English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ekstraordinært årsmøte 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2026 12:43    Post subject: Reply with quote

Godt mulig, det. Jeg er skeptisk til Landsem også, men vet fint lite om han. Blir spennende å se hvordan han griper an problemene rundt kommunikasjon og ukultur fremover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2026 15:08    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Landsem er jo CGJs høyre arm, så man har kuttet av hodet til styret men "beistet" lever i beste velgående. Det er jo ikke som om hun var diktator i dette styret vil jeg tro, så da er Landsem mer av det samme. Med mindre det var CGJs person man hadde et problem med og ikke hvordan klubben ble styrt.

Altså, Landsem kom inn i styret i Februar. Å omtale ham som CGJs høyre hånd er svært misvisende. Han har knapt rukket å bli kjent med henne. De forholdene som folk har vært kritiske til, ligger også i stor grad tilbake i tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Votten
Proff

PostPosted: 23.08.2026 14:53    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Farstad ble trakassert og presset ut. Noe som ingen andre mannfolk opplever i RBK.

Så jo. Kvinneperspektivet er det helt klart grunnlag for.

Ren løgn eller bare uvitenhet fra deg.

Her en nyhetsartikkel fra da Rune Bratseth trakk seg fra styret: https://www.nrk.no/tronde...1.15942571
Back to top
View user's profile Send private message
Votten
Proff

PostPosted: 23.08.2026 15:08    Post subject: Reply with quote

Kan heller ikke huske å ha sett en kvinne i Rosenborg bli hengt ut på et banner på den måten her.

Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.08.2026 16:47    Post subject: Reply with quote

Komisk banner med tanke på at Tore B er omtrent like fryktingytende som Fantorangen. Skal ha rimelig liten penis for å bli skremt av han.
Back to top
DarthJohansen
Rutinert

PostPosted: 23.08.2026 17:15    Post subject: Reply with quote

Så det er han som har problemer med kvinnfolk altså. Greit å vite.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 23.08.2026 18:21    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Komisk banner med tanke på at Tore B er omtrent like fryktingytende som Fantorangen. Skal ha rimelig liten penis for å bli skremt av han.

Sånn rent generelt:

En person trenger ikke være fryktinngytende eller noen man blir skremt av for at vedkommende skal kunne skape en fryktkultur.

Det handler ikke nødvendigvis om å kjefte på folk, men det kan være andre sosiale mekanismer som at man blir "utestengt", ikke får de gjeveste arbeidsoppgavene eller at det skapes negative rykter om man går i mot lederen. Det betyr ikke at han er fryktinngytende eller noen man blir skremt av ansikt til ansikt, men heller at man blir straffet i det skjulte om man ikke gjør det lederen mener er "riktig".

Uten at jeg har noe som helst grunnlag til å vurdere Tore B på spesifikt, så vil understreke at dette er rent generelt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2026 21:32    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Nå er du veldig gammeldags, her. På grensen til misogynistisk. Størrelsen på penis er neppe spesielt relevant her, verken når lederen er mann eller kvinne. Det er enkelte som mener å vite at det er skapt en slags splittelse på Brakka, der terskelen for å mene noe ikke er like høy for alle - og at Tore B er en av grunnene til dette. Jeg synes han virker som en fin fyr, men hva som foregår i interne møter er jo umulig å vite uten å være der.

Akkurat det banneret der er litt meh. Blir litt forvirret av at vi det ene øyeblikket skal røyke ut rotter, for så i det neste bruke rottene som kilde eller forsvare dem fordi de ikke ble røyket ut riktig ihht arbeidsmiljøloven. Tore B er neppe det største problemet vi har, eller hadde.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 24.08.2026 07:46    Post subject: Reply with quote

Jeg opplever også Tore B som en fin fyr. Fremstår varm, interessert og genuin i de sammenhengene jeg har hatt med ham å gjøre. For å ta Hedning sitt sleivspark litt på alvor: Han fremstår som en ålreit fyr, det er litt vanskelig å se for seg ham som den store stygge ulven.

Det betyr ikke at det ikke kan være noe der, men i og med at alt slikt uansett blir spekulasjoner når vi ikke vet, så synes jeg vi kan holde oss for gode til det.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 24.08.2026 08:18    Post subject: Reply with quote

Så de erfaringene tv2 satt med i fjor høst om dårlig arbeidsmiljø og fryktkultur var bare vissvass?
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 24.08.2026 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at på et forum som dette er det innafor å spekulere om forhold basert på begrenset informasjon.

Det jeg ikke mener er innafor, er å peke så tydelig på enkeltpersoner på så begrenset grunnlag.

Jeg har selv sett et par episoder som definitvt får meg til å lure på om det er noe i saken til tv2, og tenker at her kan det være grunnlag for en ekstern gransking. I så fall er det noe styret, alternativt på direkte instruks fra årsmøtet, må bestille.

Hva gjelder Tore B spesifikt så kan jeg ikke si noe annet enn min erfaring med ham. Men som jeg skrev, er jeg åpen for at det er noe der, selv om min personlige erfaring med ham ikke utløser varsellampene.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 24.08.2026 13:31    Post subject: Reply with quote

Men en ekstern gransking av perioden for eksempel 2018-2025 skulle absolutt vært gjort uansett. Så mye penger som er blåst vekk og stadig fall på tabellen. Er jo ikke sånn at vi ble dårlig over natta.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2026 13:56    Post subject: Reply with quote

Høres dyrt ut. Spørsmålet er jo om det er verdt det. Har en følelse av at en slik "ekstern granskning" vil ta 2590,- i timen for å slå inn åpne dører. Får uansett ikke gjort noe som helst med tiden da Dorsin & Co bestemte over det største pengesluket, vi vet jo egentlig alle hvor skoen trykker.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2026 20:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje det trengtes en "fryktkultur" for å få ryddet opp i rotet som har fått oss dit vi "er"?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2026 21:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke fryktkultur i 2026 kan gjøre så mye med feilene Dorsin gjorde i 2023, men you do you.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 24.08.2026 23:19    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke noe spesielt hokus pokus. Høye lønninger, mange ansatte, og generelt dyr drift, budsjettert med Europa i mange år og mislykkes. Svir penger som bare det da.

Og så pandemi med påfølgende kostnader. Koteng og co som satset langt over hva som var bærekraftig i et desperat håp om å kapre europaplasser og få inn penger.

Bortkastet penger å hente inn noe konsulenter for å si det åpenbare.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 24.08.2026 23:37    Post subject: Reply with quote

I alle fall bortkastet når styreleder nå er byttet, sportslig leder er byttet og trener er byttet. Kun daglig leder igjen av de øverste i hierarkiet på en måte.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2026 07:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg tror ikke fryktkultur i 2026 kan gjøre så mye med feilene Dorsin gjorde i 2023, men you do you.

Nei jeg tenker mer kultur som er antitetisk til suksess. Altså sykdommen heller en symptomene.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 25.08.2026 08:18    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Kanskje det trengtes en "fryktkultur" for å få ryddet opp i rotet som har fått oss dit vi "er"?

Så ikke akkurat ut som det funka det heller.
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2026 14:21    Post subject: Reply with quote

Jeg bare spør!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Page 25 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb