| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.08.2026 10:32 Post subject: |
|
|
Når har ting lekket mye tidligere enn overgangen har vært klar tidligere de siste årene sånn egentlig?
Det er som oftest samme dag eller typ dagen før jeg føler ting kommer i media når Rosenborg signerer nye spillere.
Hvis det kommer tidligere føler jeg det er utenlandsk media som i så fall lekker saken og da er det mest sannsynlig spillerens agent eller noen i selgende klubb som er lekkasjen. Brakka virker å være veldig tett frem til ting er så og si klart. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.08.2026 13:47 Post subject: |
|
|
| Har et håp om at RBK tilbyr LSK et kjøp eller et lån på Mortensen da de mangler en høyreback pga Ranger går til Glimt. Da har vi plutselig en ledig plass på utenlandskvota. Men nå haster det å få ting gjort!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 31.08.2026 08:38 Post subject: |
|
|
Om det ikke kommer inn flere en evt Kjølø (teller ikke med Amin her) så står dette vinduet til stryk.
Ikke imponerende jobb av Alfred her. Vi trenger en høyreving, Duris holder ikke mål. Sunde vet vi ikke er god nok, og det virker ikke som Sahsah er klar for å ta plassen.
Vi trenger også keeper, nå må alle i klubben uansett når de startet se at Leo ikke holder mål.
Vi kan selvfølgelig ikke bruke penger vi ikke har, men evt et lån med kjøpsopsjon burde være en mulighet _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2026 09:03 Post subject: |
|
|
| Hjelpe meg. Stryk faktisk. Du har ikke fått med deg at vi ikke bader i penger? At vi likevel brukte over 50 mill på Amin. At vi er et stykke ned på lista over attraktive klubber i Norge? Tror du må realitetsorientere deg litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 31.08.2026 09:59 Post subject: |
|
|
Tja skrev vell at vi ikke kan bruke penger vi ikke har da. Jeg mener en inn på lån burde vært mulig, men er tydeligvis vanskelig. Så jævla langt ned på lista over attraktive klubber er vi ikke.
Ikke imponert over jobben gjort spesielt når vi også har Vik i rollen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.08.2026 10:08 Post subject: |
|
|
| Synes Sahsah klarte seg godt som indreløper i går. Manglet litt på den siste avleveringen, men frisk. Man ser tydelig forskjell på B/G og RBK i kvalitet på benk dog. B/G setter inn Blomberg, Mvuka, Määtä og Kitalano. Mens RBK setter inn to juniorer, og en forsvarsspiller med kun en cupcamp i beina. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 31.08.2026 10:15 Post subject: |
|
|
Ja er stor forskjell på bredden ja, men det er greit med tanke på hvor vi er i løypa i forhold til de. Men syns vi er typ en skade unna å slite med å spille Freyr fotball. Tenk Amin ut og Dino inn. Det går faktisk ikke. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2026 10:19 Post subject: |
|
|
| Nei, men det er altså sånn at realitetene forhindrer oss i å snu dette på noen måneder. |
|
| Back to top |
|
 |
FJohnsen04 Junior
|
Posted: 31.08.2026 10:53 Post subject: |
|
|
2mas, du skriver at "Rosenborg har åpnet for å hente ytterligere to spillere innen fristen på onsdag.". Kan ikke se at dette er uttalt i avisene.
Stemmer dette? |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 31.08.2026 12:27 Post subject: |
|
|
Syns det er litt synd at høyrekant ikke blir prioritert foran backup på midten da det er posisjonen vi aller helst skulle forsterket for å øke kvaliteten på førsteelleveren. Men dette er jo sammensatt og vi trenger selvsagt også backup på midtbanen da vi har flere skadeplagede spillere samt problemer med å stå hele kamper.
Økonomi, tilgjengelige alternativer og utlendigskvote spiller også inn. Men i vinter bør førstepri være en ballsikker og truende høyrekant. Duris og Mortensen må selges da de ikke er gode nok og opptar kvoteplass. Pri to må være ny keeper.
Så får vi håpe at stallen snarest blir god nok til at vi kan sende våre lokale talenter på utlån for å få spilletid. Det er rett og slett trist at en spiller som Håkon Volden ikke får spille kamper på høyere enn 3.div nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 31.08.2026 13:11 Post subject: |
|
|
Synes det er ekstremt lukseriøst å kreve inn en ny høyrekant i dette vinduet når vi har 2 spillere der som er helt habile, hvor den ene er et stort talent som bør satses på og den andre er en landslagsspiller (hva enn man måtte mene om det han leverer for tiden). Særlig i den situasjonen klubben er i, der Duris har måtte spille mye indreløper de siste kampene. Og man får ikke bygget relasjonene på høyre under det nye regimet. Fossum var de fleste klar til å tuppe ut og har blomstret i ny spillestil. Så jeg har fortsatt troa på at Duris har mer å bidra med.
