English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
5%
 5%  [ 2 ]
Witry
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
2%
 2%  [ 1 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Bomholt
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
7%
 7%  [ 3 ]
Nordli
5%
 5%  [ 2 ]
Duris
0%
 0%  [ 0 ]
Chiakha
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
80%
 80%  [ 32 ]
Mortensen
0%
 0%  [ 0 ]
Sahsah
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 40

Author Message
WT62
Veteran

PostPosted: 30.08.2026 18:53    Post subject: Reply with quote

Så kun sammendrag og isolert sett så er vi rimelig svake i duellspill i egen boks,spesielt Peireira er svak i posisjonering og dueller.
Så ikke at Wahlstedt dummet seg ut,men heller ikke spesielt imponerende.

Men hovedårsaken er jo dårlig trent over tid og en spillerlogistikk som var blant de svakeste i Eliteserien. Trening er det lett å gjøre noe med ,spillerstallen er langt vanskeligere å bedre når vi ikke har tilgang til de midlene de andre topplagene får nå.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Proff

PostPosted: 30.08.2026 19:35    Post subject: Reply with quote

Det var vel ikke så mange som hadde kalkulert med seier eller poeng i dag, så status var som forventet. Men nå har vi Ham-Kam , Tromsø og Sandefjord hjemme og Kristiansund borte i de neste 4 kampene. Helt reelt så er sjansen for 4 strake seire og 12 poeng absolutt mulig her. Glimt er i en klasse for seg på plastikken oppe i Bodø, men i kampene som kommer framover nå, er vi fullt på høyde, om ikke bedre enn de aller fleste. Så vi skal ikke gi opp europacup plassen enda folkens. RBK Tommel'n opp!
Fightegutta
Junior

PostPosted: 30.08.2026 20:21    Post subject: Reply with quote

Fornøyd med store deler av førsteomgangen, ellers er det lite å bli optimisk av i dag. I det meste av andreomgangen er det småjenter mot menn, og overkjøringen er da ganske pinlig. Kudos for at vi setter noen pene mål, og kan konkurrere mot Glimt i noen perioder. Utrolig svak defensiv markering på dødballer imot (særlig Pereira). Totalt sett en ganske jævlig kamp, men jeg er streng, og dette er tross alt langt bedre enn om tilsvarende kamp ville blitt spilt pre-Freyr.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 30.08.2026 20:21    Post subject: Reply with quote

Eneste jeg er bekymra for etter denne kampen er hvor dårlige vi er på dødball bakover og hvor hardt midtstopperne våre taper luftdueller på innlegg, og hvor passiv keeperen vår er i feltarbeidet.

Det er altfor stor risiko for mål imot ved slike situasjoner.

Utover det er jeg veldig fornøyd med at vi scorer to fine mål på bortebane mot Glimt. Og ellers har mye fint spill på venstrekanten, og at Bolkan Nordli selv om han ikke er matchfit viser seg fra en veldig god side.

Har fortsatt troa på 4. plass, men det er veldig kjedelig at Molde klarte å holde ut mot VIF og dermed tok 3 poeng borte og nå har også et ganske overkommelig kampprogram og ligger hele 6 poeng foran.

Da var det bedre at de rundt ellers driver å roter bort poeng.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.08.2026 20:22    Post subject: Reply with quote

Spolte meg bare igjennom kampen, men tar jeg feil om jeg sier at spillerne virket litt slitne? Det jeg så var at de jaktet ikke like mye ball som i de siste kampene virket det som.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 30.08.2026 20:25    Post subject: Reply with quote

Nei. Jeg synes også det var mye mindre trøkk selv i første omgang fordi vi styrte mye ball. Så burde hatt mer krefter.

Det har gått influensa gjennom laget og tydeligvis flere som har slitt. Synes det var mindre intensivt hele veien.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.08.2026 20:54    Post subject: Reply with quote

Tenker ut fra det jeg så at selv med litt lav intensitet så kunne dette godt vært en uavgjort kamp med en god nok keeper.

Men det var vel ganske lave forventninger til seier i denne kampen da. Blir spennende fremover nå.
Carl
Veteran

PostPosted: 30.08.2026 22:16    Post subject: Reply with quote

Glimt er et lag det er vanskelig å legge press på, i alle fall på regnvått kunstgress. De spilte seg ganske lett forbi vårt fremre pressledd, og fikk etter hvert store rom.
Back to top
jfudh
Senior

PostPosted: 30.08.2026 22:59    Post subject: Reply with quote

Veldig fint å se Ceïde finne en medspiller på 1-0. Om han fortsetter med det er han faktisk veldig verdifull.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 30.08.2026 23:39    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Spolte meg bare igjennom kampen, men tar jeg feil om jeg sier at spillerne virket litt slitne? Det jeg så var at de jaktet ikke like mye ball som i de siste kampene virket det som.

Glimt kommer jo rett fra CL kvalifisering, så jeg har ikke helt troen på den forklaringen..

Er litt skuffet ofer Chiakha - hadde håpet at han skulle klare seg litt bedre mot stopperne til Glimt...

Ellers er det en ok kamp med en Ceide som virkelig skinte i dag
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 01:17    Post subject: Reply with quote

Chiakha fikk alt annet enn enkle arbeidsforhold fra eget lag i tillegg i dag må sies, og er noe som må tas med i betraktningen når man vurderer hans prestasjon. Det var ikke bare Glimt-stopperne sin fortjeneste at han ikke var like synlig i dag som ellers. Men Bjørtuft har vært veldig god for Glimt og Villads Nielsen er jo en spiller jeg tidligere kunne tenkt meg i Rosenborg om Nemcik hadde blitt solgt. Det var mens han satt på benken i Glimt, men ser ut som det kan bli en del spilletid i høst om Gundersen og Aleesami sliter med skader.

Chiakha fikk liksom ikke all verden å jobbe med, verken feilvendt eller rettvendt. Mange dårlige pasninger mot ham for eksempel.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 10:27    Post subject: Reply with quote

Syns kampen virkelig uthevet de to posisjonene i startelleveren vi må styrke oss på: Høyrekant og keeper
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 11:13    Post subject: Reply with quote

Enig angående høyrekant. Vi blir dessverre altfor endimensjonale, hvor det meste av spillet vårt foregår på venstre side. Til tross for det skårer vi altså to mål fra venstresiden mot Glimt. Hadde vi hatt en like sterk høyreside så ville vi hatt enda flere strenger å spille på. Duris og Witry fikk dessverre til lite kombinasjonsspill som bidro til farligheter. Sahsah var noe bedre da han kom inn, men ble også veldig mye alene på sin side. Wahlstedt får meg jo til å savne Ørlund.

Alt i alt var det som forventet, og jeg synes ikke vi gjør en elendig kamp. Veldig god første 30-40 minutter, hvor vi er relativt dominante i banespillet, slipper til lite sjanser imot og fortjent tar ledelsen på kanskje Norges vanskeligste bortebane for tiden. Også føles det ut som Glimt bare kan velge å skru på bryteren, så blir mål imot uunngåelig. I 2. omg faller vi dessverre helt sammen i forsvaret og Glimt kommer altfor lett til målene.

Likevel positiv over hvordan vi ser ut totalt sett. Det er en plan og en intensjon bak alt vi gjør, kombinasjonene (særlig på venstrsiden) og ferdighetene med ball er gode, og vi er morsomme å se på.

Håper vi fortsetter dette mot antatt svakere motstand i rundene som kommer!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2026 11:29    Post subject: Reply with quote

Når sant skal sies var vi dominante første 35 minutter fordi Glimt lot oss være det. Det var tydelig at de forsøkte å bruke minst mulig krefter. Da vi gikk opp i ledelsen, satte de inn et gir vi ikke var i nærheten av å matche - og dominerte totalt kampen ut. Det er voldsom kvalitetsforskjell, som bare blir mer og mer tydelig jo flere bytter som blir gjort (fra begge lag).

Når det er sagt, så er Glimt et lag som holder sluttspill i Champions League-kvalitet. Å vinne på Aspmyra er omtrent like vanskelig som å vinne på Old Trafford eller San Siro. Vi er på ingen måte der enda. Forskjellen nå og 2025-kampen på Aspmyra, er at vi nå er en tydelig identitet og utvikling, sånn at det kanskje går an å se for seg at vi iallefall skal være i nærheten om et par år, hvis det fortsetter.

Vi har nå spilt fire kamper på rad mot lag som er kvalifisert for gruppespill i ecup. Tre av kampene på bortebane. 6 poeng, burde også vunnet i Bergen. Har vært klart best i tre av fire kamper. Det er enormt imponerende mtp hvordan våren så ut, og det bør være realistisk med medaljekamp i 2027. Den fjerdeplassen i år blir helt ekstremt viktig å få tak i, så kan det bli riktig så interessant neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 12:36    Post subject: Reply with quote

Det var nok en del av strategien til KK her. Ville ikke være med på Rock n' Roll hawaiifotball med brudd på brudd. Fordi de har sett hvor gode RBK er til å håndtere det kaoset.

Da var det bedre for Glimt å la oss trille ball og angripe mot etablert (der vi fortsatt kun har en magiker på venstrekanten og høyrekanten ikke fungerer helt). I tillegg til at Glimt med Berg i spissen kan rydde opp det meste rett foran 16 som stenger av det Bomholt har gjort så bra i mange andre kamper.

Tidligere i år så høvlet altså Glimt over City 3-1 på Aspymra. Den bortekampen med det laget kan ikke undervurders.

Synes 6 poeng er veldig godkjent, og det burde vært 7, om ikke 9.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg føler det går helt under radaren at 2-1 målet er en soleklar hands av Bjørkan som VAR skulle ha annullert. En fullstendig skandale som TV2 ikke dekker i det hele tatt.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 14:13    Post subject: Reply with quote

Har prøvd å se sekvensen i opptak nå. Jaggu gikk den rett i hånda til Bjørkan og spratt ned og i mål. Siden Bjørkan holder en forsvarsspiller og armen hans står ut.

Jeg ser også Bjørkan holde seg for munnen etter feiringen og si noe til JP som tilsynelatende sier "neii"

Det skulle vært hands det. Så kan man diskutere alt mulig rundt handsregelen, men det er nå klart at hånd -> mål er hands uansett om det er utilsiktet.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 20:28    Post subject: Reply with quote

følger man samme reglement som de gjør i england blir det vell to kampers karantene på Bjørkan da (jemfør Heggebø)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 21:03    Post subject: Reply with quote

Heggebø sin var en ganske usportslig viljehands. Bjørkan sin er en defleksjon som går via underarmen.

Tviler på det får noen konsekvenser.

Kan også være at siden ballen uansett hadde gått mot/i mål dersom han ikke hadde truffet den med armen så skal det ikke ha så mye å si.

Så skal det sies at det er veldig vanskelig å se på bildene akkurat hvor den treffer.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 31.08.2026 22:16    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Jeg føler det går helt under radaren at 2-1 målet er en soleklar hands av Bjørkan som VAR skulle ha annullert. En fullstendig skandale som TV2 ikke dekker i det hele tatt.

Ja takk, begynte å tro det bare var jeg som innbilte meg dette. Driit.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2026 17:58    Post subject: Reply with quote

Han innrømmet på TV2 etter kampen at ballen traff både arma og låret hans. Jeg vet ikke hva som er lov lenger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb