View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Snorkel Veteran

|
Posted: 13.04.2007 13:11 Post subject: |
|
|
Guffen: Mener du at en vær kritikk av spillestil, spillervalg og treningskultur er en mistillit mot Tørum?
Da sitter vi igjen med et kjipt forum ettervært i så fall. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.04.2007 13:19 Post subject: |
|
|
Tror mange her inne er lei sutringen til mainn. Derfor han får en del pepper. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.04.2007 13:22 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Hverken Konan eller Traore, som i utgangspkt er midtbanespillere og ville sikkert fungert bedre der, har som sagt imponert meg nevneverdig, og med disse spillerne har RBK ingen i angrepet som truer bakrommet. Det savnet jeg i oppgjøret mot Viking. |
På hvilket grunnlag uttaler du deg nå? har du sett mange treningskamper i vinter? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 13.04.2007 14:15 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | På hvilket grunnlag uttaler du deg nå? har du sett mange treningskamper i vinter? |
Sett de aller fleste kampene, hvordan det?
Hvis du er lei av at jeg stiller kritiske spørsmål med tanke på laguttak & antallet utlendinger, må du nok bare leve med at noen har andre tanker og meninger enn deg.
Hvis du mener det er sutring, javel, det er ikke mitt problem. Men virker som flere inn her ikke tåler at jeg stiller meg kritisk til RBK, og noen av valgene som blir gjort. Men vi snakker debattforum, og da må det være rom for ulike meninger. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.04.2007 14:20 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg. Men at alle tråder og innlegg der du er aktiv, handler om hvor mange utlendinger som spiller på Rosenborg. Blir litt lei av å høre om det samme hele tiden... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 13.04.2007 14:32 Post subject: |
|
|
Mainn skrev: Quote: | Jeg mener både Braaten og Storflor forsvarer en plass i 11-eren etter det de viste i fjor høst og i vinterens RL. Hverken Konan eller Traore, som i utgangspkt er midtbanespillere og ville sikkert fungert bedre der, har som sagt imponert meg nevneverdig, og med disse spillerne har RBK ingen i angrepet som truer bakrommet. Det savnet jeg i oppgjøret mot Viking. |
Konan og Traore har imponert ganske mye mer enn en Storflor som er god hver femte kamp. Braaten må komme seg i form, ellers så ødelegger han mer enn han skaper i løpet av 90 minutter.
Og hvis du leter etter bakromsspillere er det kanskje ikke disse to du bør nevne som erstattere for ivorianerne.
Konan og Traore var bortimot de to beste spillerne våre borte mot viking, selv om de spilte uten en midtspiss. Disse to hadde mer bevegelse og innsatsvilje enn jeg så fra Storflor i hele fjorårssesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 13.04.2007 14:37 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Jeg mener både Braaten og Storflor forsvarer en plass i 11-eren etter det de viste i fjor høst og i vinterens RL. |
Heldigvis legger Tørum mer vekt på formen opp mot kampene enn formen i fjor. Innsatsen i RL var forøvrig en skikkelig god søknad, du. Tipper både Storflor og Daniel har den høyt oppe på CV'en.
Mainn wrote: | Hverken Konan eller Traore, som i utgangspkt er midtbanespillere og ville sikkert fungert bedre der, har som sagt imponert meg nevneverdig, og med disse spillerne har RBK ingen i angrepet som truer bakrommet. Det savnet jeg i oppgjøret mot Viking. |
Det er en tulleanalyse av verste sort som verken stemmer eller tar høyde for Vikings posisjoner og forsvarsspill i kampen. Vær heller ærlig, Mainn, og si at du heller vil se nordmenn på alle posisjoner i RBK-laget enn afrikanere, uansett om de er bedre eller dårligere spillere. |
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 13.04.2007 14:59 Post subject: |
|
|
Utvilsomt spennende å se Sapara og Konan på høyresiden sammen. Ivers bør få bra baller å jobbe med.
Spennende å se om Stoor klarer å heve seg sammen med de to nevnte.
Kanskje er Strand en bra løsning som sentral. Han har bra pasningsferdigheter, bra duellstyrke og ikke minst bra kapasitet.
Jeg har tro på dette.
Ulempen er at det er TIL som skal slås...
Tror Tromsø fort kan gå mot en bra sesong nå. Steinar Nilsen er der. Spissferdighetene på topp er det ingen tvil om. Hvis Bernier nå blir, har vi en bra midtbane også. Forsvaret er bra. Keeperene er bra. Utfordringen er vingspillet. Kommer det nok bra innlegg til Årst og Rushfeldt (Ademolu). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 13.04.2007 15:08 Post subject: |
|
|
Guffen bør være litt forsiktig med å mene noe som helst hva jeg tror og ikke tror. Les heller det jeg skriver og gi ytringer på det. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.04.2007 15:21 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner egentlig ikke at folk ikke har latt seg imponere av lettbente Traorè. Mulig han hadde vært bedre på midtbanen, men han har da vist fintereportoar i europeisk toppklasse, utrolig teknikk, smidighet, balanse og god innleggsfot. Utover det er jeg enig i at Storflor bør få spille mer, savnet han mot Viking, han er en matchvinner. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 13.04.2007 17:24 Post subject: |
|
|
Hei Mainn, hadde det vært noe annet dersom det var to nyinnkjøpte fra f.eks. Østfold som hadde tatt plassene på vingen, eller for den saks skyld en danske og en svenske?
Får en følelse, som flere her synes å få, at utspillene dine er rasistisk motiverte.
Jeg har bare sett Konan og Traore mot Viking, men det jeg så avskrekket ikke. Det er mange år siden vi hadde gode vingspillere, så kanskje de kan bringe vingspillet tilbake til store høyder? Når det er sagt så er jeg enig med flere her som sier at Storflor var veldig god i perioder i høst/vinter. Så litt merkelig at han blir benket akkurat idet han kanskje var i ferd med å få sitt endelige gjennombrudd. Når det gjelder Braaten så er han utvilsomt et talent, men ingen typisk vingspiller dog. Han passer kanskje bedre i et annet spillesystem enn 4-3-3. Lover vel ikke bra for hans utvikling at han blir benket, men det har kanskje noe å gjøre med at han er Bosman-spiller? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.04.2007 17:32 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok dessverre Braaten går rett inn på laget som venstreving med en gang han har vært skadefri over en lengre periode. Skader er den eneste grunnen til at han ikke er valgt nå. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 13.04.2007 18:58 Post subject: |
|
|
Alt annet enn 3 poeng er en skuffelse i denne kampen. 1 poeng mot Viking var 2 for lite. RBK må ikke tape terreng allerede nå.
Både Brann og LSK virker å ha skumle hensikter så mot Tromsø må kun seier være godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 13.04.2007 19:38 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg tror nok dessverre Braaten går rett inn på laget som venstreving med en gang han har vært skadefri over en lengre periode. Skader er den eneste grunnen til at han ikke er valgt nå. |
Og bra er det, uten Daniel på banen mot Viking hadde det blitt tap.... Etter generalprøven å dømme er faktisk Jamtfall Jr før Storflor i køen(Les Jr kom inn og det gjorde ikke Storflor). Hvis ikke Storflor er plaget av noen skade kan det se ut som om det blir mye starting på benken for han fremover... Og isåfall velger jeg å tro at det er en grunn til det. Annet enn at Tørum foretrekker fargede spillere... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
Back to top |
|
 |
robertoleh Junior
|
Posted: 14.04.2007 11:38 Post subject: |
|
|
Konan og Traore er utvilsomt 2 meget spennende spillere. Og som kjent kan gode spillere bekle flere posisjoner. Det beste eksemplet er R.Strand. Han spiller godt uansett hvor han spiller. Et eksempel på det motsatte er Solli: Han er like dårlig uansett.
Selv om vi ikke truet bakrommet i den grad jeg ønsker, mener jeg oppriktig at Traore og Konan tilfører rosenborg elementer som vil kunne vise seg å være særdeles viktig, også når laget skal ut i e-cup kvalifisering. Selv om ikke karakterer på de forskjellige børsene (vg,dagbladet,adressa, m.flere) skal telle alt, så tyder det jo på at mange er enige om at de gjorde et godt inntrykk på en særdeles våt vikingmatte, som absolutt er en fordel for et lag som kriger mer. Dette tror jeg også var en viktig grunn til at sappi slet (underlaget).
Ang diskusjonen om hvem som bør være anker / defensiv midtbane, så blir det feil å utelukke en spiller pga manglende styrke i duellspillet når ballene blir slått langt. De fleste spillende lag kompanserer ved å være dyktige til å flytte opp den ene midtstopperen, samtidig som laget plasserer seg strategisk smart, og vinner 2-ballen.
Vår svenske venn Fredrik har spilt bedre, men til å være sesongpremiere på bortbane så var ikke prestasjonen noe dårligere enn den var til flere.
Vedrørende rotasjon - eller fast ellever, blir det relativt kunnskapsløst å tro at nøkkelen til suksess bare er å ha en fast ellever. Det er ikke slik at det bare er å ha en fast lagoppstilling så lykkes ethvert lag. Likevel er jeg enig i at for samhandlingens skyld så bør man unngå for mye rotasjon. Likevel - noe rotering må det være, hvis ikke faller konkurransen om plassene bort.
my2c |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.04.2007 11:46 Post subject: |
|
|
Ser idag at Tettey også har vært ute å klaget. Jeg blir så lei av denne sutringen som ser ut til å vokse i omfang fra Rbk-spillerne. Kjemp dere inn i førsteelleverne istedenfor å true med å se etter en ny klubb etter hvert. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.04.2007 12:42 Post subject: |
|
|
Det vitner om liten evne til å innse fakta når han klager på at han ikke får starte. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.04.2007 13:04 Post subject: |
|
|
De må tåle å sitte på benken et par kamper. Herregud, det er jo bare to tellende kamper med Tromsø-kampen.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.04.2007 13:10 Post subject: |
|
|
Det er flere RBK-spillere nå som med god grunn føler seg forbigått og urettferdig behandlet. Og når en del ikke presterte mer enn middels sist og fremdeles får spille, kan man godt skjønne frustrasjonen hos spillere som har vært blant de bedre i treningskamper i vinter. Tenker da først og fremst på Storflor, men også Tettey.
For meg er det ganske åpenbart at Stoor og Traoré ikke har gjort seg fortjent (så langt) til fast plass i startoppstillingen. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.04.2007 13:59 Post subject: |
|
|
Tullpreik, Traore og Konan var bortimot våre to beste spillere mot Viking, klart de skal få fornyet sjanse da.
Skjelbred har vært bedre enn Tettey i oppkjøringen.
Det må samtidig gå an å gi Stoor litt tid til å bli vant til Rosenborg, håpløst å dømme ham nord og ned etter så kort tid.
Storflor? Han har vært mer eller mindre middelmådig i flere sesonger nå. Greit at han var ok i RL, men prestasjonene i oppkjøringen tilsier ikke at han skal rett inn på laget.
Om de føler seg forbigått etter allerede til den andre kampen i TL har de ikke akkurat lagt grunnlaget for at de skal bli tatt mer seriøst.. De bør konkurrere seg til en startplass fremfor å bruke media som et verktøy til mishagsytring. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.04.2007 14:15 Post subject: |
|
|
Storflor var vår beste ving ifjor, og var instrumental i de viktigste kampene på høsten. Han har aldri spilt seg ut av laget. I tillegg var han kanskje vår beste i Royal League, og i den siste treningskampen han fikk spille var han direkte involvert i alle fire målene. Traoré er et ungt talent på 18 år som foreløpig ikke har vist noe som helst som tilsier at han skal gå foran Storflor. Traoré burde fått sjansen til å vise seg frem og kapre en plass gjennom gode prestasjoner som innbytter, akkurat slik Jamtfall må gjøre.
At Skjelbred fortjener en plass er helt riktig syns jeg. Det er Stoor som burde veket for Tettey, og Strand flyttet ned til høyreback slik som i fjor høst.
Og hvorfor skal Stoor få all verdens tid til å bli god i Rosenborg? Hvorfor ikke gi den samme tiden til egne talenter? Stoor burde belaget seg på en sesong som reserve, der han kunne sett og lært. Innkjøpte spillere får sjanser våre egenproduserte ikke får. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.04.2007 14:26 Post subject: |
|
|
At han var vår beste ving ifjor sier ikke så mye med Solli og Braaten som konkurrenter..Dog var Braaten bedre enn ham på høsten så lenge han var skadefri. Storflor har aldri prestert mer enn middelmådig, kanskje med unntak i noen enkeltkamper.. med ti kampers mellomrom.. men han er en ving det går 13 av på i dusinet.
Traore har et potensiale som går langt utenpå det storflor kan vise til, samtidig har han vært mer involvert i spillet enn det Storflor har brukt å være, han melder seg ofte helt ut av kamper vi sliter.
Det er riktig at Stoor ikke har vært glimrende hittil, men det har heller ikke vært avskrekkende dårlig, særlig defensivt. Helt riktig av Tørum å kjøre ham der, han blir nok en veldig god back utover sesongen. Stoor er kjøpt inn som førstevalg, og da må han få sjansen i flere kamper enn èn tellende. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.04.2007 14:38 Post subject: |
|
|
Hva med å la Stoor prøve seg som stopper? Kan han ikke spille der også? Det er bedre som flere har sagt å bruke Strand som back, og ha Tettey på banen. Spørsmålet er bare hvem som da skal spille sentralt. Sapara eller Tettey. Jeg tror Tettey kan bli god i den rollen, selv om han muligens er bedre som indreløper nå. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 14.04.2007 15:20 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke sånn at Tørum kun ser på kampen mot Viking og prestasjonene i fjorårets kamper når han skal plukke ut et lag mot Tromsø. Han trener disse spillerne hver dag, og det har vært mange treningskamper i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
|