English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 826, 827, 828  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 17:04    Post subject: Reply with quote

Brann epoken til Horneland var bra. Likte trykket i laget ihvertfall.
Hvordan hans prestasjoner var i Frankrike har jeg ingen formening om.
Uansett ikke lett å komme dit som ganske umeritert utlending.

Heller ham en Helstrup og Neestrup for min del
Kal-El
Junior

PostPosted: 21.05.2026 17:16    Post subject: Reply with quote

Come on, Horneland! La oss krysse fingre og tær for at dette går i orden. Kjenner folk som har hatt han som trener og som skryter uhemmet av han. Perfekt personlighet for RBK.
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 19:43    Post subject: Reply with quote

For bare et par uker siden satt vi med Alfred Johansson, og alt så mørkere ut enn det har gjort på mange tiår. Om et par uker kan hele stemningen være totalt snudd.

Jeg tror faktisk ikke Horneland trenger mer enn to–tre måneder før man begynner å se tydelige endringer. Den største utfordringen er at spillerne fremstår som veldig dårlig trent. Det er nok det eneste han ikke kan trylle bort med en quick fix.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior

PostPosted: 21.05.2026 19:56    Post subject: Reply with quote

Spennende med Horneland. Vi trenger en erfaren trener som er tydelig på hva han vil og samtidig ønsker han nå en offensiv og fremoverrettet fotball. Dette har jeg trua på, men jeg hadde trua på AJ også, så er ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn. Er det noen spillere igjen fra den forrige perioden hans? Tenker det kanskje kan jobbe mot han.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 19:58    Post subject: Reply with quote

Rosenborg, både klubben og supporterne, har kjørt seg helt fast i ei grøft der det eneste det handler om er å være "progressive" og liksom "analysere" CV'er og resultater andre steder i andre tider og under helt andre forutsetninger, og ut i fra det eneste kriteriet fastslå om den eller den har "fått det til" der eller der. Det er ikke verdiløs informasjon, men utgjør i beste fall 10% av grunnlaget her. Mye mer (mye MYE) mer enn hva de tror handler om å treffe rett person som har medisinen som trengs til å lege den syke. Det må klikke mellom person og inngangen hans til spillergruppa. I stedet forsøker man igjen og igjen å skru sammen skjøre og ofte veldig konstruerte såkalte team av personer som muligvis har en slags kjemi seg imellom men ikke inn mot spillerne. For meg er det krystallklart at det hadde gått like dårlig med Nils Arne i Liverpool som det gikk med Kåre i Kypros og Belgia. Og det handler om kultur, språk og sosiale ferdigheter som er ikke-overførbare i forskjellige kontekster på grunn av de to første faktorene.

At supportere ikke forstår fotball må man akseptere for slik har det i noen grad alltid vært. Det som bekymrer nå, og i ganske mange år, er at styre og stell i Rosenborg synes å helt ha mistet teften for dette og går seg helt vill i det de kaller lange, gode prosesser med rekruttering der det heller ikke synes å være noen som helst stringens i hva de ser etter fotballfaglig. Likevel henviser man til et dokument som liksom skal definere dette, men som det ikke virker som har noen konkret verdi eller relevans. Man legger seg etter Kjetil Rekdal og begrunner det med at joda, han står for offensiv og publikumsvennlig fotball? Deretter er det Maalen og Alfraud J. som i tur og orden skal få prøve å lede et fotballag, og årene går og dette sportslig skakkjørte virrvarret gjør også at man hele tiden er to skritt bak på økonomi og har det travelt med å selge unna spillere med en markedsverdi. Vært her siden 1979, stolt fortid og stor fremtid og lange, gode prosesser og to konkurransekraftige lag... FAEN!

