English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
1%
 1%  [ 1 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
5%
 5%  [ 3 ]
Bomholt
1%
 1%  [ 1 ]
Selnæs
58%
 58%  [ 31 ]
Fossum
7%
 7%  [ 4 ]
Duris
0%
 0%  [ 0 ]
Chiakha
20%
 20%  [ 11 ]
E. Ceide
3%
 3%  [ 2 ]
Witry
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 53

Author Message
Elg
Veteran

PostPosted: 26.07.2026 19:39    Post subject: Reply with quote

For første gang på lang tid har jeg trua på 3 poeng igjen!

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran

PostPosted: 26.07.2026 20:28    Post subject: Reply with quote

De fleste her inne kjører vel stilleaksjon hver eneste kamp. Enten hjemme fra sofaen eller fra langsidene. Stein i glasshus.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2026 21:08    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Får se hvordan de gjør det borte mot Aafk idag.

1-1 og spilte visst ganske dårlig og kunne fort tapt. Pådro seg masse gule kort.

Mistenker at vi har en overraskende god sjans mot dem hvis vi holder flyten vår oppe og slår FFK i morra.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 26.07.2026 22:31    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke denne aksjonen fra øvre øst men jeg gleder meg til de siste 75 min med god stemning fra norges beste supportere.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 26.07.2026 22:50    Post subject: Reply with quote

For et nivå på folk her inne...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2026 23:33    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Ærlig talt. Er det virkelig ingen voksne hjemme som kan si "er dette virkelig det vi bør bruke energien på og måten vi kan støtte laget og klubben?" "Er det dette vi trenger nå?"

Tydeligvis ikke.

Det er så spot on som det kan få blitt.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 00:29    Post subject: Reply with quote

Dette er jo kun endimensjonalt og motsigende. Du prøver å fremme et budskap om ro og at man må dra i samme retning, samtidig som du lirer ifra deg et hav av negative karakteristikker. Det er jo overhodet ingen som sier at de skal være fri fra kritikk, faktisk - så står det ordrett nevnt flere ganger i tråden her.

Det finnes nok av ting de kunne blitt kritisert for de siste årene, men du kan ikke være så opphengt i diskusjonen - uten dra inn en eneste nyanse i flere av punktene du trekker opp. VAR-saken, diskusjonen rundt CGJ, og den såkalte hetsen av styremedlem (som de for så vidt prøvde å løse opp i, uten noe som helst samarbeidsvilje tilbake?).

Er det en ting de faktisk skal ha, så er det at de har steppet opp gamet i nedgangsperioden - i motsetning til resten av publikum. Da gir det absolutt null mening at du skal snakke om at situasjonen klubben er i den dag i dag «ENDELIG» er på vei til noe positivt. Fakta er vell at klubben har blitt styrt helt ræva over lang tid, og noen evner å se lengre enn å bite på full overtenning og optimisme av den minste ting.

At vi har ei lokalavis her i Trondheim som verdsetter klikk mer enn positivt fokus på klubben, kan man ikke skylde på noen andre enn redaktørene. Der finner du knapt en gladsak, uansett hvor mye ro og positivitet det har vært.

Dette er altså en helt nøytral mening på saken, men den fremlegger vell ganske så greit hvor vanvittig unyansert og usaklig vinklingene dine er. Er du faktisk interessert i en saklig diskusjon som faktisk imøtekommer budskapet du prøver å komme med, så anbefaler jeg at du både nyanserer ting, og viktigst av alt; prøver å være den voksne personen du etterspør, som klarer å ha en diskusjon uten å dra inn runking og pikk.
Back to top
lasarus
Senior

PostPosted: 27.07.2026 00:57    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mulig å treffe spikeren mere klokkerent på hodet enn det machiavelli gjør i innlegget over. Denne totale mangelen på selvinnsikt som vises fra øvre øst kommer dessverre kun til å føre til ytterligere splittelser blant vanlige folk og de «ekte supporterene» som de liker å se på seg selv som.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 27.07.2026 01:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er 100 prosent enig i Machiavellis innlegg.

Man skulle tro at de som synes det er kult å gå på fotballkamp i masker snart burde innse at de er så langt på sidelinjen at noen voksne må på jobb før supporterklubbene blir en hemsko både for seg selv, for klubben de hevder å støtte og alle rundt seg. Det er skammelig.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 01:45    Post subject: Reply with quote

Tja, hvis usannheter og generalisering om et par tusen mennesker er å treffe spiker - så er det i så fall casen. Snakk om selvinnsikt er det i så fall bare å glemme.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 09:00    Post subject: Reply with quote

Hei, noen som har erfaring med parkering av elsykkel på Lerkendal?

Det er egentlig beste løsning for meg for å komme meg på kamp, men ser det ikke finnes noen bikely-kasser i nærheten og småbekymret for å parkere den utenfor. Er vel ikke lov å ta med batteriet inn på tribunen heller vil jeg tro?
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 27.07.2026 09:00    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Foreslår at alle dere som skal kritisere hver eneste ting som Kjernen sier og gjør, kan bruke de 15 stille-minuttene til å kjenne litt på hvor morsomt det er å se kamp uten våre fantastiske supportere som dere virker å ta så for gitt.

Helt til det neste blusset kommer, selvsagt. Og ØØ er tilbake til å være "den åndssvake, egoistiske caps-gjengen som bare vil klubben vondt".

Med all driten det har vært å følge RBK de seneste årene, er det kun én ting jeg kan si jeg alltid har vært stolt av, og det er supporterne våre.

Litt høye på dere selv, eller? Det er selvsagt fint med supportere som skaper liv, men det er ikke supportere man går på kamp for å se. Litt greit å huske at for klubben og majoriteten av fansen er syngende supportere bare er en bonus, men det er fotballen som er det primære.

Uten dere er laget fremdeles rbk, uteb rbk er dere ingenting.
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 27.07.2026 09:07    Post subject: Reply with quote

Rallepus wrote:
De fleste her inne kjører vel stilleaksjon hver eneste kamp. Enten hjemme fra sofaen eller fra langsidene. Stein i glasshus.

Fin supporterelitisme du har på gang der. Hvor høyt må man synge for å være en ekte supportet, synes du?
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 27.07.2026 10:02    Post subject: Reply with quote

Spennende å se hvor mange som tar eierskap til andres stemningsskapnkng her. At noen velger å ikke lage lyd i 15 minutter må vel være opp til de? Kritikken viser vel egentlig hvor viktig de er siden de tydeligvis ødelegger alt bare de holder kjeft første 15.

Helt greit at meningene om showkamper som det vi hadde fredag er ulike, men for meg representerer slike kamper noe av det verste med dagens fotball. Det må være innafor at folk markerer sitt synspunkt og en stilleasksjon må kalles en veldig fredelig aksjonsgruppen.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 10:09    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg Machi Tommel'n opp!

Det må også være lov å kritisere, begge veier, uten å gå løs på hverandre.

Jeg synes det er noe med timingen, enda en gang, på samme måte som å «kaste» styreleder når det skal ansettes trener. Antagelig ikke samme grupperinger her, men det skjer mye rart for tiden.

Alle, absolutt alle, skjønner at Man U kampen ble en farse. Vi kommer aldri til å gjøre det igjen. Nå har vi en ny start, ny trener og en liten medvind. Trenger vi da virkelig en protest i ettertid? Såret er vidåpent, det er null behov for å strø enda mer salt i det, bare for å vise standpunkt. Hele brakka er fullstendig klar over hva folk mener, at dette gikk i dass osv. Det er jo en grunn til at daglig leder ikke har uttalt seg, skam tipper jeg.

Man U kampen er ferdig, la oss se fremover!
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 10:40    Post subject: Reply with quote

Stilleaksjon eller ei. Jeg gleder meg til kamp. Og det er lenge siden man kunne gå inn i en ny serierunde med reell optimisme og en positiv innstilling om at her er det gode muligheter for både mål og poeng.

Skal vi håpe på enda en skikkelig forløsende kamp med mange mål?

Tror nok vi kan risikere baklengs men fortsette høyt press og skape mye sjanser. Og kanskje sette de i mål fremfor stolpe og utenfor.

4-1

Chiaka x2
Emil
Duris

Let's go
Back to top
MarXuzZ
Junior

PostPosted: 27.07.2026 10:58    Post subject: Reply with quote

Er så klar for kamp i kveld. Har måtte lånt ut sesongkortene våre mer enn vi har fått brukt dem selv i år, men nå er jeg og junior endelig klare for fotball på høyeste nivå igjen. Kona har fått beskjed om å pakke inn ungen i skumgummi og holde ham isolert mens jeg er på jobb. Skal ikke ha noe plutselig omgangssjuke eller ville påfunn som å klatre opp takrenna og hoppe ned på trampolina i dag. Det får vente til i morgen. Jeg kjenner i hjertet mitt at denne kampen vinner vi. Guttungen klager alltid på at jeg kjenner i hjertet mitt at vi vinner hver gang vi er på Lerkendal, men i dag kjenner jeg det ekstra mye. Vi skal innom shoppen og ordne ny drakt og det hele.

Er det forresten noen her som bruker å kjøre MC til kamp? Vurderer å ta sykkelen ettersom kollektivtilbudet hos oss er midlertidig ramponert. Jeg vet det bruker å stå mange sykler langs stakittgjerdet langs veien utenfor Coop-tribunen, men det er vel ikke offiiselt merket som MC-parkering. Risikerer man å bli bøtelagt? Og stadionreglementet sier at det er forbudt med heldekkende hodeplagg. Kan jeg bli nektet å ta med meg MC-hjelmene inn? Jeg har ikke mulighet til å låse dem til sykkelen og hjelmene våre med ekstrautstyr koster jo nesten like mye som den første sykkelen jeg hadde, så vil ikke at noen bare skal hanke dem med seg i forbifarten.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Fightegutta
Junior

PostPosted: 27.07.2026 11:08    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Hei, noen som har erfaring med parkering av elsykkel på Lerkendal?

Har parkert min langs gjerdet utenfor langsiden på nordsida i mange år, alltid gått bra. Enste skaderisiko har vært spark fra eieren etter spesielt dårlige kamper. Mulig å parkere ved Teknostallen hvis du vil stå mer skjermet for folk og låst til et skikkelig stativ.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 27.07.2026 11:19    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Litt høye på dere selv, eller? Det er selvsagt fint med supportere som skaper liv, men det er ikke supportere man går på kamp for å se. Litt greit å huske at for klubben og majoriteten av fansen er syngende supportere bare er en bonus, men det er fotballen som er det primære.

Uten dere er laget fremdeles rbk, uteb rbk er dere ingenting.

Vil bare påpeke at jeg har ingen som helst knytninger til Kjernen eller ØØ, så jeg er ikke høy på noe som helst (akkurat nå i allefall, hehe). Jeg er kun en sofa-supporter som drar på Lerkendal en gang i blant, ene og alene for å oppleve trykket fra ØØ "live".
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 11:40    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Veldig bra innlegg Machi Tommel'n opp!

Det må også være lov å kritisere, begge veier, uten å gå løs på hverandre.

Jeg synes det er noe med timingen, enda en gang, på samme måte som å «kaste» styreleder når det skal ansettes trener. Antagelig ikke samme grupperinger her, men det skjer mye rart for tiden.

Men nå var det dagens styreleder som selv valgt å trekke seg/stille plassen sin til disposisjon midt i prosessen med ny trener da. Enig i at det er noe med timingen, litt derfor det er tåpelig å legge inn en treningskamp som ender med å flytte en eliteseriekamp.
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 27.07.2026 12:31    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Forventer at vi ikke jager profitt ved å hente spillere fra andre klubber og selge de videre med fortjeneste. Det hadde vært ekkelt profittjag der vi bruker kapitalmakten vår til å utnytte vår posisjon i fotballstrukturen.

Dette slutta vi med for mange år siden.
Den nye filosofien de siste årene har vært å betale overpris for spillere som ikke holder nivået for så å gi de vekk etter noen år.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 12:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har en løsning på supporterkrangelen her inne.

De som er enig i stilleaksjonen: Er stille de første 15 minuttene
De som er uenig i stilleaksjonen: Syng for full hals første 15 minuttene(Kan godt fortsette utover de første 15).

Tror dette er en bedre løsning en tastaturkriging.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 27.07.2026 13:26    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg vet ikke jeg. Har sesongkort på kjernen og det blir ganske dårlig stemning når det meldes fra megafonmannen at man skal være stille og noen prøver synge likevel.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.07.2026 14:14    Post subject: Reply with quote

Nyheten har spredt seg: Why Manchester United vs Rosenborg has sparked a fan protest
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 27.07.2026 16:04    Post subject: Reply with quote

Går fint å parkere med elsykkel!

Last edited by Hedning on 27.07.2026 17:43; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 3 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb