| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 22.05.2026 15:13 Post subject: |
|
|
Enig at det var en passe teit kommentar han kom med når han ville ha bort teknologi. Jeg er enig i det jeg antar at han tenkte, at man kan se gode ut på papiret og tester, men det er i kamper det gjelder. Uansett hvor god tanken og meningen hans var, teknologi må gå hånd i hånd med det vi ser. Greit å ikke bruke den så mye, men å bruke de teknologiske hjelpemidlene sammen med det øyet ser forventer jeg av en trener.
Om han ikke er blitt bedre på å bruke det selv, vil jeg hvertfall tro og håpe at han har en assistent rundt seg som klarer å analysere tall dypere enn 1+1 på excel. jeg tror ikke Emberland var noe datageni akkurat.
En snarlig lansert Horneland vil være mye bedre enn Maalen inn som midlertidig trener langt ut i sommer etter at vi ikke har fått napp på de store navnene vi gikk etter. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.05.2026 15:16 Post subject: |
|
|
I prinsippet tilnærmet perfekt tidspunkt for Horneland eller andre å ta over nå. Kan ikke gå mye dårligere enn det har gjort og forventningene har aldri vært lavere. En ny trener får tid til å bygge uten urimelige forventinger.
Nesten enhver trener med ambisjoner bør fristes av stå slik den er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.05.2026 15:27 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Men det var ikke bare at Horneland mislyktes da han var her, og har mislyktes etter Brann, det var også at han krevde å følge opp fotball på den måten man gjorde i 1960 da han var her.
Jeg er veldig skeptisk til å tro på at han har utviklet seg enormt på absolutt alle områder fra sist han var her, og glemt det igjen til neste jobb, for deretter å skulle huske det igjen når han går inn på Lerkendal.
|
Det som er litt pussig er at han i Norge er kjent for å være en trener med fokus på intensitet og disiplin. Men i Frankrike ble han kritisert for å være for offensiv og taktisk naiv:
| Quote: | Eirik Horneland injected a lot of energy into the way we played, but we were less structured.
"He wanted to play a particular, dominant style. But our opponents took it in their stride.
"Under the new manager, we've gone back to basics. We're more pragmatic. We analyse the opposing team during the week. We maintain the same philosophy, but we also adapt. |
Aberdeen manager target ...discipline
Det viser hvor forskjellig en trener kan oppfattes basert fotballkulturen i hvert land. Men jeg synes likevel er veldig tydelig at filosofien hans er vesentlig forskjellig fra 2019. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 22.05.2026 20:51 Post subject: |
|
|
| Sundet melder fortsatt at Horneland er like uaktuell som han alltid har vært. Merkelig at adressa og enkelte her inne melder hardt på at det fortsatt er samtaler og at det kan eskalere. Jeg blir lettere forvirret av at to så «sterke» kilder mener stikk motsatt av hverandre. Nå må vi bli ferdig snart 😅 |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.05.2026 21:33 Post subject: |
|
|
Det adressa skrev er ikke noen motsetning til hva Sundet har påstått forsåvidt.
Sundet har sagt at Horneland har sagt nei to ganger.
Adressa skrev:
"Etter det Adresseavisen erfarer har RBK imidlertid jobbet med Horneland-sporet også i løpet av de siste ukene. Det skal ha vært kontakt mellom Horneland og RBK."
"Det er heller ikke kjent om Horneland har tatt noen endelig avgjørelse vedrørende sin framtid"
Så begge deler kan fint stemme, Rosenborg kan ha vært i kontakt med ham også de siste ukene og han kan fint ha sagt nei en gang til i løpet av den perioden selv om adressa ikke har fått noe bekreftet. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 22.05.2026 23:52 Post subject: |
|
|
Det å presse på folk Blir hjulmand, Hareide, Horneland og Knudsen 2.0
Er det lønn og lengde og budsjett det står på så kanksje vi bør lete andre plasser. Hos noen som virkelig vil _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 23.05.2026 00:12 Post subject: |
|
|
| Så vi maser basicly hver uke utelukkende på trenere som ikke er gira. Jaja. Er vel en strategi det også. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.05.2026 00:52 Post subject: |
|
|
Tja, at vi holder kontakten med Horneland til tross for at han har sagt nei må vel være et tegn på at han er litt gira og at det er ikke der problemet ligger.
Jeg tolker det som at han har litt lyst sånn egentlig, men samtidig så har han også lyst til å forsøke seg utenfor Norges grenser og han vet at fra hans perspektiv så er det smarte valget å forsøke seg en gang til. Han kan alltids komme tilbake å være attraktiv for gode jobber i Norge.
Så mener jo jeg at om han tar Rosenborg-jobben å lykkes så vil han bare være enda mer attraktiv i fremtiden og derfor burde han si ja til Rosenborg om muligheten er der.
Klubben hadde garantert gått videre fra Horneland om de ikke trodde det var noe interesse fra hans side, men de jobber jo heldigvis parallelt med andre kandidater og jeg tror ikke de sitter og venter på Horneland sånn sett men så lenge man ikke har inngått avtale med noen andre så er Horneland hele tiden en interessant kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 23.05.2026 01:15 Post subject: |
|
|
| Det er jo unektelig interessant om Horneland overtales til å bli RBK-trener for andre gang |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.05.2026 08:36 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Det å presse på folk Blir hjulmand, Hareide, Horneland og Knudsen 2.0
Er det lønn og lengde og budsjett det står på så kanksje vi bør lete andre plasser. Hos noen som virkelig vil |
Kan det hende at noe av problemet at klubben ikke tar innover seg hva det vil koste i lønnspakke å hente trenere på dette nivået?
Mistenker at det fort kan lønne seg å betale det som trengs å få inn den beste treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 23.05.2026 09:09 Post subject: |
|
|
Cifuentes er keen hvertfall. Husker han gjorde en god jobb i sandefjord. Nå arbeidsledig siden januar etter fyken i Leicester (dumpsterfire). Variert erfaring, spiller en 4-3-3 variant, om jeg husker rett.
1 års kontrakt med opsjon på ett til. Hornis er tydelig ikke interessert. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 23.05.2026 09:29 Post subject: |
|
|
| En hver arbeidstaker. Uavhengig av hvor lyst man har på en jobb. Bør i egen interesse prøve å forhandle best mulig vilkår ved ansettelse. Dette er da vanlig praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 23.05.2026 11:34 Post subject: |
|
|
Man kan mistenke Horneland for å holde Rbk litt varme hvis det ikke dukker opp noe bedre, fks i utlandet.
Men blir bare gjetning.
Vi må unngå en ny KK hvor vi til slutte bare måtte ha trener og endte opp med Rekdal. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 23.05.2026 12:25 Post subject: |
|
|
At Horneland har sagt nei to ganger er bare tull. Det var samtaler rett før helgen her. Det er flere ting å jobbe seg igjennom, og det er ikke gitt at han ender opp her, men signalene er ikke negative. _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 23.05.2026 14:00 Post subject: |
|
|
Hvis ikke jeg husker feil, kom vel Martí Cifuentes inn på sommeren på et Sandefjord som ikke lignet grisen, fikk raskt skikk på de, og spilte vel masse uavgjort. Var vel ikke nok til å unngå nedrykk. Var vel bare en sesong i OBOS før de rykket opp igjen. Gikk vel greit i returen, med relativt dårlig mannskap.
Gikk vel ut stort sett i 4-2-3-1 eller 4-3-3.
Har en bekjent som er Hammarby supporter, og han sier at det var god fotball.
Bedre enn andre navn som har sirkulert på forum som Ronny Deila, Trond Sollied, Svein Maalen, og Fagermo vil jeg tro. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.05.2026 14:22 Post subject: |
|
|
Pr nå så håper jeg på Horneland, men skulle det bli Cifuentes er jeg ikke utelukkende negativ, bare usikker for jeg har ikke fulgt med på karrieren hans. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 23.05.2026 14:47 Post subject: |
|
|
| Har ikke fulgt med så godt selv moomoo, men er enig med deg angående Horneland over Marti. Har sansen for Horneland. Viktigste er vel å få inn en skikkelig kandidat så fort som mulig så de kan bruke pausen. Frykter at det trekker ut i tid, og brått ikke har noe klart før etter VM. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 23.05.2026 15:19 Post subject: |
|
|
| Noen rykter om at det er en helt annen som er nærest; ikke vært i norsk fotball før.. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 23.05.2026 15:31 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Noen rykter om at det er en helt annen som er nærest; ikke vært i norsk fotball før.. |
Hvem ? _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 23.05.2026 15:35 Post subject: |
|
|
| Frykter da litt at Alfred går til Island. Sölvi Ottesen eller Halldór Árnason |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 23.05.2026 15:53 Post subject: |
|
|
| Er sölvi ottesen den samme som scoret mot oss da vi tapte 0-1 i parken i CL-playoff mot fck i 2010? Eller er det en annen med samme navn? |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 23.05.2026 15:59 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Noen rykter om at det er en helt annen som er nærest; ikke vært i norsk fotball før.. |
Halldor Arnason? |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 23.05.2026 16:08 Post subject: |
|
|
| Samme Sölvi Ottesen ja. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 23.05.2026 17:08 Post subject: |
|
|
Ny uprøvd trener som er på vennelista til sportsjefen. Jeg hopper ikke av glede, jeg gjør ikke det  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2026 18:58 Post subject: |
|
|
| Vi bør ikke hente trenere fra svakere ligaer. Erling Moe blir trolig ledig snart, behersker ulike formasjoner. Litt under pari resultater de siste sesongene da. |
|
| Back to top |
|
 |
|