| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2026 09:21 Post subject: |
|
|
| Interessant å se at man avskriver trenere med internasjonal erfaring som for dårlige. Hvor tror folk at denne klubben er i hierarkiet? Man er ikke i en situasjon der man kan velge og vrake i trenere. Rosenborg har gått fra å være en toppklubb i Norden, til en klubb som sparker trenere. Hvem vil ta over en klubb med null plan, kravstort publikum og lite handlingsrom? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.05.2026 09:23 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Hva er det du snakker om?
Han startet karrieren i 2014 i Roda i Nederland, en jobb han hadde i 15 måneder.
5.5 år senere (!) ble han ansatt i Malmø.
Der var han i 2 år, og vant serien 2 sesonger på rad.
Så gikk turen til Blackburn, en jobb han hadde i 20 måneder.
SÃ¥ tok han over Sverige, hvor han floppet totalt.
Dette mener du altså er en bra karriere? |
Du hopper ganske elegant over perioden hans som assistent til Hareide på landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Rutinert
|
Posted: 06.05.2026 09:32 Post subject: |
|
|
Virker som at mange ikke klarer å ta innover seg at denne trenerjobben ikke er attraktiv for andre enn lokale og/eller umeritterte trenere. Vi snakker om et BUNNLAG i eliteserien. Tidligere ansettelser viser jo også at selv da vi var litt bedre, måtte vi ta til takke med 15. valget.
På tide å våkne litt… |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4109 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.05.2026 09:35 Post subject: |
|
|
Ja da ble Geir Bakke fristilt av VIF... da lukter det vel han inn dørene... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.05.2026 09:39 Post subject: |
|
|
Blir AJ inn som trener for Sæter igjen da gjerne.
Tipper Moesgaard blir ny trener i VÃ¥lerenga. Han vil nok mer dit, enn hit. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 06.05.2026 09:42 Post subject: |
|
|
Ikke tenk tanken Geir Bakke en gang! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 06.05.2026 09:53 Post subject: |
|
|
| Yv89 wrote: | | Ikke tenk tanken Geir Bakke en gang! |
He he, blir sikkert han, etter at de 20 foran på lista har takket nei |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.05.2026 09:54 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | | Det er nok ikke lønnen Solskjær velger neste klubb fra uansett. Det er prosjektet. Dersom «pakken» er der for å kunne lykkes med et prosjekt, er nok lønn sekundært for han. Men da må det inn mye øremerkede penger til sport, fra utsiden er jeg redd. |
Sunny Boy vs den tidligere assistenten Carrick i CL-finale i 2029? ;-P _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Buggen Junior
|
Posted: 06.05.2026 10:01 Post subject: |
|
|
Tanken slår meg, hvilke utenlandske trenere har gjort det bra i Eliteserien. Et kjapt google søk nevner Hamren, Jonevret, cifuentes, Jønsson blant annet(sikkert noen andre også). 3 av 4 av disse begynner å bli lenge siden.
Man ser i dag at de trenerne som gjør det ikke bare bra, men veldig bra er norske navn. Dette helt sikkert fordi de har en stor forståelse av hvordan mekanismene i Norge fungerer, og hvordan kulturen i by osv fungerer.
Jo mer jeg tenker og grubler rundt dette temaet, jo mer skeptisk blir jeg til at man skal over grensene å finne rett person. I Norge så er det mange flinke trenere, men hvem har pondus, kunnskap, utholdenhet og gnist nok til å føre oss tilbake der vi skal være. Jeg tror jo både eksempelvis Horneland og Solskjær har mer en nok av dette til å ta oss dit vi ønsker, men jeg betviler at de kommer nå.
Man kan begynne å nevne de typiske traurige navnene: Bakke, Rekdal, Fagermo, Erling Moe osv. Det er nok ikke vegen å gå, vi trenger noen som har tilhørighet, gnist og som er ånklig glad i laget vårt. Jeg liker mye heller tanken om å prøve en runde til med noe litt "uprøvd", men som oser kunnskap, lekenhet, ydmykhet og nysgjerrighet. Prøv i fjæra - trespannet Christian Eggen, Pål Andre og Steinar Lein. Det kan uansett ikke bli værre enn det har vært! |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 06.05.2026 10:15 Post subject: |
|
|
Jeg stemmer for Christian Rismark Eggen og teamet rundt han
De har gjort en god jobb i Ranheim, og virker å spille bra ball
Har hørt mye bra om Eggen nede i fjæra, og har nå gjort seg erfaring som trener.
Jeg tror det er et riktig tidspunkt for Eggen å kunne ta over RBK nå. Klubben må opp å fram.
Geir Bakke gikk for VIF nå i dag, men anser han som lite realistisk da han ikke har gjort en ordentlig god jobb siden Sarpsborg tiden.
Mitt 1.valg er Horneland. 2.valg er Hans Erik Ødegaard.
Men tror timing er feil for de 2.
Rismark Eggen. Har troen på han _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 06.05.2026 10:18 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Jeg stemmer for Christian Rismark Eggen og teamet rundt han
De har gjort en god jobb i Ranheim, og virker å spille bra ball
Har hørt mye bra om Eggen nede i fjæra, og har nå gjort seg erfaring som trener.
Jeg tror det er et riktig tidspunkt for Eggen å kunne ta over RBK nå. Klubben må opp å fram.
Geir Bakke gikk for VIF nå i dag, men anser han som lite realistisk da han ikke har gjort en ordentlig god jobb siden Sarpsborg tiden.
Mitt 1.valg er Horneland. 2.valg er Hans Erik Ødegaard.
Men tror timing er feil for de 2.
Rismark Eggen. Har troen på han |
Rismark Eggen vil jeg også ha,dette er bra på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 06.05.2026 10:20 Post subject: |
|
|
Gøy å se at flere ser det samme.
Tror det er det rette tidspunktet.
Jeg klarer ikke å se bedre alternativer som er realistisk pr nå.
Tror Rismark Eggern, ut i fra det jeg har sett av Ranheim, og folk tett på at han er et meget spennende treneremne. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.05.2026 10:24 Post subject: |
|
|
Rismark Eggen er selvsagt spennende. Men er det ikke 3-5 år for tidlig? Og bør han ikke få erfaring fra elitenivå først? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.05.2026 10:26 Post subject: |
|
|
Valle har tatt inspirasjon fra Brakka, og sparket Geir Bakke i dag. Så da er det ikke utenkelig at det navnet kobles mot Rosenborg på ett eller annet punkt. Han har jo vært aktuell før, så vil jo tro at dette får han opp på en eller annen kort eller lang liste.
Edit: Ser jeg var litt sent ute med den. _________________ Perché hai tradotto questa frase?
Last edited by RbkUrge on 06.05.2026 10:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.05.2026 10:28 Post subject: |
|
|
| Geir Bakke kommer til å bli veldig aktuell etterhvert som andre takker nei. Samme som da Rekdal ble ansatt, en erfaren norsk trener som man kan prøve å selge som mer enn et tredje/fjerdevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 06.05.2026 10:36 Post subject: |
|
|
Geir Bakke har vel ikke en eneste egenskap som trener som passer i Rosenborg. Vi må jo håpe at tiden da klubben bare ansatte noen fordi de har jobbet som fotballtrener uten å se på faktiske kvalifikasjoner endte med Rekdal.
Nei, da tar jeg heller Tettey på femårskontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7394 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.05.2026 10:36 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Rismark Eggen er selvsagt spennende. Men er det ikke 3-5 år for tidlig? Og bør han ikke få erfaring fra elitenivå først? |
Akkurat den greia der som er vanskelig. Av norske tilgjengelige trenere er det nærliggende å tenke at han er den som ligger nærmest der vi ønsker å være spillestilsmessig. Samtidig har han vært hovedtrener for et a-lag i litt over ett år, vel? Ikke veldig mye erfaring. Problemet blir at om han skulle ta et mellomsteg til, si f.eks. Sandefjord, er at om han presterer så godt man håper der, vil han fort være tapt for oss igjen. Deler av meg liker tanken på CER + Helland, andre deler av meg er mer skeptisk. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 06.05.2026 11:03 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Geir Bakke kommer til å bli veldig aktuell etterhvert som andre takker nei. Samme som da Rekdal ble ansatt, en erfaren norsk trener som man kan prøve å selge som mer enn et tredje/fjerdevalg. |
Jeg kan bare ikke se for meg et scenario hvor Finnbogason innstiller Geir Bakke (eller noen som helst annen norsk journeyman-trener). Jeg tipper det blir en eller annen danske. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.05.2026 11:04 Post subject: |
|
|
| Nå må vi velge en trener som kan RBK fotball. Er drittlei av folk som skal komme inn med totalt uintresserte spillestiler. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 06.05.2026 11:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror om vi skal utvikle oss langsiktig så må vi se på modellen mere enn vi ser på treneransettelsen (den skal komme naturlig utifra modell og hvilken identitet og sportslig retning vi vil t a klubben.
Alfred var en god match sånn planen ble lagt i utgangspunktet men er styret flinke nok til å spørre seg selv vha de kan gjøre bedre? Det kan ikke være sånn at det skal pekes utelukkende på Trener selv om han har ansvaet for de sportslige resultatene. Man må tørre å stille de tøffe spørsmålene også.
Er forutsetningene for å lykkes tilstede?
Da kan man se på modellen og ikke hoppe hinder over ting som rekrutering og strategi.
En trener er selvfølgelig en viktig del av modellen men det er revnende likegyldig hvem som trener klubben om ikke forutsetningene er tilstede, og selv om ALfred helt klart hadde mangler er det betimelig å stille spørsmål ved handlingsplan, særlig siden Micke, mannen bak forsvant.
Hvordan stiller den nye sportssjefen seg til modellen?
vil han videreutvikle eller forandre rekruteringsmodellen?
Det er mange spørsmål som må besvares men på kort sikt tror jeg å bytte trener vil betale seg i form av frigjørelse og hjelpe på den mentale biten, noe som sannsyneligvis er nok til at vi kan klatre på tabellen.
Men skal vi være en top 4 klubb, spille i europa og sloss om seriegull er det flere ting som må taes tak i.
Dette håper jeg klubben og styret ser når de evaluerer, hvis ikke er det vi medlemmene som må ta det ansvaret for å få klubben på rett kjøl.
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.05.2026 11:24 Post subject: |
|
|
| Bakke i S08 og Jønsson i Stabæk er litt av det samme. Et par perfekte stormer med mange "riktige" spillere samtidig... |
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 06.05.2026 11:25 Post subject: |
|
|
| Nå er jo Geir Bakke ledig, kanskje man kunne fått på plass det defensive på Lerkendal igjen. Aabrekk er også observert på Scandic. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.05.2026 11:27 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Nå må vi velge en trener som kan RBK fotball. Er drittlei av folk som skal komme inn med totalt uintresserte spillestiler. |
Det er jeg enig i, og møkk lei ordet "utvikling". Det skal snu og det må snu fort, og vi må få inn folk som forstår at vi må begynne å se resultater i dag, og ikke i morgen. Det er snart ti år siden det begynte å gå nedover...
Dagens stall er vesentlig bedre enn da AJ kom inn etter KR. |
|
| Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 06.05.2026 11:28 Post subject: |
|
|
Geir Bakke er en fin type, men har hørt fra nære kilder at han er veldig "gammeldags". Dessuten prater han knapt engelsk (som visstnok var én av grunnene til at han takket nei forrige gang). Han er neppe aktuell. _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
| Back to top |
|
 |
|