| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 25.08.2026 18:23 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | Har du noen eksempler på noen som sier det er lav intensitet hos oss? |
Eller etter noen dager/treninger under ny trener. Da er alltid intensiteten "veldig bra". |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2865 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 25.08.2026 19:40 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | Har du noen eksempler på noen som sier det er lav intensitet hos oss? |
Oida, var en del borte fra forum i ferien og fikk ikke med meg dette.
Uttalelsen min er en spissformulering. Men den er basert på et inntrykk av at 1) Spilleren er småsjokkert over den voldsomme intensiteten på trening, etter hvert har blitt til 2) Spilleren sier høflig at det er gode spillere og bra kvalitet på treninga. I tillegg kommer noen tilfeller hvor 3) Spilleren sier at RBKs treninger ikke er noe hardere enn det han er vant til fra før.
Dessverre har jeg ikke kilder til dette. Inntrykket er basert på det jeg har plukka opp fra artikler i aviser og på nett, TV-sendinger, youtube og så videre, så jeg vet ikke om det er verdt tidsbruken å gå gjennom 15-20-25 år med arkivmateriale for å kanskje finne de få det måtte være snakk om. Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke bare sitter og finner på, bare så det er sagt.
Når jeg tenker på det nå, er det mulig at Perry I og II-periodene kan være opphav til dette inntrykket. Han sto hardnakket på at RBK var blant de best trente lagene i Europa, selv når laget klappet sammen og fikk krampe på slutten i kamp etter kamp. Treningene hans foregikk også med til tider merkelig lav intensitet. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 25.08.2026 20:57 Post subject: |
|
|
| At Glimt prøver å late som om de er prinsipielt motstander av pyro… LOL |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.08.2026 22:46 Post subject: |
|
|
For de som ikke fikk det med seg.
En eller annen i bua på stadion spilte av feil låt før kampstart.
https://x.com/TrollFootba...6824405349
The Europa League anthem
 |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 25.08.2026 23:24 Post subject: |
|
|
Det er fortsatt ikke like bra som de som spilte Linkin Park.
Men det er fortsatt flaut herre.
Glimt spaserer seg til 2 CL på rad. Det er bare å bøye seg i støvet for hva de holder på med. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 26.08.2026 11:56 Post subject: |
|
|
Det er jo helt utrolig hvor heldige Glimt er med disse CL trekningene. Det må nevnes. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.08.2026 12:25 Post subject: |
|
|
| Det må jo ikke det? De er jo der etter å ha gjort jobben i mange år. De møtte et CL-lag fra Belgia og kunne møtt Olympiakos i Play-off om de ikke hadde tapt for NEC. Vi derimot slo Astana og Tampere på veien sist vi kvallet til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 26.08.2026 13:34 Post subject: |
|
|
Glimt har gjort det knallbra ja og fortjener å få enkel rute inn. Det de derimot var griseheldige med var at første året de skulle ut i europa-kvalik etter å ha vunnet eliteserien var første året conference league eksisterte. Som serievinner er man nesten garantert et gruppespill etter introduksjonen av ECL, og dette gav de både rankingpoeng, økonomiske muskler og høyere priser på eventuelle spillesalg. De snublet rett inn dit på rekke og rad og fikk muligheten til å terpe mot europeisk motstand på et overkommelig nivå, og derfra ta steg videre.
Hadde gitt mye for å ha conference league i de åra vi vant ES på rekke og rad, det hadde gjort mye, tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.08.2026 13:44 Post subject: |
|
|
Som Bananskrue påpeker så var glimt heldige første året mtp europakvalik, men man må kunne si at de har fortjent heder for hvordan de har opptrådd og gjort det etter den tid.
De har jo en helt sinnsvak unik mulighet til å faktisk kopiere dominansen vi hadde med tanke på inntektene sine og kontinuiteten.
Vi tjente bra på Europa i vår tid, men Glimt tjener jo vanvittig samt at prisene på spillere er mer presset oppover nå i vår tid.
All kred til Glimt, og så får vi håpe at vi klarer å klore til oss en E-cup plass i årets sesong, slik at vi kan være med å kjempe i Europa og sårt tiltrengte økonomiske midler igjen.. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.08.2026 13:54 Post subject: |
|
|
Jeg tenker vi skal være glad for at ECL er blitt introdusert. Kortere vei til Europa og morsomme kamper, erfaringer og penger. Og når toppen kvalifiserer til CL så eksisterer det et alternativ for røkla bak der.
Bodø-Glimt har absolutt vært heldige med at de fikk spilt inn både erfaring og penger i ECL. Det har gitt de utrolig gode forutsetninger for å lykkes i Europa, når man får kjenne på de erfaringene oftere.
Når det kommer til flaksen i CL: Ja, og nei. De har jo gjort seg fortjent til det med å tjene seg opp seeding-poeng. Men de har også møtt mye hard motstand, både før og nå.
Ikke gå i "ukjent navn så de var heldige"-fella. Det var sånn Qarabagh ble en fadese for RBK, helt frem til det viste seg at de var på vei til å bli faste europadeltakere. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 01.09.2026 12:36 Post subject: |
|
|
| Ser Glimt skal selge Mikkel Bro for kun 32 mil. Handler det om at det er kort tid igjen av kontrakten, eller er det noe annet her? trodde han var et giga-talent? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.09.2026 13:08 Post subject: |
|
|
| Bro har jo ikke vist noesomhelst. Galskap at noen vil kjøpe han for så mye. Han er ung, det er vell det. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 01.09.2026 13:33 Post subject: |
|
|
| pappabrun wrote: | | Ser Glimt skal selge Mikkel Bro for kun 32 mil. Handler det om at det er kort tid igjen av kontrakten, eller er det noe annet her? trodde han var et giga-talent? |
https://www.tv2.no/sport/.../19183292/
Veldig rar utvikling ja. "Hele Europa følger spissen" når de kjøpte han.
Gitt hvilke summer de vanligvis minimum gidder selge for, så selger de sin største gullkalv for småpenger. Jaja, bra for oss. Men virker veldig snodig. Trodde dette var en spiller som ikke fikk dra før det lå MINIMUM 20+ mill pund på bordet.
Samtidig ser de vel at man kanke holde på han i 3 fulle sesonger når spilletiden er 75min i 2 cupkamper totalt. (Og ja. Siden han ikke gis spilletid har han jo heller ikke vist noen verdens ting). |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 01.09.2026 15:36 Post subject: |
|
|
| Han kom vel gratis og nå tjener de 30 mill pluss videresalgsprosenter sikkert, samtidig som han ikke er i nærheten av å bidra sportslig. Helt grei avgjørelse både for Glimt og spilleren. Ser bare litt dumt ut om han slår til for fullt senere. Glimt har satt seg i en posisjon hvor de har råd til å la potensielt gode spillere gå videre og heller fokusere på å hente spillere som bidrar på kort sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.09.2026 16:22 Post subject: |
|
|
| SKjønner ikke hva mange av de stor klubbene driver med. De henter spillere grisedyrt utelukkende fordi de er unge. Austbø 180 mill. Bro som ikke har spilt noe til 30. Galskap. |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 01.09.2026 16:46 Post subject: |
|
|
| Kom gratis, og kunne pga alder bare skrive kort kontrakt. Har vært mye skadet, og ikke fått så mye tillit. Har likevel gjort et par veldig gode U-landskamper, som har gjort mange klubber interesserte. Bra for Bro, greit for Glimt, og småpenger for PSV. Dårlig deal for oss supportere som så for oss en fremtidig stjernespiss. |
|
| Back to top |
|
 |
|