Igjen: Helt blinde for å innse realiteten som ligger i å være et nedrykkslag etter 1/3 sesong. De skulle hivd Johansson før jul og hatt klar en nøktern kandidat som kjenner norsk fotball og står for en struktur på trening samtidig som han er tro mot en spillestil som forenkler men er effektiv og i tråd med den ekte identiteten vår. Da hadde de hatt forsesongen på å jobbe konstruktivt og sikte seg inn mot å gjøre en bedre 2026 enn 2025, automatisere noen prinsipper som danner et eget grunnspill og ikke minst trene opp et fysisk fundament for å tåle sesongen og unngå for mye skader. Men igjen søker man i markedet og lever i en virkelighet som ikke finnes mer. For det er ingen dansker eller svensker eller hollendere eller whatever som ser på dette som noe gjevt, opphøyd verv lenger. Det er en helsikes møkkajobb og de beste til å kunne løse det sånn noenlunde er de som skjønner hvor Rosenborg er, hva Rosenborg burde være og hva som kreves for å komme i alle fall litt opp fra myra og få puste. Jeg frykter nå at man skal inn med enda en utenfra som kommer med fikse ideer og vanskelige forutsetninger og så står vi der i en slags Igor Tudor-situasjon igjen når høsten begynner å komme. Vi blør jo penger for hver kamp som spilles uten at folk synes det er noe å tro på. Og hver gang man har "audition" med full stadion kommer det sånne opplevelser som mot Aalesund sist. Jeg har null tillit til at de som er ledere nå klarer å treffe med neste beslutning heller, og da må det være kroken på døra for CGJ for omtrent hvert eneste steg de siste fem årene har vært i feil retning. Nå får jeg ikke engang følge RBK i sosiale medier uten at feeden fylles av nyheter om at Julie Grynterud har gått til Arna-Bjørnar o.l.

Hvis man går inn i andre halvdel av sesongen nå med feil oppsett kanskje de svelger stoltheten og gjør noe fornuftig i desperasjon, men da kan det allerede være for sent. Helt utrolig hvordan enkelte tror at man kan ta all tid i verden med dette for det har i realiteten vært travelt lenge, og man er heller ikke vernet av historiens trofeer hvis man er i stand til å tape for både Bryne og Aalesund. Da ligger man i det sjiktet man fortjener å være i og det er det på tide at noen snart innser og tar konsekvensene av.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 20:22    Post subject: Reply with quote

Lillhammring wrote:
Spennende med Horneland. Vi trenger en erfaren trener som er tydelig på hva han vil og samtidig ønsker han nå en offensiv og fremoverrettet fotball. Dette har jeg trua på, men jeg hadde trua på AJ også, så er ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn. Er det noen spillere igjen fra den forrige perioden hans? Tenker det kanskje kan jobbe mot han.

Rasmus Sandberg var vel muligens på A-laget i den perioden? E Ceide?
Oddis
Senior

PostPosted: 21.05.2026 21:14    Post subject: Reply with quote

Oppmannen: Tommel'n opp!
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 21:59    Post subject: Reply with quote

Prøvde å søke litt - det ser ut som Emil Ceide og Dino var under Horneland.
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 21.05.2026 22:00    Post subject: Reply with quote

Satt streikevakt utenfor Lerkendal i dag. Kan informere om at en haug styremedlemmer kom ut fra Brakka i 18-tiden.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 21.05.2026 22:11    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Rasmus Sandberg var vel muligens på A-laget i den perioden? E Ceide?

Emil Ceide var her i både 2019 og 2020 da Horneland var her.
I 2020 var også Dino her, kom i Desember 2019 faktisk.
Fikk sin Debut mot Kristiansund 16.Juni 2020, 10 dager før Horneland sluttet.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 21.05.2026 22:21    Post subject: Reply with quote

Helland har vel uttalt at Horneland i praksis aldri hadde en sjans sist han var her da spilletroppen nærmest motarbeidet alle og alt etter sparkingen av Kåre. I tillegg ble håndteringen av Bendter noe ressurskrevende. Den gangen hadde Horneland alt å tape, denne gangen han han kanskje alt å vinne. Mye mer troen på en eventuell Horneland 2.0.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 00:04    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har vel sagt noe av det samme og at sett i ettertid fikk han kanskje en noe urettferdig behandling av spillergruppa. Han hadde noen gode poenger mener jeg det ble innrømmet.

Samtidig er det jo vanskelig for en spillergruppe som savnet Kåre I og som hadde fire seriegull på rad og tre cupgull, inkludert en fersk double, å lytte til en trener som kommer fra Haugesund og sier at det de har gjort/prestert ikke er godt nok eller noe i den dur og at han har fasiten. Så legger han opp til en helt feil og simpel type fotball, samtidig som han sliter med å få de største stjernene/profilene på lag.

Horneland selv har også innrømmet og innsett at ting ble feil forrige gang, og det virker som at han lærte en god del om både seg selv og hvordan ting fungerer i større klubber.

Det måtte kommet inn en eller annen av statusen til Hjulmand eller større for å kunne ha en sjanse i den garderoben skal sies. Ikke sikkert det hadde fungert heller, men hadde i alle fall startet med en større naturlig autoritet og kanskje hadde spillerne i det minste vært villig til å lytte til hva som ble sagt.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 22.05.2026 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg greier ikke bli engasjert over dette... Sad

Men kanskje mest pga historikken.

Det som jeg faktisk hater mest med de siste 10 årene er at vi hadde tidligere en fast spillestil, samme faen. Akkurat som BG har nå.

Og når en spiller ble for god og flyttet utenlands, så gikk vi og hentet den beste i ligaen, eller andre greie ligaer, som fylte akkurat den rollen.

Alt de siste årene virker å være hodeløst... kjøpe et godt talent for en god pris, men som kanskje ikke passer inn i noe som helst når vi ikke aner hvordan vi skal spille på en bakoversveis reservepreget bakgårdsdag mot et fremoverlent nyopprykket tangotrøyelag. Altså ingen plan for noe som helst.

Jeg tror ikke Horneland er personen til å ta oss tilbake til RBK fotball, systematisk jobbing med klubbens identitet og spillestil over tid, men det kan ingen gjøre så lenge ikke styret og ledelsen greier å sette de samme faste parameterne som vi hadde.

Trenere som Eggen og Knutsen vokser ikke på trær... personlig tror jeg kanskje Ingebrigtsen var det nærmeste vi har vært...

Mål - Fremgangsmetode - Virkemidler - Resultat
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 11:48    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
og da må det være kroken på døra for CGJ for omtrent hvert eneste steg de siste fem årene har vært i feil retning. Nå får jeg ikke engang følge RBK i sosiale medier uten at feeden fylles av nyheter om at Julie Grynterud har gått til Arna-Bjørnar o.l.

Se her ja, det kommer alltid tilbake til misnøye om at RBK har damelag. For en forferdelig ting, huff a meg. Det er synd på mann 40+ som må leve med kunnskapen om at jenter også spiller fotball og noen ganger får spalteplass. Den kvinnelige styrelederen er jo også den som styrer desken til Adressa og sender motvillige journalister til Koteng arena for å tvinge woke agenda på ærlige, down to earth RBK-fans, som til tross for alt de sier og gjør ikke er sjåvinister altså! De bør tørr si det som det er, RBK som klubb ødelegges av at jenter får lov til ta på seg drakta!

Det er godt gjort at du faktisk fremstår velformulert og reflektert i mesteparten av innlegget ditt for så å dra frem bitterhet om damelaget.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 12:01    Post subject: Reply with quote

Det må vel være lov å være kritisk til damelagssatsingen, uten at det automatisk skal tolkes på verst mulig måte. Og hvis noen mener det kan ha spilt en rolle at Cecilie var kvinne da hun fikk stillingen, så må det også være lov å stille det spørsmålet.

Det bør være rom for å diskutere hvorfor hun ble valgt inn, særlig når mange opplever at resultatene i ettertid har vært svært svake. Selv mener jeg at hun har vært en katastrofe, men det betyr ikke nødvendigvis at ansettelsen skyldtes kvotering.

Personlig tror jeg damelagssatsingen maksimalt går 3 % på bekostning av herrelaget, så for meg er ikke det det viktigste poenget. Når det gjelder Cecilie, tenker jeg heller at klubben rett og slett tok feil vurdering. Det samme gjelder Alfred. Det var dårlige valg, men ikke nødvendigvis på grunn av kjønn eller kvotering.

Samtidig mener jeg at de som ser annerledes på det, også må få lov til å ytre seg. Man må kunne stille kritiske spørsmål uten at debatten blir stengt ned.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 22.05.2026 12:05    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Oppmannen. Og selvsagt blir man automatisk stemplet som kvinnehater fordi man ikke har interesse av å få updates om et lag man ikke følger i nyhetsfeeden sin.. Rolling Eyes

Bart1: Tommel'n opp!
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 12:07    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg stemte på CGJ selv, men så var jo alternativet Tore Strømøy da...
robbie
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 12:07    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng var og er fortsatt mann. Så da må man også stille kjønnsspørsmålet her også siden han var beviselig fullstendig ubrukelig.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 12:13    Post subject: Reply with quote

Han var i det minste venstremann Razz
robbie
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 12:54    Post subject: Reply with quote

Uffda. Stakkars deg. Hadde du med han å gjøre?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 13:41    Post subject: Reply with quote

Cifuentes er ledig og sa på Viaplay at han godt kunne tenke seg å trene RBK hvis han hadde fått tilbud om det. Han står vel for en litt ballkjælende fotball og passer nok ikke inn i RBK.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter litt med følelsen av at Horneland anno 2026 kan bli litt á la det Hamrén var for oss i 2008. Ikke nødvendigvis en trener med RBK-filosofien i ryggmargen, men heller en profil med nødvendig tyngde og autoritet til å skape struktur, engasjement og bygge et lag som jobber 100% for hverandre, gjerne med et bedre fysisk grunnlag. Vi hadde et skrikende behov for det i 2008 og vi trenger det definitivt nå. Samtidig er det ingen hemmelighet at Hamrén sin suksess i stor grad var tuftet på (gode) investeringer i spillerstallen. Forhåpentligvis har vi fortsatt litt krutt igjen til å forbedre troppen også denne gang.

Så er det så enkelt som at ethvert godt lag bygges bakfra. Og da kan vi ikke starte med Wahlstedt, Tobias Dahl og MKC.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 13:54    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Og i den siuasjonen vi er nå handler det om å få forsvarsspillet på plass og berge plassen før vi begynner med angrepsspill.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 22.05.2026 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg jubler dersom vi lander Horneland. Det han har vist med Brann viser at han har utviklet seg siden sist han var her. Og det er jo ingen tvil om at det ikke akkurat var lagt til rette for han når han tok over etter KI.
At det ikke gikk like bra i Frankrike er den eneste grunnen til at vi har muligheten til å få tak i han.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.05.2026 15:04    Post subject: Reply with quote

Ligger i menneskets natur å forsterke det positive og bleke det negative, vi er håpefulle optimister, heldigvis Smile

Men det var ikke bare at Horneland mislyktes da han var her, og har mislyktes etter Brann, det var også at han krevde å følge opp fotball på den måten man gjorde i 1960 da han var her.

Jeg er veldig skeptisk til å tro på at han har utviklet seg enormt på absolutt alle områder fra sist han var her, og glemt det igjen til neste jobb, for deretter å skulle huske det igjen når han går inn på Lerkendal.

Jeg jubler ikke, er skeptisk, men skal absolutt gi han en sjanse.

For det meste i fotball handler om timing, mange middelmådige trenere har hatt kjempesuksess en og annen gang da alt lå til rette for det. Kanskje har vi dritflaks og at timingen er rett for Horneland + RBK akkurat nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 826, 827, 828  Next
Page 827 of 828

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb