English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ekstraordinært årsmøte 2026
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
netrom84
Senior

PostPosted: 19.08.2026 19:52    Post subject: Reply with quote

Årsmøte vil aldri bli riktig fora for en slik diskusjon. Derfor ble saken fjernet fra saklisten.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 19.08.2026 20:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Styrets innkalling avvist, Daniel Strand sitt forslag om å stryke punkt 5 i innkalling med soleklart flertall i voteringen. Rundt 450 gutta i caps enige om dette.

Ingen har vel påstått at han er capsgutt?

Quote:

– Vi ønsker ikke en styrekultur der man gir etter for trusler, og valget av styreleder i Rosenborg, det skal avgjøres av et årsmøte.

Godt sagt av CGJ.

Last edited by Hedning on 19.08.2026 20:34; edited 1 time in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 19.08.2026 20:18    Post subject: Reply with quote

netrom84 wrote:
Årsmøte vil aldri bli riktig fora for en slik diskusjon. Derfor ble saken fjernet fra saklisten.

Så hele grunnlaget for hvorfor det ble kalt inn til EOÅ var dette. Og likevel så er det ikke riktig forum for det?

Nei ikke sant.

Grunnen til at det ble fjernet fra sakslisten var fordi enkelte kun ville bli kvitt CGJ og skjøv foran seg masse argumenter om ukultur i RBK. Og når de fikk det som de ville så var det ikke lengere noe ukultur som var problematisk.
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 19.08.2026 20:37    Post subject: Reply with quote

Ja. EOÅ var meningsløst. Et møte med en dagsorden på 3+1 minutt taletid med 800 deltagere er ikke egnet for en konstruktiv diskusjon. Man har ikke tid eller anledning til å høre mange synspunkter og de man har muligheten til å høre får ikke mulighet til å respondere mer enn en gang.

Selvsagt kunne man endret dagsorden, men da ville man uansett ikke rukket mye diskusjon.

Så da er det bedre å finne en mer riktig prosess gjennom medlemsmøter etc. Så kan man eventuelt vedta noen kjøreregler eller lignende på neste årsmøte om man da ønsker å ha et årsmøtevedtak.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2026 20:44    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Grunnen til at det ble fjernet fra sakslisten var fordi enkelte kun ville bli kvitt CGJ og skjøv foran seg masse argumenter om ukultur i RBK. Og når de fikk det som de ville så var det ikke lengere noe ukultur som var problematisk.

Enkelte, aka 70% av alle deltakere på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 19.08.2026 20:49    Post subject: Reply with quote

De som eventuelt mener at det ikke var noe ukultur i utgangspunktet vil jo stemme nei fordi de ser ikke behovet.
Back to top
DarthJohansen
Rutinert

PostPosted: 19.08.2026 21:13    Post subject: Reply with quote

Alltid fint å tilpasse statistikk til sitt narrativ. Når jeg leser at 63% av nordmenn ønsker EU-debatt så skyldes det at 100% av nordmenn ønsker å melde seg inn i EU. 63% ønsker en debatt om det først, mens 37% mener det ikke er noe poeng og at Norge bare skal melde seg inn.
Back to top
Mighty
Proff

PostPosted: 19.08.2026 21:41    Post subject: Reply with quote

Hørte gjennom intervjuet med Saga på Iverspod.

Tror de som var kritiske til at CGJ tok for lite ansvar i media ikke akkurat får det de ba om i Landsem. Her går svarene i korte enkeltsetninger, mens all informasjon holdes tett inntil brystet.

Til tross for at han er kjedelig å høre på - kler han stilen sin godt - og tror han blir en trygg, stødig og tydelig styreleder for Rosenborg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2026 22:06    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

De som eventuelt mener at det ikke var noe ukultur i utgangspunktet vil jo stemme nei fordi de ser ikke behovet.

Jeg stemte nei fordi jeg er helt enig med at dette ikke hører hjemme på et ekstraordinært årsmøte. Mener det er en viktig debatt som må tas på et passende sted, ikke et der et avtroppende styre setter premissene. Det er rent prinsippielt. Tror ikke noen synes det er feil at dette er noe vi skal snakke om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 19.08.2026 22:27    Post subject: Reply with quote

Løfaldli:

Der en toppidrettsorganisasjon konstant skal jage marginer, aldri legge seg nedpå og ønske å ha det ubehagelig også i suksessrike perioder, oppfører Rosenborg seg motsatt.

Det er ikke mulig å tolke deler av RBK-medlemmene annerledes.

Samtidig må også de tåle å bli ansvarliggjort.

Medlemsmassen er den som har ansvaret for å velge styre i RBK. Styremedlemmene har igjen ofte fått massiv kritikk mellom årsmøtene og lidd under mangel på tillit.

Når ansvaret for den oppsiktsvekkende svikten i Rosenborg over en årrekke skal fordeles, er det helt nødvendig å peke på nettopp medlemmene, som i en fotballklubb som RBK har rollen som eier.

Les mer: Overkjørt fra første stund

- Det er klart at vi har forbedringspotensial i styrearbeidet i Rosenborg. Det er ting som har vært gjort feil i Rosenborg, som vi må se på og få rettet opp, sånn at vi gjør ting ordentlig, erkjenner Landsem.

- Hvordan vurderer du kritikken om behov for tydeligere rollefordeling?

- Selvfølgelig må det være klare linjer mellom styre og administrasjon. Jeg kommer ikke til å fronte alle sakene, jeg må spille på flere folk. Det er folk som kan ting bedre enn meg i de fleste sakene. Jeg må bare ha det overordnede blikket og sørge for at det blir behandlet ordentlig.

Les mer: - Vi har forbedringspotensial i styrearbeidet

– Jeg scoret mot Rosenborg på Kabelbanen på Lade som Nidelv/Falken-spiller i 1989. Dagens nestleder sto i mål, sier Landsem og smiler.

By Rise ber om dokumentasjon.

– Jeg møtte nylig en annen som hevdet å ha scoret på meg i cupen. Mange hevder det, sier By Rise og smiler.

Les mer: Vant RBK-valget. Kommer med klar beskjed: – Det er den viktigste jobben nå

Som nevnt over, var Landsem i kveld gjest hos Adressa i tillegg til Rotsekk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EHAa
Junior

PostPosted: 19.08.2026 22:53    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Hørte gjennom intervjuet med Saga….

Det må være det mest traurige intervjuet jeg har hørt. Håper det er større visjoner og planer for RBK enn det som fremkom her.

Den mest spektakulære påstanden var vel noe sånt som at han skulle prøve å jobbe for at RBK skulle utvikle seg i positiv retning.

Edit: Heldigvis en helt annen fremtoning i Rotsekk Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23
Page 23 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb