|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 08.05.2026 22:02 Post subject: |
|
|
| Syns at en utvalgt liten gjeng fra Kjernen kan bli invitert kommende vinter av RBK for å være med på å designe/komme med innspill til hvordan 2027-draktene skal se ut. I år har virkelig klubben valgt 2. og 3. drakter langt under pari. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.05.2026 23:25 Post subject: |
|
|
Tipper prosessen med draktene til 27 er i gang allerede egentlig, tror man jobber omtrent et år i forveien hele veien. Mulig 26-draktene var et lite unntak om man ble enig om en forlengelse av avtalen litt sent og det var usikkerhet, men vil tro man jobbet litt med 26-draktene for å ikke være helt uforberedt heller.
Adidas skal vel presentere hvilke muligheter Rosenborg i utgangspunktet har å velge mellom, så skal Rosenborg komme med sine meninger om hva de ser for seg og ønsker. Så skal man bli enig om et design og en modell begge parter aksepterer. Så skal produksjonsprosessen i gang settes osv. sånn at ting er klart til riktig tidspunkt.
Selv om prosessene selvsagt er mer komplisert hos de øverst i næringskjeden da de lengre ned i næringskjeden ofte har mindre de skulle sagt og Adidas for eksempel har en standardmodell eller to de ønsker skal være utgangspunkt også kan man eventuelt gjøre noen tilpasninger slik at det blir en Rosenborg-drakt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.05.2026 14:18 Post subject: |
|
|
| Da vi i en del sesonger, ikke minst i år, har sett hvor galt det kan gå med valg av design av farger, mønster osv, er det ikke unaturlig å hevde at de involverte trenger hjelp. Å involvere Kjernen i dette arbeidet kan bygge en enda sterkere bro mellom ledelsen i klubben og supporterne, samt at draktene trolig blir finere, noe som øker draktsalget. Med alle modellene som finnes hos Adidas, inkl ulike farger, striper, stolper, krage/hals-varianter etc, er det ganske mye å velge mellom. Et relativt stort spillerom er det egentlig for å konstruere noe bra på draktsiden. La Kjernen få bli med å skape et par av hver sesongs drakter!!! Det kunne ha blitt en fin tradisjon og noe nyskapende!!! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.05.2026 15:18 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke uenig i ditt forslag om å involvere Kjernen, jeg bare poengterer at jeg tror det er for sent å skulle involvere de i vinter for å bidra til neste sesongs drakter. Jeg tror nesten det er for sent uansett.
Rosenborg bruker visstnok Adidas Locker Room eller lignende som utgangspunkt og må forholde seg til katalogmodellene og de mulighetene for modifikasjoner som tillates innenfor rammene til Adidas i utgangspunktet. Så kan man sikkert bli enig om små justeringer, men noe stort designpåvirkning har nok ikke Rosenborg dessverre utenom de rammene Adidas setter.
Husker ikke hvor jeg leste det/hørte det men mener det var noen som sa at Rosenborg måtte presse på veldig hardt for å få den grønne Eggen-drakta.
Tredjedrakten har jeg et visst inntrykk av at ofte Adidas legger en del føringer på for draktfarge, men det virker som at rosa har etablert seg som en gjenganger her.
Noe jeg har lagt merke til de siste fire sesongene (inkludert denne) og som kan være en potensiell trend er at man annenhver sesong har svart som bortedrakt og tredjedrakt og at rosa da er fargen på tredjedrakten om bortedrakten er svart.
Samtidig kan det være tilfeldig siden det finnes gode forklaringer på hvorfor man har hatt andre farger enn svart på bortedrakten i både 23 og 25. Eggen døde jo i 2022 og da var 2023 første mulighet for en drakt som hyllet ham. I 23 var også første sesong hvor det som før het Trondheims-Ørn ble en del av Rosenborg Ballklub og ikke bare lånte navnet vårt. Så da passet det bra med en bortedrakt som hyllet Eggen og en sort tredjedrakt med elementer av fargene til Trondheims-Ørn som en slags hyllest.
Den røde bortedrakten i 25 var for å feire 30-årsjubileumet til første gang vi kvallet til CL og den historiske kampen i Istanbul. Noe som passet bra når vi skulle forsøke å komme oss ut i Europa igjen.
Hvis neste års bortedrakt ikke er sort så vil jeg begynne å kalle det en trend, og jo mer jeg tenker på det jo mer synes jeg det er greit at vi finner bortedrakter vi kan koble til historien i litt andre farger enn bare sort, for det gir oss også muligheten til å "leke" litt mer med de sorte draktene også når de er tredjedrakter (i den grad man kan leke seg så veldig mye med sorte drakter da).
Vi får se.
Men å søke litt innspill fra noen i Kjernen osv. trenger ikke være dumt om de har et ønske om å lage drakter som selger mest mulig, men det må nok uansett skje innenfor de rammene Adidas har satt. Det som er nedsiden med å ha Adidas og være et stykke ned på næringsskjeden dessverre. Dog kan det hende det er blant de som er villig til å betale mest og vi føler de leverer bra på alt det andre som avtalen innebærer pluss god service osv.
Aner ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |