| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.08.2026 14:24 Post subject: |
|
|
Kan han i det hele tatt bli solgt i dette vinduet? Jeg trodde det var noen regler som gjorde at man ikke kunne selges to ganger i samme vindu. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 19.08.2026 14:26 Post subject: |
|
|
| Er nok som flere nevner her en risikospredning da vi nå har 5 spillere som har potensiale for gode penger i kassa. Chiaka +100 og oppover, Nemcik bør allerede ligge rundt 50 ,E Ceide,Bomholt og Peireira 30 og oppover. Resten av troppen mindre beløp. Kanskje M Ceide seiler opp som ett salgsobjekt av en viss størrelse. Mest bekymret over cash flow egentlig |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 19.08.2026 14:35 Post subject: |
|
|
| Bomholt er i en helt annen kategori enn M Ceide hva gjelder potensiale for penger i kassa. Født i 05, og er vår klart beste indreløper. Han kan potensielt gå dyrt (med forbehold om kontraktslengde, det aner jeg ikke noe om). |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.08.2026 14:47 Post subject: |
|
|
Tror likviditeten var ok, og forsvarlig selv med kjøpet av Chiakha. Problemet er vel at vi kommer til å styre inn til enda et stort minus i 2027 med mindre vi selger. Og den gjelda vi betaler på hvert år er grisedyr. Var det 20-25 millioner vi betalte bare i renter ifjor?
Jeg vil tippe at uten Chiakha så kunne vi ha klart oss gjennom 2027 uten å måtte selge spillere eller å ta opp mer lån, fordi vi hadde hatt EK å spise av. Gitt at vi ikke betalte ned mer dyrt lån, men heller aksepterte den ekstra kostnaden det koster oss over tid.
Mens nå MÅ vi selge neste år for å ikke få likviditetsproblemer eller tømme kontoen før 2028.
Det er ihvertfall mitt inntrykk basert på tallene og hva Berdal har sagt i intervjuer.
Det kommer jo selvfølgelig også på hvordan avtalen for Chiakha er konstruert. Er det 30 mill nå og 20 mill over de to neste årene så slår det jo ut litt annerledes. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 19.08.2026 14:51 Post subject: |
|
|
Men vi har vell brukt noe av Nypan, Broholm, Tangvik pengene på gjeld. 70 mill dekker jo spillersalg posten. Stemmer det at vi har fått mesteparten av pengene fra disse salgene så ar det jo forsatt over 150 mill som de har brukt på gjeld og andre greier. Så har vi kjøp Witry, Bomholt og Nordli for en del av disse pengene _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7429 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.08.2026 15:07 Post subject: |
|
|
| Chiakha kommer til å selges for 200+. Bomholt går nok for over 120. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 19.08.2026 15:08 Post subject: |
|
|
| Norske lag er nivå med nederlandsk klubber og norske klubber burde selge på tilsvarende priser som den nederlandske. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.08.2026 15:20 Post subject: |
|
|
| Håper at Chiakha og Bomholt blir i minst en sesong til så får vi satt laget og spisset det ytterligere. Da er veien kort til å kjempe om edle medaljer igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.08.2026 15:33 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/av...0-113-1174
Til tross for rapporter om interesse fra utenlandske storklubber, hevder spissen at han har hatt fullt fokus på Lerkendal og ikke fått med seg noe av ryktene.
– Jeg har ikke hatt fokus på det, jeg har hatt fokus på at jeg var Rosenborg-spiller. Jeg vet hva jeg har hatt her som leiespiller, så jeg har ikke hørt for mye. Det lar jeg agenten min ta seg av, jeg skal spille fotball, sier han.
20-åringen stortrives i Trondheim og hyller supporterne som blant annet har startet en innsamlingsaksjon for å hjelpe klubben med finansieringen.
– Det har vært utrolig deilig. Det er en utrolig stor kjærlighet jeg har fått fra byen og fansen. At de tok initiativ til å lage en spleis er noe du som fotballspiller ønsker. Det har vært på et utrolig høyt nivå, så jeg kan bare si stor takk til dem og gi tilbake på banen _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.08.2026 15:40 Post subject: |
|
|
Det hadde vært drømmen. Men jeg mistenker at under de økonomiske forutsetningene vi er nå må vi selge neste sesong. Og vi har nok en ganske grei avtale med Chiakha at dukker det opp et engelsk eller tysk lag og de legger tresifret på bordet så selger vi.
Men tenk dette laget slik det er nå med videre. Da hadde det vært helt strålende.
Jeg tror kanskje Bomholt er den det hadde gjort minst vondt å miste. Hvis Bolkan Nordli hever seg så ville Bolkan Nordli - Selnæs - Fossum gjøre en fin jobb. Kanskje Bakke (og så Borgersen/slørdal bak der) kan ta steg i mellomtiden.
Det å finne kvalitetsspisser som bøtter inn mål er mye mye vanskeligere enn å finne en god indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 19.08.2026 17:26 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke alt pratet om salg, vi har da vitterlig akkurat kjøpt han og gitt han 4,5 års kontrakt. Det handler om å ha det beste fotballaget.
Vi trenger ikke mye før vi har vell så bra stall som Glimt og Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 19.08.2026 17:32 Post subject: |
|
|
| Chiaka har blomstret i seks kamper. Er nok lurt å stabilisere prestasjonene over noe lenger tid før det skal snakkes om overgang til storklubb. Gutten er kun 20, og bør ha god nok tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Femti, feit og ferdig Veteran
|
Posted: 19.08.2026 17:36 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Skjønner ikke alt pratet om salg, vi har da vitterlig akkurat kjøpt han og gitt han 4,5 års kontrakt. Det handler om å ha det beste fotballaget. |
Det er vel sikkert og litt taktikk for å presse mest mulig penger ut av en klubb som vil kjøpe han (de må betale ut en svært lang kontrakt) _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 19.08.2026 17:38 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Skjønner ikke alt pratet om salg, vi har da vitterlig akkurat kjøpt han og gitt han 4,5 års kontrakt. Det handler om å ha det beste fotballaget.
Vi trenger ikke mye før vi har vell så bra stall som Glimt og Viking. |
Støttes. Vend fokuset mot mulighetene vi nå har med Chiaka og et lag som blomstrer, og eventuelle spillere som kan komplementere laget/gi det flere muskler i forhold til å stå hele kamper. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 19.08.2026 17:54 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Kan godt ha en ny "Tengstedt-prosess" hvor vi selger Chiakha dyrt i vinter, men han må erstattes med noe ordentlig. Dorsin erstattet Tengstedt med Sadiku samt noen flere utviklingsspillere... Hvordan forarbeidet med Sadiku var er jeg usikker på, men klubben bør ha lært noe her.
Finnbogason virker å være på en annen intelligenshylle enn Dorsin, med respekt å melde... |
Ja, nå må vi håpe at det er tatt mye lærdom fra de siste årenes flauser. Klubben må planlegge og forvente at vi mister Amin om ikke alt for lenge, så nå gjelder det å ha erstatteren klar til jul! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.08.2026 18:07 Post subject: |
|
|
Smått surrealistisk at vi midt i siste års økonomiske ørkenvandring hvor summer ala det vi en gang vurderte å betale for Prödl (var det 30 mill den gangen?), plutselig drar ny overgangsrekord i norsk fotball opp av hatten. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 19.08.2026 18:18 Post subject: |
|
|
| Tror Berdal har stålkontroll sjøl om det også er mye risiko involvert. Klarer vi å kvalle til neste år så er mye gjort bare der. Håper vi beholder Amin minst ut 2027, vi er tross alt først og fremst en fotballklubb som skal vinne kamper. Og titler. Amin og Bomholt er i tillegg spillere som begge kan gi like mye cash som et europaspill så får vi ting til å svinge på banen vil alt ordne seg! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.08.2026 22:15 Post subject: |
|
|
Nå bekrefter sportssjef Alfred Finnbogason at RBK har risikert å miste Chiakha, til tross for at de hadde en avtale om å låne ham ut sesongen.
– Fotball er ikke alltid enkelt. For det kommer spesielle tilfeller, som dette er. Han er en ung spiss som scorer mål, og da er det viktig for oss å beholde ham her. Det var også en mulighet om andre klubber kom inn, at FCK kunne kalle ham tilbake og selge til andre. Det var den største risikoen vi hadde, sier han til Adresseavisen.
Les mer: RBK avslører: Risikerte å miste stjernen
Jeg rakk aldri å finne ut av dette i kveld. Må tro at vi tross alt ville hatt forkjøpsrett til opsjonsprisen? Men at FCK kunne ha brukt klausulen til å hente ham tilbake nå i sommer dersom vi på sånn og sånn frist ikke ville kjøpe ham.
Forresten syns jeg dette var langt bedre valgflesk fra sittende styre enn på årsmøtedagen i 2011.  |
|
| Back to top |
|
 |
RAN78 Junior
|
Posted: 19.08.2026 23:07 Post subject: |
|
|
Jeg trudde oppriktig at opsjon er en rett, og ikke plikt, til å kjøpe noe til en avtalt pris?
I RBK-verdenen betyr nok opsjon noe annet, tydeligvis … _________________ Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.08.2026 23:16 Post subject: |
|
|
| RAN78 wrote: | Jeg trudde oppriktig at opsjon er en rett, og ikke plikt, til å kjøpe noe til en avtalt pris?
I RBK-verdenen betyr nok opsjon noe annet, tydeligvis … |
Hæh?
RBK hadde en rett til å kjøpe ut Chiakha ja, og de skjønte at venter man for lenge her så kan man faktisk risikere at FCK tilbakekaller ham og selger han til noen andre for overpris.
Eller at man kommer såpass langt ut i leieforholdet at det dukker opp et annet tilbud som tilsier at når han kommer tilbake til FCK i januar så går han rett til et eller annet stort storlag.
Så da smir man nå mens jernet er varmt, og Chiakha er gira på å være her. |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 20.08.2026 00:29 Post subject: |
|
|
| Fantastisk signering! Kan ikke si jeg er så fryktelig bekymret over at vi «sprenger banken» for Chiakhas underskrift. Forhåpentligvis sportslig opptur + økt interesse for klubben vil generere inntekter vi bare kunne drømme om for tre måneder siden. Skal ikke se bort ifra at signeringen kan gi ti millioner kroner ekstra i billettinntekter i 2027 alene. Joda, hele laget må levere for å opprettholde publikums tillit, men det er til syvende og sist mål folk kommer til Lerkendal for å se. Nå blir det spennende å se hvilken Europa-plass vi ender opp med når kalenderen viser 13. desember. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 20.08.2026 00:50 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg rakk aldri å finne ut av dette i kveld. Må tro at vi tross alt ville hatt forkjøpsrett til opsjonsprisen? Men at FCK kunne ha brukt klausulen til å hente ham tilbake nå i sommer dersom vi på sånn og sånn frist ikke ville kjøpe ham. |
Er vel vanlig at utleier har en «avbryte lånet»-klausul, for eksempel at FCK måtte betalt 10 mill til oss for å hente han tilbake i sommer, om Amin hadde gått med på det. Kunne deretter solgt han videre for høy sum. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 20.08.2026 01:11 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Forresten syns jeg dette var langt bedre valgflesk fra sittende styre enn på årsmøtedagen i 2011.  |
Jeg hadde faktisk glemt at "hipp som happ"-uttalelsen stammer fra sjølveste Boti Goa-kjøpet. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
|