternativ til Emil Ceide. Fortsetter Emil slik han holder på nå, kommer det nok større klubber på banen etter hvert.
Ellers tror jeg vi trekker en ukjent utlending opp av hatten etter hvert. Vi scouter nok en god del i markeder vi ikke har operert så mye i før. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran
|
Posted: 22.09.2026 12:49 Post subject: |
|
|
Slår et nytt slag for Mikael Tørset Johnsen. Er så anvendelig og god. Usikker på om han har den pressintensiteten som kreves som spiss pdd, men det kan man jo trene seg til. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 22.09.2026 13:21 Post subject: |
|
|
| Enig. 17 målpoeng på 23 kamper i et ganske middels Ranheim-lag er respektabelt ja. God nok til å være minst en rotasjonsspiller i Eliteserien. Kan spille indreløper, kant eller spiss. Hadde vært en smart signering som styrker bredden troppen og kanskje kan han fremdeles ta steg. Alle signeringer kan ikke være nye nøkkelspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.09.2026 17:53 Post subject: |
|
|
| Nå må dere ikke bli historieløse; ikke glem hvem som er faren til MTJ😂 Blir nok ikke RBK på noen av guttene til TGJ…. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.09.2026 21:40 Post subject: |
|
|
| Hva er egentlig greia med Tor Gunnar Johnsen? Hva er bakgrunnen til antipatien hans mot RBK? Jeg vet han spilte for oss frem til 1993 før han dro av sted. Var han en av de som var involvert i kuppet mot Eggen i 93? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.09.2026 22:08 Post subject: |
|
|
| Er vel såra for at verken han, Dennis eller Mikael har blitt satset nok på i RBK vil jeg anta. Patrick sendte han fra RBK til Tyskland…. Tok vel ikke sjansen på et evt gjennombrudd i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran
|
Posted: 22.09.2026 23:33 Post subject: |
|
|
Usikker på om det faktisk er antipati mot RBK eller bare at han ønsker at ungene skal ta sjansen i de større akademiene rundt i Europa. Ingen tvil om at det sistnevnte sikrer mer penger kortsiktig i alle fall. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.09.2026 06:45 Post subject: |
|
|
| Nåløyet er trangere i store ligaer….. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran
|
Posted: 23.09.2026 09:10 Post subject: |
|
|
Absolutt, men mange som ikke kommer gjennom nåløyet i de store ligaene som fortsatt får fine karrierer i de mindre ligaene. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 23.09.2026 10:03 Post subject: |
|
|
Vel, det var ikke bare far Johnsen som tvilte på akademiet i RBK, det gjorde Jon Olav Hjelde også, nok til at Sønnen ble sendt til Celtic.
Det er mer penger i utenlandske akademier, vet at Dorsin jr, har over 1 million i året i Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.09.2026 16:24 Post subject: |
|
|
| Blir Dorsin jr som faren sin i klesstil trenger han en mill kr i lønn🤪 Å dra til Danmark for å utvikle seg som spiller føles litt som å gå over bekken etter vann, og det følger med mye ekstra offer for en 16- års ungdom å flytte slik. Micke hadde muligens planlagt dette ut fra egne planer mens han fortsatt jobbet i RBK og bodde i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.09.2026 22:46 Post subject: |
|
|
| Denne unge islendingen, Einar Freyr Halldorsrn, sa noen på X i dag hadde vært på treningsopphold i fjorhøst hos Brann og Freyr ble veldig imponert av denne 08-modrllen da, som spiller fast på midtbanen i en islandsk toppklubb: https://youtube.com/watch...W4cCFIdRIR |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.09.2026 08:30 Post subject: |
|
|
Bomholdt, Broholm, kanskje vi er så heldig at vi får Broholdt eller Bomholm
Men alltid bra vi følger med på de som drar ut om de kanskje vil komme hjem  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 24.09.2026 14:54 Post subject: |
|
|
| Kanskje Mohamed Daramy, Mika Biereth, Jonas El-Abdellaoui? |