| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 18.05.2026 16:08 Post subject: |
|
|
Vet ikke om han kjenner Horneland godt, men Huseklepp er vel ofte med i den podcasten og han kjenner vel Horneland godt.
Gøy med rykter uansett (media har jo ingenting de mener de kan publisere i alle fall), men blir overrasket om det blir Horneland. Men ting bør begynne å formalisere seg snart føler jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.05.2026 17:30 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | Mange rare rykter her. Mikkjal Thomassen må være en spøk. Sikkert fin hvis klubben din heter Neandertal United. Oss. Nei. Ikke mulig.
Håper vi også styrer unna Deila denne gangen. Jeg synes han har tatt noen verdivalg som jeg ikke synes er forenelig med det vi prøver å være. Har ikke så lyst til å mene alt for mye om noe som har skjedd i en taxi. Men å ta jobb i de landene han har jobbet i gir meg dårlige vibber. Utvilsomt en trener litt over vårt nivå, men i et godt ekteskap kan ikke den ene parten ha tvilsomme verdier hvis forholdet skal vare mer enn en natt.
Er veldig spent på hvem det blir. |
Mange som har ønsket seg Trond Sollied opp igjennom årene også, har vel noe av den samme historikken. Kan vel være en god trener for det.
Når det kommer til valg av land å være trener i mener jeg det ikke spiller noen rolle. Ser jo spillere og trenere i arabiske land også som glatt kan komme tilbake til Europa etterpå.
Tar ikke stilling til noe land her, men får en 10 ganger så mye lønn ett sted for å være der ett år eller to, i et meget utsatt yrke så har jeg full forståelse for det.
Jeg har f.eks ikke et spesielt godt forhold til partiet Rødt, men om de hadde gitt meg 15 mill i året for å være generalsekretær for de i to år hadde jeg tatt med meg maos lille røde og valset rett inn.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 18.05.2026 17:31 Post subject: |
|
|
| HS wrote: | Skjønner ikke helt ønsket om Horneland inn som trener. Har han tilegnet seg en filosofi om at det skal spilles fremoverrettet fotball ? Kanskje mer positiv om han har med seg begge assistentene fra Brann, men ikke overbevist. Mer tilbøyelig til å akseptere Deilas spillestil, selv om jeg ikke er solgt på det mennesklige planet der da.
Hva er viktigst, spillestil eller person ? |
Ja, Horneland har endret spillefilosofi. Det er ikke samme Horneland som var her sist som evt. blir ansatt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 18.05.2026 17:46 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: |
Jeg har f.eks ikke et spesielt godt forhold til partiet Rødt, men om de hadde gitt meg 15 mill i året for å være generalsekretær for de i to år hadde jeg tatt med meg maos lille røde og valset rett inn.  |
Jeg vet ikke hva du kan om politikk, men å koble partiet Rødt til Maos lille røde henger ikke helt på greip. Partiet Rødt er et sosialdemokratisk parti som for lengst har beveget seg fra kommunismen de bekjente seg til tidligere.
De er et parti som blant annet kjemper for de som sliter i dagens samfunn, ofte de som er lavest på den såkalte "rangstigen". Rbk har også mye av sitt moralske kompass forankret i en klubb som skal ha gode verdier, derfor betyr ansettelsen av ny trener at vedkommende også skal kunne krysses av på de punktene. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.05.2026 18:16 Post subject: |
|
|
Partiet Rødt er et sosialdemokratisk parti
Og Nord-Korea er et demokrati
(det heter tross alt Den Demokratiske Folkerepublikken Korea) _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 18.05.2026 18:21 Post subject: |
|
|
Hvor du vil vet jeg ikke, men Nord-Korea styres i realiteten av Kim Jong-un. Han har den reelle og absolutte makten. Kanskje kan det beskrives som at Nord-Korea er et kommunistisk, totalitært diktatur, ledet av Kim Jong-un? _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.05.2026 18:59 Post subject: |
|
|
Poenget var vel helst at det kan forstås at man velger svært gode penger når situasjonen byr seg. Kan nok tenkes Deila har svelgt noen kameler han også fir alt vi vet. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 18.05.2026 20:03 Post subject: |
|
|
Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor Deila-diskusjonen hovedsaklig dreier seg om vi kan gå på komprimiss med våre verdier, gi han en ny sjanse etc... Det er som om premisset er at det sportslig sett er en no-brainer? De siste årene har det aldri slått meg at han er en trener som jeg ville hatt i klubben av sportslige hensyn. Når han i tillegg har med seg overvekt av utenomsportslig baggasje blir hele denne diskusjonen litt merkelig for meg.
Så ser jeg jo ikke bort ifra at han kunne blitt spurt, vi har jo litt erfaring med å ende opp med noen laaaangt unna de første 4-5 navnene det spekuleres i... |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 18.05.2026 20:29 Post subject: |
|
|
| Leste nettopp de 10 første sidene i denne tråden. Er jommen endel navn fra 2012 som går igjen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.05.2026 20:32 Post subject: |
|
|
Det er vel fordi klubben stort sett har holdt på med det samme tullet siden 2012.... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 18.05.2026 21:45 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | | Poenget var vel helst at det kan forstås at man velger svært gode penger når situasjonen byr seg. Kan nok tenkes Deila har svelgt noen kameler han også fir alt vi vet. |
Den er grei. Rbk er nok ikke på den stien, der skal klubbdriften baseres på sunne verdier og en god etikk. Dette er tross alt idrett. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 18.05.2026 21:49 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en trener som også er like sulten etter det 1.gullet.
En som skjønner mekanismene og pedagogikken for å holde det oppe etter Europa året etter.
-Tror Horneland er sulten sånn sett med litt erfaring nå og samtidig ung..
Opplever han som veldig dedikert.
Det snakkes om attraktivitet.
-Med glimt sin innsats i Europa bør trenere der ute se potensial! |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 18.05.2026 22:42 Post subject: |
|
|
Jeg klarer virkelig ikke å se et altfor stort problem med å ansette Deila i RBK.
Han har så vidt jeg vet ikke hverken voldtatt eller drept noen.
Vi er en klubb i dyp sportlig krise og trenger derfor en så god trener som mulig, som har lyst på jobben.
At det finnes supportere som heller vil rykke ned enn å ansette Deila er for meg helt sykt. Et nedrykk vil bety en enda større økonomisk krise. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.05.2026 23:10 Post subject: |
|
|
Da har du vel ikke noe i mot at klubben henter Sarr som vår nye spiller heller da. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 18.05.2026 23:20 Post subject: |
|
|
| Jo, det har jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.05.2026 23:23 Post subject: |
|
|
| Noen sympatiserer mest med Palestina, andre med Israel. Det får være opp til hver enkelt. Den såkalte trakasseringen i taxien vet vi ingen ting om ang detaljer. PS! De fleste av oss har gjort noen dumme ting i fylla i løpet av livet😉Alkoholen må Deila få hjelp til hvis han aksler trene RBK, hvis den er et problem pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.05.2026 23:30 Post subject: |
|
|
| Jeg vil minne om at Deila faktisk ble avhørt av politi og fikk sparken på grunn av det han har gjort. Selv om vi ikke kjenner detaljene er det tvilsomt at det begrenser seg til å bare være litt slibrig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 18.05.2026 23:39 Post subject: |
|
|
Han ble avhørt av politiet, men erkjenner ikke straffeskyld. Det er snakk om verbal trakkasering - ikke mer. Han fikk vel heller ikke sparken, men hadde en måned igjen av kontrakten og de regnet med at han ikke kom tilbake.
Det er dermed delvis riktig det du skriver, men sterkt overdrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 19.05.2026 00:32 Post subject: |
|
|
"Ifølge sjåførens vitneforklaring ble Deilas oppførsel trakasserende, med seksuelle tilnærmelser, og skal angivelig ha stilt henne invaderende spørsmål om hennes seksuelle preferanser og tilbudt å betale i sex i stedet for shekel."
https://josimar.no/artikl...i-tel-aviv
Ikke langt unna fysiske tilnærminger i alle fall, selv om verbal trakassering er korrekt beskrivelse så var det i mine øyne grov verbal trakassering gitt vitneforklaringen.
Deila selv skylder jo på blackout. Selv om han ikke erkjenner straffskyld har han heller ikke benektet påstandene som har kommet, men at han rett og slett ikke husker.
Pluss dette:
"Selv om taxihendelsen var katalysatoren, hadde skriften på veggen vært der i flere uker. Deila skal ha vært en hyppig gjest i Tel Avivs natteliv, der han ofte drakk i overkant.
Bare en måned tidligere ble politiet tilkalt til baren «Berlin» i det trendy Florentin-området etter at Deila angivelig hadde havnet i en konfrontasjon med ansatte. Øyenvitner beskrev en mann som knapt var gjenkjennelig som den profesjonelle treneren som ble sett på TV. Lignende rapporter dukket opp fra «Satchmo Bar», hvor oppførselen hans ble beskrevet som «rystende og ute av kontroll»." |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 19.05.2026 01:58 Post subject: |
|
|
| Jepp, en særdeles sprek signering i så fall. Ser frem til at de som har fremsnakket og rasjonalisert Deila i de siste innleggene kommer på banen for å forklare hvilken innertier han ville vært for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 19.05.2026 05:20 Post subject: |
|
|
Vi har spillere som har tjent store penger i diktaturer som burer inne folk som har litt andre meninger. Som avretter folk i hundretall og undertrykker minoriteter.
De samme folka som ikke liker slibrige trenere med alkoholproblemer kjøper gjerne mye av dingsene og elektronikken sin fra et slikt diktatur. Da er det visst greit.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 19.05.2026 07:56 Post subject: |
|
|
Stille som vinden.
Rart INGEN har observert noen inn og ut av brakka / på Værnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 19.05.2026 08:02 Post subject: |
|
|
| Skjer det noe i dag mon tro? |
|
| Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 19.05.2026 08:24 Post subject: |
|
|
Håper Affur har tatt seg en tur til Haugalandet med en 5-årskontrakt i kofferten. Håper på nyhetssak ila. dagen.  _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.05.2026 08:44 Post subject: |
|
|
Er det noe vits med 5-Ã¥rskontrakt da? FÃ¥r jo sparken etter 2 uansett  _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
|