| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Sandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mampassi |
|
0% |
[ 0 ] |
| Volden |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dahl |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bomholt |
|
7% |
[ 1 ] |
| Slørdal |
|
57% |
[ 8 ] |
| Sahsah |
|
7% |
[ 1 ] |
| Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Soboczynski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan-Sunde |
|
7% |
[ 1 ] |
| Hald-Hernes |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hedman |
|
0% |
[ 0 ] |
| Borgersen |
|
7% |
[ 1 ] |
| E. Ceide |
|
14% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 14 |
|
| Author |
Message |
Bonnien Proff
|
Posted: 18.08.2026 13:18 Post subject: |
|
|
| Enig. Kjør tilnærmet førstelag i 45-60 minutter og øv på relasjonene. Så blir det byttebonanza fra 45-60 min. La Svensson og Selnæs stå over da de har slitt med småting den siste perioden. Ikke ta noen unødvendige risikoer med de. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 467 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 18.08.2026 13:42 Post subject: |
|
|
| Kjenner jeg er skeptisk til skader siden det er cupens første runde og vi møter overivrige breddespillere med ingen ting å tape. Å spare noen av de viktigste/mest utsatte førstelagsspillerne nå før vi skal spille mot tannbørstene tenker jeg kan være lurt... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 21.08.2026 15:51 Post subject: |
|
|
| Kan vi se National-RBK med vanlig abonnement hos Nidaros i morgen? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.08.2026 19:46 Post subject: |
|
|
Ja!
"Lørdag klokken 16, folkens.
Da kan du se hele cupfesten på Nidaros og Direktesport. Vi viser alle kampene"
Ellers:
" - Ole Selnæs har vært syk, så jeg ønsker å spare ham, sier RBK-sjefen til Nidaros.
Det samme gjelder kaptein Jonas Svensson og Tomas Nemcik. Keeper Leopold Wahlstedt er heller ikke med i kamptroppen.
Dermed kan det ligge an til Rasmus Sandberg mellom stengene. Andrevalget vant begge kampene han spilte for RBK i 2024 og begge i 2025. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 21.08.2026 20:00 Post subject: |
|
|
Siden Nemcik er ute så blir det vel fort Volden i forsvar sammen med Ceide, med Mampassi inn etter 45 om han er klar.
Så da kan det bli veldig spennende å se hvem som tar plassen til Selnæs når han også står over.
Denne kampen er en sånn kamp jeg blir litt svett av investeringen vår Chiakha. Breddefotballspillere med overtenning på en dårlig fotballbane.
Nei, la han stå over. Spill Duris som spiss med Maciej i andreomgang. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 467 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 21.08.2026 23:11 Post subject: |
|
|
Blir fint å se Sandberg mellom stengene da, håper han gjør en god figur  |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 22.08.2026 11:10 Post subject: |
|
|
| Nå har Volden kommet inn for Selnæs i flere kamper - med blandet hell. Så det kan være han blir forsøkt der igjen nå som motstanderen er dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2026 13:16 Post subject: |
|
|
Daglig leder Tore Berdal tok kontakt med Nationalkameratene for å få ekstra vanning på banen. RBK ønsket å bistå med hjelp til å få banen i bedre stand til lørdagens kamp.
RBK fikk nei fra hjemmelaget.
Det var RBK-lagleder og tidligere midtstopper Simen Wangberg som ble sendt opp til Byåsen for å se på forholdene og rapporten hjem var klar:
– Det er en typisk kunstgressbane som er blitt brukt veldig mye, sier Alexandersson.
– Var det ditt ønske å be om ekstra vanning?
– Det var ikke mitt ønske. Det burde være et krav fra Fotballforbundet. Det er et regelverk som er satt omkring disse kampene, det forholder jeg meg til. Så er det noen som kan gå omkring regelverket og andre ikke, men vi prøver ikke å gjøre det, sier RBK-sjefen.
Les mer: RBK fikk nei. Da sendte Freyr stikk til rivalen: – Kun Bodø/Glimt som kan gjøre det
I rødt hvitt og blått på motsatt banehalvdel står en blodtent Mushaga Bakenga.
– Vi har en sjanse, men den er selvsagt ekstremt liten. Så har jeg selv vært på den andre sida, og det er RBK som har alt å tape. Det er ingen av de etablerte A-spillerne som har lyst til å starte denne kampen, sier Bakenga og flirer.
(...)
Selv om Bakenga går knallhardt ut i forkant av cupkampen, er han snar til å innrømme at egen form er et godt stykke unna gammel klasse. På sin første trening for barndomsklubben - året etter at han la opp - gikk han på en storsmell.
– Jeg fikk en heftig skade da vi skulle skyte etter treninga, og var ute helt frem til nå i august. Det er fortsatt ikke helt bra, men greit nok til at jeg kan spille litt.
Siden Bakenga bestemte seg for å gjøre comeback, har han tre treninger og to innhopp under beltet.
– Ikke mye å skryte av, sier han.
Les mer: – Planen er å åpne målkontoen mot RBK
– Jeg blir ikke klok på han der, humrer kaptein Erlend Sæterbø Husby.
Da sikter han til en av trøndersk lokalfotballs aller største ringrever foran målet. Lagkamerat og cuphelt Torbjørn Trøen.
Til vanlig tar 36-åringen fra Molde seg av to barn og kjører gaffeltruck på lager.
Når han får på seg skoene, er spissen en helt annen.
(...)
– Han er så sterk og god med ball. Stopperne til Rosenborg kommer til å slite. De skal ikke glede seg, sier National-kapteinen.
– Jeg tipper Håkon Volden spiller og selv om han er kjempegod, får han en stor oppgave mot Trøen. Torbjørn kunne spilt i OBOS-ligaen om han virkelig ville, påstår Husby.
Les mer: Advarer RBK mot 36-åring fra Molde: – De kommer til å slite
Rotsekk har hatt spesialepisode med National-gjester.
Stor fordel for småklubber å få storbesøk i 1. runde i stedet for 2. runde; National har hatt over to måneder på å forbedre seg etter oppsettet kom. |
|
| Back to top |
|
 |
Fightegutta Junior
|
Posted: 22.08.2026 14:50 Post subject: |
|
|
| Patetisk av Nashkam å ikke ville redusere skaderisiko på banen. Håper de aldri går videre til 1. runde igjen (for spillersikkerhetens skyld). |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.08.2026 15:02 Post subject: |
|
|
| Slørdal, Mampassi og Maciej fra start! Gøy |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 22.08.2026 15:49 Post subject: |
|
|
| Jeg har abonnement hos Nidaros. Når jeg trykker på linken inne hos Nidaros blir jeg sendt til Direktesport og må tydeligvis oppgradere. Får man ikke sett kampen med vanlig Nidaros-abonnement? |
|
| Back to top |
|
 |
uptherosens Junior
|
Posted: 22.08.2026 16:04 Post subject: |
|
|
| Tydeligvis ikke – jeg fikk samme melding. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 22.08.2026 16:14 Post subject: |
|
|
| Herlig markedsføring av Nidaros. God jul! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 22.08.2026 16:19 Post subject: |
|
|
Trykka meg innpå fra Nidaros da var det ikke noen krav om abonnement.
Kult med National ultras da.  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.08.2026 16:19 Post subject: |
|
|
Maciej.
Ok. Han der kommer til å bli spiss av. Deilig avslutning.
Sahsah + Bomholt ser også ut som de har funnet tonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4154 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 22.08.2026 16:29 Post subject: |
|
|
| Bonnien wrote: | | Jeg har abonnement hos Nidaros. Når jeg trykker på linken inne hos Nidaros blir jeg sendt til Direktesport og må tydeligvis oppgradere. Får man ikke sett kampen med vanlig Nidaros-abonnement? |
Samme her. Skuffende. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4154 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 22.08.2026 16:33 Post subject: |
|
|
| Toilling wrote: | Trykka meg innpå fra Nidaros da var det ikke noen krav om abonnement.
Kan du lime inn lenken du ser fra? Jeg har abonnement på Nidaros men havner bare på Direktesport med spørsmål om ekstra betaling. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.08.2026 16:37 Post subject: |
|
|
Må vel fort ha sånn Alt+ abbonnement som gir tilgang til Direktesport.
Mampassi ser ut som et beist i lufta. Jeg liker det jeg ser.
Litt av en avslutning av Witry.
Liker ikke at Mortensen fortsatte å spille etter en skikkelig smell i hodet/ansiktet, måtte signalisere bytte nå, kan ikke mer.
Blir fort en liten tid på sidelinja vel...midtbanen enda tynnere. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 22.08.2026 16:40 Post subject: |
|
|
Det står tydelig at det er et +alt-abonnement som kampen vises på. Det er kravet for å vise Direktesport.
0-2 nå etter scoringer av Soboczynski og Witry. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 22.08.2026 17:08 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | | Toilling wrote: | Trykka meg innpå fra Nidaros da var det ikke noen krav om abonnement.
Kan du lime inn lenken du ser fra? Jeg har abonnement på Nidaros men havner bare på Direktesport med spørsmål om ekstra betaling. |
Litt sent kanskje men her:
https://www.direktesport....?play=true |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 22.08.2026 17:21 Post subject: |
|
|
| Mampassi Ser farlig ut på offensiv dødball. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
|
Posted: 22.08.2026 17:22 Post subject: |
|
|
Må ha + på direktesport ja. 175 kroner gidder jeg ikke. :p _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.08.2026 17:37 Post subject: |
|
|
| Bare å finne fram kuleramma. Veldig gøy at en del av unggutta får inn mål. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 23.08.2026 08:33 Post subject: |
|
|
God stemning på Hallset i går, bra arrangement og 2700 betalende tilskuere. Artigkaillspeaker som informerte om at han regnet med å se alle tilbake til fjerdedivisjonsoppgjøret mot Egge andre september
Kampen som forventet med full kontroll for Rosenborg, selv om vi stilte med nærmeste ren B-rekke og i tillegg gjorde mange bytter i andreomgang. Emil Ceide eneste bytte opp i kvalitet når han kom inn i sekstiende og lagde lekestue med et slitent hjemmelag. Borgersen også positivt innhopp, håper han tar stegene og at vi får se ham som fast inventar på A-laget i årene fremover.
National kritisert før kamp for ikke å være villige å redusere skaderisiko ved å vanne banen, men kampen i seg selv gikk veldig gemyttlig for seg. Ingen kort, og det var heller aldri i nærheten.
Hos National merket jeg meg blant annet høyrebacken 25 Thomas Johansen Vatle, som var litt "all over the place" på en positiv måte, selv om han etterlot i overkant mye rom noen ganger. Bra prioritering tenker jeg, når du én gang i livet har muligheten til å spille mot eliteseriemotstand.
Lokal jury kåret supportergruppen Næshkæm Ultras til dagens beste spiller. Vanskelig å være uenig i det, en bra gjeng med unger og ungdommer som holdt koken i 90 minutter. Forsangeren tror jeg ikke får igjen stemmen før godt ut i neste uke.
Vi sto rett ved hovedtribunen (VIP-en?) hvor blant annet Tore Berdal og Arne Nypan hadde benket seg. Nypan viste friske takter ved å møte i shorts under det som var litt hustrige forhold med et surt vinddrag i luften.
Alt i alt en bra opplevelse, takk for vertskapet, Nationalkameratene! |
|
| Back to top |
|
 |
|