| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.09.2026 18:13 Post subject: |
|
|
| Bon Scout jr. wrote: |
Takk for rosende ord. Din vurdering er like mye verdt som vår, og diskusjoner rundt spillere er alltid interessante.
Vi mener samtidig at når man ser video og sammenholder det man ser med de underliggende dataene, gir det et bredere grunnlag for å vurdere prestasjonene.
Det var først og fremst påstanden om at det kun var navn og nasjonalitet som fikk oss til å se på Wendell Gabriel jeg ville imøtegå.
Når det gjelder estiske spillere fra samme liga som Wendell Gabriel, har vi f.eks. disse to:
Sander Alamaa (2008)
Maksimilian Skvortsov (2007) |
Jer er helt enig i at det slo uheldig ut med det utrykket fra min side, men jeg mener vurderingen av det jeg kunne se fortalte meg for lite. hadde jeg vært speider så hadde jeg antagelig ville sett ham i kamp for statistikk lyver jo ikke så det er mere her som ikke kommer frem.
Fortsett det gode arbeidet og det er alltid spennende å finne nye navn å google som kan skape litt entusiasme og håp  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.09.2026 20:39 Post subject: |
|
|
| Ja, og spillere fra Baltikum bør hentes når de er unge da ligaene der ikke er så sterke. Da kan en spiller derfra få nye og større utfordringer i ES som kan gi videre utvikling. Men nivået borti der er et fint førstesteg. Prisnivået er heller ikke avskrekkende. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.09.2026 10:23 Post subject: |
|
|
Guilherme Smith, som vi lanserte her på forumet før han ble solgt, gikk fra Nõmme Kalju til Union St. Gilloise for rundt €400k i fjor sommer, etter at han hadde trillet ball i hatt med hele Estland. Han har siden fått mye spilletid og gjort det bra i Belgia.
Union St. Gilloise hentet også Promise David direkte fra Nõmme Kalju sommeren før Smith ble hentet. Han ble en umiddelbar suksess i Belgia.
I sommer gikk den unge spissen Josué Vergara til KAA Gent for en ganske betydelig sum, €2,5 millioner, etter bare et halvt år i FK Auda i Latvia. Han har også fått mye tillit og en frisk start på karrieren i Belgia.
Det er med andre ord fullt mulig å finne spillere i lavere rangerte ligaer som kan ta et betydelig nivåhopp direkte. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Nettsted:
https://skyrscout.github.io/
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.09.2026 11:23 Post subject: |
|
|
husker det var litt stemning her inne for å sjekke ut Smith, og det er jo som du påpeker, uten tvil et spennende marked som kan vær everd å kartlegge bedre.
Promise for eksempel tror jeg vi kunne hentet om vi var tidligere ute, men bra for ham at vi ikke gjorde det kan en si
fortsett den gode jobben, det gjør dagen mere innholdsrik  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.09.2026 21:52 Post subject: |
|
|
| Riisnæs og Mikkelsen er bare stallfyll og for ikke spille må være aktuelle for rbk? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.09.2026 22:46 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Tok den, men det var bare for å understreke at det fremstår å være spennende fordi det var en brasilianer. Mulig jeg er for gammeldags
JEg har som sagt ingenting å gå på utifra den videoen og han virker ikke å fremstå der som han har noen revulusjonerende kvaliteter, uansett hvor han kommer fra eller hva han heter. |
Joda, men da synes jeg du på et vis undergraver/nedsnakker BonScout hvis du tror de lar seg blende av navn. Til tross for at du skryter av jobben de gjør.
Da er det bedre å bare si rett ut at du ikke ble overbevist av den videoen alene og la det ligge der Jeg tror ikke du mente noe vondt med det, men det blir bare en uheldig og feil kommentar uansett hvordan man skal tolke den på en måte. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.09.2026 11:44 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med deg, det kom feil ut og jeg burde ordlagt meg bedre.
Fantastisk stykke arbeid av Bon Scout Jr. og jeg burde som du sa vært mere på ballen her i formuleringene mine.
Skal gjøre en bedre jobb i fremtiden  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.09.2026 11:53 Post subject: |
|
|
| Ok, skal dere to finne dere et rom, så kan tråden fortsette som normalt? |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.09.2026 13:50 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Riisnæs og Mikkelsen er bare stallfyll og for ikke spille må være aktuelle for rbk? |
Riisnæs er operert i knærne (tror jeg?) og ute til neste år. Slitt med masse problemer. Mulig det er noe av det samme som Bakke.
Tipper han blir satset på i Glimt neste år hvis han blir kvitt skadetrøbbelet.
Meldt forfall til nesten hver eneste kamp rett i forkant. Folk trodde det var noe mentalt han slet med, men ble altså operasjon til slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.09.2026 15:08 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen har også vært tidvis plaget med skader og virker ellers å ha visnet fullstendig bort. Usikker på om han er noe for RBK. Klarer Oliver Holden å ta et steg til i sin utvikling i Ranheim bør han vurderes på sikt, kan erstatte Fossum, evt Bakke hvis han ikke blir skikkelig klar og sterk innen ett år. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 16.09.2026 11:08 Post subject: |
|
|
| Hva er status på Ola Solbakken tro? Lite med spilletid så langt i sesongen ser jeg. Kronisk skadeplaget? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2026 11:34 Post subject: |
|
|
| Ja, og Ola Solbakken har for høy kjeksfaktor, styr unna. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 19.09.2026 17:46 Post subject: |
|
|
Når Chiakha blir solgt ( januar ), kanskje man bør vurdere Næss Alvheim.
11 mål for Kristiansund, og syns han har vært god i dag. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 19.09.2026 19:05 Post subject: |
|
|
| Han er spennende han . Nettopp tatt ut på U-21 også |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 20.09.2026 08:27 Post subject: |
|
|
God spiller, fin alder, men har kontrakt ut 2029 og kommer til å bli dyr for den klubben som vinner budkrigen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.09.2026 09:15 Post subject: |
|
|
| Sterk og en bra avslutter, god i boks på innlegg, men Alvheim er ikke like bra på kjappe løp som Chiakha. Alvheim er på blokka til utenlandske klubber med større lommebok enn RBK, og Bodø er sikkert også ute etter ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.09.2026 09:40 Post subject: |
|
|
| Vi får ikke tak i en ny Chiakha sånn uten videre. Tar nok lang tid før vi har en like god spiss etter han drar. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 20.09.2026 15:39 Post subject: |
|
|
Regner med at man får 200 mill for Chiakha. Da kan man bruke 20-30 på ny spiss, om man virkelig vil satse. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.09.2026 17:48 Post subject: |
|
|
| Kunne Yeltsin Camoes vært noe? Mistrivdes i Tromsø , utlånt pr nå, kontrakt ut 2027 tror jeg. Muligens litt gammel, 99-mod. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 20.09.2026 19:08 Post subject: |
|
|
Det er vel litt som Alfred sa i podcasten, at spillere i Norge er overpriset. Og at de evt må kjøpes før de har ordentlig slått igjennom, evt fra 1.divisjon der de må begrense prisene litt. Her er en liste med spillere jeg mener kunne vært aktuell:
Sory Diarra (kommer til å koste, men er blitt 26år, så skal han selges må de snart gjøre det for å få noe igjen. Han vil heller ikke ha mer enn 2-3år før vi evt må innhente profitt. Kun kjøpes ved Amin salg)
Axel Aamodt( Ving. Ung, hurtig og mål i kroppen. Kjøpes for å kunne videreutvikle)
Oliver Holden( usikker om han er best som ving eller indreløper. Prospekt, som har fått god erfaring i OBOS. 21år og mange år foran seg)
Leander Alvheim( kommer til å koste, som det er blitt skrevet her før. Men hvis det skulle vise seg at Amin går for over 100mil, så burde det være rom for å kjøpe en spiss med potensiale til 20mil+. Rykker de ned er de enda mer avhengig av penger)
Marius Broholm(skal han sitte på benk i Nederland også, så er det god er det gode muligheter for å kjøpe han billig tilbake)
Sebastian Olderheim( usikkerhet rundt kneskaden hans. Men den burde i hvertfall ha gjort han billigere. Har tilgode å slå ut i full blomst også) |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 20.09.2026 22:59 Post subject: |
|
|
Aamodt, sønn til Kjetil André, er 2009 modell.
Broholm hadde vært veldig gøy å få tilbake.
Last edited by EGA on 20.09.2026 23:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.09.2026 23:18 Post subject: |
|
|
| Aamodt er nok for ung til å kunne bære mye ansvar og kunne prestere godt nok for et topplag i ES kommende sesong. Olderheim fikk en korsbåndsskade for ca tre mnd siden og blir neppe i toppslag før høsten 2027. Prisen på ham vil falle betraktelig etter en slik type skade. Broholm kan nok ønske seg tilbake til RBK hvis utenlandskfiaskoen fortsetter utover hele sesongen i Nederland. Jeg tror han kan prestere bra i Utrecht når han etter hvert blir vant med spillestilen etc. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.09.2026 10:40 Post subject: |
|
|
| Ikke utenkelig at Broholm - som har ambisjoner utenfor Eliteserien - likevel kan la seg friste av et RBK på vei opp og ut i E-cup, i en liga som har økt status siden han dro. Ville vært drømmesigberingen om Sahsah blir solgt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7456 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.09.2026 11:42 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet er vel hvor mye han kan bidra med i presspillet. At han er dyktig nok med ball er det ingen tvil om. |
|
| Back to top |
|
 |
|