Det vi trenger er dybde i laget så vi ikke trenger å sette disse kantspillerne på indreløperposisjoner. Så kan vi selvfølgelig peke på skader, men det er fortsatt tynt når f.eks. en karantene pluss en skade gjør at vi ikke har en midtbanespiller å starte med på midten.
Vi investerte stort i Chiakha. Det er virkelig et signalkjøp, og hvis vi nå bruker 10 mill på Kjølø også så er det kjempetynt bak der i form av midler til overganger. Da har vi altså i dette vinduet hentet et megastort spisstalent og en spiller fra Erediv. I tillegg til en tanks av en stopper på free transfer som kanskje kan bli skikkelig bra.
Hvis det er stryk så er forventningene helt absurde. Jeg tenker at dette vinduet er veldig bra hvis vi får inn Kjølø (gitt omstendighetene), og hadde vært helt strålende om vi hadde fått byttet ut keeperen vår, men det er ikke realistisk, og igjen også kanskje håp om at han også spiller seg god igjen.
Så kan det godt være Duris forsvinner ut til vinteren, og blir erstattet dersom han fortsetter å ikke levere målpoeng eller trusler når han får spille kant. Men jeg synes det er langt unna å være en prekær situasjon og det at han også kan bidra på indreløper på en ok måte er i favør Duris.
Jeg synes uansett vi bør tåle å satse litt på talentene våre. Istedenfor å begynne å mase om rutinerte spillere inn med en gang det lugger litt. Sahsah kommer til å bli som E.Ceide på dersom han bare får tid og tålmodighet til å spille seg varm igjen etter et langt skadeavbrekk.
For øvrig enig om at Volden burde vært lånt ut. Skulle fått slipt seg i OBOS. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 31.08.2026 14:13 Post subject: |
|
|
Jeg er forsåvidt fornøyd med vinduet hvis vi ender opp med Kjølø. Men jeg er uenig angående prioriteringen. Duris er rett og slett ikke god nok på vingen. Syns han er bedre på midten faktisk. Så da regner jeg han som en god backup på indreløper. Så er det selvsagt veldig dårlig med backup for Selnæs, men sålenge han er skadefri og ikke har karantene vil han uansett være 100% bankers på laget og nå står han i tillegg 90min i kampene. Jeg syns vi kunne levd med Fossum/M.Ceide/Volden som nødløsning på den posisjonen ut sesongen og ville heller prioritert høyreving. Sasah er forsåvidt spennende han men bør først og fremst være i utfordrerposisjon på vingene våre da han foreløpig blir for variabel i prestasjonene.
Men hvis det ikke er mulig å hente en høyrekant som er klart bedre enn Duris/Sasah pga økonomi/tilgjengelighet så støtter jeg valget i å hente en type som Kjølø. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 31.08.2026 14:41 Post subject: |
|
|
Tipper vi ser endel utrenskninger til vinteren når Freyr har fått tid til å se hvem som duger og ikke duger i hans system. Så det blir ikke store omveltninger nå, bare sikre seg dybde.
Dino, Mortensen, Duris, Wahlstedt er vel alt fra bankers ut til veldig usikre.
Og det i tillegg til at vi risikerer at både Bomholt og Chiakha selges.
Er ikke utenkelig at vi neste sesong starter med Bolkan - Selnæs - Fossum hvor Kjølø er eneste midtbanebackup ved siden av juniorene. Siden Bakke er ute til neste sommer. Da kan det være vi beholder Duris rett og slett fordi han er veldig fleksibel.
Så kan det være at synet mitt på Mortensen er veldig preget av hvor dårlig han har spilt tidligere og at han blir en ny brikke under Freyr. Men han er primært høyreback der vi allerede har et klart førstevalg i Svensson og en norsk backup i Witry. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 31.08.2026 16:19 Post subject: |
|
|
Bomholt og chiakha skal selvfølgelig ikke selges så fort. Nå må faen meg folk slappe av.
Er så drittlei av folk sitter og prater om å selge så fort vi har handlet spillere.
Nå ska vi bygge lag. Glimt solgte da vel ikke grønbæk så fort han kom dit.
Om det kommer bud så store vi ikke kan si nei,blir det noe annet.
Men at folk snakker om å selge våre beste hele tiden,da er det ikke vits og prøve og konkurrere med glimt engang.
Vi blir bare en utviklingsklubb uten ambisjoner.
Nå har vi solgt tangvik,broholm og nypan!! Da kan vi ikke bynne og selge våre beste igjen og satse på og få inn noen gode igjen som må utvikles.
Verken brann eller viking har solgt bort sine stjerner hver sesong.
De har klart og holde på spillere lenge før de ble solgt etter havnet i toppen.
Vi er jo faen midt på tabellen.
Vi ser jo tydlig at vi er svekket på keeper plass. Men styrket på spiss og midtbane.
Glimt selger nesten ikke spillere,så vi starter jo på nytt hver sesong om vi skal selge.
Verken bomholt er chiahkia har det travelt.
Vi skal utvikle oss og spille i europa og da går verdien opp også på spillerne.
Bynner vi og selge nå er det bare gi opp og konkurrere i toppen mer. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 31.08.2026 16:28 Post subject: |
|
|
Enig at dino,mortensen må ut. Duris kan bli med ei skikkelig oppkjøring.
Wahlstedt kan beholdes om lunna klarer og utvikle han.lunna er jævlig flink.
Leo har jo mye spennende ved seg.
Reitan-sunde kan vi bare gi bort. Fy faen for en ubrukelig spiller.
Mangler du ferdigheter og fotballforståelse er det ikke håp.
Eneste han kan er jo og løpe,så fort han får ballen blir han ubrukelig.
Reitan sunde hadde aldri blitt satset på i glimt,mangler jo alt for bli en god ving.
Tobias dahl bør ikke spille back,der er han en katastrofe.
Men du ser han har noe ved seg offensivt. Ville heller brukt han på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7456 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.08.2026 16:38 Post subject: |
|
|
| Balansert og fint innspill! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 31.08.2026 17:13 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Bomholt og chiakha skal selvfølgelig ikke selges så fort. Nå må faen meg folk slappe av.
Er så drittlei av folk sitter og prater om å selge så fort vi har handlet spillere.
Nå ska vi bygge lag. Glimt solgte da vel ikke grønbæk så fort han kom dit.
Om det kommer bud så store vi ikke kan si nei,blir det noe annet.
Men at folk snakker om å selge våre beste hele tiden,da er det ikke vits og prøve og konkurrere med glimt engang.
Vi blir bare en utviklingsklubb uten ambisjoner. |
Du har fått med deg at vi bruker opp all EK-en vår her med disse spilleinvesteringene, budsjetterer med underskudd og har gjeld og oppussingsforpliktelser?
Det at vi skulle ha råd til å kjøpe Chiakha var et regnestykke med stor risiko.
Vi MÅ selge. Vi er langt unna i samme posisjon som det Glimt er. Eller Viking for den saks skyld.
Så enten Bomholt eller Chiakha (eller kanskje begge), er borte innen neste sommer og kanskje en forsvinner til vinteren allerede. Det er jeg helt sikker på. Selv om jeg selvfølgelig håper vi kun selger en av de og bygger videre.
Det er bare realitetene. Når vi er kvitt den langsiktige gjelden vår, fått gjort den oppussing vi må gjøre og får balansert budsjettet med en sunn EK, da kan vi begynne å snakke om å beholde spillere og takke nei til bud som redder økonomien.
