| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
håpløs Veteran
|
Posted: 06.05.2026 11:32 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi får på plass et ganske så godt forsvarsspill og to raske flanker.
-da kan vi bli mer interessante. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 410 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 06.05.2026 11:33 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Blir AJ inn som trener for Sæter igjen da gjerne. |
Synd for Sæter i så fall, men det hadde faktisk vært litt gøy 😂
Håper Alfred finner seg noe helt annet å gjøre enn norsk lag. Hadde vært utgjort om han plutselig slo til i VIF eller annet sted og vi så ut som klovner nok en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.05.2026 11:58 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Sunny Boy vs den tidligere assistenten Carrick i CL-finale i 2029? ;-P |
Hvorfor drar du inn det ene engelske laget i hver eneste diskusjon? Det er litt som å diskutere film med en person som aldri har sett noe annet enn Olsen Banden-filmene. Det blir veldig slitsomt i lengden. |
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 06.05.2026 12:11 Post subject: |
|
|
| Canal Plus-ekspert Nils Johan Semb mener Rosenborg må bli mye strammere i den defensive organiseringen, og at de er altfor omstendelige offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.05.2026 12:15 Post subject: |
|
|
| Semb mener også at RBK bør spille 4-5-1 med fire spisser på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.05.2026 12:25 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Sunny Boy vs den tidligere assistenten Carrick i CL-finale i 2029? ;-P |
Hvorfor drar du inn det ene engelske laget i hver eneste diskusjon? Det er litt som å diskutere film med en person som aldri har sett noe annet enn Olsen Banden-filmene. Det blir veldig slitsomt i lengden. |
Solskjær må gjerne spille CL-finale, men håper for all del det blir uten oss. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 06.05.2026 13:03 Post subject: |
|
|
| Hvis du får valget mellom CL-finale med Solskjær eller ingen europacup uten, så velger du bort Solskjær? |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.05.2026 13:04 Post subject: |
|
|
Ja. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7395 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.05.2026 13:10 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Heldigvis slipper vi uansett det, i og med at Solskjær er en helt middelmådig trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 06.05.2026 13:22 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Jeg stemmer for Christian Rismark Eggen og teamet rundt han
De har gjort en god jobb i Ranheim, og virker å spille bra ball
Har hørt mye bra om Eggen nede i fjæra, og har nå gjort seg erfaring som trener.
Jeg tror det er et riktig tidspunkt for Eggen å kunne ta over RBK nå. Klubben må opp å fram.
Geir Bakke gikk for VIF nå i dag, men anser han som lite realistisk da han ikke har gjort en ordentlig god jobb siden Sarpsborg tiden.
Mitt 1.valg er Horneland. 2.valg er Hans Erik Ødegaard.
Men tror timing er feil for de 2.
Rismark Eggen. Har troen på han |
Rismark Eggen har vel kortere trener erfaring en hva AJ har p.d.d
Hvis han får jobben i RBK, så er det på navnet, ikke erfaringen og merittene.. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 06.05.2026 13:40 Post subject: |
|
|
Jimmy Thelin
Halldor Arnason
Frank de Boer
Mark van Bommel
Timmy Simons
Kim Bergstrand
Og mange flere som er ledig som ligger på transfermarkt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.05.2026 13:48 Post subject: |
|
|
Ser han Jonas Sundet fra Rabonapodcasten skriver følgende på Bluesky:
"Rosenborg jobber for å hente Helstrup, og mine kilder sier at dette fort kan gå gjennom."
https://bsky.app/profile/...6j4ksy6k2u |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.05.2026 13:54 Post subject: |
|
|
Hvor pålitelig er han da? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.05.2026 13:57 Post subject: |
|
|
| Han er rimelig pålitelig. "Dette fort kan gå gjennom" kan bety både "det er mulig at de får napp" eller "Avtale er snart på plass" da. Om det betyr det første kan det jo fortsatt ikke bli noe av, men er helt sikkert reelt at vi ønsker han når Sundet skriver dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Tvælla Junior
|
Posted: 06.05.2026 14:00 Post subject: |
|
|
Rabonamannen har vel visst ved flere tilfeller at han har god inside info. Så dette kan nok fort stemme det.
Ambivalent til Helstrup, har gode resultater i Tromsø, men det er vel ikke mye annet å skrive hjem om. Å ha vært assistent i Bodø tar jeg ikke med som noe man uthever i CV da det er noe helt annet å være hovedtrener i rbk med det trykket det medfører. |
|
| Back to top |
|
 |
Solecito Junior
|
Posted: 06.05.2026 14:10 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | Jimmy Thelin
Halldor Arnason
Frank de Boer
Mark van Bommel
Timmy Simons
Kim Bergstrand
Og mange flere som er ledig som ligger på transfermarkt. |
Thelin startet bra i Aberdeen. Men deretter endte det akkurat som Alfred - ”Ten Hag-fotball”. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.05.2026 14:11 Post subject: |
|
|
| At tromsøværingen Helstrup tok Tromsø til bronsjeplass bare for å umiddelbart forlate dem for å bli kjegleflytter hos erkerivalen sier jo noe. Ble jo umiddelbart spekulert om at Knutsen var på vei bort og at Helstrup skulle bli ny hovedtrener snarlig, men det har jo ikke skjedd og Helstrup er tilsynelatende godt fornøyd med å heve lønn, koke kaffe og være samtalepartner. Har fått være med på store ting men er vanskelig å si hvor stort hans bidrag i Bodø egentlig har vært. Gidder han å være hovedtrener for RBK? Han har det tilsynelatende veldig komfortabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 06.05.2026 14:17 Post subject: |
|
|
| Håper det nå ikke blir Bakke. Er vist veiet og funnet for lett i VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 06.05.2026 14:29 Post subject: |
|
|
Det å kjøpe Helstrup ut fra kontrakten med Glimt, det høres veldig-veldig dyrt ut.
Alternativet er at han sier opp, og deretter går oppsigelses tiden ut. Altså 3 mnd. (antar jeg) til han kan bytte arbeidsgiver. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 06.05.2026 14:47 Post subject: |
|
|
Helstrup spiller 4-5-1?
Kjøttkaker til kampmat? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.05.2026 14:50 Post subject: |
|
|
Helstrup er veldig tilpasningsdyktig, men har både i Kamma og TUIL brukt en firer bak. Har ikke inntrykk av han som noen 4-5-1 trener heller.
Må jo i tillegg ha plukket opp noe fra tiden med KK som han kan ta med seg videre får man tro. Stoler på at klubben vet hva de gjør og ikke ansetter basert på hva som står i avisa. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 06.05.2026 14:56 Post subject: |
|
|
Rismark har forlenget kontrakten til 2029: Adressa
| Adressa wrote: | Dermed blir det ikke 34-åringen som erstatter den ett år eldre svensken som nettopp har forlatt posten som Rosenborg-trener.
– Nei, det blir ikke det. Det er perfekt for meg å være i Ranheim og utvikle meg og klubben. Så får andre ting komme senere. Jeg er stolt og veldig fornøyd med å være der jeg er, sier Rismark. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 06.05.2026 15:00 Post subject: |
|
|
- Vi vet hvordan vi skal ta Rosenborg. Men de hemmelighetene må vi ha for oss selv, sier Aabrekk og smiler.
Vil styre mot RBK
For Harald Aabrekk har tro på at laget hans kan hindre Rosenborg i å ta «The Double».
Og i følge Aabrekk er Haugesunds sterkeste våpen dette:
- Unge ambisiøse spillere som nyvinningen Gaute Helstrup som spiller aggressivt defensivt og kriger på dødballer og mot etablert. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 06.05.2026 15:03 Post subject: |
|
|
| Looney wrote: | Det å kjøpe Helstrup ut fra kontrakten med Glimt, det høres veldig-veldig dyrt ut.
Alternativet er at han sier opp, og deretter går oppsigelses tiden ut. Altså 3 mnd. (antar jeg) til han kan bytte arbeidsgiver. |
Kan vel være naturlig å anta at han har en klausul i kontrakten om at han får gå til en ny klubb som hovedtrener hvis han vil. Ala den Kåre I hadde i Viking i sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 06.05.2026 15:48 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Looney wrote: | Det å kjøpe Helstrup ut fra kontrakten med Glimt, det høres veldig-veldig dyrt ut.
Alternativet er at han sier opp, og deretter går oppsigelses tiden ut. Altså 3 mnd. (antar jeg) til han kan bytte arbeidsgiver. |
Kan vel være naturlig å anta at han har en klausul i kontrakten om at han får gå til en ny klubb som hovedtrener hvis han vil. Ala den Kåre I hadde i Viking i sin tid. |
Det er jo selvsagt mulig Men når han skrev kontrakten så forventet han vel kanskje at KK skulle forsvinne ut til en annen klubb i nær fremtid. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
|