| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:21 Post subject: |
|
|
| Hvis det er midlertidig for noen uker / max et par måneder kan jeg på en måte forstå det. Han er ansatt i klubben fra før og "lett tilgjengelig", men skulle det være permanent er det jo helt krise. |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 05.05.2026 10:24 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Jeg hadde så lyst til at dette prosjektet skulle fungere, men nok var nok nå. |
Helt enig.
AJ virker å ha beveget seg bort fra sin opprinnelige filosofi etter hvert. Det kan hende det ble for mange trenere rundt ham da han var ung og manglet erfaring, slik at meningene/filosofien hans druknet litt i innspill fra andre.
Jeg synes han så langt har fremstått som lojal og ydmyk i etterkant av sparkingen, det gjelder ikke alle som har forlatt klubben på samme måte. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:24 Post subject: |
|
|
Fin fyr, hadde han klart alt du snakket om hadde det vært gull.
Lykke til videre!
Blir sikkert en topp trener om 10 år _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 05.05.2026 10:25 Post subject: |
|
|
| Takk for at du prøvde Alfred. Hadde du gjenskapt høsten 24 hadde vi ikke vært her vi er i dag. Lykke til videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:27 Post subject: |
|
|
Han kommer ikke til å bli noen stor trener.
Kommer nok til å forsvinne å få seg en skrivebords jobb.. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:32 Post subject: |
|
|
| Mortenlj77 wrote: | | Hvis det er midlertidig for noen uker / max et par måneder kan jeg på en måte forstå det. Han er ansatt i klubben fra før og "lett tilgjengelig", men skulle det være permanent er det jo helt krise. |
Tettey får vel som alle andre midlertidige muligheten en slags ikke-uttalt mulighet til å overbevise om at han er rett person, hvis resultatene blir overbevisende. Finner man ikke en god og erfaren kandidat med en viss erfaring fra en stabil toppklubb vil han naturligvis bli vurdert hvis vi plutselig skulle få en høsten 2014-sesong. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:38 Post subject: |
|
|
AJ startet bra med en definert og enkel formasjon med 433 og relativt 3 sentrale spisser og høye backer med overlapp, med tradisjonelle indreløpere og sentral midt.
SÃ¥ begynte raritetene. Videreutvikling kalte han det.
Hva hjelper videreutvikling når man skifter ut spillere som ikke har vært med fra start? KI gikk i akkurat samme "fella".
Hvorfor videreutvikle et fotballag som endrer spillerlogistikken fra et halvår til et annet?
Alle systemer og filosofier må være enkle å forstå.
Kompleksiteten til AJ nå til siste slutt var så kompleks at jeg (subjektivt) ikke forstod noe som helst av grunnspillet.
Og det så slik ut at spillerne tenkte for mye på å "få noe til", men klarte det ikke, det gikk for tregt. Ingen mønstre er\var innlært.
Vi etterspurte et grunnspill under KR og GF, og forstod ingenting av hva de holdt på med.
Så gjør f. AJ akkurat det samme?
Er de stokk dumme?
Det er så uforståelig og merkelig slik ting har endret seg.
Jeg synes at AJ var vesentlig bedre på treningsfeltet enn KR og GF, og gav enkle og informative instrukser. Hvordan det har vært det siste halvåret vet jeg ikke. De gangene har vært og sett på treninger så har trenerne vært ganske gode, synes jeg.
Men en ting som slår meg, og ut fra andre kommentarer, er at AJ nesten aldri trente på 11bane. Å få spillere til å slå gode pasninger i stressede situasjoner under press i kamp på 11bane er noe helt annet enn five-a-side spill...(bare som et eksempel..) |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:49 Post subject: |
|
|
| Han kan kom tilbake når han har fått mer erfaring i andre klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.05.2026 10:56 Post subject: |
|
|
| Ut fra måten Tettey svarer på fremstår det som at spillerne har levd under en fryktkultur over tid. Eventuelt et ekstremt rigid opplegg som sakte men sikkert har sugd energi ut av gruppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 05.05.2026 10:58 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Ut fra måten Tettey svarer på fremstår det som at spillerne har levd under en fryktkultur over tid. Eventuelt et ekstremt rigid opplegg som sakte men sikkert har sugd energi ut av gruppen. |
Jøss, det var ikke mitt etterlatte inttrykk, men heller at Tettey vil fokusere på å løfte stemningen i laget - som jo helt naturlig er laber etter en dårlig periode og elendig start på sesongen.
Sier ikke at du tar feil, men jeg tolka det langt fra like skarpt som deg. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:08 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Ut fra måten Tettey svarer på fremstår det som at spillerne har levd under en fryktkultur over tid. Eventuelt et ekstremt rigid opplegg som sakte men sikkert har sugd energi ut av gruppen. |
Jeg å tolket det slik
Da legger jeg også inn i ligningen de løse ryktene om sterk kontroll behov, detaljestyring osv fra Johasson _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:17 Post subject: |
|
|
Han sa vel noe sånt som: "På samme måte som spillerne skal få fri, har kona gitt meg fri"
Så kan man tolke det på forskjellige måter. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 410 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 05.05.2026 11:18 Post subject: |
|
|
| Lykke til videre Alfred, fin fyr med mye kunnskap som kun periodevis lyktes med å få det ut i praksis. Hadde virkelig håpet om at det skulle bli bra, men etter sommeren i fjor har det dessverre vært katastrofe. Håper du lykkes i neste jobb, som nok bør være i en mindre krevende klubb enn RBK, gjerne i hjemlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:19 Post subject: |
|
|
Jeg er forøvrig overrasket over at klubben går for Tettey som assistent, fremfor mer "velprøvde" alternativ som Maalen eller Henriksen. Selv om han har mye og god erfaring som spiller har han jo veldig begrenset erfaring som hovedtrener for et A-lag. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:20 Post subject: |
|
|
| Om man skal sparke trener, så bør man ha en til å ta over. Man kan si mye om Tettey, men han er i hvertfall uprøvd. I tillegg vært en del av AJ’s team i over ett år. Som å pisse i buksa for å holde varmen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:21 Post subject: |
|
|
| Hvis hovedoppgaven er å spre humør i gruppa, så finnes det i alle fall ingen bedre enn Tettey. Makan til humørspreder skal man lete lenge etter. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:28 Post subject: |
|
|
Men jeg er for så vidt enig med Ratatosk, han har jo vært en del av trenerteamet allerede. Klarte han ikke å spre humør og glede i rollen han hadde? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 05.05.2026 11:29 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Jeg er forøvrig overrasket over at klubben går for Tettey som assistent, fremfor mer "velprøvde" alternativ som Maalen eller Henriksen. Selv om han har mye og god erfaring som spiller har han jo veldig begrenset erfaring som hovedtrener for et A-lag. |
Det som taler imot Tettey er jo på en måte det samme som det gjorde for Alfred. Mangler hovedtrenererfaring fra A-lag. Kan slå alle veier dette. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:31 Post subject: |
|
|
Takk for at du prøvde. Samtidig ble denne oppgaven åpenbart for stor for deg.
Få deg litt mer erfaring på et litt lavere nivå, så kan det være at du har en ok trenerkarriere foran deg. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.05.2026 11:55 Post subject: |
|
|
Når spillere som Nemcik snubler i ballen og tar totalt feil avgjørelser som han gjorde mot Viking, samt flere andre spillere som gjorde mye rart, så tror jeg det ikke skal mye til for å lette litt på trykket og få litt spillerglede i gruppen, og jobbe for hverandre -mentalitet.
Nemcik er et prakteksempel på at han er for god til å være så dårlig som han var i sist kamp.
Om dette ikke blir helt den samme lettelsen som da KI tok over klubben så skal vi ikke se bort i fra at det kan være noe tilsvarende respons i spillergruppa.
Da Svein Maalen tok over var det en flat stemning, tror ikke det er tilfellet nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.05.2026 12:11 Post subject: |
|
|
At Tettey er uprøvd!!
Er vel ikke mere uprøvd enn wonderkid.
Du vii få se et helt annet lag fremover som vil gjøre deg og dere glade.
AJ skal selvsagt aldri tilbake til RBK. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 05.05.2026 12:11 Post subject: |
|
|
Hun der Gotaas har jeg liten tro på.
Det intervjuet der var kun en hyllest av AJ og at det han har etterlatt seg skal følges opp.
Får hun viljen sin så er dette status quo. Ræv Gotaas Ræv. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:12 Post subject: |
|
|
Nå kan man begynne å se fremover igjen. _________________ Pensjonert.
Last edited by Barney on 05.05.2026 13:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 05.05.2026 12:28 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | Hun der Gotaas har jeg liten tro på.
Det intervjuet der var kun en hyllest av AJ og at det han har etterlatt seg skal følges opp.
Av alle ting å kritisere Gotaas for synes jeg ikke det at hun takker av en trener på ryddig vis er en av det. Ingen grunn til å kaste han under en buss eller brenne noen bro. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.05.2026 12:31 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | Hun der Gotaas har jeg liten tro på.
Hei Ivar! |
|
| Back to top |
|
 |
|