Og avtalen med Chiakha er åpenbart at han får gå så fort et lag han har lyst til kommer på banen med et greit bud. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.08.2026 19:32 Post subject: |
|
|
| Henter nok Fauskanger til vinteren?! |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 31.08.2026 19:53 Post subject: |
|
|
| Tja, skal vi bruke 15-20 mill (minimum) på en tenåring med litt over én sesong som førstevalg, mesteparten av de kampene i OBOS for en klar opprykksfavoritt, som i tillegg er moderklubben hans, hvor han har kontrakt ut 2028? Talentfull, absolutt, men på ingen måte noen garanti for at han kommer inn og presterer nevneverdig bedre enn Wahlstedt, som har vært grei nok i det siste. Hvis derimot Sandberg forlater klubben i vinter så må åpenbart en ny keeper inn, og da kan det tenkes at det blir gjort en vurdering på om det blir en første eller andrekeeper, avhengig av hvordan Wahlstedt presterer ut året. Kan fort være man heller ser mer på keepere som Adrian Sæther, Emil Ødegaard eller Elias Hadaya som har hatt gode sesonger, er eldre og koster mindre, eller kanskje Leander Øy som er relativt ung og talentfull med kontrakt kun ut året. Fauskanger er veldig optimistisk tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.08.2026 19:58 Post subject: |
|
|
| Virker som det er den veien klubben går når dem skal finne spillere, klubben lyktes med Tangvik, Fauskanger er fortsatt ung og bli en ny Casillas. Wahlstedt vet ikke hva Freyr tenker om når sesongen av over, han har sagt at han vært imponert over han når han kom til klubben men. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 31.08.2026 20:11 Post subject: |
|
|
| Mortensen har frekvens og hurtighet- jeg tror han kan vise seg verdifull også. |
|
| Back to top |
|
 |
Stech1980 Junior
|
Posted: 31.08.2026 20:36 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | Du har fått med deg at vi bruker opp all EK-en vår her med disse spilleinvesteringene, budsjetterer med underskudd og har gjeld og oppussingsforpliktelser? |
Hvor tar du alt dette fra? |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 31.08.2026 20:50 Post subject: |
|
|
Det er jo bare å se til årsbudsjettene og redegjørelsene som Berdal har gjort i media?
Så litt avhengig av hvordan betalingene er strukturert så forsvinner jo ikke all EK-en, det er selvfølgelig satt på spissen. Men det forsvinner forferdelig raskt, særlig på grunn av den langsiktige gjelden vår og de oppussingene som fortsatt må gjøres på Lerkendal. Da er det borte i løpet av 1-2 år. Og jeg kan umulig tro at vi setter oss i en situasjon hvor vi er helt blakke før vi selger. Det ville vært uforsvarlig.
https://www.tv2.no/sport/.../19129343/
| Quote: | | Samtidig hadde Rosenborg 118 millioner kroner i likvide midler ved årsskiftet, mot 20 millioner året før. |
65 millioner forsvinner med disse spillerkjøpene. Vi har allerede beregnet med 20 millioner i minus for 2026. Selv med spillersalg i postene.
Så betaler vi jo selvfølgelig ikke 55 up front for Chiakha, det blir spredd utover. Men det betyr også forpliktelser de neste årene.
Med andre ord, vi må selge spillere til vinteren eller neste år. Ellers så er vi godt på vei i økonomisk uføre.
Når det gjelder Chiakha skal gå til utlandet. Så ligger det jo i kortene når han signerer for oss, og det var mye interesse for han før overgangen. Der Finnbogasson og co kjørte på med avtalen nå fordi man skulle ikke risikere at han blir kalt tilbake eller får et tilbud som ligger klart når han går tilbake til FCK.
Men det forutsetter at han leverer godt nok til at en engelsk eller tysk klubb kommer på banen. Det er det jo ikke noe garanti for. Men det var mye interesse rundt han. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 01.09.2026 13:24 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...overbevist
Og der islendingen kan være ganske tydelig på at de er ferdighandlet, er det mer sannsynlig at noen kan bli solgt eller lånt ut.
– Det er mulig. Disse dagene er veldig hektiske og ikke alltid like rasjonelle for fotballindustrien. Vi må se hva som skjer, men det er ingenting som er i nærheten av sluttføres for øyeblikket, sier han. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.09.2026 14:25 Post subject: |
|
|
Ikke overraskende. Vi har jo en grei tropp nå med Kjølø inn. Litt tynt og noen spørsmålstegn på enkelte bak førstevalg, men med de store summene vi har brukt i år, så må man gå på kompromiss enkelte steder. Og der det gjøres kompromisser er det jo blant annet egne talenter bak i køen (Dahl, JRS).
Skulle fortsatt gjerne sett at Volden ble lånt ut for spilletid, men da har vi plutselig veldig liten dybde i forsvar om det kommer en smell. Så er vel kanskje mer nærliggende at en av midtbanespillerne blir lånt ut dersom det blir aktuelt. Det er vel en avveiing mellom bedre treningshverdag vs. kamptrening.
Dette formaliserte samarbeidet med Ranheim burde jo slå ut i noe låneavtaler med spillere som vaker i overflaten for Eliteseriespill.
Det renner inn mål i Ranheim (seriøst, de har sluppet inn mest mål i hele OBOS), at ikke Volden får en klink plass i forsvaret der på lån skjønner jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
|