| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.01.2024 14:59 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Tettey har hatt lederroller i tre klubber i fire ulike ligaer, sentralt på midtbanen. |
Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe! Hvilken klubb spilte i to ligaer? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 31.01.2024 15:07 Post subject: |
|
|
| Norwich? Premier League og Championship. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.01.2024 15:28 Post subject: |
|
|
| Champions league og Europa league |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2024 15:59 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Norwich? Premier League og Championship. |
Var selvsagt Norwich jeg tenkte på, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 22.05.2024 04:09 Post subject: |
|
|
| Er det slikt at Tettey er ansvarlig for defensive dødballer, i tillegg til de offensive? Terningkast 1 levert så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2025 17:59 Post subject: |
|
|
Jf. Rotsekk:
Johansson forteller at Tettey ikke lenger har særansvar for dødballer. I stedet skal han ha særansvar for å følge opp spillerne individuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 31.03.2025 06:43 Post subject: |
|
|
| Jfr gårsdagens sak, hvorfor er ikke Tettey lenger med på benken? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.03.2025 15:45 Post subject: |
|
|
Det holder kanskje ikke lengre å ha vært eks RBK spiller for å få sentrale jobber, ref Strand? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.04.2025 10:47 Post subject: |
|
|
Det er vel fordi apparatet har vokst, så man ikke tar seg råd til å ha med alle på bortekamp? Samt at fokuset til Tettey er mer på individuell oppfølging på feltet enn på match. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.04.2025 14:57 Post subject: |
|
|
Med andre ord:
Tetteys arbeidsoppgaver er å få folk til å smile og le på trening.
Sterk signering der altså. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.04.2025 15:48 Post subject: |
|
|
| Eventuelt individuell oppfølging av spillere, analysere spillet deres og luke ut feil. Så vi slipper hjerneblødninger i forsvar som fører til mål for eksempel. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 01.04.2025 17:48 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Med andre ord:
Tetteys arbeidsoppgaver er å få folk til å smile og le på trening.
Sterk signering der altså. |
Hvor har du dette fra? Det er da ikke unormalt at man har flere trenere, og at ikke alle er med på benken under kamp. Og mitt inntrykk er at Tettey er flinkere og bidrar mer på feltet og analyse, enn det Strand gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.04.2025 20:19 Post subject: |
|
|
| Tettey er veldig aktiv på treningene. Er ingen grunn til å prate ned rollen hans fordi han ikke satt på benken i Drammen. Har helt tydelig en rolle der han coacher enkeltspillere underveis. Det er virkelig ingen grunn til å tvile på trenerapparatet som er i klubben nå, vi har jo helt åpenbart blitt bedre de siste 12 mnd. Både enkeltspillere og som lag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2025 12:52 Post subject: |
|
|
Som smågutte- og guttespiller var Alexander Tettey i Bodø/Glimt, og han markerte seg virkelig som et stort talent.
– Det var jo et år og nesten et år og et halvt jeg var der, som smågutter og gutter. Jeg var på vei til å bli flyttet opp til junior da jeg flyttet, forteller Tettey til AN etter Rosenborgs trening på Lerkendal fredag formiddag.
Det var farens skole- og jobbmuligheter i Trondheim, ikke fotballen, som gjorde at familien flyttet. Dermed ble det Rosenborg som fikk dra nytte av midtbanejuvelen. Tross den korte tiden i Glimt, sitter minnene sterkt.
I Glimt hadde han blant andre Roar Kristiansen og Øyvind Iversen som trener.
– Jeg husker laget vi hadde, turneringene og et veldig seriøst opplegg i ungdomsavdelingen. Jeg trivdes veldig bra, det var en veldig bra gjeng, og det å spille fotball i Glimt var veldig gøy, mimrer Tettey.
Les mer: Tettey legger ikke skjul på én ting: – Men nå skal vi gi Glimt en skikkelig kamp |
|
| Back to top |
|
 |
kilik Senior
|
Posted: 05.05.2026 11:23 Post subject: |
|
|
| Vår nye trener-vikar. Kanskje han blir fast hvis han får bedret spillet gjennom våren og sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:26 Post subject: |
|
|
| Håper han kan lære spillergruppa å bruke runding! |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 05.05.2026 11:28 Post subject: |
|
|
| Måtte de holde den litt leng også |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:32 Post subject: |
|
|
Virker som Tettey kommer til å ha lite fokus på fotballen inn mot kampen til helgen. Snakket om både å ha litt fri og gjøre andre ting, som å gå i bymarka og holde hender. Åpenbart at han har identifisert noe i spillergruppen som ikke har fungert under AJ. Snakket vel også om at "I likhet med at han har fått fri fra kona, så skal spillerne få mer fri".
Spent på hvordan vi ser ut i neste kamp, om dette kan frigjøre litt energi.
Tror Geir Hansen hadde vært fornuftig å få inn i trenerteamet, Tettey var jo selv positiv til det. Naustan kjenner jeg for lite til, til å kunne si så mye om.
Uansett godt at det skjer endringer nå. Håper for all del at Tettey blir en kjempesuksess på kort sikt! _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 05.05.2026 11:35 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Snakket om både å ha litt fri og gjøre andre ting, som å gå i bymarka og holde hender. Åpenbart at han har identifisert noe i spillergruppen som ikke har fungert under AJ. Snakket vel også om at "I likhet med at han har fått fri fra kona, så skal spillerne få mer fri". |
Han sa ikke spillerne skulle få fri, men at de skulle bli satt fri. Det med Bymarka oppfattet jeg som en spøk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 05.05.2026 11:46 Post subject: |
|
|
Ble veldig glad da jeg hørte at Tettey går inn som interim-trener. Virket utilpass på pressekonferansen, men føler meg trygg på at han har en annen standing og trygghet sammen med spillerne. Tror han klarer å gjøre noen taktiske og humørmessige bedringer på kort tid, utelukkende ved å spille på de erfarne spillerne og at han klarer å se situasjonen med toppspiller-briller og trykke på de riktige knappene.
Ble jo satt veldig på sidelinjen etter første året. Ikke vært på benken i de fleste kampene - og har vel mest fungert som kjegleflytter og toppspillerutvikler det siste halvannet året.
Virker ellers som om Tjarnberg og Jordi er ferdig, men de er fortsatt oppført som assistenttrenere. Kan man tro at Jordi får tilbud om å bli fysisk ansvarlig og Tjarnberg havner i akademiet? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:10 Post subject: |
|
|
Jeg fikk veldig følelsen av at de alle dro sammen. De er jo utvalgte av AJ og sannsynligvis mer lojale til ham enn klubben. Blir veldig overrasket om vi ser dem igjen i Rosenborgtøy. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:22 Post subject: |
|
|
| Basert på bildet til Nidaros virker det som de var i samme møte da de ble sparket. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 05.05.2026 12:24 Post subject: |
|
|
| Har opplevd Naustan på trenerkurs , dog en del år siden , og virker allerede da som en faglig sterk person. Hvis Tettey kan bidra med humør og motivasjon tror jeg at han har en sterk partner som kan sette ett fundament på plass . Men AJ var jo faglig dyktig han også, bare fikk det ikke ut til spillerne |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.05.2026 12:33 Post subject: |
|
|
Finnbogason sa vel at det gjorde vondt å kvitte seg med "Alfred and his staff" eller noe i den dur.
Tettey sa det var vondt å si farvel til Alfred, Jordi og Marcus eller noe sånt.
SÃ¥ de er ferdige ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.05.2026 13:30 Post subject: |
|
|
Slett ikke sikker på at Tettey er ett godt valg, men nå er det ihvertfall ett håp om at ting kan bli bedre.
Vi kan ikke prestere stort værre. |
|
| Back to top |
|
 |
|