| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ballbingen Veteran
|
Posted: 14.05.2026 20:46 Post subject: |
|
|
Når han først gikk til Bodø for å bli assistent, er det vel ikke så overraskende at han ikke vil hit nå... Den hovedtrenerjobben han trodde han skulle få innen x år der, er vel fortsatt "hans" på et tidspunkt. Og i mellomtiden har han jo fått all verdens erfaring, det er jo på mange måter en perfekt læringsarena med nærmest garantert jobb etter endt utdanning?
Måtte i såfall vært snakk om store uenigheter og skrantende harmoni der oppe, og det har jeg liten tro på.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.05.2026 21:00 Post subject: |
|
|
| Bjørkan har uefa prolisens og vil til RBK. Kan ikke han og Tettey + Naustan være en trenertrio? Gjerne med de to førstnevnte som likestilte. Så kan Tettey skaffe seg prolisens innen ett år eller to. Små kvoter på dette formelt viktige kurset, som rent kompetansemessig ikke gir noe særlig mer kompetanse enn det som er i uefa-A. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.05.2026 21:22 Post subject: |
|
|
Har du virkelig ingen ambisjoner? Hvorfor i h****** skulle Tettey være Rosenborg-trener? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.05.2026 21:43 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | Når han først gikk til Bodø for å bli assistent, er det vel ikke så overraskende at han ikke vil hit nå... Den hovedtrenerjobben han trodde han skulle få innen x år der, er vel fortsatt "hans" på et tidspunkt. Og i mellomtiden har han jo fått all verdens erfaring, det er jo på mange måter en perfekt læringsarena med nærmest garantert jobb etter endt utdanning?
Måtte i såfall vært snakk om store uenigheter og skrantende harmoni der oppe, og det har jeg liten tro på.. |
Eller at lysten til å være hovedtrener begynte å melde seg igjen og at kanskje Glimt hadde forespeilet en tidshorisont som begynner å skrangle og dermed var villig til å høre på hva Rosenborg hadde å si (via via).
Uansett så fortsetter han etter alle solemerker i Glimt og at totalpakken der fristet mest fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.05.2026 21:48 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Har du virkelig ingen ambisjoner? Hvorfor i h****** skulle Tettey være Rosenborg-trener? |
Tettey kan mer enn gjerne fortsette i et trenerteam om det er ønskelig for alle parter, men per dags dato har han bare midlertidig tillatelse fra kona til å være med på bortekamper visstnok (kan jo være veldig gode grunner til det skal sies og noe han er enig i selv og ønsker selv også i utgangspunktet). Jeg har hørt positive ting om Tettey som trener tidligere i alle fall, tror det var mens han var i akademiet. Noe hovedtreneremne er han uansett ikke per dags dato uansett. Ikke har han prolisens som tilsier at han måtte på papiret hatt delt ansvar med noen andre, han har selv sagt at det er uaktuelt og han har i tillegg sakt at han vet ikke om han ønsker eller har ambisjoner om å satse på en stor trenerkarriere enda heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 14.05.2026 22:46 Post subject: |
|
|
Nedtur at Helstrup takket nei. Samtidig, som flere har påpekt, måten han forlot Tromsø på vitner ikke om en person med integritet og lojalitet. Det sagt, jeg tror han kunne gjort en god jobb, fram til det muligens hadde blitt kluss, hvis en annen klubb plutselig frister mer. Men selv om Helstrup neppe er en "hedersmann", skal jeg innrømme at jeg ville oversett personligheten og takket ja til treneren Helstrup. Tror han kunne gjort en god jobb.
Ok, slik ble det, dessverre. Over til neste, hvem nå det er. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 14.05.2026 22:48 Post subject: |
|
|
| Hvilken måte var det han forlot Tromsø på? Er det noe mer utover at han gikk til erkerivalen? |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 14.05.2026 23:09 Post subject: |
|
|
@jfudh: Å gå til erkerivalen var mye av kjernen. Men overgangen handlet om mer. Helstrup hadde nylig signert forlengelse av kontrakten, og signalisert sterkt at han ønsket å ta det neste steget med Tromsø. Så det handlet mye om timingen, rollen Helstrup tok, forventningene han selv hadde bygget opp, et prosjekt som skulle kulminere, pluss kontraktsforlengelsen. At han gikk til Glimt gjorde jo selvsagt alt verre.
Så kan man selvsagt si at en trenerkarriere er kort, og at enhver trener står fritt til å velge/ønske andre jobber (selv om det kun er som assistent). Så godt mulig Helstrup gjorde et riktig valg, det får tiden vise. Men hedersmann, der vinner neppe Helstrup førstepremien. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.05.2026 07:47 Post subject: |
|
|
| Ikke sikkert at Helstrup hadde vært en bra trener for RBK, ikke akkurat KK/Eggen-fotball Tromsø spilte under Helstrup. Dessuten er han ikke en typisk lederskikkelse. Tror ikke vi skal gråte over Helstrup sitt nei til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.05.2026 09:27 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Ikke sikkert at Helstrup hadde vært en bra trener for RBK, ikke akkurat KK/Eggen-fotball Tromsø spilte under Helstrup. Dessuten er han ikke en typisk lederskikkelse. Tror ikke vi skal gråte over Helstrup sitt nei til RBK. |
Tenker litt det samme her ja. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2186 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 15.05.2026 09:45 Post subject: |
|
|
Fasiten får vi aldri, så det vil nok være klokt å tenke at han hadde vært en dårlig match.
Samtidig må han ha utviklet seg i BG, kan hende han vil være en annerledes hovedtrener i dag enn han var i Tromsø. Jeg lurer også på hvilke ambisjoner han egentlig har. Synes det er merkelig om han har tenkt å fortsette som assistent veldig mye lenger. Klart at penger kan justere ambisjonene, men en som er opptatt av toppidrett og å gjøre andre best mulig vil vel selv bli best mulig?
Over til neste kandidat. Spent på hvem vi prater med. Helstrup out! _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 15.05.2026 09:57 Post subject: |
|
|
Blir vell panikk ansettelse av svein maalen igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.05.2026 10:26 Post subject: |
|
|
| Finnbogason virker som en ambisiøs type som garantert ønsker seg til større klubber etterhvert. Da tror jeg ikke han tenker at å settle for Maalen er en god plan. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2186 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 15.05.2026 10:30 Post subject: |
|
|
Mener du at Maalen ble ansatt i panikk? Han ledet sin første trening et par dager etter at Reka fikk sparken. At han skulle lede laget til det kom en ny trener var vel planlagt. Fullt mulig å diskutere om det var en god plan, men det var vel ikke panikk som lå bak. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 15.05.2026 10:51 Post subject: |
|
|
| Ja svein maalen burde aldri trent RBK |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 15.05.2026 11:23 Post subject: |
|
|
| Jeg synes ansettelsen var grei da den viste tydelig at han var feil man, og da kan vi legge han død som kandidat for hovedtrener jobben |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkmannen1917 Junior
|
Posted: 15.05.2026 11:42 Post subject: |
|
|
| men vi kan ikke legge helstrup sporet helt dødt enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7402 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.05.2026 12:10 Post subject: |
|
|
| Jo? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.05.2026 12:16 Post subject: |
|
|
Tipper det siktes til dette som står i adressa-saken:
"Etter det Adresseavisen erfarer skal det ha vært ytterligere kontaktpunkter mellom Helstrup-leiren og RBK i dagene etter finalen.
Dette er sonderinger, som i følge ITromsø skal ha fått sin foreløpige konklusjon:
At Helstrup ikke er interessert i å bli med videre i racet om å bli RBK-trener. Men fortsetter som assistent i Glimt.
Det betyr at RBK akkurat nå virker å se andre steder.
Så gjenstår det å se om Helstrup-leiren endrer mening dersom RBK skulle komme på banen på nytt."
Så kan vel så og si legges helt dødt, ingen grunner til at vi skulle komme på banen på nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 15.05.2026 12:29 Post subject: |
|
|
-jeg tipper at KK gir seg i Glimt etter dette året, med sitt NMgull og nedtur i Europa og ES.
Han er sliten nå, KK58.. (dvs han har skjønt hvilken energi som kreves) og en god leder lar andre ta over på rett tidspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.05.2026 16:11 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: | -jeg tipper at KK gir seg i Glimt etter dette året, med sitt NMgull og nedtur i Europa og ES.
|
Nedtur i Europa???? Hvis semifinalen i Europaligaen 2024/25 og åttendedelsfinalen i Mesterligaen 2025/2026 er nedtur så vet ikke jeg hvilke forventninger du sitter med når det kommer til norske klubber
At KK sikkert begynner å merke kjøret i likhet med spillergruppa tror jeg nok, men jeg ville ikke satt penger på at han gir seg etter årets sesong. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 15.05.2026 16:27 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | håpløs wrote: | -jeg tipper at KK gir seg i Glimt etter dette året, med sitt NMgull og nedtur i Europa og ES.
|
Nedtur i Europa???? Hvis semifinalen i Europaligaen 2024/25 og åttendedelsfinalen i Mesterligaen 2025/2026 er nedtur så vet ikke jeg hvilke forventninger du sitter med når det kommer til norske klubber
At KK sikkert begynner å merke kjøret i likhet med spillergruppa tror jeg nok, men jeg ville ikke satt penger på at han gir seg etter årets sesong. |
Antar han mente at de får en nedtur i årets sesong... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
|