|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 11.04.2007 21:47 Post subject: |
|
|
| Johnny W wrote: | Du har gått svært stille i dørene etter kampen HeiaVincent. Hva syns du om den? Ok med poengdeling?
Artig å høre hvordan en Vikingsupporter så kampen. |
Rent fornuftsbasert så er det greit med poengdeling mot et lag som forventes å vinne serien og som samtidig har en fryktinngytende stall. Til tider ble vi, ikke overkjørt, men ganske kjørt. Presset var stort, og målet kom sånn sett "ut av ingenting". Etter det kom Viking mer inn i kampen, og sånn sett var uavgjort et greit resultat.
Men det vil alltid være bittert å miste 3 poeng når det gjenstår 10 min av ordinær tid, uansett spill.
Personlig fulgte jeg med på to ting: Våre nye spillere og spillemønster. Jeg ser en del Rösler-LSK hos oss, men med noen vesentlige detaljendringer. For det første spilte vi med en flat firer, som lå meget dypt på banen. Vi spilte med to target men, hvor den ene hadde sin kompetanse på hodet og den andre et overnaturlig ballmottak+vending. Ijeh ble brukt når vi greide å holde på ballen, mens Siggurdsson gikk etter ballen når man så seg nødt til å pole ballen frem etter god RBK-press. Sånn sett var det riktig av Rösler å starte med Ijeh og Siggurdsson, samtidig bør vel Pimpong få tid til å implementeres inn i systemet vårt. Jeg skulle alikevel gjerne sett han tidligere byttet innpå, hans fart er overveldende.
Når det gjelder RBK så syns jeg det er litt tidlig å komme med noen konklusjoner - dog det ikke hindrer oss fra å komme med spådommer. Jeg tror at deres nye spillere vil slå til, jeg ser hvorfor Stoor ble kjøpt inn - og anbefalt av ST. Fart og gode tekniske ferdigheter samtidig med at han ikke gjorde seg bort defensivt mot det som er en meget sterk og rutinert Søren Berg. Hvis han forbedrer seg med sesongen så tror jeg dere har en moderne høyreback som vil bli attraktiv for de store lagene der ute om en sesong eller to. Konan og Traoré får den oppmerksomheten de fortjener, og jeg tviler ikke på at de blir en attraksjon for Tippeligaen.
Roar Strand syns jeg ikke var allverden, ser egentlig ikke hvordan Tettey kunne ha gjort en dårligere jobb. Jeg vet at han fikk en del ros etter denne kampen fra noen RBK-ere - men selv om han løper mye og er villig så syns jeg resultatene av det man presterer skal telle. Regner med at Tørum valgte å satse på denne mystiske egenskapen kalt "rutine". Tror forsvarsproblemene heller ikke hadde vært så store med Tettey på banen, da jeg anser ham som mer forsvars- og destruksjonsvillig enn Strand, som har sin største kompetanse i offensive bevegelser uten ball. Ja, han løper veldig mye - men det gjør også Tettey og Skjelbred. Jeg er sånn sett glad at Strand spilte, legg merke til hvor mye rom Ijeh fant ut han hadde mellom forsvars og midtbane-leddet.
Ellers en grei sesong-inndeling, og ting virker lovende for Viking FK. En engasjert trener, en bedre stall enn på mange sesonger og Gaarde tilbake i sommer - nesten som å få en ny spiller. Samtidig har vi økonomiske ressurser til å kjøpe inn en, kanskje to, nye spillere til sommeren om det skulle behøves. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.04.2007 20:48 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: | | jeg ser hvorfor Stoor ble kjøpt inn - og anbefalt av ST. Fart og gode tekniske ferdigheter samtidig med at han ikke gjorde seg bort defensivt mot det som er en meget sterk og rutinert Søren Berg. Hvis han forbedrer seg med sesongen så tror jeg dere har en moderne høyreback som vil bli attraktiv for de store lagene der ute om en sesong eller to. |
Dæven, du har sett mye jeg ikke har sett.
Men jeg har tatt feil før jeg.....muligens... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 12.04.2007 21:19 Post subject: |
|
|
Jeg er igjen enig med HeiaVincent her. Jeg ser en god høyreback bak den lille usikkerheten og mangelen på trygghet som lå over han. Jeg synes det er veldig overrasket over at så mange slakter han. Det høres sikkert rart ut for dere som mener dere så en elendig Fredrik Stoor mot Viking. Her er det helt klart store meningsforskjeller, og jeg ser konturene av heftige debatter i tråden "Fredrik Stoor", noe a la det vi opplevde i tråden om Jan Gunnar Solli. Jeg oppfordrer til at vi alle tar ansvar for at det holdes på et sivilisert nivå. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2007 01:00 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | HeiaVincent wrote: | | jeg ser hvorfor Stoor ble kjøpt inn - og anbefalt av ST. Fart og gode tekniske ferdigheter samtidig med at han ikke gjorde seg bort defensivt mot det som er en meget sterk og rutinert Søren Berg. Hvis han forbedrer seg med sesongen så tror jeg dere har en moderne høyreback som vil bli attraktiv for de store lagene der ute om en sesong eller to. |
Dæven, du har sett mye jeg ikke har sett.
Men jeg har tatt feil før jeg.....muligens... |
De er tydeligvis ikke godt vant i Viking, kan ikke forstå noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |