English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Freyr Alexandersson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 20.06.2026 15:28    Post subject: Reply with quote

Freyr var vel ikke på listen fordi det ville være helt meningsløst å ha en sittende Brann-trener på listen.

Rett og slett ikke aktuelt, før han plutselig var arbeidsledig.

RBK kommer ikke til å plukke sittende Brann-trenere. Hamkam ja, KBK ja, KFUM ja. Men ikke fra de andre store klubbene.

Helstrup var assistent så det stiller seg jo annerledes.

Angående øl. Lenge siden jeg har vært i Trondheim og hatt noe god mikroøl. Får sende han dit.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 12:36    Post subject: Reply with quote

Vi prøvde vel å hente treneren til Norges beste klubb.
Freyr ble nok ikke sett på som ' riktig ". Men når valg 1 til 4-5 sa nei,kom han beleilig inn
SÃ¥ kan det jo hende at akkurat det var flaks for oss
Vi får se
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 13:32    Post subject: Reply with quote

Brann scorer som kjent relativt mye mål, men slipper inn mye og. Hva har de defensive problemene til Brann bestått i? Organisering eller mest spillermateriell?
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 13:52    Post subject: Reply with quote

Mest skadeproblematikk vil jeg anta.
Thore Pedersen ble jo en nødløsning som har fungert ganske bra, men de fikk jo skade på Bokaye og hentet inn en spiller for 30mill som nok trenger en sesong på Brann 2 før han kan bidra. SÅ solte de jo Helland og Sery Larsen så det forklarer litt problemer der.

I tillegg mistet de jo Heggebø, Castro ute nok en gang og Finne ute av form, klart det koster.

For å ikke nevne midtbanen også.

Synes egentlig det er ganske naturlig at de får en dupp etter så mye nytt/skader etc. Kommer nok sterkere når folk er skadefrie.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett nok av Brann til å si noe sikkert, men de har mistet mye på individuelle tabber og tapte dueller i forsvar.

I tillegg så har de jo spilt Europa gjennom hele vårsesongen, og har egentlig ikke hatt mye hvile å gå på. Og spilt viktige cupkamper samtidig. Tipper Brann har slitt både med skader og med spillere som er litt kjørt. Og det fører til mye defensive feil.

Hvis vi sammenligner i våres når Brann spilte Europa så stilte de med.

Lungi Sørensen som anker (han er klasse, selv om han får gult annenhver kamp minst) og Kornvig
Soltvedt - Boakye - Pallesen Knudsen - De Rove
Dyngeland

Dette er på en måte Brann sin foretrukne forsvarsrekke. Så ble Lungi, Boakye, Dyngeland, Denzel De Rove og Thore Pedersen skadet i varierende grad. Kornvig ble solgt til Polen.

I tapet mot Ã…lesund spilte de med Kristian Eriksen som anker
Soltvedt - Dragsnes - Pedersen - Hellan
Vidtun Nilsen

En venstreback og en høyreback på stopperplass og en reserve på høyreback. Ny keeper.

Tapet mot Sarpsborg hjemme var det en ny mann på ankerplass (Wassbrerg). Med
Soltvedt - Dragsnes - Pallesen - Holten (junior?)

Så igjen en back på stopperplass og en ny konstellasjon bak igjen, med enda en ny mann foran forsvaret.

Mot Glimt så var det enda en ny konstellasjon med Diop inn for Dragsnes. En spiller kjøpt til 30 mill som ikke er god nok fra Brann 2.

Det er klart. Med så mye skader og rotasjon i forsvaret, med nødløsning på midstopperplass. Så slipper man inn mye mål. Struktur lider jo i seg selv av all rotasjonen. Ny keeper og 2-4 av spillerne foran mål byttes ut. De lider veldig at Lungi har vært borte.

Det er jo også en av de tingene som har vært kilde til mye uenighet mellom Freyr og ledelsen i Brann. Freyr ville visstnok ha inn nye spillere som kunne levere med en gang, Brann ville tenke utvikling og svidde av 30 mill på en 20-åring.

Quote:
– Det vi så i dag var eksepsjonelt dårlig. Han er involvert i alle tre mål, og det er en hard dag for ham. Vi må huske at han er 20 år gammel. Jeg håper folk kan gi ham litt forståelse. Han trenger tid, sier Alexandersson til TV 2.

Og Freyr er jo litt vel direkte.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 18:04    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi prøvde vel å hente treneren til Norges beste klubb.
Freyr ble nok ikke sett på som ' riktig ". Men når valg 1 til 4-5 sa nei,kom han beleilig inn
SÃ¥ kan det jo hende at akkurat det var flaks for oss
Vi får se

Vi prøvde å hente *assistenten i Norges beste klubb. Som tidligere har vært hovedtrener. Det er ikke akkurat uvanlig at noen ønsker å ta steget opp og få hovedansvar. I motsetning til å gå fra hovedansvar til hovedansvar.

Freyr var nå sett på som så riktig at dagen etter at han fikk sparken så ringte både Finnbogasson han for å rekruttere han (fordi han var riktig mann som nå plutselig var et alternativ). Det er jo ikke vits å ha en fyr på en liste som ikke er aktuell pga. omstendigheter. Det er jo ikke vits å bruke tid og energi på noe som er uaktuelt. Hadde ikke Freyr blitt sparket hadde han aldri kommer til RBK.

Jeg leste vel noe om at Hamrèn også tok kontakt med Freyr og sa RBK neste. Men det finner jeg ikke noe om igjen. Ser Rotsekk har en pod med Hamren så kanskje der det stammer fra. Får høre den.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 18:55    Post subject: Reply with quote

Var vel Freyr sjøl som nevnte det i det intervjuet som ligger på RBK sin Youtube-kanal
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.06.2026 18:58    Post subject: Reply with quote

Det var kanskje der jeg har det fra ja! SÃ¥ jo intervjuet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.06.2026 19:25    Post subject: Reply with quote

– Nå sier jeg noe til deg som jeg ikke har sagt til noen: I mai kom det en engelsk klubb som ønsket å kjøpe meg. Det sa jeg blankt nei til på grunn av situasjonen min i Brann. Så, en måned senere er jeg ferdig i Bergen. Da skulle vi forholde oss til det som familie. Det var vanskelig, men vi klarte det veldig godt, sier han og forteller at de dro på en planlaget bobiltur sammen.

– Hvordan var det å få tilbud fra England?

– Det var spennende. Jeg måtte tenke meg om. Det har vært en drøm å være trener i England også, men jeg stoppet det hele før de la inn et bud til Brann.

Les mer: – Man kan ikke gjemme seg i denne byen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran

PostPosted: 22.06.2026 10:23    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Jeg leste vel noe om at Hamrèn også tok kontakt med Freyr og sa RBK neste. Men det finner jeg ikke noe om igjen. Ser Rotsekk har en pod med Hamren så kanskje der det stammer fra. Får høre den.

Fra 13:45 nevnte han Hamren
https://www.youtube.com/w...CiYqTfNQrI
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 22.06.2026 12:13    Post subject: Reply with quote

Har sett første trening på YouTube og dette blir noe helt annet enn den forrige løken.Nå ksn vi konkurrere igjen.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 22.06.2026 14:46    Post subject: Reply with quote

Kan du utdype litt? Hva så du?
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 22.06.2026 15:10    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert: tydelig og direkte kommunikasjon fra Freyr og Hartmann, godt humør på feltet og konkurransepregede spillsekvenser med høy intensitet.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.06.2026 15:21    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...s-nye-sjef

Quote:
– Jeg tror Rosenborg har fått en veldig god trener. Jeg likte mye av det han gjorde i Lyngby, og også i Bergen. Jeg har sans for ham, sier han.

Quote:
– Trenger sterkt RBK
Samtidig er landslagssjefen tydelig på at RBKs trøbbel handler om mer enn trenerspørsmålet.

– Jeg har hele tiden sagt at Norge trenger et sterkt Rosenborg. Det er sunt og bra for norsk fotball. Nå har de ansatt en trener man kan håpe tar RBK tilbake dit. Så får vi se hvor lang tid det tar, sier han.

Før landslagssjefen legger til:

– Så tror jeg det er et par andre ting enn kun trener de må få orden på!

Hva de «par andre tingene» er, utdypet ikke Solbakken.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 22.06.2026 17:17    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Kan du utdype litt? Hva så du?

Du har youtube også med nett
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb